Wyginanie kierownicy - szukam producenta

Data: 2011-01-31 14:16:00
Autor: Piotr Śmiech
Wyginanie kierownicy - szukam producenta
Czy znacie w Polsce jakiś zakład - producenta kierownic rowerowych?
Sprawa nie jest prosta, bo kierownica musi być z odpowiedniego stopu, tak aby
się nie połamała w nieoczekiwanym momencie.
Samo gięcie będzie proste: ~22.5st., promień wynikający ze średnicy rurki
(1"), rurka nie musi być cieniowana na końcach, ani anodowana.
Niestety nie znalazłem żadnego zakładu "spoza branży". Próbowałem giąć na
gorąco stop PA38 (z piaskiem w środku), ale "gówno wyszło" (wygiął się ładnie,
ale stracił na wytrzymałości bardzo).

Pozdrawiam,
PS

Data: 2011-02-01 07:05:00
Autor: PeJot
W dniu 2011-01-31 15:16, Piotr Śmiech pisze:
[...]

Spytaj moĹźe na pl.sci.inzynieria. I nie oczekuj,  Ĺźe część custom made będzie lekka i mocna jak fabryczna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-01 07:58:40
Autor: Rafał Muszczynko
=?ISO-8859-2?Q?Piotr_=A6miech?= <legend@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Próbowałem giąć na
gorąco stop PA38 (z piaskiem w środku), ale "gówno wyszło" (wygiął się
ładnie, ale stracił na wytrzymałości bardzo).

To normalne. Od rozgrzania alu traci na wytrzymałości. Generalnie jakbyś go
teraz "postarzył" w piecu, to wytrzymałość z powrotem byłaby taka jak trzeba.
Nie chcę skłamać, bo nie pamiętam, ale zdaje się potrzeba coś koło 20-kilku
godzin w temperaturze 140 czy 180 stopni. Jakoś tak.

Postarzać można tez naturalnie, zostaw kierownicę na dłuuuugo w spokoju :-)

Data: 2011-02-01 05:27:55
Autor: Rowerex
Wyginanie kierownicy - szukam producenta
On 1 Lut, 08:58, "Rafał Muszczynko" <rowerora...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:
=?ISO-8859-2?Q?Piotr_=A6miech?= <leg...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Nie chcę skłamać, bo nie pamiętam, ale zdaje się potrzeba coś koło 20-kilku
godzin w temperaturze 140 czy 180 stopni. Jakoś tak.

A mnie ciągle kusi wygięcie sztycy ku tyłowi, aby zwiększyć
przesunięcie w tył o 1-2cm. Gięcie byłoby na sporym promieniu. Czy
strata wytrzymałości jest aż tak duża?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-02-01 16:29:52
Autor: kml

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:f792d47e-5020-4e4f-8d0e-d20eb65659e5k16g2000vbq.googlegroups.com...

A mnie ciągle kusi wygięcie sztycy ku tyłowi, aby zwiększyć
przesunięcie w tył o 1-2cm. Gięcie byłoby na sporym promieniu. Czy
strata wytrzymałości jest aż tak duża?

Gdybyś chciał naprawdę się bawić to po wygięciu sztycy należałoby w środek włożyć usztywniacz czyli np coś na kształt X tak aby to usztywnic i wzmocnić. Tylko kto Ci dorobi taki element i wygnie żeby to idealnie weszło do środka :)

BTW: trochę strach na giętej sztycy jeździć bo jak trachnie to będzie kiepsko :(

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Wyginanie kierownicy - szukam producenta