Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...

Data: 2011-10-12 17:40:30
Autor: atm
Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...
Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

Data: 2011-10-12 10:52:24
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j74cdh$7lg$1news.onet.pl...
Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

:-) To panie matematyka jadrowa teraz jest u Samsunga...

Data: 2011-10-12 17:59:53
Autor: SDD
Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...

Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal w wiadomosci news:j74cdh$7lg$1news.onet.pl...
Obliczam w systemowym kalkulatorze na SGS2: 10-10% wychodzi..... 9.9
Licze na N8 to samo, wynik wynosi 9
Czy to dodatkowe jadro az tak znaczaco wplywa na wynik?

Po prostu obie "maszyny" inaczej interpretuja to wyliczenie.
Jedna 10% interpretuje jako inny spsoob zapisu liczby 0,1 druga zas odejmuje od liczby 10 10% jej wartosci, czyli 1

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-12 11:09:20
Autor: Pszemol
"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote in message news:j74dho$b5p$1news.onet.pl...
[...]

Istotne jest jednak czego uzytkownik oczekuje od kalkulatora
w telefonie - czy ma dzialac tak jak kalkulator biurkowy czy
moze ma wymyslac jakies nowe cuda matematyki jadrowej?

Data: 2011-10-12 21:17:11
Autor: atm
[...]

Dokladnie, w zyciu codziennym jestem znacznie czesciej zainteresowanym obliczeniem vatu czy dochodowego....ehhh lubie te nowosci.
Poza tym procenty wrzucili w naukowy tryb landscape.
Znalazlem juz w Markecie zamiennik, ktory pozwala wybrac sposob liczenia procentow i ma guziol do ich liczenia w podstawowym trybie.

Data: 2011-10-13 16:48:04
Autor: SDD
Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...

Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:j73skq.5pg.0poczta.onet.pl...
[...]

Tez, a poza tym zapis 10 - 10% jest taki lekko ehmmm, niematematyczny.

Albo 10 - 0,1  albo 10 - 10%*10

(osobiscie interpretacja z wynikiem 9,9 mnie bardziej przekonuje niz z wynikiem 9)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-13 10:23:45
Autor: Pszemol
"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote in message news:j76tn2$koe$1news.onet.pl...
[...]

Jest niematematyczny, bo to jest zapis raczej ksiegowosciowy :-)
Ci co obliczaja procenty na kalkulatorze spodziewaja sie wlasnie
wyniku 9 a nie 9,9.

Data: 2011-10-13 17:28:48
Autor: SDD
Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...

Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:j76eap.224.1poczta.onet.pl...

Jest niematematyczny, bo to jest zapis raczej ksiegowosciowy :-)

Jak ksiegowosciowy to raczej standardem jest wciskanie:

Pozdrawiam
SDD

Wyjasnijcie mi prosze bo ja prosty jestem...