Wygodna rajd??wka na.. szutry i ...trasy

Data: 2014-02-08 11:49:49
Autor: _Michał
Wygodna rajd??wka na.. szutry i ...trasy
Hej!

Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

jako Ĺźe citroen v6 mocy i turbin nie ma:
http://www.youtube.com/watch?v=QMv3rvPtYCU
to se polata do 250 i tyle...

Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
co by się szaleńczo drogi trzymały ?

tz. chodziło by o mniej więcej 8...13letnie auto - czyli
juĹź z ekranami, trakcjami, radarami do korkĂłw, poduszkami
itp.. stare ale jare a przedewszystkim tanie :)

o - mniej więcej taki 10latek, tylko że akurat te uparcie nie tanieją :)
http://www.youtube.com/watch?v=3IZO5OBcn3A

coś wam przychodzi do głowy ?
takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...

Pozdrawiam!

Data: 2014-02-08 16:59:03
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):

Hej!

Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i
szerokokątną kamerę :)

Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
możliwości pojazdu.
Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.

A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
co by się szaleńczo drogi trzymały ?

To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
umiejętności kierowcy :-)
Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może
być nawet Bentley :)

coś wam przychodzi do głowy ?
takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...

Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję
w okolicach 200KM.
Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są
najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej
:)

Data: 2014-02-08 20:09:31
Autor: P.B.
Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak
szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik
hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też
sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny
układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy
wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i
koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
występuje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-02-08 21:26:23
Autor: Michał
Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote:
[...]

Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
góra dół jak chce i okrutnie szybko.

i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?

Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
nie podskakuje ale tak ani trochę ?

Data: 2014-02-08 23:51:27
Autor: P.B.
Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Michał napisał(a):

Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
góra dół jak chce i okrutnie szybko.

To tak nie działa
i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?

To jest rozwinięcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolę nad poprzecznymi
przechyłami nadwozia.
Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
nie podskakuje ale tak ani trochę ?

Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z połowy lat 90-tych. Z
kontroli trakcji to tam tylko ABS był. Przez 20 lat technika poszła trochę
do przodu, a Citroen nie rozwijał tej techniki i pomalutku wycofuje się z
zawieszeń hydropneumatycznych. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-02-16 18:15:35
Autor: Michał
On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Przyjże się jak biegi zmienia, bo miałem ten silnik w większym
aucie i kolejny bieg to było 180km/h z tego co pamiętam,
tylko znajdę filmik gdzie widać zegary i słychać silnik :)

[...]

To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ?

może stare S8 d3 v10 jako tako się prowadzi ? (czy W12 tam był)

A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba
dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....

[...]

a nie w 80% od auta ?

ostatnio się "ścigałem" ze znajomym miał audi quattro (to quatro s2)
i jedną ręką się to objeżdża w BMW, a drugą się drapiesz po głowie
bo automat ;) i nie ma po co trakcji wyłączać, bo na prostych
odchodzi...

> Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może
> być nawet Bentley :)

właśnie taki bentley tylko taniej :)

[...]

tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie będzie ;)
ale może i wydgodna ;) coś jak C6 2 litry w najsłabszej
wersji - przynajmniej w zakręt na "pełnej piździe" się wejdzie ;)

generalnie mocniej mocniej !!!

Data: 2014-02-16 19:13:14
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Michał napisał(a):

[...]

Jest to też bardzo ścisły pod względem procedury jego przeprowadzenia i
ruchów jakie wykonuje kierowca.
Test przejeżdża się bez gazu, hamując silnikiem, wykonując ściśle określony
ruchy kierownicą (m.in. bez kontrowania).

Coś tam testuje, ale raczej nie wybierałbym rajdówki w oparciu o ten test
:)

[...]

Przchyły samochodu w zakręcie nie są czymś koniecznie złym.
To już kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia żeby zachowanie
samochodu było przewidywalne dla kierowcy i pozwalało wykorzystać
przyczepność opon.

[...]

Zdecydowanie nie.

 > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może
 > być nawet Bentley :)

właśnie taki bentley tylko taniej :)

Ale to że to tak fajnie jechało nie było zasługą tego że był to Bentley, a
tego że za kierownicą siedział ogarnięty kierowca.

Wygodna rajd??wka na.. szutry i ...trasy