Wygięty hak przerzutki

Data: 2012-07-31 06:46:44
Autor: pablo eldiablo
Wygięty hak przerzutki
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
Witam!

Mam następujący problem. Zauważyłem, że lekko wygięty jest w stronę koła hak przerzutki (w efekcie czego wózek lekko ociera na najweiększym przełożeniu o szprychy). Gdzieś tam czytałem, że można go odgiąć kluczem francuskim, natomiast to rama alu i nie wiem na ile bezpieczny jest taki zabieg

Pozdrawiam, M.

Cześć,

po pierwsze nie rozcentrowuj koła, nie przeciągaj naciągu szprych, nie piłuj
przerzutki ani nie rób podobnych bzdur, jakie w tym wątku można przeczytać.

Masz skrzywiony hak i to hak trzeba wyprostować. Jak nie masz odpowiedniego
klucza do prostowania haka, to pożycz od kolegi tylne koło ze standardową
ośką, odkręć szybkozacisk i wyjmij szpilkę zacisku z ośki. Swoje koło miej
normalnie zamontowane w tylnych widełkach ramy. Drugie koło wkręcasz w
skrzywiony hak i chwytając za obręcz działasz jak dżwignią, prostując hak
przerzutki do takiej pozycji, by oba koła tworzyły równoległe płaszczyzny.

Nie wal żadnymi młotkami, w ten sposób a) nie będziesz w stanie równo ustawić
 haka, a najmniejsze skrzywienie w dowolną stronę zaburza pracę przerzutki
zmieniając indeksację i b) najłtwiej złamiesz hak.

Pozdr.,
pablo

Data: 2012-08-01 05:23:01
Autor: Ignac
Wygięty hak przerzutki
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): po pierwsze nie rozcentrowuj koła, nie przeciągaj naciągu szprych, nie piłuj
przerzutki ani nie rób podobnych bzdur, jakie w tym wątku można przeczytać.

Ponieważ nie lubię rozwiązań siłowych to się grzecznie zapytam
a co robimy jeżeli (nowa) przerzutka t. jest na śrubę?

 Ignac

--

Wygięty hak przerzutki