Wygodne siodelko MTB

Data: 2010-08-30 20:33:02
Autor: raviz
Wygodne siodelko MTB
Witam,
Wiem, ze kazdy ma nieco inne cztery litery, ale chyba da sie ogolnie cos wytypowac?
Moj kolega poszukuje wygodnego siodelka MTB, zastosowanie: wypady jednodniowe po ok. 100-120km glownie w terenie. Wazne aby bylo odporne na mroz i wilgoc i nie wymagalo konserwacji. Cena nie gra roli, w ramach rozsadku oczywiscie.
Poki co wytypowal dwa:
http://allegro.pl/selle-italia-max-flite-gel-flow-biale-300g-f-vat-i1200157836.html
http://allegro.pl/selle-italia-max-flite-gel-flow-team-edition-290g-i1198846761.html
Wg mnie nie potrzebny mu karbon i naturalna skora, dodatki za ktore sporo sie placi a w tym wypadku sa zbedne.
Bylbym wdzieczny za podpowiedzi bo desperat gotowy jest kupic ktores z w/w.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-08-30 12:43:52
Autor: jpogoda
Wygodne siodelko MTB
On 30 Sie, 20:33, raviz <ravizusu...@vp.pl> wrote:
Moj kolega poszukuje wygodnego siodelka MTB, zastosowanie: wypady
jednodniowe po ok. 100-120km glownie w terenie. Wazne aby bylo odporne
na mroz i wilgoc i nie wymagalo konserwacji.

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Charge_Spoon_Cromo_Rail_Saddle/5360029530/

Rewelacyjny stosunek wygody do ceny

Pzdr,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-08-30 13:31:34
Autor: Przemek
Wygodne siodelko MTB
On 30 Sie, 21:43, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Charge_Spoon_Cromo_Rail_Saddle/5360...

Rewelacyjny stosunek wygody do ceny

Potwierdzam, kilka godzin w siodle nie robi wraenia na tyku. Planuj
zakup kolejnego do drugiego rowerka...

pozdr
Przemek

Data: 2010-08-30 22:15:54
Autor: mariuszmo
Wygodne siodelko MTB

WTB ROCKED z tego co wiem max uniwersalne, jezdzilem na nim troche w koncu sprzedalem bo w drugim rowerze mialem inne i zawsze nie lubilem momentu przestawienia sie z jednego na drugie wiec zalozylem dwa podobne, ale polecam WTB wziac pod uwage

Data: 2010-08-30 20:39:26
Autor: PeJot
Wygodne siodelko MTB
raviz pisze:
[...]

To będzie z 10 godzin w siodle, najpierw przydałby się przeszczep d..y z tytanu. Czyli łatwo się nie da, trzeba metodą prób i błędów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-30 23:14:21
Autor: Coaster
Wygodne siodelko MTB
PeJot wrote:
raviz pisze:
[...]

Zamiast z..y z tytanu wystarczy Brooks.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-08-30 23:46:14
Autor: raviz
Wygodne siodelko MTB

Zamiast z..y z tytanu wystarczy Brooks.

Ale Brooks chyba nie jest zbyt odporny na ciezsze warunki zewnetrzne, prawda?

Data: 2010-08-31 00:02:32
Autor: Coaster
Wygodne siodelko MTB
raviz wrote:

Zamiast z..y z tytanu wystarczy Brooks.

Ale Brooks chyba nie jest zbyt odporny na ciezsze warunki zewnetrzne, prawda?

Co masz na mysli pod 'zbyt odporny' i 'ciezsze warunki'?
Brooks jest jak najbardziej odporny - choc Brooks Brooksowi nierowny.
Uzywane modele Pro z lat 50-tych, 60-tych i 70-tych za nie do zdarcia przy zachowaniu elemetarnych zasad postepowania ze skorzanym siodlem.

Na marginesie - moje najbardziej odporne na ciezkie warunki zewnetrzne butu sa ze skory - ale trzeba o nie choc troche dbac. Mozna tez chodzic w butach o ktore dbac nie trzeba - np. w gumiakach.

Data: 2010-09-03 16:29:42
Autor: Michał
Wygodne siodelko MTB
W dniu 2010-08-30 20:39, PeJot pisze:
raviz pisze:
[...]

Bardzo czesto robie "wypady
jednodniowe po ok. 100-120km glownie w terenie." Srednia to 25-30kmh czyli 4h a nie 10h

Data: 2010-09-03 19:28:11
Autor: Fabian
Wygodne siodelko MTB
W dniu 03.09.2010 16:29, Michał pisze:
Bardzo czesto robie "wypady
jednodniowe po ok. 100-120km glownie w terenie." Srednia to 25-30kmh
czyli 4h a nie 10h

Teren to polne drogi czy jesteś cyborgiem? Nie jeżdżę dużo po terenie,
ale ostatnio jak jechałem przez TPK z Gdańska do Gdyni to zajęło mi to
jakieś 4-5h, a kilometrów to zrobiłem może z 50.

Fabian.

Data: 2010-09-03 20:50:55
Autor: Michał
Wygodne siodelko MTB
W dniu 2010-09-03 19:28, Fabian pisze:
[...]

Nie jestem. Cieniarz jestem, zazwyczaj ok. 15-20 open na maratonie

Nie jeżdżę dużo po terenie,
ale ostatnio jak jechałem przez TPK z Gdańska do Gdyni to zajęło mi to
jakieś 4-5h, a kilometrów to zrobiłem może z 50.
Po asfalcie(goralem) max srednia to ok 40km/h. W terenie jest roznie, bo to zalezy jaki teren. Jesli szutry po plaskim to w zasadzie niewiele wolniej niz po asfalcie, tym bardziej ze czesto teren jest wtedy osłonięty od wiatru.

Data: 2010-09-04 11:23:14
Autor: Coaster
Wygodne siodelko MTB
Michał wrote:
[...]

LOL - od kiedy _drogi_ sa terenem (szutrowe/gruntowe)? Wieszkosc mieszkancow wsi moze sie pochalic takim 'terenem' z niezlymi winikami.
:-P

Data: 2010-09-04 14:19:26
Autor: solar
Wygodne siodelko MTB
W dniu 2010-09-04 11:23, Coaster pisze:

LOL - od kiedy _drogi_ sa terenem (szutrowe/gruntowe)? Wieszkosc
mieszkancow wsi moze sie pochalic takim 'terenem' z niezlymi winikami.

Może "w terenie" to takie samo określenie, jak krakowiskie "na polu"?
Znaczy poza domem, a nie np. trenażer i fototapeta... ;)

"Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej czarownicę z kotem. Leszek wziął do domu czarownicę, a Jarek kota."
                                         Andrzej Rodan

Data: 2010-09-04 14:52:01
Autor: MadMan
Wygodne siodelko MTB
Dnia Sat, 04 Sep 2010 11:23:14 +0200, Coaster napisa(a):

LOL - od kiedy _drogi_ sa terenem (szutrowe/gruntowe)?

Ja tak klasyfikuj zawsze, ale to na wasne potrzeby. No i jadc na yletkach 7/8" szutrwka to ju nie lada teren!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-05 15:13:47
Autor: Fabian
Wygodne siodelko MTB
W dniu 04.09.2010 11:23, Coaster pisze:
LOL - od kiedy _drogi_ sa terenem (szutrowe/gruntowe)? Wieszkosc
mieszkancow wsi moze sie pochalic takim 'terenem' z niezlymi winikami.
:-P

Od momentu podzielenia obszaru jazdy na szosa i teren, wszystko poza
utwardzoną szosą to teren. Łatwo zgodzić się z takim podziałem jeżdżąc
na oponach 700x23c lub węższych.

Fabian.

Data: 2010-09-05 21:19:14
Autor: BoDro
Wygodne siodelko MTB
Fabian pisze:

Od momentu podzielenia obszaru jazdy na szosa i teren,
> wszystko poza utwardzon szos to teren.

inna sprawa, ze niektre utwardzone szosy daj bardziej do wiwatu, ni nieutwardzone gruntwki :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-08-30 21:06:39
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Wygodne siodelko MTB
To bardzo subiektywna sprawa i kwestia przyzwyczajenia.

Ja śmigam na:

http://allegro.pl/nowe-siodelko-fizik-aliante-gamma-testuj-i1197298443.html

http://allegro.pl/nowe-siodelko-author-tecno-wygodnie-i-tanie-i1207016324.html

obydwa są wygodne (fizik jest twardy, author miękki) ale pewnie znajdzie się ktoś kto ich nie lubi.

Tu się chyba nie obejdzie bez przymiarki (i to nie takiej sklepowej w minutę).

pozdr.
w.

Data: 2010-08-30 23:52:26
Autor: solar
Wygodne siodelko MTB
W dniu 2010-08-30 20:33, raviz pisze:

Bylbym wdzieczny za podpowiedzi bo desperat gotowy jest kupic ktores z w/w.

WTB Pure
Nie miałem chyba wygodniejszego. Comp tańszy, Race droższe.

http://www.wtb-bike.eu/en/pure-v-c13-p35.htm

"Musimy pamiętać, że spośród wszystkich religii i sekt w całej historii ludzkości Kościół papieski jest organizacją najbardziej zbrodniczą."
                                     teolog, filozof prof. H. Mynarek

Data: 2010-08-31 00:39:11
Autor: M_X
Wygodne siodelko MTB
Jak juz ktos wspomnial, to na dobra sprawe dobr siodelka do typowo osobista sprawa. Osobiscie mialem wiele siodel, ostatecznie podpasowalo mi WTB Rocket V, rzne jego odmiany mam teraz we wszystkich swoich rowerach, na niczym wygodniejszym nie jezdzilem.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2010-08-31 10:56:06
Autor: Ignac
Wygodne siodelko MTB

  A na czym kolega kolegi do tej pory jedzi i ile razy na takie
  100-120 km wypady...i jakie ma spostrzeenia.

  Ignac

Data: 2010-08-31 13:05:49
Autor: raviz
Wygodne siodelko MTB
On 2010-08-31 10:56, Ignac wrote:

   A na czym kolega kolegi do tej pory jedzi i ile razy na takie
   100-120 km wypady...i jakie ma spostrzeenia.

   Ignac

Obecnie ma jakiegos niskobudzetowego Bontragera, ktorego nabyl razem z Trekiem. Wypady sa na tyle rzadko, ze pojawia sie standardowy dyskomfort zwiazany z przyzwyczajaniem tylka, ale oprocz tego jesli sa czasem czestsze wypady to i tak siodelko mu nie odpowiada. Zawsze narzeka, ze go rzyciorys boli ;] Ja mam jakis pol kilogramowy wynalazek
z kanalem powietrznym, glebokim przedzialkiem posrodku i ogolnie nie narzekam.
Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 18:09:47
Autor: Ignac
Wygodne siodelko MTB
On 2010-08-31 10:56, Ignac wrote:

> [...]

z kanalem powietrznym, glebokim przedzialkiem posrodku i ogolnie nie narzekam.

  A moje spostrzeenia s takie e tego typu sioda ze wzdldu na fakt e s
  wskie rozsadzaj miednic i wbijaj si w dxx w zwizku z tym siedzenie
  na czym takim jest masakr przez 300 czy 500 godz. w sezonie.
  Powiem tak te sioda s dobre ale wycznie do lansu...a juz w terenie to
  dopiero musi by horor.

  Ignac

Data: 2010-08-31 18:29:15
Autor: raviz
Wygodne siodelko MTB

[...]

Moje, ktore powyzej opisalem ma 14,5cm szerokosci i dobralem je wlasnie metoda prob i bledow. Choc pewnie gdyby jeszcze troche poszukac znalazloby sie cos lepszego.

Data: 2010-08-31 18:43:14
Autor: Ignac
Wygodne siodelko MTB

> [...]

Moje, ktore powyzej opisalem ma 14,5cm szerokosci i dobralem je wlasnie metoda prob i bledow. Choc pewnie gdyby jeszcze troche poszukac znalazloby sie cos lepszego.

   Ponadto uwaam e generuj z siebie jaki wysiek fizyczny i w zwizku
   z tym dbam maxymalnie o komfort podczas jazdy eby nie zosta inwalid
   i cieszy si z jazdy jak najduej...musisz wiedzie e organizm poddawany
   jest podczas jazdy zupenie niepodanym i szkodliwym wibracjom oraz
   przecieniom...moje siodo nie jest trendy ale zajexxxxcie wygodne i
   jeszcze ze sztyc amortyzowan na dodatek.

   Ignac

Data: 2010-09-01 13:27:44
Autor: Jarek
Wygodne siodelko MTB

[...]

A jakie powinny by Twoim zdaniem siodeka w teren?

Ja mam od niedawna takie:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46751
i bardzo mi pasuje. Aha, jestem lekki i kanciasty, 66kg ;-)

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-01 17:01:07
Autor: Ignac
Wygodne siodelko MTB

> [...]

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46751
i bardzo mi pasuje. Aha, jestem lekki i kanciasty, 66kg ;-)

   Ja na takich siodach nie daje rady a wa 69-71 kg...podziwiam wszystkich
   tych ktrzy na czym takim jedz i tyle.

   Ignac

Data: 2010-08-31 16:18:38
Autor: M_X
Wygodne siodelko MTB
 A na czym kolega kolegi do tej pory jedzi i ile razy na takie
 100-120 km wypady...i jakie ma spostrzeenia

Rowerem dojedam codziennie do pracy, co de facto zajmuje mi tylko chwil ale od czasu do czasu w weekendy robi sobie calodniowe dusze wypady i nie mam nic siodu do zarzucenia a wa ok 95kg. Oczywicie po paru godzinach na siodeku komfort si zmniejsza ale to juz nie wina sioda.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2010-09-01 00:42:08
Autor: Yogi\(n\)
Wygodne siodelko MTB
Uzytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisal w wiadomosci news:i5gtgv$n5e$1news.onet.pl...
Witam,
Wiem, ze kazdy ma nieco inne cztery litery, ale chyba da sie ogolnie cos wytypowac?

Ja mam cos takiego w trekingu :
http://allegro.pl/nowy-siodlko-kbix-driveline-kellys-rzeszow-i1197412887.html#gallery
i trasy rzedu 100 km tylek wytrzymuje bez szwanku. Moje nie jest identyczne, ale bardzo podobne.

 W szoswce mialem trzydziestoletnie san marco, cos takiego,  - rewelacyjne, odpowienio sprezyste, ale nie za twarde, bardzo wytrzymale:
http://www.nashbar.com/bikes//ProductPopupView?catalogId=10052&storeId=10053&productId=222016&langId=-1&parent_category_rn=&top_category=
 ale poniewaz dosc powaznie zuzyte, postanowilem kupic nowe. Zwiedziony dobrymi opiniami kupilem takie:
http://allegro.pl/selle-italia-x2-trans-am-model-2010-i1211291663.html
 - jak dla mnie tragedia. Za twarde, gniecie, prbowalem juz wszystkich mozliwych pozycji, pampers nie pomaga - pozostaje sprzedac i wrcic do starego, albo szukac podobnego jak to stare.

Kbx polecam, bylem bardzo zdziwiony ze cos tak taniego i w sumie  z nizszej plki moze byc naprawde wygodne - a waze naprawde duzo.
A selle italia moge sprzedac tanio, jak ktos chetny z twardym tylkiem sie zglosi na maila, to sie dogadamy
--
Yogi(n)

Data: 2010-09-02 15:00:24
Autor: Rycki
Wygodne siodelko MTB
Siemka,
Wybór sidła to bardzo indywidualna sprawa, jednemu model X pasuję, drugiemu nie.
Mi podpasowało siodło Specialized Phenom. Siodło występuję w trzech szerokościach, więc można dobrać do swojej szanownej. Po za tym Spec ma program testowania siodeł, więc możesz pojeździć bez kupna. Są też wersje żelowe i z tytanowymi prętami ;)

Pzdr

Data: 2010-09-02 20:15:57
Autor: raviz
Wygodne siodelko MTB
A jak oceniacie to siodelko: SIODLO SPECIALIZED TOUPE TEAM BIAŁO-CZARNE   143MM 2010?
http://www.twomark.pl/index.php?s=produkt&id_prod=38363&id_kat=1313&id_typu=1
W tym sklepie strasznie kroja, na ebayu wychodzi cos ok 400zl

Data: 2010-09-03 08:14:41
Autor: Rycki
Wygodne siodelko MTB
W dniu 2010-09-02 20:15, raviz pisze:
[...]

Poprzedniej wersji Toupe'a (http://tiny.pl/h73d7), używałem przed Phenom'em w treningówce i cały czas używam w rowerze wyścigowym (MTB). W tym wymienionym na Phenom'a pękła skorupa na środku z jednej strony, po przygodzie na hopce. Ciekawostką jest to, że na takim połamanym siodle przejeździłem jeszcze przez tydzień :)
Siodło jest wygodne, lecz jest jak skrojony na miarę garnitur. Siadasz, 'przylepiasz się' i jedziesz, daje ono niewielką możliwość przesuwania się przód tył. Przy powrocie, po wypuszczeniu się za siodło na stromych zjazdach, spodenki lubią się zaczepiać o jego tył.
Nie ma ono też wzmocnień na bokach, a że pokrycie jest dosyć cienkie, to kilkukrotne oparcie roweru o nie pozostawia zadrapania.
Mi osobiście w terenie jeździ się lepiej na Phenom'ie, ponieważ daje on więcej swobody.
Jeśli jesteś zainteresowany kupnem lekko używanego Toupe'a, daj znać na priv podeślę fotki, cenę itd.

Pzdr

Data: 2010-09-03 13:42:39
Autor: Jarek
Wygodne siodelko MTB
[...]

A co te siodełka mają z tyłu? To jakieś zaczepy?

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-06 10:37:26
Autor: Rycki
Wygodne siodelko MTB
A co te siodełka mają z tyłu? To jakieś zaczepy?

Są dosyć ostro zakończone, nie na okrągło.
Pzdr

Data: 2010-09-03 19:55:35
Autor: Wooyek
Wygodne siodelko MTB
Wiem, ze kazdy ma nieco inne cztery litery, ale chyba da sie ogolnie
cos wytypowac?

Z takich typw oglnych, ktre najczesciej maja opinie "wygodnych prawie niezaleznie od tylka" to przychodza mi do glowy:
- Charge Spoon
- SDG Bel Air
- WTB Pure, ew. Rocket

Mozna od nich zaczac (proponowalbym na poczatek Pure), ale gwarancji, ze ktres podpasuje nie ma... Mi np. osobiscie te "najwygodniejsze" siodelka nie podchodza ;)

Data: 2010-09-03 20:44:46
Autor: Ktotek (K.P.)
Wygodne siodelko MTB
On 2010-08-30 20:33, raviz wrote:
Witam,
[...]

W tamtym roku kupiłem 3 siodełka Author Mega TT, bo tak mi podpasowało, już go nie robią, chociaż jest ciągle do kupienia. Sprawdza się świetnie przy takich dystansach, dla mnie jest b. wygodne, również w ciuchach bez pampersa. Eksperymentowałem z kilkoma siodełkami, również bardziej rasowymi i droższymi, ale póki co znalazłem ideał pod siebie, w dodatku tani.

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Wygodne siodelko MTB