Wygodne fotele

Data: 2017-07-21 04:05:40
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
Czołem

Jako, że fotel kierowcy w moim L200 dogorywa, a mając na uwadze, że nigdy nie był specjalnie wygodny, pomyślałem o podmianie foteli na coś innego, wygodniejszego. Na alle.. foteli jest zatrzęsienie, praktycznie do każdego auta, ale raczej nie mam możliwości każdego wypróbować osobiście ;-)

Liczę się z koniecznością dorobienia mocowań, nic poza pajero sportem nie będzie pasowało plug&play.

I pytanie: jakie samochody mają wygodne fotele, ustawiane manualnie (w celu uniknięcia zabawy z elektryką)?

Data: 2017-07-21 13:09:09
Autor: elmer radi radisson
Wygodne fotele
On 2017-07-21 13:05, Pablo Eldiablo wrote:

[...]

Zobacz czy nie pasuje z Outlandera I. Np. takie fajniejsze skorzane, z
grzaniem i wentylacja. Po odpowiednim ustawieniu galy od ledzwiowego
  siedzi sie bardzo komfortowo i relaksacyjnie IMO.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-07-21 14:07:18
Autor: radekp@konto.pl
Wygodne fotele
Fri, 21 Jul 2017 04:05:40 -0700 (PDT), w
<702ae820-9d7f-4aa8-82a6-9743b6b169e3@googlegroups.com>, Pablo Eldiablo
<pabloeldiablo333@gmail.com> napisał(-a):

I pytanie: jakie samochody mają wygodne fotele, ustawiane manualnie (w celu uniknięcia zabawy z elektryką)?

Na pewno Alfa. Celuj w fotele od 156/159.

Data: 2017-07-21 06:02:46
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu piątek, 21 lipca 2017 14:10:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> [...]

Na pewno Alfa. Celuj w fotele od 156/159.

Chyba Alfa to był dobry kierunek - ceny za całe skórzane wnętrze, na zdjęciach wyglądające jak nowe, w cenie jednego, wygniecionego jak mój, fotela do L200...

Skóra była by OK, łatwiej wytrzeć syf ;-) - ale większość chyba jest elektrycznych, a nie manualnych. Wystarczy podciągnąć zasilanie, czy potrzebny jest jeszcze jakiś moduł w kompie, którego z oczywistych względów L200 nie ma?

Data: 2017-07-21 11:13:15
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
<pabloeldiablo> napisał(-a):

> I pytanie: jakie samochody mają wygodne fotele, ustawiane manualnie (w celu uniknięcia zabawy z elektryką)?

Na pewno Alfa. Celuj w fotele od 156/159.

Jeszcze jedna sprawa: mata SRS i poduszki... Wtyczki na 500% nie będą pasować, ale czy da się tak podpiąć fotel innego producenta, żeby mata dawała właściwy sygnał? Olał bym poduszki boczne, ale prawidłowe działanie mat ma wpływ na działanie czołowych poduszek - a to jest istotne.
Ma ktoś może pomysł, gdzie szukać odpowiedzi?

Data: 2017-07-21 21:35:22
Autor: radekp@konto.pl
Wygodne fotele
Fri, 21 Jul 2017 11:13:15 -0700 (PDT), w
<31105280-713b-4f97-85aa-bd2b0716a20f@googlegroups.com>, Pablo Eldiablo
> [...]

Ma ktoś może pomysł, gdzie szukać odpowiedzi?

W Alfa mata daje chyba 3,2 ohma.
Podobno działa też wstawienie żarówki 5W z tablicy rozdzielczej :)

A nie prościej jak sobie zmierzysz?

Data: 2017-07-24 07:59:00
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
<pabloeldiablo333> napisał(-a):

> Ma ktoś może pomysł, gdzie szukać odpowiedzi?

W Alfa mata daje chyba 3,2 ohma.
Podobno działa też wstawienie żarówki 5W z tablicy rozdzielczej :)

A nie prościej jak sobie zmierzysz?

Pewnie prościej, ale chyba skomplikuję sprawę i przełożę oryginalne maty do nowych foteli - zależy mi, żeby działanie poduszek było prawidłowe.

Data: 2017-07-24 23:20:36
Autor: Przyjazny
Wygodne fotele
On 2017-07-21 12:07, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

156 nie jeździłem, ale od 159 są do niczego, chyba że lubisz leżeć.

Data: 2017-07-21 15:29:51
Autor: Zenek Kapelinder
Wygodne fotele
Najwygodniejsze z najwieksza iloscia regulcji sa w ciagnikach siodlowych, autokarach na dlugich trasach itp. W dostawczakach tez sa wygodne.

Data: 2017-07-24 07:50:01
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu sobota, 22 lipca 2017 00:29:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Najwygodniejsze z najwieksza iloscia regulcji sa w ciagnikach siodlowych, autokarach na dlugich trasach itp. W dostawczakach tez sa wygodne.

No tak, z hydrauliczną amortyzacją :-) Tylko L200 to nie Actros, musiał bym dziurę w dachu wyciąć, żeby to zmieścić :-)

Data: 2017-07-21 21:56:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wygodne fotele
W dniu 2017-07-21 o 13:05, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

BMW E36 albo E46. Wersja kubełkowa foteli. Bardzo wygodna, duży zakres wszelkich regulacji (włącznie z regulacją długości siedziska - podparcie ud) w wersji manualnej. Nie ma zintegrowanej poduszki powietrznej, bo ta znajdowała się w drzwiach.

Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90

Data: 2017-07-22 11:56:49
Autor: LEPEK
Wygodne fotele
W dniu 21.07.2017 o 21:56, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

BMW E36 albo E46. Wersja kubełkowa foteli. Bardzo wygodna,

No tak, ale co jest pewnie wygodne w pozycji z wyciągniętymi nogami, w niskim wnętrzu nie koniecznie może pasować do pozycji zajmowanej w L200.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2017-07-24 07:54:56
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu sobota, 22 lipca 2017 11:55:59 UTC+2 użytkownik LEPEK napisał:
W dniu 21.07.2017 o 21:56, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> BMW E36 albo E46. Wersja kubełkowa foteli. Bardzo wygodna, No tak, ale co jest pewnie wygodne w pozycji z wyciągniętymi nogami, w niskim wnętrzu nie koniecznie może pasować do pozycji zajmowanej w L200.

Jako jednych z pierwszych szukałem właśnie z BMW, bardzo dobrze wspominam te auta w trasach - problem taki, że te wygodne wersje foteli są na alle.. albo w fatalnym stanie (większość), albo bardzo drogie, albo w wersjach z anglików - czyli pasażer miałby więcej regulacji.

Data: 2017-07-25 22:28:31
Autor: Mateusz Bogusz
Wygodne fotele
albo w wersjach z anglików - czyli pasażer miałby więcej regulacji.

Ta myśl że żona ma wygodniej, nie dawała by spać ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-25 14:29:34
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 22:28:38 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> albo w wersjach z anglików - czyli pasażer miałby więcej regulacji.

Ta myśl że żona ma wygodniej, nie dawała by spać ;-)

OK, źle się wyraziłem :-)
Ja miałbym za mało regulacji ;-)
A żona nie pamiętam nawet kiedy w tym aucie siedziała... Fotel pasażera mam prawie nieużywany, mógłbym go sprzedać jakiemuś Anglikowi, któremu się rozsypał jego fotel kierowcy - ale będzie miał problem ze zbyt małą ilością regulacji ;-)

Data: 2017-07-23 14:01:17
Autor: Trybun
Wygodne fotele
[...]

Sierra coupe. Może gdzieś na złomowisku złomiarz jeszcze coś takiego ma. W mojej ocenie nie ma auta z wygodniejszymi seryjnymi fotelami.

Data: 2017-07-25 07:15:12
Autor: Lewis
Wygodne fotele
[...]

Poliftowy Saab 9-5 2001-2005.

http://rcn.nazwa.pl/allegro/saab/10.jpg

Są wersje skórzane całkowicie manualne, do elektryki potrzebowałbyś tylko plusa i masę, nie ma żadnego dodatkowego modułu który jest wymagany by zadziałały, za to dupogrzej już potrzebuje zewnętrznego modułu, ale zawsze można uprościć układ o przekaźnik czasowy i swój włącznik niż ori wiązkę i moduł.
Fotele lekko kubełkowe, z prawdziwej skóry a nie z ceraty, naprawdę wygodne.

Ewentualnie saab 9000 Aero 95-97r wersja RECARO - masakra ale ciężko dostać

https://f.allegroimg.com/original/01e7f6/6e2ebc25460893f47648cf6d31ef

Te akurat mocno styrane ale mam w swoim i naprawdę są rewelacja.

Co do airbagów, wystarczy rezystor ~3ohm żeby poduszka czołowa działała bezproblemowo a sterownik nie widział problemów fotela.
Lewis

Data: 2017-07-25 06:42:58
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 07:15:18 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
[cut]

Co do airbagów, wystarczy rezystor ~3ohm żeby poduszka czołowa działała bezproblemowo a sterownik nie widział problemów fotela.

Problem z airbagami, jakiego się obawiam, to że jak podepnę emulator maty, to oba fotele będą dawały sygnał, że są zajęte. To oznacza pipczenie i zapaloną kontrolkę, albo konieczność zapinania pasa pasażera na pustym fotelu.

Jeśli z kolei będę emulował niezajętość fotela, to airbag może nie odpalić.

Data: 2017-07-25 21:40:31
Autor: Lewis
Wygodne fotele
W dniu 2017-07-25 o 15:42, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Wyłączyć alarm o pasach albo wpiąć przelotkę w pas?

Lewis

Data: 2017-07-25 14:24:18
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 21:40:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
[cut]

Wyłączyć alarm o pasach albo wpiąć przelotkę w pas?

No ale to takie nieeleganckie rozwiązania.. ;-)

Data: 2017-07-26 11:42:33
Autor: Lewis
Wygodne fotele
W dniu 2017-07-25 o 23:24, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 21:40:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
[cut]

Wyłączyć alarm o pasach albo wpiąć przelotkę w pas?

No ale to takie nieeleganckie rozwiązania.. ;-)

Tak samo jak wymiana fotela na inny niepasujący do samochodu ;)

Lewis

Data: 2017-07-26 14:22:57
Autor: Pablo Eldiablo
Wygodne fotele
W dniu środa, 26 lipca 2017 11:42:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
> [...]
>>

> No ale to takie nieeleganckie rozwiązania.. ;-)

Tak samo jak wymiana fotela na inny niepasujący do samochodu ;)

Nie, to wyzwanie :-)

Wygodne fotele