[CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w l oterii SMS

Data: 2012-04-03 21:11:13
Autor: Liwiusz
[CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w l oterii SMS

http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow-sugerujacych.html

"Jarosław R. domagał się wypłaty nagród w loteriach sms-owych na podstawie przesłanych przez organizatora - InternetQ Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - wiadomości tekstowych. Sąd I instancji zasądził na rzecz w/w konsumenta kwotę 60 000 zł + zwrot kosztów procesowych."

--
Liwiusz

Data: 2012-04-04 12:05:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Apr 2012, Liwiusz wrote:

http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow-sugerujacych.html

  O, trochê spamu ubêdzie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-04 12:25:48
Autor: m
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
On Tue, 3 Apr 2012, Liwiusz wrote:

http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow-sugerujacych.html

O, trochê spamu ubêdzie ;)

A to on jeszcze nie uby³? Mnie przesta³y przychodziæ takie smsy kilka miesiêcy temu.

p. m.

Data: 2012-04-04 16:09:42
Autor: J.F
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "m"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Teraz przychodza inne :-)

Tym niemniej - bardzo ciekawe.
Tytul mylny, bo nie wyegzekwowal, tylko jest dwa kroki dalej, jaki bedzie koniec to sie pewnie za dwa lata wyjasni.
Gwoli scislosci - to te sms byly bardzo dwuznaczne, a wrecz jednoznaczne
"Tu Prezydium Komisji nagród. Wype³niamy protokó³ wydania 20.000 z³. Masz szansê"

No i masz szanse, ktos cos pisal ze wygrales ?

Z drugiej strony - naprawde sugerowaly wygrana, jesli NSA to podtrzyma .... InternetQ Poland to chyba wieksza firma, ale moze zdaza zbankrutowac do czasu egzekucji :-)

J.

Data: 2012-04-04 17:07:10
Autor: olo
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "J.F"

Teraz przychodza inne :-)

Ja opierdzieli³em operatora i mam b³ogi spokój.
Usi³owali siê wykrêcaæ, ale po krótkiej pi³ce - ¿e mam numer zastrze¿ony poprosili tylko o kody nadawców.

pzdr
olo

Data: 2012-04-04 11:33:39
Autor: witek
olo wrote:
[...]

a mi "w pewnej sieci" odmowili zablokowania twierdzac, ze moga zablokowac konkretny numer a nie wszystkie.
Dostali 10 tys maili z konkretnym numerem w kazdym. Pomoglo. :)

Data: 2012-04-05 13:23:19
Autor: olo
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "witek"

a mi "w pewnej sieci" odmowili zablokowania twierdzac, ze moga zablokowac konkretny numer a nie wszystkie.
Dostali 10 tys maili z konkretnym numerem w kazdym. Pomoglo. :)

Dobre, to historia jak z tym ¿e hackerzy opublikowali wszystkie kody PIN do kart kredytowych :)

pzdr
olo

Data: 2012-04-04 18:36:15
Autor: Johnson
W dniu 2012-04-03 21:11, Liwiusz pisze:

http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow-sugerujacych.html

Moim zdaniem s±d trochê po bandzie pojecha³. No chyba ¿e by³o co¶ wiêcej ni¿ w tym artykule jest.

Przecie¿ w cytowanym sms napisali tylko ¿e ma szansê ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2012-04-04 18:40:24
Autor: J.F
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Johnson"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Tych sms bylo chyba ze sto rodzajow, wszystkie takie dwuznaczne ... no ale w sumie, skoro dwuznaczne, to czemu sad ma decydowac na korzysc jednej ze stron ?
Szczegolnie prowadzacej dzialalnosc gospodarcza - czyli majaca wiecej takich przypadkow i powinni zadbac o niedwuznaczne sformuowania :-)

J.

Data: 2012-04-04 18:45:22
Autor: Johnson
W dniu 2012-04-04 18:40, J.F pisze:

Tych sms bylo chyba ze sto rodzajow, wszystkie takie dwuznaczne ...

No w³a¶nie ta dwuznaczno¶æ przes±dza ¿e powód winien przegraæ

ale w sumie, skoro dwuznaczne, to czemu sad ma decydowac na korzysc
jednej ze stron ?

Na podstawie art. 6 kc To powód ma udowodniæ roszczenie.
Dwuznaczno¶æ przes±dza o tym ¿e s±d winien wzi±æ stronê pozwanego. I bez znaczenia jest ¿e pozwany jest przedsiêbiorc±.

Data: 2012-04-04 19:30:18
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jlhtr4$1v3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak pisz±, ¿e mój numer zosta³ wylosowany i maj± przygotowane 20.000 z³, to ja tu zadnej dwuznaczno¶ci nie widzê. Inna sprawa, ze trzeba mieæ nierówno pod sufitem, by w co¶ takiego uwierzyæ.

Data: 2012-04-04 12:41:30
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
ak pisz±, ¿e mój numer zosta³ wylosowany i maj± przygotowane 20.000 z³,
to ja tu zadnej dwuznaczno¶ci nie widzê. Inna sprawa, ze trzeba mieæ
nierówno pod sufitem, by w co¶ takiego uwierzyæ.

Albo byc cwanym i wykorzystaæ okazjê do zarobienia kasy.
Swego czasu jak 20 razy wygra³em BMW sam mia³em na to ochotê.
Jak widaæ mo¿na by³o. Najwyzszy czas, zeby takie rzeczy siê dzia³y.
Przynajmniej firmy wczesniej pomy¶l± zanim zaczn± robiæ z ludiz balona.

Ostatnio mam ochotê na "pracowa³e¶ za granic±, nalezy ci siê zwrot podatku. Mamy twoje 3000 z³".

Chyba jednak wy¶lê im wezwanie do zwrotu moich 3000 z³.

Data: 2012-04-04 19:36:32
Autor: m
W dniu 04.04.2012 19:30, Robert Tomasik pisze:

[...]

Jakby na tym poprzestali ... ale potem jest napisane "masz szansê", co czyni smsa nieco dwuznacznym.

Inna sprawa, ze trzeba mieæ
nierówno pod sufitem, by w co¶ takiego uwierzyæ.

Ano.

p. m.

Data: 2012-04-06 00:19:34
Autor: John Ko³alsky
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS

U¿ytkownik "m" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Na co ? "Masz szansê" nic samodzielnie nie znaczy ani nie odnosi siê do poprzednich by je zmienia³o.

Data: 2012-04-04 19:56:02
Autor: J.F
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³
[...]

Ale w tymze KC jest tez napisane ze sad powinien dochodzic istoty umowy.
No to dochodzi ... i dwuznaczne zapisy

Jak pisz±, ¿e mój numer zosta³ wylosowany i maj± przygotowane 20.000 z³, to ja tu zadnej dwuznaczno¶ci nie widzê.

Ale przeczytaj uwaznie
"20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wys³anie pustego sms na XXX, bo system wskaza³ szczê¶liwy numer XXX"

20k przygotowane do odbioru. Ale ktos ci obiecal ze wygrales ?

Inna sprawa, ze trzeba mieæ nierówno

pod sufitem, by w co¶ takiego uwierzyæ.

Rozne rzeczy sie zdarzaly, promocje itp.

Ale kto nie uwierzyl i nie wyslal, ten teraz nie ma prawa dochodzenia swej naleznosci :-)

J.

Data: 2012-04-04 20:22:43
Autor: Johnson
W dniu 2012-04-04 19:56, J.F pisze:

Ale w tymze KC jest tez napisane ze sad powinien dochodzic istoty umowy.

Tak, a niby gdzie?

"Art. 6. Ciê¿ar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne."

Powód ma udowodniæ - jednoznacznie - ¿e pozwany ma mu co¶ zap³aciæ. Wiêc je¶li zapis jest dwuznaczny znaczy ¿e nie udowodni³.

Poza tym umowa to zgodne o¶wiadczenie woli. To chyba oczywista oczywisto¶æ ¿e firma smsówa nie mia³a zamiaru z³o¿yc o¶wiadczenia ¿e pan wygra³ ...

Je¶li strony umowy sk³adaj±c o¶wiadczenia woli ró¿nie je rozumiej±c - jedna my¶li i pisze "damy szanse frajerowi" a druga strona my¶li "wygra³em" to mamy tzw. dyssens, czyli nieporozumienie. Konsekwencj± jego jest niedoj¶cie umowy do skutku.

Data: 2012-04-04 23:51:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 4 Apr 2012, Johnson wrote:

Poza tym umowa to zgodne o¶wiadczenie woli.

  W sprawie formalnej: nikt nie powiedzia³, ¿e w rachubê wchodzi umowa.
  Jednostronne oswiadczenie woli nie ogranicza ewentualnego beneficjenta
dochodzenia swoich roszczeñ tylko dlatego, ¿e wczesniej nie wyrazi³
swojego zdania.
  Ba, nawet istnieja takie czynnosci "nazwane" (mam na mysli np.
przyrzeczenie publiczne, oczywiscie nie majace zastosowania w tym
przypadku).
  Do tego trzeba by przekopaæ listê przypadków kiedy dopuszczalna
jest akceptacja post factum z moca obowiazujaca wstecz.
  Jak na mój gust, domaganie siê umowy jako *jedynej* podstawy
ewentualnego ¿adania to obraza prawa ;)

To chyba oczywista oczywisto¶æ ¿e firma smsówa nie mia³a zamiaru z³o¿yc o¶wiadczenia ¿e pan wygra³ ...

  A to inna sprawa, do której siê nie wtykam, co wyraznie podkreslam.
  Jedynie argument wy¿ej mi siê nie podoba :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-05 06:35:45
Autor: Johnson
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
On Wed, 4 Apr 2012, Johnson wrote:

Poza tym umowa to zgodne o¶wiadczenie woli.

W sprawie formalnej: nikt nie powiedzia³, ¿e w rachubê wchodzi umowa.

No OK, choæ w zasadzie to co napisa³em dotyczy równie¿ jednostronnych o¶wiadczeñ woli, ¼le zrozumianych przez odbiorcê.

Data: 2012-04-05 11:42:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Apr 2012, Johnson wrote:

[...]

  A to zgoda.
  Jesli jednak nadawca *zmierza³* do tego z³ego rozumienia ("wytworzenia
b³êdnego wra¿enia"), to sytuacja przestaje byæ oczywista.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-05 12:38:55
Autor: z
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS

Jesli jednak nadawca *zmierza³* do tego z³ego rozumienia ("wytworzenia
b³êdnego wra¿enia"), to sytuacja przestaje byæ oczywista.

Je¶li zmierza³ to trzeba mu przywaliæ jeszcze:

Art. 286. § 1. k.k. Kto, w celu osi±gniêcia korzy¶ci maj±tkowej, doprowadza inn± osobê do niekorzystnego rozporz±dzenia w³asnym lub cudzym mieniem za pomoc± wprowadzenia jej w b³±d albo wyzyskania b³êdu lub niezdolno¶ci do nale¿ytego pojmowania przedsiêbranego dzia³ania, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 6 miesiêcy do lat 8.

Do jasnej...

Data: 2012-04-05 13:20:18
Autor: J.F.
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
Dnia Thu, 05 Apr 2012 12:38:55 +0200, z napisa³(a):
[...]

Ale wiesz, to by nalezalo zaczac od oskarzenia zarzadu Lotto, a potem
poslow co przeglosowali ustawe o grach losowych :-)

J.

Data: 2012-04-05 15:48:06
Autor: z
W dniu 2012-04-05 13:20, J.F. pisze:

Ale wiesz, to by nalezalo zaczac od oskarzenia zarzadu Lotto, a potem
poslow co przeglosowali ustawe o grach losowych :-)

Je¶li lotto bêdzie mi mówiæ "Zosta³e¶ wybrany. Specjalnie dla ciebie kasa czeka. Musisz tylko odebraæ. Ju¿ wygra³e¶" (oczywi¶cie mo¿e byæ co¶ w ten deseñ co bêdzie spe³nia³o znamiona...)
Kary ju¿ siê posypa³y za takie teksty.

Jak na razie lotto tego nie robi. I tu jest ta subtelna ró¿nica :-) Uwa¿asz ¿e powinno i nie by³oby ogólnokrajowej afery?
By³aby JAZDA na wszystkich mediach ¶wiata.

Data: 2012-04-05 10:14:10
Autor: J.F.
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
Dnia Wed, 04 Apr 2012 20:22:43 +0200, Johnson napisa³(a):
[...]

Art 65 par 2
"W umowach nale¿y raczej badaæ, jaki by³ zgodny zamiar stron i cel umowy,
ani¿eli opieraæ siê jej dos³ownym brzmieniu"

I bardzo ciekawy jest art 66^1.2, aczkolwiek trzeba przeczytac tez par.4

Poza tym umowa to zgodne o¶wiadczenie woli. To chyba oczywista oczywisto¶æ ¿e firma smsówa nie mia³a zamiaru z³o¿yc o¶wiadczenia ¿e pan wygra³ ...

"O¶wiadczenie woli nale¿y tak t³umaczyæ, jak tego wymagaj± ze wzglêdu na
okoliczno¶ci, w których z³o¿one zosta³o, zasady wspó³¿ycia spo³ecznego oraz
ustalone zwyczaje"

No, obawiam sie ze wtedy nie bylo takiego ustalonego zwyczaju, ale teraz to
juz moze i jest :-)

No coz, poczekamy co NSA na to powie.

P.S. nie wiesz przypadkiem jak sie zakonczyla sprawa tego niestrzezonego
parkingu co to sad uznal za strzezony ?

J.

Data: 2012-04-04 21:01:38
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jli1vl$85r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poza kodeksem cywilnym istniej± i ró¿ne inne ustawy. W tym wypadku zastosowali o grach losowych, a tam s± odmienne unormowania.

[...]

Ja, to  wogóle na te kretynizmy nie odpisujê, bo mi szkoda czasu. Ale co pomy¶la³ powód?

Inna sprawa, ze trzeba mieæ nierówno

pod sufitem, by w co¶ takiego uwierzyæ.

Rozne rzeczy sie zdarzaly, promocje itp.

Ale kto nie uwierzyl i nie wyslal, ten teraz nie ma prawa dochodzenia swej naleznosci :-)

Moim zdaniem z jednej strony szkoda czasu, a z drugiej mo¿e kto¶ wreszcie ukróci te g³upie SMS-y.

Data: 2012-04-04 20:14:47
Autor: Johnson
W dniu 2012-04-04 19:30, Robert Tomasik pisze:

Jak pisz±, ¿e mój numer zosta³ wylosowany i maj± przygotowane 20.000 z³,
to ja tu zadnej dwuznaczno¶ci nie widzê.

Ale pisz± te¿ inne rzeczy i to na pocz±tku.
Jak dostaniesz sms "nie wygra³ pan 400 z³" te¿ sobie nie pomniesz i bêdziesz twierdzi³ ¿e wygra³e¶ 400 z³ ?

Zreszt± ¿eby co¶ wygraæ to trzeba graæ - jak mówi reklama lotto ;) - skoro w nic nie gra³e¶ to nie mog³e¶ wygraæ.

Data: 2012-04-04 20:58:28
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jli32q$4g5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie nie, ale to trochê inna sytuacja.

Zreszt± ¿eby co¶ wygraæ to trzeba graæ - jak mówi reklama lotto ;) - skoro w nic nie gra³e¶ to nie mog³e¶ wygraæ.

I to jest sensowne. Tylko, ¿e teraz czasem ró¿ni operatorzy wymy¶laj± rózne promocje. Móg³ s±dziæ, ¿e siê za³apa³.

Data: 2012-04-06 00:12:43
Autor: John Ko³alsky
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS

U¿ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Co w tym takiego, ¿e nie mo¿na uwierzyæ maj±c równo pod sufitem ?

Data: 2012-04-06 15:11:38
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "John Ko³alsky" <john@kowal.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jll5fv$139$1mx1.internetia.pl...

[...]

MAtematyka. Sk±d ewentualnie owo 20.000 z³ by siê mia³o wzi±æ?

Data: 2012-04-06 15:38:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Apr 2012, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "John Ko³alsky" <john@kowal.invalid> napisa³
Co w tym takiego, ¿e nie mo¿na uwierzyæ maj±c równo pod sufitem ?

MAtematyka. Sk±d ewentualnie owo 20.000 z³ by siê mia³o wzi±æ?

  Z kieszeni obiecujacego, skad¿eby indziej.
  Zabronione nie jest.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-06 19:01:59
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1204061535520.2372quad...

Tylko ma³o prawdopodobne. Znikomo ma³o.

Data: 2012-04-07 08:23:02
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Jeszcze mniej prawdopodobne jest ¿e (ja) zacznê handlowaæ z³otem.
  Co to zmienia z p. widzenia przepisów?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-07 11:04:40
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1204070819570.2976quad...
[...]

Nic. Opowiada³em na pytanie, czemu uwa¿am, ¿e trzeba mieæ nierówno pod sufitem, by wierzyæ, ze kto¶ za darmo wyp³aca tak± nagrodê.

Data: 2012-04-07 11:38:31
Autor: J.F.
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
Dnia Sat, 7 Apr 2012 11:04:40 +0200, Robert Tomasik napisa³(a):
Nic. Opowiada³em na pytanie, czemu uwa¿am, ¿e trzeba mieæ nierówno pod sufitem, by wierzyæ, ze kto¶ za darmo wyp³aca tak± nagrodê.

Malo to takich ? Urodziny Ery, urodziny plusa, lokata z loteria, Milion w
rozumie itp ..

J.

Data: 2012-04-07 11:52:05
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:v53fkosqv8zl$.1fe8v75fbzs5w.dlg40tude.net...
[...]

I w którejkowliek z tych wymienionych przez Ciebie nagle osoba bez ¿adnej wcze¶niejszej inicjatywy z jej strony mo¿e zostaæ wylosowana?

Data: 2012-04-07 12:31:01
Autor: J.F.
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
Dnia Sat, 7 Apr 2012 11:52:05 +0200, Robert Tomasik napisa³(a):
[...]

Juz nie pamietam tego konkursu - moze wystarczylo wyslac darmowego sms,
moze tylko doladowac, moze pierwszy ich byl "masz szanse ", moze obywatel
raz sie skusil, ale nastepne sms to juz tylko naciaganie ...

Jak na razie niezawisly sad wydal swoja opinie, co prawda nie ma ponoc
takiej bzdury ktorej by I instancja nie orzekla, ale moze byc ciekawie :-)

J.

Data: 2012-04-07 13:55:55
Autor: Robert Tomasik
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:15ujk7q1aewnf.1gkqw6f58imrw$.dlg40tude.net...
[...]

Skoro nie pamiêtasz, to po co podajesz go za przyk³ad?

Jak na razie niezawisly sad wydal swoja opinie, co prawda nie ma ponoc
takiej bzdury ktorej by I instancja nie orzekla, ale moze byc ciekawie :-)

Mo¿e po prostu przestan± to badziewie rozsy³aæ SMS-ami, bo jest denerwuj±ce - i na to liczê :-)

Data: 2012-04-08 08:45:15
Autor: John Ko³alsky
[...]

Bo o to w³a¶nie chodzi, ¿e obdarowany SMSem nie pamiêta.

[...]

B±d¼ realist±, jako¶ kogo¶ trzeba naci±gn±æ.

Data: 2012-04-06 20:20:27
Autor: John Ko³alsky
[...]

Z podatku, op³aty parkingowej, abonamentu rtv, czego b±d¼. To nie jest specjalnie trudne uwierzyæ w wygran± jak siê chce wygraæ

Data: 2012-04-04 18:41:56
Autor: Johnson
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS
A swoj± drog± jakbym mia³ dostawaæ 7 sms dziennie (1000 sms w 5 miesiêcy) to bym siê w¶ciek³. I jeszcze na nie opowiedzia³. Cudak.

Data: 2012-04-04 18:48:09
Autor: Johnson
On 2012-04-04 16:36:15 +0000, Johnson <johnson@nospam.pl> said:

Przecie¿ w cytowanym sms napisali tylko ¿e ma szansê ;)

"20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wys³anie
pustego sms na XXX, bo system wskaza³ szczê¶liwy numer XXX"

SMS interpretujemy ca³o¶ciowo. O jakiej szansie mowa, skoro drugie zdanie mia³oby oznaczyæ wygra³ pan. Zreszt± nawet z tego zdania wynika ¿e pieni±dze czekaj± na odbiór niewiadomi przez kogo. No i chyba XXX nie by³ numerem pana skoro mia³ na niego wys³aæ pusty SMS.

Data: 2012-04-04 23:24:10
Autor: Bydlê

On 2012-04-04 16:36:15 +0000, Johnson <johnson@nospam.pl> said:

Przecie¿ w cytowanym sms napisali tylko ¿e ma szansê ;)

"20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wys³anie
pustego sms na XXX, bo system wskaza³ szczê¶liwy numer XXX"

SMS interpretujemy ca³o¶ciowo.

OK - zacytowa³em INNY, ni¿ ten, którym pisa³e¶.

O jakiej szansie mowa

O ¿adnej, bo w cytowanym przeze mnie nie ma takiego wyrazu.

, skoro drugie zdanie mia³oby oznaczyæ wygra³ pan.

IMHO drugie zdanie nie mówi o niczym innym ni¿ ¿ebraniu o pieni±dze.

Zreszt± nawet z tego zdania wynika ¿e pieni±dze czekaj± na odbiór niewiadomi przez kogo.

Ale tam nie ma nic o _szansie_ - dlatego zacytowa³em.

No i chyba XXX nie by³ numerem pana skoro mia³ na niego wys³aæ pusty SMS.

Bo wiadomo¶æ mia³ wys³aæ IM, nie SOBIE.
:-)

--
Bydlê

Data: 2012-04-05 16:14:46
Autor: Grzegorz Kurczyk
On 2012-04-04 16:36:15 +0000, Johnson <johnson@nospam.pl> said:

Przecie¿ w cytowanym sms napisali tylko ¿e ma szansê ;)

"20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wys³anie
pustego sms na XXX, bo system wskaza³ szczê¶liwy numer XXX"

To jest jeszcze piku¶. Dostawa³em wielokrotnie sms-y takiej tre¶ci:

WYGRA£E¦ 30.000PLN W NASZYM KONKURSIE SMS-OWYM? WY¦LIJ "TAK" na xxxx.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2012-04-05 18:54:08
Autor: Bydlê
On 2012-04-05 14:14:46 +0000, Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> said:

To jest jeszcze piku¶. Dostawa³em wielokrotnie sms-y takiej tre¶ci:

WYGRA£E¦ 30.000PLN W NASZYM KONKURSIE SMS-OWYM?

To jest pytanie. :-)

--
Bydlê

Data: 2012-04-06 00:24:52
Autor: John Ko³alsky
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS

U¿ytkownik "Bydlê" <pan.bydle@gmail.com>

To jest jeszcze piku¶. Dostawa³em wielokrotnie sms-y takiej tre¶ci:

WYGRA£E¦ 30.000PLN W NASZYM KONKURSIE SMS-OWYM?

To jest pytanie. :-)

Brakuje tylko pytania

Data: 2012-04-06 07:42:31
Autor: Grzegorz Kurczyk
W dniu 06.04.2012 00:24, John Ko³alsky pisze:

[...]

Jak to brakuje. Przecie¿ na koñcu zdania jest znak zapytania.
Biedakom skasowa³a siê baza danych z list± nagród i teraz musz± wysy³aæ esemesy do wszystkich ¿eby j± odtworzyæ :-) :-) :-) A tu taki jeden z drugim przekazuje im nieprawdziwe informacje ;-)

Ca³a sztuczka socjotechniczna polega na tym, ¿e cz³owiek czyta to co chce przeczytaæ, a nie to co jest napisane. Nie bez powodu tre¶æ sms-a by³a napisana wielkimi literami, bo wtedy na ma³ym wy¶wietlaczu telefonu pytajnik gdzie¶ ginie miêdzy nimi.

Cieszê siê, ¿e kto¶ wreszcie przytar³ im nosa. Jest to ¿erowanie na naiwno¶ci ludzkiej (która sama w sobie nie jest cech± z³±), a g³ownie na osobach starszych nie przyzwyczajonych do wspó³czesnych technik "marketingowych".

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2012-04-06 20:34:17
Autor: John Ko³alsky
[CP] Wyegzekwowa³ "obietnice" nagród w loterii SMS

U¿ytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl>

Brakuje "czy" by to by³o pytanie.

Data: 2012-04-06 20:55:45
Autor: Andrzej
[CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w loterii SMS
John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

Jak to brakuje. Przecież na końcu zdania jest znak zapytania.
Brakuje "czy" by to było pytanie.

Zglupiales?

AK

Data: 2012-04-08 08:47:41
Autor: John Kołalsky
[CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w loterii SMS

Użytkownik "Andrzej" <none@inv.invalid>

Jak to brakuje. Przecież na końcu zdania jest znak zapytania.
Brakuje "czy" by to było pytanie.

Zglupiales?

Nie, ale teraz czuję się obrażony przez nieuka :-)

Data: 2012-04-07 08:25:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Apr 2012, John Ko³alsky wrote:

[...]

  Jedna strona mo¿e argumentowac, ¿e wystarczy poczytaæ i pos³uchaæ
publicznych wypowiedzi aby uznac ¿e to drobiazg, druga w zamian
mo¿e stwierdziæ ¿e czêsto "chiñskie znaczki" (spoza alfabetu)
zamieniaja siê jej w pytajniki wiêc sadzi³a i¿ to mia³ byæ
emotikon ;)
(i jak zwykle wychodzi ¿e stanie na "doswiadczeniu ¿yciowym" sadu)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-06 23:21:40
Autor: Bydlê
On 2012-04-06 05:42:31 +0000, Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> said:

Jest to ¿erowanie na naiwno¶ci ludzkiej

Od kiedy nieuczciwo¶æ to naiwno¶æ?

 a g³ownie na osobach starszych nie

¯e niby starsi s± nieuczciwi z definicji?
;>

przyzwyczajonych do wspó³czesnych technik "marketingowych".

Staro¶wiecka technika nakazywa³a nie mijaæ siê z prawd±.
Wiêc chybi³e¶...

--
Bydlê

Data: 2012-04-05 12:58:09
Autor: fct159
[...]

Niezle i tak powinno byc!

Data: 2012-04-05 16:31:36
Autor: TGor
On 2012-04-03 21:11, Liwiusz wrote:

[...]

Przegra w 2 instancji, bo nie pozwolą mu te firemki. Chyba, że w 2 też siedzie ktoś, kogo to wkurzyło... ;-)

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

[CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w l oterii SMS