Wygrana w konkursie - PIT 8C jak to rozliczyc?

Data: 2011-03-11 23:44:34
Autor: D.C.
Wygrana w konkursie - PIT 8C jak to rozliczyc?
Witam,

w 2010r. zdazylo mi sie wygrac nagrode rzeczowa w konkursie. Podatek od wygranej zobowiazal sie pokryc organizator konkursu. Teraz dostalem PIT 8C gdzie w czesci D. poz 34. jest "Podatek od wygranej w konkursie" i poz. 35 przychod 400zl. Rozliczam sie wspolnie z zona na pit 37 - co mam zrobic z ta wygrana w konkursie - wpisac do pozycji inne na pit 37 czy moze tak jak gdzies wyczytalem wypelnic oddzielnie pit 36 tylko z wygrana?
Dziekuje za informacje,
Pozdrawiam,
D.C.

Data: 2011-03-11 18:59:13
Autor: witek
On 3/11/2011 4:44 PM, D.C. wrote:
> [...]

zrobic z ta wygrana w konkursie - wpisac do pozycji inne na pit 37 czy
moze tak jak gdzies wyczytalem wypelnic oddzielnie pit 36 tylko z wygrana?

a mozesz napisac coś więcej o tym płaceniu podatku?

o jakiej wartości była ta wygrana?
co było dokładnie wygraną? (ale z regulaminem konkursu w ręce!!!)

a) rzecz
b) rzecz plus 400 zł.

i co to znaczy, ze podatek zobowiązał sie pokryć organizator konkursu? bo teoretycznie nie ma takiej mozliwosci. podatek zawsze placisz ty.
kwestia tylko kto ci dal kase na jego zaplacenie, czy go tez wygrales, czy dostales w "odrebnej procedurze".

W kazdym razie ktoś tam niezlego burdelu narobil

Data: 2011-03-12 11:25:51
Autor: SDD

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ilegiu$h2l$2inews.gazeta.pl...

W kazdym razie ktoś tam niezlego burdelu narobil

A to nie bylo przypadkiem tak, ze DC wygral jakas rzecz, od ktorej podatek wynosi 400 zl.
Ten podatek musi zaplacic tylko i wylacznie laureat - organizator bowiem nie moze wystapic w roli platnika. A zatem organizator wplacajac te 400 zl podatku de facto spowodowal powstanie u laureata D.C. dodatkowego 400 zlotowego dochodu, od ktorego to dochodu nalezy sie fiskusowi podatek dochodowy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-12 11:30:53
Autor: witek
On 3/12/2011 4:25 AM, SDD wrote:
[...]

pytałem dla pewnosci czy wygraną nie było coś + 400 zł.
bo tak sie zwykle robi.
ktoś po prostu dał d....

Data: 2011-03-12 14:13:02
Autor: D.C.
W dniu 2011-03-12 11:25, SDD pisze:
[...]

No dokladnie tak bylo. Wygralem kamere o wartosci 4000zl. Czyli powinienem zaplacic od tego 10% podatku ale organizator podatek wzial na siebie czyli wplacil do US te 400zl naleznego podatku. Teraz dostalem pit 8c w ktorym w czesci D. poz 34. jest "Podatek od wygranej w konkursie" i poz. 35 przychod 400zl. No i teraz jak mam sie z tego rozliczyc - tak jak pisalem do tej pory rozliczalem sie wspolnie z zona na pit 37 ale teraz to juz nie wiem co zrobic.
Pozdrawiam,
D.C.

Data: 2011-03-12 11:32:34
Autor: witek
On 3/12/2011 7:13 AM, D.C. wrote:
[...]

całość z żoną dokładnie tak jak do tej pory ale na pit-36.

I tak dostaniesz op...w US dlaczego to zrobiłeś na pit-36, a nie wpisałeś tego w pozycji inne na pit-37.
Ale to nie moja winna, że te wymalowane pindy nie znają ustawy.

Data: 2011-03-12 14:46:10
Autor: elephanto
W dniu 12-03-2011 14:13, D.C. pisze:

[...]

Calosc w pit-36 (dochody swoje, zony, ten pit 8c w inne zrodla, ulgi na dzieci, na interent...). Zamiast pit-37 skladasz 36 (chcoiaz gdybys zlozyl wszyskto na 37 i tez w inne zrodla wpisal te 400zl, to glowy raczej nie urwa).

--
Adam

Data: 2011-03-12 15:44:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 12 Mar 2011, D.C. wrote:

[...]

  Swoją drogą, dla organizatora gratulacje "za sprytność" :)
  Na 400 zł się szarpnął, ale dalej... nie chciało mu się?
  Nie wiedział? Nie miał pomysłu? ;)
  Tak jakby nie mógł policzyć (4000+x)*10%=x i odpowiednio:
  400=0,9x => x=444,44(4) zł (niechby było 444,45 bo a nuż
jakiś trudno zaokrąglajacy by się trafił ;)) i wydać *jedną*
nagrodę składającą się łącznie z kamery za 4kzł plus 444,45zł
gotówką (zagarnięte na zaliczkę).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-12 00:25:56
Autor: SDD

Użytkownik "D.C." <dgcracker@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ile8kf$ouh$1inews.gazeta.pl...

moze tak jak gdzies wyczytalem wypelnic oddzielnie pit 36 tylko z wygrana?

Gdzie wyczyttales taka bzdure?

Prawidlowo nalezy do wspolnego rozliczenia z zona ZAMIAST formularza PIT-37 wziac formularz PIT-36 i tam wpisac wszystkie przychody.
Byc moze w niektorych US-ach beda sie krzywic i beda woleli tradycyjnie na PIT-37 z wpisanym przychodem w pozycji inne (choc nie jest to prawidlowe).
Na pewno jednak nie ma takiej opcji, ze skladasz PIT-37 oraz PIT-36 z tym tylko przychodem.
PIT-36 i PIT-37 wykluczaja sie - jezeli podpadasz pod PIT-36 (a powodem podpadniecia jest tu uzyskanie dochodu, od ktorego platnik nie pobral zaliczki), to ni epodpadasz pod PIT-37.

Pozdrawiam
SDD

Wygrana w konkursie - PIT 8C jak to rozliczyc?