Wyjazd na Slowacje

Data: 2009-08-12 11:28:34
Autor: Cavallino
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:h5u22e$dbo$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kto może mi autorytatywnie odpowiedzieć: jak to jest z wyjazdem na Słowację?

- czy muszę mieć zieloną kartę?

Nie.

- jeżeli jedzie się z dzieckiem, to to dziecko trzeba mieć gdzieś wpisane (w paszport?)

Nie.
Aleternatywnie może mieć swój własny paszport.

Jak inaczej mam udowodnić, że to moje dziecko, jak mam udowodnić, że nie ukradłem dziecka i nie próbuję go wywieźć za granicę? Dziecko jest małe i nie mówi jeszcze, zwłaszcza po słowacku.

Nie wolno Ci wyjechać z dzieckiem bez papierów.

- co to za historia z apteczkami specjalnie bogato wyposażonymi - obowiązują polskich kierowców na Słowacji, czy też nie?

Nie.
Aczkolwiek nie ma pewności, że każdy polucjant słowacki o tym musu wiedzieć.

Data: 2009-08-12 11:34:43
Autor: Yogi\(n\)
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h5u202$c0h$1news.onet.pl...
[...]

Czyli - ja wyjade na dowód, a dla dziecka musze wyrobić paszport? Hmmm... No cóż, to Polska właśnie :-)

[...]

Ale jakie to moga być papiery? Tylko paszport? Dziecko ma tylko książeczkę zdrowia, która, jak mniemam, nie jest dokumentem tożsamości.

[...]

I co wtedy, jak trafię na takiego, kóry nie wie? Mam odmówic przyjęcia mandatu?

--
Yogi(n)

Data: 2009-08-12 11:37:59
Autor: Cavallino
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:

Nie wolno Ci wyjechać z dzieckiem bez papierów.
Ale jakie to moga być papiery? Tylko paszport?

I dowód.
Czyli takie same jak dla dorosłych.

I co wtedy, jak trafię na takiego, kóry nie wie? Mam odmówic przyjęcia mandatu?

Twój wybór.
Łatwo się z tego pewnie nie wykręcisz.

Data: 2009-08-12 15:50:43
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "Cavallino" <> napisał w wiadomości pl...

Nie wolno Ci wyjechać z dzieckiem bez papierów.
Ale jakie to moga być papiery? Tylko paszport?

I dowód.
Czyli takie same jak dla dorosłych.

skąd weźmiesz dowód dla dziecka????

poza tym dla dorosłego w EU może być dowód LUB paszport...

Data: 2009-08-12 15:55:10
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Wyjazd na Slowacje
Tadeusz pisze:
(..)
skąd weźmiesz dowód dla dziecka????

Tam skąd bierze dorosły.

poza tym dla dorosłego w EU może być dowód LUB paszport...

Tak jak dla dziecka.

Data: 2009-08-12 11:46:38
Autor: pavellz
Wyjazd na Slowacje
Nie.
Aleternatywnie może mieć swój własny paszport.

Czyli - ja wyjade na dowód, a dla dziecka musze wyrobić paszport? Hmmm... No cóż, to Polska właśnie :-)

To chyba nie tyczy się samej Polski. Mnie też denerwuje wiele przepisów,
ale tu akurat musi być jakaś regulacja żeby Ci ktoś dziecka nielegalnie
nie wywiózł za granicę na części zamienne. :)

[...]

Taką apteczkę upolowałem już za 30 zeta. Według newsów sprzedawanych
przez słowackie brukowce policja ma nakaz ratować dziurę budżetową
mandatami, a nasz gospodarz mówił że Slovensko to policyjny stadt,
więc dla świętego spokoju lepiej ją kupić. Inna rzecz że człowiek
najczęściej jest ratowany tym co ma w bagazniku, więc odpukać,
ja bym na Twoim miejscu odżałował te parę złotych na te kilka dodatowych
bandaży, folii NRC itp.

Z rzeczy mniej sensownych pozostaje jeszcze kupno kamizelki odblaskowej
bez której teoretycznie nie wolno ci opuszczać pojazdu poza terenem zabudowanym.
Co więcej słowacy zasłaniają się tym że nie jest to wyposażenie pojazdu
a kierowcy, stąd nie obowiązuje konwencja wiedeńska, a to że to martwy
przepis świadczy to że podczas dwutygodniowego pobytu w takich kamizelkach
widziałem tylko dwóch ospałych robotników zalewających asfaltem dziury
w nawierzchni.

I jeszcze jedno - nie zostawiaj otwartego okna na parkingu :D To kosztuje 100 Euro.
I powiedz mi tylko jeszcze słówko o głupocie polskiego prawa.... ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-08-12 15:48:43
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "Cavallino" <> napisał w wiadomości nl...

- jeżeli jedzie się z dzieckiem, to to dziecko trzeba mieć gdzieś wpisane (w paszport?)

Nie.

nie ma takiej możliwości w obecnych paszportach :)

Aleternatywnie może mieć swój własny paszport.

MUSI mieć paszport ...
Dorosłemu w EU wystarczy zwykły dowód osobisty

Tadeusz

Data: 2009-08-12 15:53:06
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Wyjazd na Slowacje
Tadeusz pisze:
(...)
MUSI mieć paszport ...

Bzdura - od urodzenia wystarczy dowód osobisty.

Dorosłemu w EU wystarczy zwykły dowód osobisty

Tak samo jak dziecku.

Data: 2009-08-12 15:55:38
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
MUSI mieć paszport ...

Bzdura - od urodzenia wystarczy dowód osobisty.

tiaaa...
idź baw się w te uzasadnione wnioski rodziców...
zwłaszcza że jak będziesz chciał z tym dzieckiem pojechać
np. do Chorwacji to i tak musisz robić paszport...

Data: 2009-08-12 16:13:50
Autor: 'Tom N'
Wyjazd na Slowacje
Tadeusz w <news:h5uhkq$2hm$1pippin.nask.net.pl>:

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
MUSI mieć paszport ...
Bzdura - od urodzenia wystarczy dowód osobisty.

tiaaa...
idź baw się w te uzasadnione wnioski rodziców...

Że co?
zwłaszcza że jak będziesz chciał z tym dzieckiem pojechać
np. do Chorwacji to i tak musisz robić paszport...

Ale mowa o Słowacji a nie Chorwacji

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-13 08:29:01
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "'Tom N'" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz w <>:

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
MUSI mieć paszport ...
Bzdura - od urodzenia wystarczy dowód osobisty.

tiaaa...
idź baw się w te uzasadnione wnioski rodziców...

Że co?

że to, że dowód osobisty dla dziecko poniżej 13 roku wydawany
jest na "uzasadniony wniosek rodziców"...

Tadeusz

Data: 2009-08-13 09:15:24
Autor: 'Tom N'
Wyjazd na Slowacje

Tadeusz w <>:
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
[...]

Ja sie nie pytam co jest w ustawie, tylko na czym polega zabawa i dlaczego
jest taka straszna.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-13 09:41:39
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Tadeusz w <>:
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
[...]

pewnemu mojemu znajomemu w pewnej prowincjonalnej gminie odmówili wydania
DO dla dziecka do "nie miał wiarygodnego uzasadnienia" czyli np. umowy o wyjazd
z biura podróży...

Data: 2009-08-13 10:11:11
Autor: 'Tom N'
Wyjazd na Slowacje

Tadeusz w <>:
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
[...]

I pewnie ten pewien znajomy z pewnej gminy dostał pismo z odmową...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-13 09:35:04
Autor: Cavallino
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:

że to, że dowód osobisty dla dziecko poniżej 13 roku wydawany
jest na "uzasadniony wniosek rodziców"...

Tenże wyjazd zagraniczny to właśnie takie uzasadnienie.

Data: 2009-08-12 17:51:47
Autor: Artur Maśląg
Wyjazd na Slowacje
Tadeusz pisze:

"Artur 'futrzak' Maśląg" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
(...)
MUSI mieć paszport ...

Bzdura - od urodzenia wystarczy dowód osobisty.

tiaaa...
idź baw się w te uzasadnione wnioski rodziców...

Że słucham? Idziesz i składasz wniosek taki jak każdy
inny - nawet nie pamiętam, czy trzeba coś więcej parafować
(możliwe, że jest tylko dodatkowa adnotacja).

zwłaszcza że jak będziesz chciał z tym dzieckiem pojechać
np. do Chorwacji to i tak musisz robić paszport...

Gołąb siedzi na dachu, a zwłaszcza na parapecie.
Mowa była o Słowacji (która jest w EU), a nie o Chorwacji.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-12 23:16:24
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 15:48:43 +0200, Tadeusz napisał(a):

Aleternatywnie może mieć swój własny paszport.

MUSI mieć paszport ...
Dorosłemu w EU wystarczy zwykły dowód osobisty

Gówno prawda. W krajach układu z Schengen trzeba mieć taki dokument, jaki
obowiązuje w kraju zamieszkania. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-13 08:56:41
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> popełnił(a):

[...]

Którym to dokumentem w Polsce wg ustawy jest DO lub paszport.

A nie jakieś wydumane oświadczenie ustne albo inny papier.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-17 22:31:40
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 13 Aug 2009 08:56:41 +0200, robal napisał(a):

Gówno prawda. W krajach układu z Schengen trzeba mieć taki dokument,
jaki obowiązuje w kraju zamieszkania.

Którym to dokumentem w Polsce wg ustawy jest DO lub paszport.

Dla osoby niepełnoletniej? Nie, w Polsce osoba niepełnoletnia nei musi miec
żadnego dokumentu. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-19 10:16:12
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Nie myl dokumentu stwierdzającego tożsamość z dokumentem pozwalającym na ustalenie tożsamości. Czyli przeczytaj ustawę o ewidencji ludności (art. 1 oraz art. 9). To po pierwsze.
I spróbuj zameldować swoje dziecko nie posiadające żadnego dokumentu :)

Po drugie: zapoznaj się z konwencjami, dyrektywami dot. Schengen. Wystarczy, że zerkniesz w Dyrektywę 2004/38/WE w rozdział II oraz rozdział III. Ewentualnie w konwencję wykonawczą do układu Schengen

Słowem: każdy obywatel Unii musi posiadać dokument stwierdzający tożsamość - czyli musi w razie kontroli udowodnić, że nie jest cudzoziemcem (spoza UE), których to obowiązują nieco inne zasady pobytowe.

Ale co ja Tobie będę prawił....

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-19 17:33:39
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "robal" <robal77BEZTEGO@BEZTEGOop.pl> napisał w wiadomości news:h6gcgu$5vu$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bzdury i tyle.
Nie podawaj numeru art. jak jego tekstu w necie nie potrafisz poszukać i przeczytać (o zrozumieniu nie wspomnę).
Dziecko melduje się np. zaraz po urodzeniu i nikt nie pyta nawet o jakikolwiek dokument tożsamości poza aktem urodzenia, któremu jakoś do dokumentu tożsamości jednak daleko. Akt stwierdza jedynie fakt istnienia obiektu do zameldowania.
Dyrektywy Schengen nie mają jeszcze pierwszeństwa przed prawem krajowym w zakresie obowiązku, podkreślam obowiązku posiadania dokumentu tożsamości przez osobę (Polaka) niepełnoletnią nie będącą w stosunku pracy. Brak takiego dokumentu nie może być penalizowany i to na terenie całej Unii. Brak takiego dokumentu przez niepełnoletniego obywatela Polski, może ale nie musi, powodować kłopoty związane z długością stosowanych specjalnych procedur sprawdzających (wyjaśniających). I dlatego lepiej dokument mieć aby nie czekać, aż się sprawa wyjaśni.
EOT

pozdr
lublex

Data: 2009-08-20 08:27:15
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
lublex <lublexNOSPAM@o2.pl> popełnił(a):

EOT

Zgodnie z życzeniem :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-20 08:40:22
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Miał być EOT, ale jedną rzecz muszę dodać :)

cyt.: " Dowód osobisty jest dokumentem uprawniającym obywateli polskich do przekraczania granic państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej oraz państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, których obywatele mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, uznających ten dokument za wystarczający do przekraczania ich granicy."

Masz to swoje prawo krajowe w zakresie obowiązku posiadania odpowiedniego dokumentu przy przekraczaniu (a tym samym pobycie) granic wewnętrznych UE.

Do reszty wypowiedzi się nie będę ustosunkowywał...

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-21 21:09:04
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:40:22 +0200, robal napisał(a):

[...]

A gdzie masz tam słowo 'wyłącznie'?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-24 09:13:42
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Nie ma, bo by się gryzło z ustawą o paszportach :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-01 00:44:08
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Fri, 28 Aug 2009 08:13:34 +0200, robal napisał(a):

Nie przeczytałeś przytoczonych przeze mnie przepisów, zarówno krajowych jak i UE?

Przeczytałem i co gorsza - zrozumiałem. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-01 08:57:09
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

I jakie wnioski? Z krótkim uzasadnieniem bym prosił :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-01 21:02:47
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Tue, 1 Sep 2009 08:57:09 +0200, robal napisał(a):

Nie przeczytałeś przytoczonych przeze mnie przepisów, zarówno
krajowych jak i UE?

Przeczytałem i co gorsza - zrozumiałem.

I jakie wnioski? Z krótkim uzasadnieniem bym prosił :)

Wnioski są następujące - nie ma kontroli na granicach, obywatel państw
zrzeszonych w Schengen ma obowiązek mieć przy sobie dokument taki, jaki
wymagany jest w jego kraju macierzystym, czyli żaden. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-01 22:34:55
Autor: Wersja Demo
Wyjazd na Slowacje
Wnioski są następujące - nie ma kontroli na granicach, obywatel państw
zrzeszonych w Schengen ma obowiązek mieć przy sobie dokument taki, jaki
wymagany jest w jego kraju macierzystym, czyli żaden.

No ... to jak sie juz ożeniłes, to zrób sobie dziecko (make
another one) i spróbuj na Słowacji przekonać policjanta, że
to twoje.

Data: 2009-09-02 00:50:39
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Tue, 1 Sep 2009 22:34:55 +0200, Wersja Demo napisał(a):

No ... to jak sie juz ożeniłes, to zrób sobie dziecko (make
another one) i spróbuj na Słowacji przekonać policjanta, że
to twoje.

To je neni problem. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-02 08:34:30
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Wskażesz mi ten zapis w przytoczonych przeze mnie przepisach? Czy będziesz dalej brnął bez wywalenia "kawy na ławę" i posadzenia mnie pod stołem celem odszczekania?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-02 20:16:50
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 2 Sep 2009 08:34:30 +0200, robal napisał(a):

[...]

Jak wskażesz przepis, który pozwala Ci na wypowiadanie się na usenecie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-03 08:57:25
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

ROTFL :).

Art. 54 pkt 1 Konstytucji?
Art. (bodajże) 41, pkt nie pamiętam Regulaminu Pracy w firmie :)?
Dział III prawa telekomunikacyjnego?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-19 21:48:58
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 19 Aug 2009 10:16:12 +0200, robal napisał(a):

[...]

Nie myl możliwości z obowiązkiem.
Słowem: każdy obywatel Unii musi posiadać dokument stwierdzający tożsamość -

Popatrz, a dzieci w Polsce nie mają. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-19 23:37:56
Autor: Maseł
Wyjazd na Slowacje
Adam Płaszczyca wrote:
Słowem: każdy obywatel Unii musi posiadać dokument stwierdzający tożsamość -
Popatrz, a dzieci w Polsce nie mają.

Mają! A dokladniej, to "mogą mieć" i to i dowod i paszport jednoczesnie...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-08-21 21:09:23
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:37:56 +0200, Maseł napisał(a):

Słowem: każdy obywatel Unii musi posiadać dokument stwierdzający tożsamość -
Popatrz, a dzieci w Polsce nie mają.

Mają! A dokladniej, to "mogą mieć" i to i dowod i paszport jednoczesnie...

Mają <> Miewają. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-20 08:33:23
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

:)

Nie myl możliwości z obowiązkiem.

Obowiązek jest - w przypadku pobytu/wjazdu/wyjazdu na terenie UE. Możliwość w przypadku pobytu na terenie RP.

Słowem: każdy obywatel Unii musi posiadać dokument stwierdzający
tożsamość -

Popatrz, a dzieci w Polsce nie mają.

Mają obowiązek posiadania - w przypadku pobytu/wjazdu/wyjazdu na terenie UE.

Czy aby nie o tym toczy się dyskusja? A nie o o tym, czy na terenie RP każdy polski obywatel musi posiadać dokument tożsamości.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-21 21:09:45
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:33:23 +0200, robal napisał(a):

Nie myl możliwości z obowiązkiem.

Obowiązek jest - w przypadku pobytu/wjazdu/wyjazdu na terenie UE. Możliwość w przypadku pobytu na terenie RP.

Podaj przepis nakładający taki obowiązek.
Popatrz, a dzieci w Polsce nie mają.

Mają obowiązek posiadania - w przypadku pobytu/wjazdu/wyjazdu na terenie UE.

J.w. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-24 09:14:45
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

J.w.

Podałem wcześniej.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-01 00:45:09
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Fri, 28 Aug 2009 08:16:47 +0200, robal napisał(a):

Niczego nie podałeś. W Polsce osoby poniżej 18 roku życia nie mają
obowiązku posiadania żadnego dokumentu tożsamości.

Uwielbiam te Twoje odwracanie kota ogonem :). Jak widzę kluczowym zwrotem dla Ciebie jest "W Polsce".

Zaś kiedy przebywa na terenie innego kraju z układu z Schengen ma obowiązek
posiadania przy sobie dokumentu, którego wymaga od niego prawo jego kraju
zamieszkania. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-01 08:56:20
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Już raz prosiłem, ale bez odzewu. Poproszę o treść tego przepisu :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-01 21:03:47
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Tue, 1 Sep 2009 08:56:20 +0200, robal napisał(a):

[...]

Jeśli nie zrozumiałeś - nie ma żadnego obowiązku. A jesli takowy istnieje,
to podaj oprzepis, który do tego _zobowiązuje_. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-02 08:32:19
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje

Zaraz, zaraz. Czy to nie ty napisałeś:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/d86f28cdd42317c9?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-02 20:18:03
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 2 Sep 2009 08:32:19 +0200, robal napisał(a):

[...]

Owszem, ja napisałem. To, że z tego coś wynika nie oznacza, że istnieje
explicite zezwolenie. Wystarczy brak nakazu/zakazu.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-09-03 09:02:27
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Ale ja nadal poproszę o tą treść układu z Schengen, z której wynika brak nakazu/zakazu :).
Ba, chociaż jakikolwiek przepis dot. dokumentów w UE, z którego wynika ów brak. Ja przedstawiłem przepisy, z których wynika, że posiadanie jest obowiązkowe, więc poproszę o siakiś "wyższej rangi", whatever

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-09-04 00:54:14
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:02:27 +0200, robal napisał(a):

Ale ja nadal poproszę o tą treść układu z Schengen, z której wynika brak nakazu/zakazu :).

Wybacz, ale dowieść braku zapisu się nie da. Nie ma obowiązku i tyle. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-12 23:15:40
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:28:34 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Bzdura. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-13 08:22:04
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <> napisał w wiadomości pl...
[...]

Bzdura.

może podaj podstawe prawa takiego odważnego twierdzenia
byś się mógł zdziwić przy kontroli jakbyś nie miał żadnych dokumentów na dziecko...

Data: 2009-08-13 08:29:49
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:h60bef$6mk$1pippin.nask.net.pl...
[...]

A no to podaj podstawę prawną dla obowiązku posiadania takich dokumentów.

pozdr
lublex

Data: 2009-08-13 09:25:38
Autor: Tadeusz
Wyjazd na Slowacje

Użytkownik "lublex" <> napisał w wiadomości ...
Użytkownik "Tadeusz" <> napisał w wiadomości

[...]

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych

Data: 2009-08-13 11:30:38
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:h60f5k$8gg$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Albo się kompromitujesz albo podaj który art. dotyczy osób niepełnoletnich nie pozostających w stosunku pracy.

no i EOT

pozdr
lublex

Data: 2009-08-13 12:28:03
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]

Art. 1 pkt 3 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności?

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-17 22:32:26
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:25:38 +0200, Tadeusz napisał(a):

A no to podaj podstawę prawną dla obowiązku posiadania takich dokumentów.

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych

Znaczy osoba niepełnoletnia ma obowiązek posiadać, według Ciebie, paszport
lub DO?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-17 22:31:55
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Thu, 13 Aug 2009 08:22:04 +0200, Tadeusz napisał(a):

[...]

Treść układu z Schengen. --

Data: 2009-08-19 10:23:22
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
[...]