Wygięty hak przerzutki

Data: 2012-07-27 13:16:42
Autor: Vince
Wygięty hak przerzutki
Witam!

Mam następujący problem. Zauważyłem, że lekko wygięty jest w stronę koła hak przerzutki (w efekcie czego wózek lekko ociera na najweiększym przełożeniu o szprychy). Gdzieś tam czytałem, że można go odgiąć kluczem francuskim, natomiast to rama alu i nie wiem na ile bezpieczny jest taki zabieg

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-27 05:01:01
Autor: rmikke
Wygięty hak przerzutki
On Friday, July 27, 2012 1:16:42 PM UTC+2, Vince wrote:
Witam!

Mam nast�puj�cy problem. Zauwa�y�em, �e lekko wygi�ty jest w stron� ko�a hak przerzutki (w efekcie czego w�zek lekko ociera na najwei�kszym prze�o�eniu o szprychy). Gdzie� tam czyta�em, �e mo�na go odgi�� kluczem francuskim, natomiast to rama alu i nie wiem na ile bezpieczny jest taki zabieg

Zdjąć z ramy, w imadło i dajesz.

Data: 2012-07-27 14:10:11
Autor: bans
Wygięty hak przerzutki
W dniu 2012-07-27 14:01, rmikke pisze:

Zdjąć z ramy, w imadło i dajesz.

Czy tylko ja zrozumiałem, że to hak zintegrowany z ramą, a nie odkrecany?

--
bans

Data: 2012-07-27 05:42:44
Autor: rmikke
Wygięty hak przerzutki
On Friday, July 27, 2012 2:10:11 PM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-07-27 14:01, rmikke pisze:

> Zdjąć z ramy, w imadło i dajesz.

Czy tylko ja zrozumiałem, że to hak zintegrowany z ramą, a nie odkrecany?

Nie zadeklarował się, więc poczyniłem optymistyczne założenie :D

Data: 2012-07-27 13:06:54
Autor: Olgierd
Wygięty hak przerzutki
On Fri, 27 Jul 2012 05:42:44 -0700, rmikke wrote:

Czy tylko ja zrozumiałem, że to hak zintegrowany z ramą, a nie
odkrecany?

Nie zadeklarował się, więc poczyniłem optymistyczne założenie :D

A są jakieś alu-ramy z hakiem na stałe w ramie?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-27 06:43:18
Autor: rmikke
Wygięty hak przerzutki
On Friday, July 27, 2012 3:06:54 PM UTC+2, Olgierd wrote:

A są jakieś alu-ramy z hakiem na stałe w ramie?

Dlatego poczyniłem optymistyczne założenie.

Z drugiej strony - po tym, jak widziałem w Geancie aluminiowego
fulla za 1000 PLN, nie zdziwiłbym się bardzo na widok takiej ramy.

Data: 2012-07-30 21:01:59
Autor: Vince
Wygięty hak przerzutki
Czy tylko ja zrozumiałem, że to hak zintegrowany z ramą, a nie odkrecany?

Niestety, a rama aluminiowa!

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-27 12:51:26
Autor: whitey
Wygięty hak przerzutki
On 27/07/12 12:16, Vince wrote:
[...]

Hak da rade zdemontowac? Normalnie operacja za pierwszym razem jest w
miare bezpieczna, gorzej jak to juz n-ty raz odginasz albo hak zgiety
mocno. W najgorszym wypadku jak peknie bedziesz musial wymienic hak (jak
dasz rade kupic taki sam) albo inne kombinacje z adapterem bedziesz
uskutecznial.
Z wyczuciem i browarem w reku dasz rade.

--
whitey

Data: 2012-07-27 15:02:49
Autor: Ignac
Wygięty hak przerzutki
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
przerzutki (w efekcie czego wózek lekko ociera na najweiększym przełożeniu
o szprychy).

A nie można lekko podszlifować (do ok.0,5 mm) śruby kółka wózka lub odsunąć obręcz (od tej śruby) centrując ją o te 0,5 mm w lewo,lub spróbować obu metod

 Ignac --

Data: 2012-07-27 20:12:54
Autor: ToMasz
Wygięty hak przerzutki
W dniu 27.07.2012 13:16, Vince pisze:
[...]

bezpieczne to nie jest, ale wyginaj, bo zostawienie tego tak jak jest, jest jeszcze bardziej niebezpieczne. Jeszcze nigdy nie widziałem haka złamanego przy prostowaniu.
Masz ten hak razem z ramą? Jak tak, to szukaj sobie piasy i przerzutki hone. jak nie, szukaj nowego haka

ToMasz

Data: 2012-07-30 21:04:26
Autor: Vince
Wygięty hak przerzutki
Masz ten hak razem z ramą? Jak tak, to szukaj sobie piasy i przerzutki hone. jak nie, szukaj nowego haka

Zastanawiam się nad potraktowaniem go gumowym młotkiem, tyle, że najpierw musiałbym się w niego chyba zaopatrzyć. Swoją drogą. Ze swej strony to nawet mi to nie przeszkadzam, tyle, że na najmnijszym przełożeniu z przodu i na największej koronce z tyłu wózek trochę ociera o szprychy! <sic!>

Pzdr, M.

Data: 2012-07-30 19:29:02
Autor: Ignac
Wygięty hak przerzutki
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
mi to nie przeszkadzam, tyle, że na najmnijszym przełożeniu z przodu i na największej koronce z tyłu wózek trochę ociera o szprychy!

Bierzesz i dokręcasz tylko te nyple szprych które zamocowane są do kołnierza piasty bez kasety,postępujesz tak jakbyś chciał obręcz wycentrować i szprychy odsuną się od wózka.

 Ignac

Data: 2012-07-30 21:58:49
Autor: Vince
Wygięty hak przerzutki
Bierzesz i dokręcasz tylko te nyple szprych które zamocowane są do
kołnierza piasty bez kasety,postępujesz tak jakbyś chciał obręcz
wycentrować i szprychy odsuną się od wózka.

Musze przyznać, że ciekawy patent!

Pozdrawiam i thanks, M.

Data: 2012-08-02 20:44:26
Autor: Rafał VFR
Wygięty hak przerzutki
Bierzesz i dokręcasz tylko te nyple szprych które zamocowane są do
kołnierza piasty bez kasety,postępujesz tak jakbyś chciał obręcz
wycentrować i szprychy odsuną się od wózka.

Chłopie co to za absurdy !
Zamiast zrobić to co jest niejakow uszkodzone ty piszesz, żeby koło przeciągać na lewą stronę ?
A jak Ci się mostek przestawi to też kierownicę wygniesz ?
Ludzie to nie wiedzą jakie siły drzemią w naturze ....
A tak BTW dziś dostałem coś takiego ... http://www.facebook.com/photo.php?fbid=182745635191287&set=a.117328895066295.20460.100003675563362&type=1&theater
Przrzutkę dało sie naprosotwać - klient zadowolony ja widzę tam jeszcze odchyły ale ... klient nasz pan ! nowej nie chce !

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Naprawiam rowery
www.rafcio.rekin.net

Data: 2012-07-28 20:38:58
Autor: Rafał VFR
Wygięty hak przerzutki
[...]

Witam
Do prostowania haka słuzy urządzenie do prostowania haka (http://www.rowerowysklep.pl/cyclus-przyrzad-do-prostowania-haka-przerzutki-720010-o_l_4690.html)
Mam takowe dlatego taki mądry jestem. Ma tę zaletę, że prostuje się taki hak względem obręczy i jest to dokładne, dobre etc.
W warunkach polowych ludzie wkręcają śruby  w miejsce przerzutki i też jakoś tgam mniej lub bardziej prostują.
W serwisie usługa rzędu 20 - 30 zł.
Jeśli to dość dobry rower a czytając widzę, że nie znasz tematu ja bym albo kupił nowy albo zostawił tę robotę dla kogoś - ale w sumie to ja się nie znam

Data: 2012-07-30 23:32:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Wygięty hak przerzutki
W dniu 2012-07-27 13:16, Vince pisze:
[...]

Można go dogiąć w miarę bezpiecznie, ale z wyczuciem.

Zazwyczaj się do tego używa specjalnego klucza z końcówka wkręcaną
w gwint w haku, ten sam gwint w który się wkręca przerzutkę.

Z braku klucza możesz użyć ośki od piasty (wraz z przedłużką z rurki), oska ma ten sam gwint co otwór w haku.

Pozostawiając jak jest ryzykujesz, że szprychy w końcu zahaczą o wózek przerzutki i ją wyrwą z haka/złamią hak lub inne rewelacje.

Prosty hak zapewnia bardziej kulturalną pracę przerzutki w całym zakresie przełożeń.

Pozdrawiam i powodzenia.

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2012-07-31 06:46:44
Autor: pablo eldiablo
Wygięty hak przerzutki
[...]

Cześć,

po pierwsze nie rozcentrowuj koła, nie przeciągaj naciągu szprych, nie piłuj
przerzutki ani nie rób podobnych bzdur, jakie w tym wątku można przeczytać.

Masz skrzywiony hak i to hak trzeba wyprostować. Jak nie masz odpowiedniego
klucza do prostowania haka, to pożycz od kolegi tylne koło ze standardową
ośką, odkręć szybkozacisk i wyjmij szpilkę zacisku z ośki. Swoje koło miej
normalnie zamontowane w tylnych widełkach ramy. Drugie koło wkręcasz w
skrzywiony hak i chwytając za obręcz działasz jak dżwignią, prostując hak
przerzutki do takiej pozycji, by oba koła tworzyły równoległe płaszczyzny.

Nie wal żadnymi młotkami, w ten sposób a) nie będziesz w stanie równo ustawić
 haka, a najmniejsze skrzywienie w dowolną stronę zaburza pracę przerzutki
zmieniając indeksację i b) najłtwiej złamiesz hak.

Pozdr.,
pablo

Data: 2012-08-01 05:23:01
Autor: Ignac
Wygięty hak przerzutki
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): po pierwsze nie rozcentrowuj koła, nie przeciągaj naciągu szprych, nie piłuj
przerzutki ani nie rób podobnych bzdur, jakie w tym wątku można przeczytać.

Ponieważ nie lubię rozwiązań siłowych to się grzecznie zapytam
a co robimy jeżeli (nowa) przerzutka t. jest na śrubę?

 Ignac

--

Wygięty hak przerzutki