Wyjazd do USA - co z kas±?

Data: 2011-09-14 07:00:27
Autor: xbartx
Wyjazd do USA - co z kas±?
Dnia Tue, 13 Sep 2011 23:33:15 +0200, Meehoo napisał(a):

wybieram się na miesięczny wyjazd do USA. Jak wyposażyć się w środki
finansowe na taki wyjazd? Polskie karty płatnicze tam działają? Czy
lepiej posługiwać się kredytówką - jeśli tak, to jaką?

Przyznam, że jeszcze nie rozpoznawałem tematu zupełnie i jestem zielony
w tej kwestii. Jeśli ktoś byłby tak miły i opisał np. swoje
doświadczenia, lub wskazał miejsce, gdzie mogę poczytać, będę wdzięczny.

Przeszukaj archiwum grupy po słownie "przeliczniki" aby zobaczyć które karty oferują najlepsze kursy wymiany.

--
xbartx

Data: 2011-09-14 03:49:45
Autor: mucher
Wyjazd do USA - co z kas±?
On 14 Wrz, 09:00, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Tue, 13 Sep 2011 23:33:15 +0200, Meehoo napisał(a):

> wybieram się na miesięczny wyjazd do USA. Jak wyposażyć się w ¶rodki
> finansowe na taki wyjazd? Polskie karty płatnicze tam działaj±? Czy
> lepiej posługiwać się kredytówk± - je¶li tak, to jak±?

> Przyznam, że jeszcze nie rozpoznawałem tematu zupełnie i jestem zielony
> w tej kwestii. Je¶li kto¶ byłby tak miły i opisał np. swoje
> do¶wiadczenia, lub wskazał miejsce, gdzie mogę poczytać, będę wdzięczny.

Przeszukaj archiwum grupy po słownie "przeliczniki" aby zobaczyć które
karty oferuj± najlepsze kursy wymiany.

W Stanach jest jeszcze jeden myk - jeslibys wyciagal zielone z
bankomatu, wiekszosc dolicza prowizje (z tego co widzialem od $2-$5) -
i nie chodzi tu o prowizje twojego banku, a wlasciciela bankomatu
(wyciagasz $20, a tak naprawde bankomat z konta sciaga np. $25).

 Z kart ktore testowalem dobrze do gotowki sprawdzala sie na przyklad
karta z DB.net - wprawdzie przeliczniki takie sobie, ale za to
bezprowizyjna w bankomatach Bank of America (podejrzewam, ze Citi czy
inne banki moga miec podobnie w innych sieciach).

Poza tym - tak jak napisali, raczej wypukla karta , nie zdarzylo mi
sie chyba autoryzowac transakcji podpisem. W niektorych miejscach (np.
stacje benzynowe) automat pyta za to o kod pocztowy z adresu
billingowego (podanie kodu czasem pomaga, czasem niestety trzeba
przedplacic przy pompie). Ogolnie tandem Visa + Mastercard daje prawie
wszedzie rade (z Amexem nie jest juz tak rozowo).

BTW - z VE z Polbanku mimo najlepszych przelicznikow czasem jest
loteria z akceptacja platnosci - mnie na przyklad odrzucalo czasem co
druga transakcje.

mucher

Wyjazd do USA - co z kas±?