Wyjący kocioł gazowy

Data: 2013-12-16 19:05:24
Autor: tadektur
Wyjący kocioł gazowy
Zamontowano mi dwuobiegowy wiszący kocioł gazowy CERACLASS ZW 14-2DV KE23. Podczas pobierania gorącej wody czasami wyje a blachy brzęczą jak by dostawały wibracji. Co powoduje taki efekt? Nie zgłaszam na gwarancji bo mam wątpliwości czy to usterka kotła, zwłaszcza, że nie zawsze wyje. Może ktoś podpowie, co jest tego przyczyną?

Data: 2013-12-16 13:58:41
Autor: czeremcha
Wyj±cy kocio³ gazowy
Mieli¶my kiedy¶ taki problem - na 99 % spreparowany przez "majstrów" od c.o. , jak z odcinka s³ynnego swego czasu brytyjskiego serialu o fachowcach. Tyle, ¿e wy³a i wibrowa³a ca³a instalacja - wszystkie grzejniki. Jak na horrorze. W dodatku - grzejnik w najzimniejszym pomieszczeniu /³azienka/ by³ wci±¿ zimny.

M±¿ odkry³ specjalnie krzywo u³o¿on± uszczelkê w jednym z zaworów, a jeden nie by³ do koñca odkrêcony. Poprawi³ - i przesta³o...

Ania

Data: 2013-12-17 08:07:09
Autor: Jacek
Wyjący kocioł gazowy
W dniu 2013-12-16 19:05, tadektur pisze:
Zamontowano mi dwuobiegowy wiszący kocioł gazowy CERACLASS ZW 14-2DV
KE23. Podczas pobierania gorącej wody czasami wyje a blachy brzęczą jak
by dostawały wibracji. Co powoduje taki efekt?
Zanim napiszesz, to sprawdź CO wyje. Moja szklana kula zaszła mgłą.
Nie jest to aż takie trudne (nawet dla tumanistów).
Fortepian też cały nie gra, bo źródłem dźwięku są struny.
Jacek

Data: 2013-12-18 09:30:43
Autor: Andrzej S
Wyjący kocioł gazowy
W dniu 2013-12-17 08:07, Jacek pisze:

Zanim napiszesz, to sprawdź CO wyje. Moja szklana kula zaszła mgłą.
Nie jest to aż takie trudne (nawet dla tumanistów).
Fortepian też cały nie gra, bo źródłem dźwięku są struny.

A w trabce co wyje? Ustnik? W rurach powstaje fala stojaca,
"doładowywana" rezonansowo jakims samoistnym wibratorkiem
(vide luźna uszczelka).

--
A S

Data: 2013-12-18 12:36:21
Autor: Jacek
Wyjący kocioł gazowy
W dniu 2013-12-18 09:30, Andrzej S pisze:
[...]

Ja bym obstawiał wyjącą pompę, jako najbardziej prawdopodobne, ale to trzeba stwierdzić.
Jacek

Data: 2014-01-07 09:15:23
Autor: Marek
Wyj±cy kocio³ gazowy
On 16.12.2013 19:05, tadektur wrote:
[...]
U mnie wpadala obudowa w rezonans. Sprobuj bez obudowy czy problem nadal wystepuje.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-01-08 00:55:13
Autor: Kazik Zmijowski
Wyj±cy kocio³ gazowy
 tadektur <tadeusz.turbak@neostrada.pl> Wrote in message:
Zamontowano mi dwuobiegowy wisz±cy kocio³ gazowy CERACLASS ZW 14-2DV KE23. Podczas pobierania gor±cej wody czasami wyje a blachy brzêcz± jak by dostawa³y wibracji. Co powoduje taki efekt? Nie zg³aszam na gwarancji bo mam w±tpliwo¶ci czy to usterka kot³a, zw³aszcza, ¿e nie zawsze wyje. Mo¿e kto¶ podpowie, co jest tego przyczyn±?

Przypuszczam, ¿e na zasilaniu zimnej wody przed piecem zamontowany
 jest zaworek odcinaj±cy/reguluj±cy przep³yw. Taki zaworek czasami lubi poha³asowaæ - wystarczy lekko zmieniæ
 jego ustawienie i powinno przestaæ. Pozdr

Wyjący kocioł gazowy