Wyjazd do USA - co z kasą?

Data: 2011-09-13 23:33:15
Autor: Meehoo
Wyjazd do USA - co z kasą?
Witam,

wybieram się na miesięczny wyjazd do USA. Jak wyposażyć się w środki
finansowe na taki wyjazd? Polskie karty płatnicze tam działają? Czy lepiej
posługiwać się kredytówką - jeśli tak, to jaką?

Przyznam, że jeszcze nie rozpoznawałem tematu zupełnie i jestem zielony w
tej kwestii. Jeśli ktoś byłby tak miły i opisał np. swoje doświadczenia,
lub wskazał miejsce, gdzie mogę poczytać, będę wdzięczny.

Meehoo

Data: 2011-09-13 17:29:21
Autor: witek
Wyjazd do USA - co z kasą?
On 9/13/2011 4:33 PM, Meehoo wrote:
[...]

Pozdrawiam

większość "wypuklych" kart działa bez problemu.

Ze zwyklymi visa elktron bedziesz mozesz miec problem  w paru miejcach.
O zgrozo zwykle nie dzialaja tam gdzie np. wymagana jest karta debetowa a nie kredytowa. Po prostu wiekszosc z nich jest widziana jako kreytowki i za diabla nie chca przejsc jako debetowe z pinem.

wszystko zalezy od tego ile kasy zamierzasz wydac i w jaki sposob.

jesli bedziesz robil male zakupy i potrzebowal 100 dolarow raz na tydzien to wez jakakolwiek karte debetowa, ktora pozwoli ci wyplacic gotowke z bankomatu bez bycia oskubanym przez bank na prowizji.

Jesli masz tam kogos kto w razie utraty karty pozyczy ci gotowke,  to jedna karta ci wystarczy. Jesli nie to wez dwie.

Jesli zamierzasz robic duzo zakupow poslugujac sie karta + podpis a nie gotowka lub beda to spore kwoty to dwie jakiekolwiek karty wypukle wystarcza.
Kredytowa czy debetowa bez znaczenia.

Wez ze soba jakakolwiek gotowke na poczatek.
Ilosc zalezy od tego czy jedziesz do kogos czy samodzielnie.

Jak do kogos stowa wystarczy. potem sobie wyplacisz.
Jak samodzielnie tyle ile ci potrzeba na zaplacenie za mieszkanie czy co tam na poczatek bedziesz mial do zaplacenia.

Data: 2011-09-14 07:00:27
Autor: xbartx
Wyjazd do USA - co z kasą?
Dnia Tue, 13 Sep 2011 23:33:15 +0200, Meehoo napisał(a):

[...]

Przeszukaj archiwum grupy po słownie "przeliczniki" aby zobaczyć które karty oferują najlepsze kursy wymiany.

--
xbartx

Data: 2011-09-14 03:49:45
Autor: mucher
Wyjazd do USA - co z kasą?
On 14 Wrz, 09:00, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> doświadczenia, lub wskazał miejsce, gdzie mogę poczytać, będę wdzięczny.

Przeszukaj archiwum grupy po słownie "przeliczniki" aby zobaczyć które

W Stanach jest jeszcze jeden myk - jeslibys wyciagal zielone z
bankomatu, wiekszosc dolicza prowizje (z tego co widzialem od $2-$5) -
i nie chodzi tu o prowizje twojego banku, a wlasciciela bankomatu
(wyciagasz $20, a tak naprawde bankomat z konta sciaga np. $25).

 Z kart ktore testowalem dobrze do gotowki sprawdzala sie na przyklad
karta z DB.net - wprawdzie przeliczniki takie sobie, ale za to
bezprowizyjna w bankomatach Bank of America (podejrzewam, ze Citi czy
inne banki moga miec podobnie w innych sieciach).

Poza tym - tak jak napisali, raczej wypukla karta , nie zdarzylo mi
sie chyba autoryzowac transakcji podpisem. W niektorych miejscach (np.
stacje benzynowe) automat pyta za to o kod pocztowy z adresu
billingowego (podanie kodu czasem pomaga, czasem niestety trzeba
przedplacic przy pompie). Ogolnie tandem Visa + Mastercard daje prawie
wszedzie rade (z Amexem nie jest juz tak rozowo).

BTW - z VE z Polbanku mimo najlepszych przelicznikow czasem jest
loteria z akceptacja platnosci - mnie na przyklad odrzucalo czasem co
druga transakcje.

mucher

Data: 2011-09-14 11:55:38
Autor: J
Wyjazd do USA - co z kasą?
wybieram się na miesięczny wyjazd do USA. Jak wyposażyć się w środki
finansowe na taki wyjazd? Polskie karty płatnicze tam działają? Czy lepiej
posługiwać się kredytówką - jeśli tak, to jaką?

Koniecznie weź ze sobą wypukłą kartę kredytową - z tymi jest najmniej
problemów. Oprócz tego trzeba mieć awaryjnie przynajmniej jeszcze jedną
kartę (może być debetowa) oraz zapas gotówki pozwalający spokojnie przeżyć
min. kilka dni. Za wszystko staraj się płacić kartami, a z bankomatów korzystaj
w ostateczności i w miarę możliwości tylko w dużych centrach handlowych.

W ofercie BZWBK jest konto dolarowe z debetową kartą MasterCard (nie wiem
jak teraz, ale kiedyś przez pierwszy rok było bezpłatne) - dzięki niemu unikniesz
przewalutowywania transakcji. Z kartą BZWBK sporadycznie zdarzały się problemy,
ale to chyba dotyczy w ogóle kart debetowych - w supermarketach z terminalami
samoobsługowymi czasem trzeba było wybrać opcję Credit zamiast Debit, bo
inaczej transakcja była odrzucana. Nie udało mi się też zapłacić nią w dystrybutorze
na stacji benzynowej, choć kartę kredytową przyjął bez problemu.

J.

Wyjazd do USA - co z kasą?