Wygrzewqanie pasty termo przew. i wygrzewanie procesora

Data: 2011-04-25 14:37:35
Autor: Taz
Wygrzewqanie pasty termo przew. i wygrzewanie procesora
Witam,
Ostatnio położyłem pod procesor pastę silikonową i myślałem,
że źle położyłem cooler bo było 45 *C, ale po 5-ciu dniach używania
średnia temperatura procesora spadła o 8-10 *C.

Mam takie pytanie: Czy  pasta w warunkach normalnej pracy osiągnie
właściwe parametry przewodzenia, czy też można ją jakimś programem
bardziej podgrzać? (tym samym procesor).

A z innej beczki, czytałem o wygrzewaniu samego procesora, ale nie wszystko zrozumiałem
Czemu to własciwie służy. Warto przeprowadzać takie wygrzewanie i ewentualnie
jakim najlepiej programem?

Może być jakiś link, tylko, żeby tam po ludzku pisali co to ma na celu i jak się to robi.
--
Z gory dziękuję
Pozdrawiam

Data: 2011-04-25 14:43:46
Autor: Zakarm
W dniu 2011-04-25 14:37, Taz pisze:
[...]

Ja wygrzewam procesor w mikrofalowce.

:):):)

Data: 2011-04-25 15:23:47
Autor: GLaF
Dnia Mon, 25 Apr 2011 14:37:35 +0200, Taz napisał(a):

Mam takie pytanie: Czy  pasta w warunkach normalnej pracy osiągnie
właściwe parametry przewodzenia, czy też można ją jakimś programem
bardziej podgrzać? (tym samym procesor).

Osiągnie, ale można to przyśpieszyć wygrzewając ją. Program to np orthos.

A z innej beczki, czytałem o wygrzewaniu samego procesora, ale nie wszystko zrozumiałem
Czemu to własciwie służy. Warto przeprowadzać takie wygrzewanie i ewentualnie
jakim najlepiej programem?

Służy do testowania procka. Lub układu chłodzenia.

--
GLaF

Data: 2011-04-26 08:33:51
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Taz" <taz@iplan.pl> napisał w wiadomości news:ip3pu8$psr$1news.onet.pl...
[...]

Według mnie dałeś grubszą warstwę pasty
(grubsza to nie znaczy "na palec"). Pasty wystarczy tyle,
że nawet może jej nie być widać. Pasty powinno być tyle,
żeby wypełnić mikropory, żeby "tam" nie było powietrza tylko TA
pasta. Jak dałeś ciut grubiej, to pod wpływem temperatury
 uplastyczniła się,  i "wycisnęła", przez co złapała lepszy kontakt termiczny,
 i stało się lepiej:).

Artur(m)

Wygrzewqanie pasty termo przew. i wygrzewanie procesora