Wygrać z Idea w ping ponga

Data: 2012-09-19 13:40:31
Autor: z.zibo.z
Wygrać z Idea w ping ponga
Trochę informatycznie..
Kombinuję jak by tu przeskoczyć nieodnawialność lokaty.
Mając automat wyszłoby fajne konto oszczędnościowe.
Problemem nie jest napisanie skryptu w jakimś Perlu czy innym języku.
Kłopot to mieć jakiś serwis, który by codziennie ów skrypt odpalał np. niezależnie od tego czy padnie prąd a ja jestem na wyjeździe.
Znacie jakiegoś takiego schedulera w sieci darmowego i w miarę bezpiecznego?
Próbował ktoś się zmierzyć się z problem z tej strony?

Zibo

Data: 2012-09-20 00:29:05
Autor: Wojciech Bancer
Wygrać z Idea w ping ponga
On 2012-09-19, z.zibo.z@gmail.com <z.zibo.z@gmail.com> wrote:

Trochę informatycznie..
[...]

Darmowy roczny serwer na Amazon EC2 (mikro chyba wystarczy)?
Stawiasz sobie jaki system chcesz i hulaj dusza. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-09-20 00:58:39
Autor: Piotr Hołda
Wygrać z Idea w ping ponga
Problem jest tylko taki, że trzeba gdzieś w chmurze umieścić namiary z dostępem do swojego konta bankowego. Dlatego ja preferuję prywatny serwerek do takich rzeczy. Z dostawami prądu już chyba jest lepiej niż za PRLu? Ja w każdym razie nie pamiętam, żeby mi przestano dostarczać. Poza tym są jeszcze UPS-y.
BTW: W październiku będę potrzebował takiego automatu. Jak byś miał coś już napisane to się podzielisz?

Data: 2012-09-20 10:32:34
Autor: m
Wygrać z Idea w ping ponga
W dniu 20.09.2012 09:58, Piotr Hołda pisze:
[...]

To zależy gdzie się mieszka. U mnie pod Poznaniem - od lipca było co najmniej 4 wyłączenia prądu, w tym jedno dłuższe niż mój UPS wytrzymuje (ok. 30 minut). Kiedy mieszkałem w  Poznaniu było tak samo.

p. m.

Data: 2012-09-20 11:29:59
Autor: Wojciech Bancer
Wygrać z Idea w ping ponga
On 2012-09-20, Piotr Hołda <pholda@gmail.com> wrote:

Problem jest tylko taki, że trzeba gdzieś w chmurze umieścić namiary z dostępem do swojego konta bankowego.

Wiesz, "gdzieś w chmurze" to latają dużo poważniejsze dane niż czyjeś konto z fistaszkami. :)
Jak nie masz zaufania do dostawcy pokroju Amazon, to zasadniczo nie bardzo jest jak Ci pomóc.
Ale pocztę na gmailu masz, nie boisz się? :)

Dlatego ja preferuję prywatny serwerek do takich rzeczy. Z dostawami prądu już chyba jest lepiej niż za PRLu? Ja w każdym razie nie pamiętam, żeby mi przestano dostarczać. Poza tym są jeszcze UPS-y.

I wydasz na to więcej niż zarobisz na tych odsetkach. Zwłaszcza doliczając
koszty prądu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-09-20 05:15:27
Autor: z.zibo.z
Wygrać z Idea w ping ponga
Piotrek a kompa masz cały czas włączonego nawet kiedy wyjeżdżasz na wakacje?
Ze smartfonem jest o tyle problem że trzeba mieć dostęp do Internetu cały czas + kwestia bezpieczeństwa - trzymanie haseł na tym samym urządzeniu gdzie przychodzą sms kody - wolałbym tego uniknąć.
Wojtku bawiłeś się tym Amazonem - dużo tam trzeba formalności, narzędzi i czy łatwo się wdraża swoje zabawki?

Data: 2012-09-20 07:07:07
Autor: Piotr Hołda
Wygrać z Idea w ping ponga
W dniu czwartek, 20 września 2012 14:15:28 UTC+2 użytkownik Zibo napisał:
Piotrek a kompa masz cały czas włączonego nawet kiedy wyjeżdżasz na wakacje?

Serwer tak.

Data: 2012-09-20 15:21:48
Autor: Wojciech Bancer
Wygrać z Idea w ping ponga
On 2012-09-20, z.zibo.z@gmail.com <z.zibo.z@gmail.com> wrote:

Wojtku bawiłeś się tym Amazonem - dużo tam trzeba formalności, narzędzi i czy łatwo się wdraża swoje zabawki?

Rejestrujesz konto, aktywujesz, podpinasz kartę kredytową i możesz sobie stawiać serwery.
W ciągu roku od założenia można sobie postawić darmowy serwer mikro:
http://aws.amazon.com/free/
do takich potrzeb myślę spokojnie wystarczy.

A jak wdrażać? No postawisz sobie dowolnego linuksa i skonfigurujesz swój skrypt
w cronie, to chodzić chyba będzie. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-09-20 12:24:47
Autor: Jacek
Wygrać z Idea w ping ponga
A smartfona masz ?
Komputer który zawsze jest właczony masz ciągle pod ręką.

Data: 2012-09-27 19:49:32
Autor: Papkin
Wygrać z Idea w ping ponga
Użytkownik wrote:
Trochę informatycznie..
Kombinuję jak by tu przeskoczyć nieodnawialność lokaty.

Ale do jakich lokat ma to zastosowanie? I czemu to ma byc oplacalne?

Bezbelkowych nie ma, daja mi 7.5% na 6mc - chyba sie oplaca? (W IB)

iMacro uzywalem jako plugin FF (liska ognistego) do hurtowego zakladania lokat w IB czy kasowania optymalnych (co do grosza) lokat w mB. Dawal rade ale chyba "z krona" to sie nie dalo go uruchomic.

Data: 2012-10-02 07:12:48
Autor: Zibo
Wygrać z Idea w ping ponga
W dniu czwartek, 27 września 2012 19:49:41 UTC+2 użytkownik Papkin napisał:
Użytkownik wrote:

> Trochę informatycznie..

> Kombinuję jak by tu przeskoczyć nieodnawialność lokaty.

Ale do jakich lokat ma to zastosowanie? I czemu to ma byc oplacalne?

Do tytułowej ping pong

Bezbelkowych nie ma, daja mi 7.5% na 6mc - chyba sie oplaca? (W IB)

Mówisz o tej na start? Czas trwania - jeden miesiąc - kiepściutko.

iMacro uzywalem jako plugin FF (liska ognistego) do hurtowego zakladania lokat w IB czy kasowania optymalnych (co do grosza) lokat w mB. Dawal rade ale chyba "z krona" to sie nie dalo go uruchomic.
iMacro to wtyczka do Firefoxa, chyba że wykupisz pełną wersję to masz dostęp do bibliotek i możesz normalnie kodować. Wydaje mi się że i tak potrzebny jest aktywny dostęp do pulpitu.

Wygrać z Idea w ping ponga