Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski

Data: 2009-07-26 11:03:15
Autor: Zynov
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Niedługo wyjeżdżam autem z UK do Polski na 4-5 mcy aby wykonać
zlecenie od klienta. Auto ma ubezpieczenie na całą Europę, ważny
przegląd (MOT) i komplet dokumentów. Czy mogę legalnie poruszać się
tym samochodem po Polsce, zakładając że lampy są przystosowane do
ruchu prawostronnego i mam wszystko, co auto w Polsce mieć powinno
(gaśnica, trójkąt itd...)?

Data: 2009-07-26 19:12:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:03:15 -0700 (PDT), Zynov napisał(a):

[...]

Możesz i bez tego wszystkiego - wystarczą naklejki na lampy żeby nie
oślepiać. Gaśnica i trójkąt nie są obowiązkowe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16

Data: 2009-07-26 11:16:02
Autor: Zynov
On 26 Lip, 19:12, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:03:15 -0700 (PDT), Zynov napisał(a):

Możesz i bez tego wszystkiego - wystarczą naklejki na lampy żeby nie
oślepiać. Gaśnica i trójkąt nie są obowiązkowe.

Mówiąc o przystosowaniu lamp miałem na myśli właśnie naklejki. A z tą
akcyzą, o której pisał Kuba - da radę to obejść? Jaka jest wysokość
akcyzy (Escort '98, 1.6)?

Data: 2009-07-26 20:25:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Zynov wydusił z siebie te słowy:

A z tą
akcyzą, o której pisał Kuba - da radę to obejść? Jaka jest wysokość
akcyzy (Escort '98, 1.6)?

3,1% od wartości rynkowej auta.

ps. jestes tam zameldowany, albo cóś?
Nie wiem czy istnieją przepisy okreslające takie przypadki (pracujesz i mieszkasz tam, masz samochód tam, wiec wjeżdzając nim do Polski nie wprowadzasz go na polski obszar celny, bo masz zamiar nim wyjechac. Proponuje dowiedziec sie u źródła - w Urzędzie Celnym. Jutro poniedzialek - zadzwon, zapytaj .. wszytsko będziesz wiedzial.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-26 11:30:38
Autor: Zynov
On 26 Lip, 19:25, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Zynov wydusił z siebie te słowy:

> A z tą
> akcyzą, o której pisał Kuba - da radę to obejść? Jaka jest wysokość
> [...]

Nie ma w UK czegoś takiego jak obowiązek meldunku. Dowodm
zamieszkiwania pod danym adresem może być nawet rachunek z gazowni lub
operatora telekomunikacyjnego z moim nazwiskiem (nie starszy niż 3
mce).

pracujesz i
mieszkasz tam, masz samochód tam, wiec wjeżdzając nim do Polski nie
wprowadzasz go na polski obszar celny, bo masz zamiar nim wyjechac.

Dokładnie tak wygląda moja sytuacja :)

Dzięki za podpowiedź z UC. Zatyrkam.

Data: 2009-07-26 21:00:05
Autor: Przemek V

Użytkownik "Zynov" <salvador.zynov@gmail.com> napisał w wiadomości news:0c9b216f-43d5-40a8-a6c9-52bc5377a3abn11g2000yqb.googlegroups.com...

[...]

Nie tyrkaj nigdzie i nie słuchaj jakichś bzdur i farmazonów. Od wejścia do Unii jest jeden obszar celny a kolega Kuba cytuje stan prawny sprzed wejścia do Unii. Przyjeżdżaj i się niczym nie stresuj.

Data: 2009-07-26 21:24:15
Autor: Seba
Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:00:05 +0200, Przemek V napisał(a):

[...]

Tak to zacytowałeś, że w pierwszej chwili  myślałem, że zdezerterowałeś
i osiadłeś w UK :)

Sebastian S.

Data: 2009-07-27 08:05:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Przemek V wydusił z siebie te słowy:

Nie tyrkaj nigdzie i nie słuchaj jakichś bzdur i farmazonów. Od
wejścia do Unii jest jeden obszar celny a kolega Kuba cytuje stan
prawny sprzed wejścia do Unii. Przyjeżdżaj i się niczym nie stresuj.

jaki sprzed wejscia do Unii?!
Sprowadzam samochody przez ostatnie dwa lata i to co cytowalem to stan prawny na dzien dzisiejszy.

Data: 2009-07-27 08:17:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 08:05:07 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

jaki sprzed wejscia do Unii?!
Sprowadzam samochody przez ostatnie dwa lata i to co cytowalem to stan prawny na dzien dzisiejszy.

Ale on NIE sprowadza! To po cholerę się odzywasz z tymi wymysłami?

Data: 2009-07-27 09:25:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:

[...]

Jakimi wymysłami?!

Podałem zasady jakie obowiązują polaków.
Podaj wyjątki, jak jestes taki mądry?

Z punktu widzenia prawa - jest pięc dni od wjechania do kraju (w przepisach nie ma nic o zmiarach - rejestracja, sprzedaż, postument w ogródku - nie ważne).
Wjedzie do Polski na okres dłuższy niż 5 dni .. wiec zaproponowałem sprawdzenie sprawy u źdódła - czy to źle, ze zasygnalizowalem problem?

Przepis nie mówi "w ciągu 5 dni, chyba, ze ktoś ma zamiar wrócić autem za granice".

Jeden telefon do UC i sprawa będzie jasna. Jak już c hce miec całkowity spokój - zadzwonił bym jeszcze na policje i dowiedzial sie, jakie dokumenty będą (mogą) wymagać od niego policjanci podczas kontroli.

Wiec "po cholere" krzyczysz, skoro nie wnosisz NIC do tematu?

Data: 2009-07-27 08:33:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:25:58 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Z punktu widzenia prawa - jest pięc dni od wjechania do kraju (w przepisach nie ma nic o zmiarach - rejestracja, sprzedaż, postument w ogródku - nie ważne).

Po raz kolejny, skup się - przy SPROWADZENIU auta. On NIE sprowadza. Którego słowa nie rozumiesz?

Data: 2009-07-27 09:42:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:

Po raz kolejny, skup się - przy SPROWADZENIU auta.
On NIE sprowadza. Którego słowa nie rozumiesz?

A czego Ty nie rozumiesz w prostym przepisie, o ktorym napisalem?
Póki co tylko krzyczysz a nie podajesz nic konkretnego. Jesli mówisz bo coś wiesz-poprzyj to jakimś konkretnym argumentem. Ja podałem pod dyskusje fakt istnienia przepisu, ktory mówi o 5 dniach od przkroczeniu granicy. Nie ma w nic o tym, czy auto będzie tu zarejestrowane, czy nie, czy zostalo sprowadzone czy nie. Jest o wprowadzeniu na polski obszar celny.

Albo więc zacznij dyskutowac i podaj jakiś przepis/interpretacje czy cokolwiek i chętnie sie czegoś naucze, a już napewno chętnie posłucha autor wątku. Póki co gadasz coś .. ale nie używasz innych argumentów niz "cholera"

Data: 2009-07-27 08:42:49
Autor: Przemek V
On 27 Lip, 09:42, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
> [...]

nic o tym, czy auto będzie tu zarejestrowane, czy nie, czy zostalo
sprowadzone czy nie. Jest o wprowadzeniu na polski obszar celny.

On jest cały czas na "polskim obszarze celnym" bo od 1 maja 2004
polski obszar celny = Unia Europejska i zaczyna się w Irlandii,
obejmuje Hiszpanię, Szwecję i kończy się na Terespolu. Przepis, który
cytujesz  jest z czasów gdy polski obszar celny zaczynał się na Odrze..
Od czasów wejścia do Unii tak nie jest.

Data: 2009-07-28 00:07:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Mylisz sie.
Po pierwsze nadal żyjemy w kraju, ktory ma swoje granice, po drugie nadal obowiązuje przepisy celne, po trzecie - jestes kolejnym, ktory nie przeczytal całego wątku i wtrąca trzy grosze, a pisałem wyraźnie, ze przepisy dotyczące akcyzy, ktore cytowalem to obowiązujące *DZIŚ* przepisy zgodnie z ktorymi płace akcyze od samochodów przez ostatnie dwa lata.

Data: 2009-07-28 01:02:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:07:31 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Tak - od pojazdów SPROWADZONYCH, czyli takich, które zostają wprowadzone do
obrotu handlowego lub zostają zarejestrowane w Polsce. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 10:12:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:

Tak - od pojazdów SPROWADZONYCH, czyli takich, które zostają
wprowadzone do obrotu handlowego lub zostają zarejestrowane w Polsce.

tak, zgadza sie (choć ani nie muszą być w obrocie handlowym, ani zarejestrowane .. ale muszą pozostac w Polsce).
Nie rozumiesz jednak zasadniczej rzeczy, o ktorej pisze. I pisze nie z przekonaniem, tylko z zapytaniem - a póki co prócz wyzwisk w moją strone, nie uslyszałem ŻADNEGO popartego czymkolwiek argukentu - mianowicie - skoro przepis mówi, ze masz zaplacić akcyze w ciągu pięciu dni - to co jest wystarczającym argumentem dla urzędnika (nie ważne jakiego - powiedzmy dla SŁużby Celnej, ktora Cie spotka na drodze - teoretyzujemy, wiec sie nie czepiaj) aby po upływie tych pięciu dni nie rządał akcyzy? Tak konkretnie...
Wg Ciebie słowo wlaciciela "ale ja wyjeżdzam" wystarczy? A moze musi sie wylegitymowac stałą, pracą, a moze "meldunkiem". A moze potrzebne jest jakies oswiadczenie?
A moze wymyslili jeszcze cos innego.
Nie zmienia to faktu, ze jesli mozna w taki sposob przyjechać do Polski, to moze służyć to nadużyciom np. dla handlujących, ktorzy zwykle nie płacą akcyzy do póki auta nie sprzedadza, a więc zawsze mogą powiedziec, ze przecież oni zaraz wyjeżdzaja.

Rozumiesz teraz o co chodzi?
Pytam sie - na podstawie jakiego przepisu, obywatel RP moze wjechać swoim, zarejestrowanym zagranicą w UE samochodem do kraju na dłużej niż 5 dni.
Bo jesli nie ma takiego przepisu - to mamy kolejną wolną amerykanke i w mysl przepisów należy zapłacić akcyze.

Kiedy nie bylismy w UE i bylo cło ... bylo tak, jak _jeden_ kolega pokazał http://www.tnij.to/hnxa (i to jest jedyna sensowna i konkretna odpowiedz w wątku). Dotyczy to oczywiście "starych czasów", ale bylo coś takiego jak czasowe wprowadzenie.
Niby dlaczego nasza kochana polandia nie mialaby wprodzić czegoś podobnego w nowej sytuacji?

I wlasnie o to pytam .. tylko, ze z braku argumentów otrzymuje tylko wyzwiska. Jak więc nie chcesz normalnie gadac - odpuść sobie i nie odpowiadaj w ogole.

Data: 2009-07-28 09:38:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:12:06 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Po raz kolejny - doczytaj czym się rózni sprowadzenie od tranzytu, albo
zakończ ten gejzer twojej ignorancji

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 10:48:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:

Po raz kolejny - doczytaj czym się rózni sprowadzenie od tranzytu,
albo zakończ ten gejzer twojej ignorancji

jak zwykle na usenecie - doczytaj, znajdz, jestes ignorantem - ale rzeczowej odpowiedzi w kilkudziesięcio postowym wątku - brak.
Nazywasz mnie ignorantem, ale nie udzielisz rzeczowej odpowiedzi - wiec kto tu jest ignorantem?

Każesz mi sprawdzac róznice między sprowadzeniem a tranzytem. Nie bardzo wiem w jakim kontekscie mam to sprawdzac.
Nawet gdyby traktować sytuacje jako tranzyt - to zauważ, ze tranzyt jako taki to nie jest swobodny przejazd towaru z miejsca na miejsce przez różne kraje. Każdy taki towar ma odpowiednie dokumenty tranzytowe - i o nie tu chodzi. Tak jak w procedurze celnej sprawa jest jasna, tak w procedurze akcyzowej nie wiem jak jest ...i póki co nikt chyba tu nie wie, bo już dawno odpowiedzialby na pytanie.
Tak więc dołączyles do grona tych, ktorzy rzucają wyzwiskami - ale nie udzielają konkretnych informacji. Zamiast tego rzucają jakies durne docinki. Jak masz zamiar obrażać mnie, albo kogoś - nie odpisuj w ogole. Jak chcesz podać konkrety w sprawie - to je podaj - byle bylo to coś więcej niz 'tak mi sie wydaje'

Data: 2009-07-28 19:58:43
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Jak jesteś ślepy i głuchym, to niczego nei usłyszysz. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 23:25:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:

Jak jesteś ślepy i głuchym, to niczego nei usłyszysz.

jedyny konkretny argument i konkretna odpowiedz pojawiła sie ze słów kolegi LEPEK.
Reszta byla tylko obelgami w moim kierunku, z Tobą na czele.

Data: 2009-07-27 09:55:41
Autor: Jakub Witkowski
Waldek Godel pisze:
[...]

A czym się różni sprowadzanie od niesprowadzania?
Wystarczy jak da się urzędnikowi słowo honoru?

Data: 2009-07-27 14:36:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:55:41 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

A czym się różni sprowadzanie od niesprowadzania?
Wystarczy jak da się urzędnikowi słowo honoru?

Niech zgadnę - zarejestrowaniem w Polsce?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 00:09:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

mylisz sie. Wprowdzenie towaru na polski obszar celny (w tym wypadku samochód) nie ma nic wspólnego z rejestracją. Mozesz samochod sprowadzić, zapłacić akcyze/cło (w zależności skąd sprowadzisz) i postawić go w ogródku jako ozdoba, rozebrać na częsci, albo zarejestrować - tak czy inaczej jedno z drugim nei ma nic wspólnego.

Data: 2009-07-28 01:02:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:09:05 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

mylisz sie. Wprowdzenie towaru na polski obszar celny (w tym wypadku samochód) nie ma nic wspólnego z rejestracją.

Nie istnieje coś takiego jak 'polski obszar celny'. Od wejścia do UE mamy
jeden, europejski obszar celny.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 10:16:32
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

gupiś. Polska nadal jest suwerennym krajem i ma swoje granice. To one wyznaczają polski obszar celny.
To, ze jestesmy w unii nie zmienia tego, to, ze w krajach unii nie płaci sie cła jako takiego, nie znaczy, ze nie mamy swojego obszaru celnego.
Niby dlaczego sprowadzając auto z UE placisz akcyze? Bo wprowadziles na teren RP towar, przejechaleś przez granice z tym towarem. ps. a akcyzje płaci, cytuje "wprowadzający na polski obszar celny" - dlatego akcyze powinien zaplacić ten, kto auto do Polski sprowadził, a nie np. ten co od niego ten samochod już w Polsce kupił.

Sam gówno wiesz, a potrafisz tylko rzucac wyzwiskami.

Data: 2009-07-28 09:39:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:16:32 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

To, ze jestesmy w unii nie zmienia tego, to, ze w krajach unii nie płaci sie cła jako takiego, nie znaczy, ze nie mamy swojego obszaru celnego.

Doczytaj przepisy ignorancie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 10:55:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

jak zwykle .. tylko inwektywy. Ciekawe o czym to świadczy.

Data: 2009-07-28 12:13:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:55:28 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Doczytaj przepisy ignorancie.

jak zwykle .. tylko inwektywy. Ciekawe o czym to świadczy.

Dokładnie o tym, o czym wszyscy ci piszą - jesteś ignorantem nie mającym
pojęcia o przepisach, co nie przeszkadza ci udzielać publicznie kompletnie
bezsensownych rad

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 13:22:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

jak nie odróżniach rady od pytania ... to jiuż nie moja wina.
W wątku padła wlasnie odpowiedz na moje wątpliwości.
Jak sam widzisz nie mozesz przyjechać do Polski takim samochodem na okres dłuższy niż 12 miesięcy i mówi o tym prawo. Mówi też o innych warunkach jakie trzeba spełnic.
Ty nadal nazywasz mnie ignorantem, mimo, ze tak sie sklada, ze problem, ktory zasygnalizowalem zdaje sie nie byl bezpodstawny.

Tylko po co ja z Tobą dyskutuje .. skoro nie jestes w stanie nawet osiągnąć elementarnego poziomu kultury.

Data: 2009-07-28 12:42:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:22:09 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Jak sam widzisz nie mozesz przyjechać do Polski takim samochodem na okres dłuższy niż 12 miesięcy i mówi o tym prawo. Mówi też o innych warunkach jakie trzeba spełnic.

dopiero co pisałeś, że nie dłużej niż 5 dni.. ignorancie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 16:11:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

I Ty mnie nazywasz analfabetą, a sam nie potrafisz ogarnąć jednego wątku.
Mylisz kwestie cła i akcyzy. Mylisz 5 dni na zapłate akcyzy o jakiej pisalem zadając pytanie i 12 mieięczny czas trwania wizyty, ktory padł w odpowiedzi na moją wątpliwość.

Teraz już mam pewność,z e jestes trollem, ktory nie chce nic wniesc do wątku, tylko próbuje marnej prowokacji.
No wiec musze Cie rozczarować - jestem odporny i nie doczekasz sie wybuchu złości, czy czegotam chcesz.

ps. rozumiesz słowo "ignorancja" czy tylko Ci sie spodobało i wstawiasz je do każdego posta od wczoraj?

Data: 2009-07-28 19:59:20
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

OK, to żyj w świecie swojej ignorancji. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 23:26:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:

OK, to żyj w świecie swojej ignorancji.

i kto to mówi ...

ps. nie wyslilaj sie już wiecej. Moja przeglądarka zadba, zebym nie musiał Cie czytac.

Data: 2009-07-28 10:26:52
Autor: LEPEK
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Po pierwsze:
Unia celna jest.
Nie ma unii podatkowej.

Czyli: przepisy celne nie mają tu zastosowania, ale akcyzowe już tak.
A u nas oboma zajmuje się UC i stąd może u niektórych pewna blokada: UE = pełna swoboda przepływu i brak opłat.

Po drugie:
Wątkotwórca ma zdaje się polskie obywatelstwo. I przyjeżdża tu w celu dłuższego pobytu samochodem nabytym w UK. W świetle przepisów celnych i akcyzowych dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego, co wiąże się z:
  - brakiem długu celnego (ew. zgłoszenie Intrastat, jeśli ilość samochodów byłaby duża, ale że nie jest to nie będę drążył)
  - zobowiązaniem podatkowym - podatek akcyzowy w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy.

To co Kuba pisze ma sens, naprawdę.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-07-28 09:46:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:26:52 +0200, LEPEK napisał(a):

Wątkotwórca ma zdaje się polskie obywatelstwo. I przyjeżdża tu w celu dłuższego pobytu samochodem nabytym w UK. W świetle przepisów celnych i akcyzowych dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego, co wiąże się z:

Które nie ma absolutnie nic do rzeczy. Pierwszy wynik z gugli:
"Minister finansów stwierdził, iż pojazdy samochodowe zarejestrowane za
granicą mogą być odprawione czasowo z całkowitym zwolnieniem od cła wtedy,
gdy zostaną przywiezione przez osoby mające swoją siedzibę albo miejsce
zamieszkania poza polskim obszarem celnym, albo też przez obywatela
polskiego przebywającego za granicą w związku z pracą, studiami,
działalnością naukowo-badawczą lub leczeniem (S 128)."

Wystarczy ruszyć dwa palce i mózg - bo nawet nie dupę.

To co Kuba pisze ma sens, naprawdę.

Ma. Służy do pokazania, że jest leniwym, zarozumiałym, upartym i
wprowadzającym innych w błąd ignorantem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 10:54:54
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Waldek Godel wydusił z siebie te słowy:

Ma. Służy do pokazania, że jest leniwym, zarozumiałym, upartym i
wprowadzającym innych w błąd ignorantem.

przegiąłeś człowieku. Brak Ci elementarnych podstaw wychowania i dobrego zachowania ... no ale co zrobic, to już Twoj problem.

A jak nie wiesz dlaczego - to ja Ci tego tłumaczyć nie bede.

hint - czy jestem autorem wątku, czy moze tylko zadałem pytanie w wątku i do tego momentu nikt nie napisał nic sensownego?

Data: 2009-07-28 11:28:13
Autor: LEPEK
Waldek Godel pisze:

Pierwszy wynik z gugli:
"Minister finansów stwierdził, iż pojazdy samochodowe zarejestrowane za
granicą mogą być odprawione czasowo z całkowitym zwolnieniem od cła [...]"

Cła. A mówimy o akcyzie. Różnice pominę, bo widzę, że i tak jej nie zauważysz. Podam natomiast rozwiązanie zagadki:

USTAWA z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. 2009 nr 3 poz. 11)

Art. 111. 1. Zwalnia się od akcyzy:
[...]
2) samochód osobowy przywożony czasowo do celów zawodowych przez osobę fizyczną przybywającą na terytorium kraju z terytorium państwa członkowskiego, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
a) osoba fizyczna ma miejsce stałego pobytu, w rozumieniu art. 110 ust. 8, na terytorium państwa członkowskiego,
b) termin czasowego przywozu samochodu osobowego nie przekroczy 6 miesięcy w 12-miesięcznym okresie,
c) samochód osobowy nie będzie służył na terytorium kraju do odpłatnego transportu osób ani
do odpłatnego lub nieodpłatnego transportu towarów do celów przemysłowych lub  handlowych,
d) samochód osobowy nie zostanie sprzedany, wynajęty lub w jakikolwiek inny sposób oddany do użytku osobie trzeciej w okresie czasowego
przywozu,
e) samochód osobowy został nabyty lub wprowadzony do obrotu zgodnie z przepisami dotyczącymi opodatkowania obowiązującymi na terytorium państwa członkowskiego, na terytorium którego osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania, a przy wywozie nie zastosowano zwolnienia od akcyzy lub zwrotu podatku, z zastrzeżeniem ust. 2;

Czyli - akcyzy płacić nie musi.
Oczywiście pod pewnymi warunkami, które tutaj - wydaje mi się - będą spełnione (nie będzie woził ludzi za kasę, ani towarów za kasę ani darmo). No i w ciągu roku nie może ten samochód przebywać w PL dłużej niż 6 miesięcy, ale kto i jak to sprawdzi?

Pozdr,

Data: 2009-07-28 11:34:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
LEPEK wydusił z siebie te słowy:

(...)

dzieki. Nie zdązylem sie do tego dogóglac .. ale czytając to widze, ze od dupy strony zacząłem tego szukac ;-)
Szkoda, ze tylko jedna osoba w całym wątku potrafila zalapać w czym rzecz a przy okazji potrafila sie normalnie zachowac.

Brak słów.

Data: 2009-07-28 12:15:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 11:34:11 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

dzieki. Nie zdązylem sie do tego dogóglac ..

Nie kłam ignorancie, nawet nie próbowałeś. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 13:22:32
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

teraz to już nie robisz nic innego tylko trollujesz.

Data: 2009-07-26 21:23:32
Autor: Szop
[...]

Co za barany. A potem się dziwią, że się żyć w takim (UK) kraju nie da.

Data: 2009-07-26 23:46:53
Autor: STranger
Szop pisze:
[...]

To pozostałość po czasach wolności ;)
To właśnie w krajach totalitarnych albo pod obcą okupacją wprowadzano przymusowe meldunki ludności pod konkretnym adresem i dowody osobiste! W USA dla przykłady dowody osobiste czyli Identity Cards wprowadzane będą w XXI wieku powoli i stopniowo, ale już budzi to opór społeczny i odbierane jest jako zamach na wolność.

STranger

Data: 2009-07-26 23:59:01
Autor: Tomasz Finke
STranger pisze:

[...]

Przed wojną w II RP też nie było obowiązkowych dowodów osobistych,
wydawane były na żądanie.

T.

Data: 2009-07-27 00:24:03
Autor: STranger
Tomasz Finke pisze:
STranger pisze:

[...]

No proszę! To była wolność prawdziwa.
A w V RP, czyli w jednej z przyszłych prowincji Unii Europejskiej, będą wydawane implanty osobiste RFID wszystkim obywatelom już od urodzenia i tylko za 30% ceny rynkowej! Resztę kosztów tych "dokumentów osobistych" dla swoich obywateli pokryje wspaniałomyślnie UE ;>

STranger

Data: 2009-07-26 15:41:39
Autor: Zynov
On 26 Lip, 23:24, STranger <p...@naberdyczow.ue> wrote:
Tomasz Finke pisze:

> [...]

tylko za 30% ceny rynkowej! Resztę kosztów tych "dokumentów osobistych"
dla swoich obywateli pokryje wspaniałomyślnie UE ;>

w UK też sa plany wprowadzania DO, ale społeczeństwo uważające się za
wolne (niesłusznie bo jedna kamera CCTV przypada na czterech obywateli
- największy współczynnik na świecie) buntuje się przeciwko temu
pomysłowi. Znając cipiczność brytoli i ich ociężałość umysłową zapewne
dadzą sobie wcisnąć wszystko pod pozorem walki z terrorem.

Data: 2009-07-27 09:07:00
Autor: kamil

"Zynov" <salvador.zynov@gmail.com> wrote in message news:a6f68624-3210-49b1-ba62-fffb3fe2c3bch31g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Nie obraz sie, ale sytuacja ekonomiczna czy chocby codzienny stosunek ludzi do siebie nawzajem swiadczy raczej o ociezalosci umyslowej innego z panstw, o ktorych tutaj mowa. Szczegolnie, ze nie znam ani jednego brytyjczyka tyrajacego na dwie zmiany w polskich fabrykach. ;-)

Zawsze dziwilo mnie wysokie mniemanie o sobie rodakow, ktorzy u tych "glupich brytoli" ciesza sie jak dzieci z ochlapow ledwo wystarczajacych na jako-taka wegetacje i 15-letni samochod. No offence.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-26 19:36:09
Autor: Viking

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message

[...]

cos to za wynalazek wymyslil z ta akcyza?:D
a niby czemu mam placic akcyze za pojazd ktorym przyjezdzam na urlop i ktorym wyjezdzam a nie ktory sprowadzam w celach sprzedazy, osiagniecia zysku?:)
p.s. meldunek to tez fajna sprawa:D
pomijam fakt kompletu dokumentow ktore ograniczaja sie do "aktu wlasnosci"
sam mialem dupe w strachu bo bylem pewien ze trzeba miec gasnice, trojkat i apteczke o ktorym to fakcie pryzpomnialo mi sie oczywiscie na miejscu, ale skoro nie musze to super:)
ciekaw jestem co bym powiedzial policjantowi ktory zwraca sie do mnie slowami "prawo jazdy i dowod rejestracyjny albo karte pojazdu poprosze"... w sumie wiem co bym powiedzial ale ciekaw jestem co by misiek zrobil na wiadomosc ze nie posiadam i ew moge mu pokazac ubezpieczenie...

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-07-26 19:37:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:36:09 +0100, Viking napisał(a):

[...]

Powinieneś mu pokazać prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ubezpieczenie. W
czym problem?

Data: 2009-07-26 11:43:58
Autor: Zynov
On 26 Lip, 19:37, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> wiadomosc ze nie posiadam i ew moge mu pokazac ubezpieczenie...

Powinieneś mu pokazać prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ubezpieczenie. W

zdarzenie z przeszości:

- Dzień dobry, kontrola drogowa, proszę prawo jazdy i dowód
rejestracyjny oraz dowód ubezpieczenia.
- Proszę bardzo...
- hmmm... yyyyy..... mmmm.... szerokiej drogi życzę panu.

:)

Data: 2009-07-27 09:48:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zynov pisze:

[...]

Znaczy, nie wypisali mandatu panu Driving License? Ale lipa. :/

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-26 19:45:18
Autor: Viking

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

Powinieneś mu pokazać prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ubezpieczenie. W
czym problem?

znowu jakis co sie odzywa zeby sie przypierdolic tylko?
tzn ze dowod rejestracyjny mam sobie na szybko w corelu stuknac?

Data: 2009-07-26 11:47:16
Autor: Zynov
On 26 Lip, 19:45, "Viking" <jon...@nospam.poczta.onet.pl> wrote:
"Waldek Godel" <nos...@orangegsm.info> wrote in message
> [...]

znowu jakis co sie odzywa zeby sie przypierdolic tylko?
tzn ze dowod rejestracyjny mam sobie na szybko w corelu stuknac?

E tam, takie rzeczy robi się w PSie :)

A na poważnie - dowodem rejestracyjnym w UK jest dokument V5. Też
sprytna sprawa, bo podczas sprzedaży auta odrywa się z tego dokumentu
jedną z sekcji (wygląda to jak kwit z pralni), na którym są dane wozu
i nowego właściciela wraz z adnotacją, że dokument ten JEST
pełnoprawnym dowodem rejestracyjnym do czasu otrzymania nowego V5.

Data: 2009-07-26 19:56:52
Autor: Viking
[...]

naciagana teoria w stosunku do swistka ppaieru ktory defacto potwierdza tylko wlasnosc

Data: 2009-07-26 19:49:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:45:18 +0100, Viking napisał(a):

znowu jakis co sie odzywa zeby sie przypierdolic tylko?
tzn ze dowod rejestracyjny mam sobie na szybko w corelu stuknac?

Jak masz kradzione auto, to pewnie tak. Właściciel nie musi, dostaje z
brytyjskiego urzędu DVLA

Data: 2009-07-26 19:54:51
Autor: Viking
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

Jak masz kradzione auto, to pewnie tak. Właściciel nie musi, dostaje z
brytyjskiego urzędu DVLA

dowod rejestracyjny? LOL
ciekawe, ciekawe

Data: 2009-07-26 20:58:27
Autor: Waldek Godel
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:54:51 +0100, Viking napisał(a):

dowod rejestracyjny? LOL
ciekawe, ciekawe

http://www.sjlprojects.info/scrapnew/index_files/v5.jpg
jak przetłumaczysz "registration certificate" geniuszu?

Data: 2009-07-26 21:03:24
Autor: Viking
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

jak przetłumaczysz "registration certificate" geniuszu?

oki wygrales... super, czemu nie wlepiles pieczatek z przegladow?
danych takich jak masa nacisk na osie itd?
aaa zapomnialem bo tma tego nie ma?
bo tam jest tylko nazwisko wlasciciela? i defacto jest to tylko potwierdzenie ze pan xxx jest wlascielem pojazu yyy?
ale dobrze przyciety skan udowadnia twoje racje:)

Data: 2009-07-26 21:07:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:03:24 +0100, Viking napisał(a):

[...]

pomerdało ci się kompletnie wycinek z V5 który się wręcza nabywcy auta z
kompletnym V5

Data: 2009-07-26 21:34:38
Autor: Viking
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message

pomerdało ci się kompletnie wycinek z V5 który się wręcza nabywcy auta z
kompletnym V5

nudne sie to robi, zmusiles mnei do wyciagniecia mojego V5 i pokoleji
calos zajmuje 2 strony A4
czesc 1 to moje dane
2 dane poprzedniego wlasciciela
3 special notes: pusto
4 dane pojazu czyli rok produkcji, marka, model, kolor, rodzaj paliwa, pojemnosc numer vin i silnika
5 ponownie moje dane
6 nowy wlasciciel jezeli sprzedam: pusto
7 zmiany dokonane wp ojezdzie: pusto
8 podpisy
9 wsatwienie do komisu: pusto
10 odcinek dla nowego wlasciciela do do wpisania jego dane: pusto
11 inofrmacja o wyslaniu za granice: pusto

teraz prosze mi to przyrownac do polskiego dowodu rejestracyjnego i powiedziec ze to to samo
mozna byc inteligenrnym czlowiekiem i rozumiec co autor ma na mysli albo mozna byc skonczonym ciulem ktory lubi sie przypierdalac do byle czego tylko dlatego ze anglicy tez postanowili to nazwac dowodem rejestracyjnym pomimo ze defacto jest to w kurwe dalekie od tego co w polsce rozumie sie przez dowod rejestracyjny... przynaleznosc ciebie do danej grupy pozostawiam w domysle
EOD

Data: 2009-07-26 21:37:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:34:38 +0100, Viking napisał(a):

[...]

Jjjjasne.. i wciąz twierdzisz, że to nie spełnia wymogów dokumentu żądanego
przez polską policję w razie kontroli drogowej? Czy tylko postanowiłeś sie
publicznie poprzypieprzać bez sensu?

Data: 2009-07-27 09:34:57
Autor: Jakub Witkowski
Viking pisze:
teraz prosze mi to przyrownac do polskiego dowodu rejestracyjnego i powiedziec ze to to samo

Ma być dowód rejestracyjny.
A że ma być w nim "to samo" co w polskim, to żeś sobie sam z palca wyssał.

Data: 2009-07-27 01:22:25
Autor: mac
On Jul 26, 9:03 pm, "Viking" <jon...@nospam.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

potwierdzenie ze pan xxx jest wlascielem pojazu yyy?
ale dobrze przyciety skan udowadnia twoje racje:)

upadles na glowe? co to ma do rzeczy? w roznych krajach dowod
rejestracji ma rozna forme i rozna tresc, wazna jest funkcja
dokumentu, jak sama nazwa mowi: dokument potwierdzajacy to ze jestes
wlascicielem.

mac

Data: 2009-07-26 20:58:42
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Viking wydusił z siebie te słowy:

[...]

tak to wygląda w mysl przepisów, jak kupisz auto za granicą i przyjedziesz nim do polski - bez znaczenia czy chcesz go zostawić sobie, rejestrować, sprzedawać z syskiem czy bez .. albo trzymać do konca życia.

a niby czemu mam placic akcyze za pojazd ktorym przyjezdzam na urlop i
ktorym wyjezdzam a nie ktory sprowadzam w celach sprzedazy,
osiagniecia zysku?:)

No i wlasnie w tym cały myk, zeby sie dowiedziec w OC co mówią przepisy o takiej sytuacji, kiedy wjeżdzasz do kraju samochodem, ktorym masz zamiar z kraju wyjechać i tu nie zostanie.
(opłata akcyzy od samochodu z UE nie jest uznależniona co masz zamiar zrobic z samochodem .. tylko "akcyzje opłace wprowadzający pojazd na terytorium RP nie później niż 5 dni od wprowadzenia pojazdu na polski obszar celny - tak mówią przepisy. Jako, ze nie ma już granic w UE jako termin przekroczenia granicy przyjmuje sie date z oswiadczenia lub datą przeprowadzenia badania technicznego w polsce.

Data: 2009-07-26 20:03:30
Autor: Viking
[...]

hahaha, czyli niemiec przyjezdzajacy na mazury na 2 tygodnie musi zaplacic akcyze?:P

[...]

jakiego badania techniczengo? jakiego oswiadczenia?
daj mi ten przepis bo to jakis debilizm, posmieje sie:P

Data: 2009-07-27 08:15:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Viking wydusił z siebie te słowy:

hahaha, czyli niemiec przyjezdzajacy na mazury na 2 tygodnie musi
zaplacic akcyze?:P

nie mówimy o obywatelu UK tylko o Polaku - prawda?
Zaznaczylem też, ze dobrze byloby sie upewnic, czy obywatel RP moze kupic tam samochod, wjechac tu i wyjechac ponownie.

jakiego badania techniczengo? jakiego oswiadczenia?
daj mi ten przepis bo to jakis debilizm, posmieje sie:P

Widzisz .. debilizmów w Polandii jest duzo więcej ...
I tak wlasnie jest zorganizowana praca Urzędu Celnego, bo jako, ze przepis dotyczący płacenia akcyzy od pojazdów samochodowych w zakupie wewnątrzwspólnotowym mówi wyraźnie, ze akcyze należy zapłacić najpóźniej 5 dni od przekroczenia granicy RP (tak tak .. granice nadal istnieją, choć nie ma tam strażników i po prostu sie przejeżdza).
Ze względu na to, ze nie mozna jednoznacznie okreslic, ktorego dnia prekroczyles granice ... wiec placąc akcyze skladasz oswiadczenie, w ktorym piszesz kilka podstawowy danych auta (są one okreslone jakie to mają być dane, zazwyczaj jest to gotowy druk - ale to jest wewnętrzne rozporządzenie danego UC) oraz deklarujesz date przekroczenia granicy (ktora musi byc datą późniejszą niż z umowy i nie starszą niż 5 dni - tak to wygląda w praktyce). Czasem jednak jest tak, ze w trakcie załatwiania papierologii związanej ze sprowadzeniem auta robisz w tzw międzyczasie przegląd techniczny (a czasem sprzedawca/komis daje Ci go jakby w komplecie) i wtedy nie musisz pisac powyższego oswiadczenia, bo dane auta brane są z bad. tech. a data bad tech traktowana jest jak data przekroczenia granicy.
Tak to se poukladali.

ps. a jak Ty rozwiązałbyś ten termin ustwowych 5 dni od wjechania do Polski?

Data: 2009-07-27 08:18:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 08:15:00 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

nie mówimy o obywatelu UK tylko o Polaku - prawda?
Zaznaczylem też, ze dobrze byloby sie upewnic, czy obywatel RP moze kupic tam samochod, wjechac tu i wyjechac ponownie.

Przestań do cholery mącić ludziom, to nie jest sprowadzenie auta, tylko
przyjazd i powrót. Nie płaci się żadnych akcyz.

Data: 2009-07-27 09:28:54
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Przeczytaj jeszcze raz moje posty i pokaż mi, gdzie napisalem, ze MUSI zapłacić akcyze. Napisalem co mówią przepisy i dodałem, ze ma dopytać na tą okoliczność, jak taki przyjazd jest traktowany w mysl przepisów.

Jesli znasz przepis, ktory pozwala obywatelowy Polski samochodem jego wlasnosci zarejestrowanym za granica na okres 5 miesięcy i na jakich zasadach - *podaj go* a nie krzyczysz do mnie, ze "mące",  bo póki co .. niczego konkretnego nie wniosłeś "do cholery"

Data: 2009-07-27 08:34:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:28:54 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Przeczytaj jeszcze raz moje posty i pokaż mi, gdzie napisalem, ze MUSI zapłacić akcyze. Napisalem co mówią przepisy i dodałem, ze ma dopytać na tą okoliczność, jak taki przyjazd jest traktowany w mysl przepisów.

Przepisy mówią też o obowiązkowym przeglądzie zerowym - też według ciebie
powinien zadzwonić do diagnosty i się spytać? Po co piszesz w ogóle te
brednie?

Data: 2009-07-27 09:48:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

podaj przepis, bo nie wiem o co Ci chodzi.
Obowiązkowy przegląd zerowy wymagany jest do REJESTRACJI,  a o tym nie mówimy - prawda?
Rejestracja a sprowadzenie to dwie różne rzeczy - mozesz przywieźć auto, zapłącic akcyze i moze stać w ogródku niezarejestrowane i bez przeglądu ile Ci sie podoba.

Jako, ze mówimy o przyjeździe na wakcje, sprawnym i zarejestrowanym samochodem, żadnych badań technicznych robic nie musi.
Zadaje więc Ci konkretne pytanie - ale odpowiedz na nie troche poważniej niż "tak mi sie wydaje" - na podstawie jakiego przepisu uwazasz, ze przyjazd na wakacje różni sie od sprowadzenia auta z punktu widzenia przepisu ktory przedstawilem?

Ja rozumiem, ze przyjechal na wakacje, Ty tez .. ale urzędnik, ktory stwierdzi, ze auto jest w PL już miesiąc, a akcyzy nie ma ... moze nie mieć podstaw do "rozumienia".
Bądz tak dobry i podaj konkretną sytuacje prawną, ktora powoduje, ze tak po prostu mozna. Nie mówie, ze ona nie istnienie. Chcialbym po prostu sie o niej dowiedziec...

I daruj sobie "brednie", "mącenie" i "cholery" ... zacznij używać argumentów i naucz mnie czegos, a bede wiedzial na przyszłość.

Data: 2009-07-27 09:01:24
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4jm4c$rei$1inews.gazeta.pl...

[...]

Racz jeszcze wytlumaczyc, skad urzednik bedzie wiedzial, ze wczoraj nie przekroczylem granicy polsko-niemieckiej jadac po chleb i margaryne?

I daruj sobie "brednie", "mącenie" i "cholery" ... zacznij używać argumentów i naucz mnie czegos, a bede wiedzial na przyszłość.

Jedynym, ktory powinien darowac sobie brednie w tym watku jestes ty niestety.

Jezdziles samochodem z UK w polsce? No wiec sie zamknij.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-27 10:16:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
kamil wydusił z siebie te słowy:

[...]

Ale widzisz różnice w tym, ze jestes obywatelem Polski i masz już zarejestrowany samochod w Polsce, a wyjeżdzasz na chwile z Polski, a nie jestes obywatelem Polski, masz samochod zarekestrowany za granicą i wjeżdzasz na chwile do kraju.

[...]

Nie, ale jeździelem samochodami z Francji w Polsce. Co za różnica z jakiego państwa pochodzi auto.

Cedzisz tylko o jakis bredniach i idiotach .. ale nie podajesz konkretnych przepisów/interpretacji - a ja wlasnie o nie _zapytalem_ na początku - tego już nie doczytales. Podałem przepis i powiedzialem, ze jak chce mieć czyste sumienie - niech zadzwoni do UC i sie dowie. Ty nazywasz mnie idiotą, ale podajesz zupełnie od czapy jako przyklad wyjazd polaka polskim samochodem za granice, kiedy mowa o polaki z zagranicznym samochodem wjeżdzającym do polski.

Podasz więc jakis argument prawny, czy będziesz tylko krzyczał i mówił to co sam sobie wymysliles. Ja naprawde chętnie sie dowiem na jakich zasadach mozna przjechac do kraju - oficjalnych. Niestety narazie tylko słysze idiota .... bądz tak dobry i przestan mnie obrażac, a przy okazji podaj koledze autorowi wątku konkretny argument, bo to, ze wszyscy tak robią .. to już wie od kolegów i gdybyy mu to wystarczylo nie pisałby na grupe.

Data: 2009-07-27 09:41:38
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4jnpb$4kk$1inews.gazeta.pl...
kamil wydusił z siebie te słowy:

Nie, ale jeździelem samochodami z Francji w Polsce. Co za różnica z jakiego państwa pochodzi auto.

I placiles akcyze odwiedzajac na tydzien rodzine?

[...]

Czy samochod przekraczajac granice polska jest gdziekolwiek rejestrowany?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-27 10:49:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
kamil wydusił z siebie te słowy:

Czy samochod przekraczajac granice polska jest gdziekolwiek
rejestrowany?

nie. Nie jestes. Ale mozesz zostac skontrolowany przez - Policje, Urząd Celny i pewnie inne służby też.

Oczywiście, zawsze mozesz powiedziec "wlasnie przyjechalem" - zgadza sie. Inna prawdą jest też to, ze UC potrafi np. w komisach wejść na plac i porobić zdjęcia z datą, wrócić za tydzien i zapytac "a gdzie akcyza" (i nie ma znaczenia przeznaczenie auta - wakcje, sprzedaz, czy pomnik na złomowisku)
Jako, ze z datą przekroczenia granicy jest teraz problem ... dlatego dzieje sie tak jak napisałem - liczy sie data oswiadczenia, gdzie podajesz taką date (oczywiście pod groźbą odpowidzialności karnej za skladanie fałszywych .... ). Nie jest jednak prawdą, ze takiej daty nie da sie ustalic, a przynajmniej, ze nie da sie ustalic, czy jest starsza niż pięc dni.

Rozpatrujemy tu kwestie prawne ... a póki co nie raczyles sie do tego ustosunkowac. Wiec jesli masz zamiar odpowiadać dalej na moje posty w tym temacie napisz coś konkretnego, coś więcej niż "nikt tego nie robi" "wszyscy tak robią" "jestes gupi".

Data: 2009-07-27 14:41:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:49:36 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

JAKI KURWA PLAC? czy to handlowanie samochodami naprawdę rzuciło ci się na
mózg?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 00:12:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

umiesz czytać ze zrozumieniem?
<> "np. w komisach wejść na plac" </>
podaje przyklad, "kurwa". Przyklad jako taki, ma zwykle na celu zwrócenie uwagi na pewne fakty, dla zobrazowania sytuacji. W tym wypadku na to, ze służby celne działają w Polsce, mimo, ze jestesmy w UE i jakkolwiek w przypadku autora wątku nie ma żadnego placu .. to nadal mogą (patrol Urzędu Celnego - czyli Służba Celna) go zatrzymać na drodze, a później odwiedzić w domu.

Czego nie rozumiesz i dlaczego mnie obrażasz?

Data: 2009-07-28 01:03:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:12:40 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Czego nie rozumiesz i dlaczego mnie obrażasz?

Twojej głupoty. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 10:12:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:

Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:12:40 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Czego nie rozumiesz i dlaczego mnie obrażasz?

Twojej głupoty.

bardzo merytorycznie. A odpowiedziec/wyjasnic i poprzec to argumentem prawnym - potrafisz, czy tylko szczekasz?

Data: 2009-07-28 20:01:09
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:12:58 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Czego nie rozumiesz i dlaczego mnie obrażasz?
Twojej głupoty.
bardzo merytorycznie. A odpowiedziec/wyjasnic i poprzec to argumentem prawnym - potrafisz, czy tylko szczekasz?

Potrafie, tylko po co? Toż to będzie 'zły argument'. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 23:27:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Ale nie potrzebne są już dalsze argumenty. LEPEK wszytsko wyjasnił. Konkretnie i klarownie. Bez obelk, inwektyw.
Wiec sie odpiórkuj.

Data: 2009-07-29 00:26:01
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 23:27:50 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:
Potrafie, tylko po co? Toż to będzie 'zły argument'.

Ale nie potrzebne są już dalsze argumenty. LEPEK wszytsko wyjasnił. Konkretnie i klarownie. Bez obelk, inwektyw.

Twoja przeglądarka jakoś nei zadbała. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-27 14:40:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:16:41 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Widzę jeszcze parę innych róznic, też nie mają nic wspólnego z podanym
przykładem. Długo tak bedziesz bredził?

Nie, ale jeździelem samochodami z Francji w Polsce. Co za różnica z jakiego państwa pochodzi auto.

Mając w tym czasie adres zamieszkania we Francji?

już nie doczytales. Podałem przepis i powiedzialem, ze jak chce mieć czyste sumienie - niech zadzwoni do UC i sie dowie. Ty nazywasz mnie idiotą, ale

I parę osób - w tym ja - powiedziało ci, że przepis dotyczy sprowadzenia
pojazdu do Polski na stałe, a nie któtkotrwałego przyjazdu. Dotrze to
wreszcie do ciebie?

mozna przjechac do kraju - oficjalnych. Niestety narazie tylko słysze idiota

W zasadzie mam nieodparte wrażenie, że sam się obrażasz demonstrując
betonomózgie podejście do faktów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-27 19:16:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:58:42 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

tak to wygląda w mysl przepisów, jak kupisz auto za granicą i przyjedziesz nim do polski - bez znaczenia czy chcesz go zostawić sobie, rejestrować, sprzedawać z syskiem czy bez .. albo trzymać do konca życia.

Kuba, nie pierdol. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-27 19:12:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:16:02 -0700 (PDT), Zynov napisał(a):

Mówiąc o przystosowaniu lamp miałem na myśli właśnie naklejki. A z tą
akcyzą, o której pisał Kuba - da radę to obejść? Jaka jest wysokość
akcyzy (Escort '98, 1.6)?

Nie trzeba niczego obchodzić - Kuba pierdolił od rzeczy. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 00:13:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

sam pierdolisz od rzeczy. Przeczytałeś co napialem, czy tylko pierdolisz od rzeczy?

Data: 2009-07-28 01:04:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:13:46 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Nie trzeba niczego obchodzić - Kuba pierdolił od rzeczy.

sam pierdolisz od rzeczy. Przeczytałeś co napialem, czy tylko pierdolisz od rzeczy?

Przeczytałem to, co napisałeś. Jest to pierdolenie niedouczonego
handlarzyka, który usiłuje przepisy dotyczące sprowadzenia (wprowadzenia do
obrotu) zastosować do tranzytu. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 10:09:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Adam - weź kurwa przestan. Co Ty teraz pierdolisz?
Jakiego tranzytu, o kim piszesz 'niedouczony handlarzyk" i czy naprawde nie mozna normalnie dyskutowac?
Zadalem proste pytanie - a widze tylko obelgi. Jak znasz tak dobrze przepisy - to mi kurwa odpowiedz, a nie mądrzyj sie i obrażaj nie podając żadnych argumentów i faktów, prócz Twojego widzimisie.

Data: 2009-07-28 09:47:34
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:09:36 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Ktoś ma za ciebie odrabiać elementarz? Z jakiego powodu? Pozwij swoich
nauczycieli że pozwolili ci skończyć szkoły na poziomie analfabety
funkcjonalnego

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 10:51:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Za mnie?
Przecież to nie ja zacząłem wątek. To nie ja mieszkam za granica i pytam, czy moge przyjechac do polski. Odpowiedz tak autorowi wątku, a nie mi.
Ja zwrócilem uwage na pewien problem i zaznaczylem, ze byc moze sie myle. Póki co jest tu kilku, ktorzy mnie obrażają, rzucają wyzwiskami .. ale nie podają odpowiedzi.
Jesli wiec ja jestem funkcjonalnym analfabetą - to kim Ty jestes, ze prócz inwektyw nie potrafisz ich konkretnie uzasadnic?
A nawet, gdybyś potrafił - to czy upoważnia Cie do do obrażania mnie? Przecież wystarczy napisac "mylisz sie, bo przepisy takie i takie, mówią, ze tak mozna" i po sprawie.

Data: 2009-07-28 12:16:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:51:58 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Za mnie?
Przecież to nie ja zacząłem wątek. To nie ja mieszkam za granica i pytam, czy moge przyjechac do polski. Odpowiedz tak autorowi wątku, a nie mi.

On nie udziela bzdurnych rad wprowadzając innych w błąd. Ja (i parę innych
osób) podałem prawidłowe rozwiązanie. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 13:24:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

1. nie udzieliłem ŻADNEJ rady, prócz tego, zeby autor wątku dowiedzial sie u źrodła czyli w Urzędzie Celnym.
2. Pokaż Twoje prawidłowe rozwązanie - prosze o m-id
3. pokaż moją konkretną rade, prócz tej z punktu pierwszego

Jak nie masz takiego zamiaru, to nie chce mi sie dalej z Tobą gadac.

Data: 2009-07-28 12:45:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:24:07 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

1. nie udzieliłem ŻADNEJ rady, prócz tego, zeby autor wątku dowiedzial sie u źrodła czyli w Urzędzie Celnym.

nieeeeee.. wcale... ignorancie

"jesli auto nie jest Twoje .. musisz mieć upoważnienie do użytkowania, a jak jest Twoje ... to po 5 dniach od przekroczenia granicy (wprowadzenia na polski obszar celny) powinienes zapłacić akcyze"

2. Pokaż Twoje prawidłowe rozwązanie - prosze o m-id

3. pokaż moją konkretną rade, prócz tej z punktu pierwszego

Patrz wyżej. A teraz przeproś i wyjdź

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-28 16:18:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

znasz inne słowa?

[...]

a przeczytales co napisalem w pierwszym swoim poście pod tym?
A przeczytales co napisalem dalej. A przeczytales o czym dyskutowalismy?

I Ty mnie nazywasz ignorantem?
Nie bądz śmieszny.

2. Pokaż Twoje prawidłowe rozwązanie - prosze o m-id

coś Ci sie z M-IDem popietroliło, ale nie bój żaby - odpowiedz jest tu
A to oznacza, ze jednak jest coś na rzeczy, jesli chodzi o akcyze.

3. pokaż moją konkretną rade, prócz tej z punktu pierwszego

Patrz wyżej. A teraz przeproś i wyjdź

Przestań trollować, kolego. Bo to już prawie groteska.

Data: 2009-07-30 00:55:03
Autor: Zynov
On 28 Lip, 09:51, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
> [...]

Przecież to nie ja zacząłem wątek. To nie ja mieszkam za granica i pytam,
czy moge przyjechac do polski. Odpowiedz tak autorowi wątku, a nie mi.

Miszczu, przyhamuj troszkę

A nawet, gdybyś potrafił - to czy upoważnia Cie do do obrażania mnie?
Przecież wystarczy napisac "mylisz sie, bo przepisy takie i takie, mówią, ze
tak mozna" i po sprawie.

Kilku ludzi już podało konkretne przepisy lub interpretacje, a Ty
nadal stoisz przy przepisach obowiązujących przed wejściem do Unii.

Data: 2009-07-28 20:01:56
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

O Tobie piszę. To co przytaczasz, niedouczony prawnioczyno nie ma nic
wspólnego z czasowym przebywaniem pojazdu w polskim obszarze podatkowym. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-28 23:31:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

nie jestem ani niedouczony, ani prawniczyną - jak Ty

hint (za kolegą LEPEK), bo widze, ze nie zadałeś sobie trudu, zeby przeczytać wątek w całości ... szukasz tylko miejsca, gdzie mozna kogoś obrazic.

[...]

(..)

A więc jednak ma coś wspólnego z czasowym przebywaniem w polskim obszarze celnym.
Ja pisałem o przepisie, ktory mówi o czasie w jakim należy zapłacić akcyze ... i pytalem, czy ktoś zna wyjątek zgodnie z tym co potrzebuje autor wątku.
Ty i nie tylko Ty obrzuciles mnie inwektywami .. i nadal to robisz .. mimo, ze konkretna odpowiedz już padła i jak widać - czas ma znaczenie

A teraz bądz tak dobry i odwal sie.

Data: 2009-07-29 00:27:27
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 28 Jul 2009 23:31:55 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Owszem, jesteś.
hint (za kolegą LEPEK), bo widze, ze nie zadałeś sobie trudu, zeby przeczytać wątek w całości ... szukasz tylko miejsca, gdzie mozna kogoś obrazic.

Widzisz, nie dość, że zadałem, to jeszcze zanim zacząłeś się wypowiadać. A
że nie wywaliłem kawy na ławę? A po co? Wolałem dać Ci szansę wyjścia z
własnych bredni. Ale wolałeś brnąc w swoją ignorancję.
--
     ___________ (R)

Data: 2009-07-26 20:10:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

jak auto zarejestrowane jest w UK to po co Ci lampy przystosowane do Polskich warunków?
ps. ZTCP jesli auto nie jest Twoje .. musisz mieć upoważnienie do użytkowania, a jak jest Twoje ... to po 5 dniach od przekroczenia granicy (wprowadzenia na polski obszar celny) powinienes zapłacić akcyze

Data: 2009-07-26 19:26:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:10:07 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Osoba zamieszkała na stałe w UK - będzie traktowana tak samo jak obywatel
UK z wizytą w Polsce.
Jakoś chyba sporo osób w wakacje przyjeżdża do Polski na więcej niż 5 dni,
prawda? Ktoś z nich musia zapłacić akcyzę?
Oprócz tego w przypadku Unii Europejskiej nie ma przekroczenia granicy
celnej, więc opłata akcyzy będzie potrzebna do ewentualnego
przerejestowania auta - o czym tu nie ma mowy.

Data: 2009-07-26 11:31:56
Autor: Zynov
On 26 Lip, 19:26, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:10:07 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Osoba zamieszkała na stałe w UK - będzie traktowana tak samo jak obywatel
UK z wizytą w Polsce.
....[cut]

Cenne sugestie. Dzięki.

Data: 2009-07-26 20:53:17
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

...[cut]

Cenne sugestie. Dzięki.

które należałoby potwierdzić w UC .. jesli chcesz mieć pewność. To, ze ludzie przyjeżdzają, nie znaczy, ze MOGĄ.
ps. wclae też nie twierdze, ze nie mogą. Napisalem jak jest w przypadku kogoś, kto mieszka w Polandii i dlatego zwrócilem uwage, ze może są wyjątki

Data: 2009-07-26 22:00:52
Autor: karkow

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:omwnvvdmqr0l$.dlglepper.institute.com...
[...]

Polak ktory ma nawet dwa obywatelstwa (nie mowiac juz nawet o jego miejscu zam) i jedno z nich jest polskie w PL bedzie traktowany tylko i wylacznie jak Polak (prawo pryw miedz)
pozdro

Data: 2009-07-26 21:03:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 26 Jul 2009 22:00:52 +0200, karkow napisał(a):

Polak ktory ma nawet dwa obywatelstwa (nie mowiac juz nawet o jego miejscu zam) i jedno z nich jest polskie w PL bedzie traktowany tylko i wylacznie jak Polak (prawo pryw miedz)

A to samo, tylko tym razem powoli i po polsku?

Data: 2009-07-27 10:26:31
Autor: karkow

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1ed3gk7am2pzr$.dlglepper.institute.com...
[...]

hmm powyzsze bylo jak najbardziej zrozumiale
ale ok - jak masz dwa obywatelstwa(np brytyjskie i polskie) i przyjezdzasz do Polski to nie mozesz powolywac sie raz na to ze jestes brytyjczyk bo bedziesz w lepszej sytuacji a raz na to ze jestes Polak, w Polsce bedziesz tylko i wylacznie traktowany jako Polak:)
uff:)
łopatologia;)

Data: 2009-07-27 14:35:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:26:31 +0200, karkow napisał(a):

[...]

A kto mówi o obywatelstwie w tym wątku? (oprócz ciebie)
I co w ogóle ma wspólnego obywatelstwo z podatkami? I od kiedy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-27 12:46:21
Autor: Raf :-)
[...]

A jak prawo prywatne międzynarodowe ma się prawa administracyjnego? Albo
prawa karno-skarbowego?

Raf :-)

Data: 2009-07-27 08:59:06
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4i662$rua$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie kolega nie chce zachowywac sie jak 90% burakow jezdzacych w UK autami na polskich tablicach i oslepiac kierowcow po przeciwnej stronie drogi.

Zynov - zadnego problemu nie bedzie, nie sluchaj idiotyzmow o akcyzach i poglownym od ilosci rogacizny tylko jedz i tyle.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-27 10:10:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

jestem za ..
Później dopiero dodał o naklejkach .. wczesniej muslalem, ze chce lampy wymieniac - a to chyba przerost formy nad treścią.

Zynov - zadnego problemu nie bedzie, nie sluchaj idiotyzmow o
akcyzach i poglownym od ilosci rogacizny tylko jedz i tyle.

a moze ty podasz jakies prawne rozwiązanie problemu, czy też tylko będziesz wysyzwł mnie od idiotów, nie czytając do konca tego co napisalem?

Data: 2009-07-27 09:39:59
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4jnd8$3a1$1inews.gazeta.pl...
kamil wydusił z siebie te słowy:

a moze ty podasz jakies prawne rozwiązanie problemu, czy też tylko będziesz wysyzwł mnie od idiotów, nie czytając do konca tego co napisalem?

Moze najpierw napiszesz, gdzie lezy ten problem dokladnie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-27 10:44:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

a moze łaskawie przeczytaj co napisalem i jaki przepis podałem.
Nie rozumiem, czego nie rozmiesz (wybacz .. ale to Ty mnie nazywasz idiotą, a teraz piszesz, ze nie rozumiesz tekstu).

Ale ok, w punktach:
1. przepis mówi - wjeżdzasz  jako obywatel PL do kraju autem kupionym za granica i tam zarejestrowanym (w UE) - masz pięc dni na zapłacenie akcyzy
2. Ty mówisz, ale ja za pięc miesięcy wyjeżdzam.
3. Urzędnik mówi - ale co mnie to obchodzi - ma Pan pięc dni na zapłacenie akcyzy, bo tak mówi przepis.
4. ty mówisz ...

no wlasnie, co wpiszesz w punkt 4?

Data: 2009-07-27 10:55:06
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4jpdb$atl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale jaki urzednik? Na granicy? Bylem samochodem z UK w polsce, znajomy byl wielokrotnie, nigdy niczego placic nikt nie musial.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-27 12:02:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
kamil wydusił z siebie te słowy:

Ale jaki urzednik? Na granicy? Bylem samochodem z UK w polsce,
znajomy byl wielokrotnie, nigdy niczego placic nikt nie musial.

motyla noga - nie ważne jaki (ale już w wątku, gdyby mógłbyś łąskawie przeczytac, podawalem).
Zatrzymać Cie moze policja i jak bedzie upierdliwa to wysle info do UC (tak robią z komisami), moze zatrzymać Cie patrol Urządu Celnego i sprawdzić co sie będzie z Tobą dzialo za pięc dni, moze podkablować Cie zazdrosny sąsiad. Nie ma to znaczenia bo już ktoryś raz powtarzam, ze rozważamy akty prawne, a nie to co 'zwykle sie robi'.
Czy mozesz w koncu pisać na temat?

Data: 2009-07-30 00:37:57
Autor: Zynov
On 27 Lip, 08:59, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

> [...]
na polskich tablicach i oslepiac kierowcow po przeciwnej stronie drogi.

Otóż to! A najważniejsze że tanim kosztem (kosztem naklejek
korekcyjnych) unikam sporych kłopotów w przypadku kontroli policji w
wykonaniu świadomego i nieprzyjaznego funkcjonariusza.

Zynov - zadnego problemu nie bedzie, nie sluchaj idiotyzmow o akcyzach i
poglownym od ilosci rogacizny tylko jedz i tyle.

Nie muszę nic płacić. Jestem rezydentem UK, auto zarejestrowane na
mnie, w UK czyli w obszarze celnym Unii Europejskiej, ubezpieczone na
całą Europę i z ważnym przeglądem technicznym. Z prawnego punktu
widzenia nie ma podstaw do żądania jakichkolwiek opłat (poza podatkiem
drogowym zawartym w cenie paliwa) za użytkowanie pojazdu na terenie
Polski.

Data: 2009-07-27 13:33:20
Autor: GK
Zynov pisze:
[...]

Wygooglałem coś takiego:
http://www.tnij.to/hnxa
Nie wiem na ile to jest aktualne, ale może pomoże.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-07-27 14:35:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
GK wydusił z siebie te słowy:

Wygooglałem coś takiego:
http://www.tnij.to/hnxa
Nie wiem na ile to jest aktualne, ale może pomoże.

i to jest konkretna wskazówka. Dotyczy co prawda odprawy celnej, ktorej w tym wypadku nie ma, bo zmieniło sie na swiecie o tyle, ze jestesmy w unii... nie zmienia to faktu, ze daje to pewnien obraz sytuacji.
Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby podobna procedura obowiązywała w przypadku samej akcyzy. Być moze, podczas jakiejs nowelizacji .. po prostu to olali i Urzędy Celne dostały niejako 'wskazówke' że w takich przypadkach mają sie 'nie czepiac' jesli np. ktoś ma prace zagramanicą, albo coś tam jeszcze ... bo w Polandii wszytsko jest mozliwe.

Tak czy inaczej .. coś na rzeczy jest/bylo i ... dobrze byloby sprawdzić w UC, a autor wątku, moze w przypływie energii, jak juz dowie sie u źródła, da znać na grupe.

Data: 2009-07-28 10:09:26
Autor: Osiak
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h4k6v4$52i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czytajac ten watek zwatpilem w wielu ludzi :-)
I  zadzwonilem do Informacji Celnej pod nr 22 811 13 44
Przedstawilem problem - odeslano mnie do Informacji Podatkowej
801 055 055 tam z kolej musialem wybrac nr 5 i polaczony zostalem
z konsultantem od podatku akcyzowego, ktory (po kilkuminutowym
sprawdzaniu w komputerze) powiedzial ze nie placi sie akcyzy od
samochodu ktorym wiezdza sie do Polski tylko placi sie od takiego
ktory ma zamiar sie zarejestrowac, czyli de facto chce sie go
"sprowadzic do kraju"
No i to byloby na tyle

pozdrowienia

--
Osiak
www.fotoplenery.eu

Data: 2009-07-28 10:39:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Osiak wydusił z siebie te słowy:

[...]

i bede musial pofatygowac sie do UC bo to co Ci podali naepwno nie jest prawdą.

Dlaczego?
Bo - brak podstawy prawnej to raz. Dwa - jesli przywioze samochod do poski, np. po to, zeby go rozebrać na częsci i sprzedać w kawałkach - to nie ma mowy o rejestracji ... wiec co - nie musze zapłacić akcyzy?

Idąc dalej - filozofuje już teraz, ale w polsce tak wlasnie sie dzieje, kiedy ludzie szukają dziury w całym. Jesli przywioze 3 samochody, rozbiore je, sprzedam częsci koledze, a on je posklada w samochody i zarjestruje - to mamy auta bez akcyzy i zarejstrowane.

Ktoś albo użył skrótu myslowego i odpowiadając użył potocznego języka, albo nie udzielił rzetelnej odpowidzi.

Data: 2009-07-28 11:47:25
Autor: Osiak
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h4mdg3$q02$1inews.gazeta.pl...
[...]

O kurde!!! :-(

Szkoda klawiatury

pozdrowienia

--
Osiak
www.fotoplenery.eu

Data: 2009-07-28 12:09:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski
Osiak wydusił z siebie te słowy:

O kurde!!! :-(

Szkoda klawiatury

pozdrowienia

Choćby zgodnie z tym, co podał LEPEK mialem racje - bo nie byla to pełna prawda. Rejestracja samochodu nie ma nic do rzeczy

Date: Tue, 28 Jul 2009 11:28:13 +0200
From: LEPEK <nobody@nowhere.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyjazd anglikiem na kilka =?ISO-8859-2?Q?miesi=EAcy_do_P?=
 =?ISO-8859-2?Q?olski?=

Data: 2009-07-28 13:26:36
Autor: GK
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Hmm, są osoby, które sprowadzają auta, rozbierają na części i sprzedają. Żadna nie zapłaciła akcyzy...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Wyjazd anglikiem na kilka miesięcy do Polski