Wyjazd na Slowacje

Data: 2009-08-12 11:30:38
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:h5u22e$dbo$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kto może mi autorytatywnie odpowiedzieć: jak to jest z wyjazdem na
Słowację?
- czy muszę mieć zieloną kartę?

Jeśli masz nasze OC to nie musisz

- jeżeli jedzie się z dzieckiem, to to dziecko trzeba mieć gdzieś
wpisane (w  paszport?)  Jak inaczej mam udowodnić, że to moje dziecko,
jak mam  udowodnić, że nie ukradłem dziecka i nie próbuję go wywieźć za
granicę?  Dziecko jest małe i nie mówi jeszcze, zwłaszcza po słowacku.

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.

- co to za historia z apteczkami specjalnie bogato wyposażonymi -
obowiązują  polskich kierowców na Słowacji, czy też nie?

Miej takie wyposażenie samochodu jak obowiązuje w Polsce (jeśli Twój samochód jest tu zarejestrowany).
Jest tylko jedno ale - kamizelka. Jak trafisz na upierdliwego ichniego policjanta to uprze się, że kamizelka nie stanowi obowiązkowego wypozażenia samochodu ale kierowcy. Odżałuj pare złotych i miej ją pod ręką.

pozdr
lublex

Data: 2009-08-12 11:46:08
Autor: Yogi\(n\)
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5to73$n97$1node1.news.atman.pl...
[...]

mam :-)

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.

ooo, to jest myśl :-)

samochodu ale kierowcy. Odżałuj pare złotych i miej ją pod ręką.

Kamizelke mam, HDI dąło mi taką przy zakupie ubezpieczenia. Muszę tylko przełożyc ja z bagaznika do kabiny. Interesuje mni jednak kwestia apteczki, bo podobno od paru lat

--
Yogi(n)

Data: 2009-08-12 11:51:25
Autor: Yogi\(n\)
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:h5u35b$n2n$1atlantis.news.neostrada.pl...
bo podobno od paru lat

Dokończę:
... jest wymagana taka bogato wyposażona wersja.

--
Yogi(n)

Data: 2009-08-12 11:56:29
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
[...]

Od paru lat, to Słowacy wymagają też liny do holowania. Ale już się nauczyli, że od Polaków nie mogą.
Co do apteczki, jak masz się denerwować, ze masz coś podobnego do chłamu to kup euroapteczkę za cztery dychy i śpij, tfu... jedź, spokojnie

pozdr
lublex

Data: 2009-08-12 11:50:31
Autor: Cavallino
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.

Jakaś podpórka w przepisach?

Data: 2009-08-12 12:01:59
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h5u396$g71$1news.onet.pl...
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:
Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.
Jakaś podpórka w przepisach?

Praktyka!
To tak samo jak podpórka w przepisach co do plonka przez spląkanego

splonkowany
lublex

Data: 2009-08-12 12:09:14
Autor: Cavallino
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5tpei$nfq$1node1.news.atman.pl...
[...]

Aha, no to napisz gościowi wyraźnie, że naraża się na choćby ewentualne problemy z dzieckiem, a nie piszesz mu że wystarczy.

Data: 2009-08-12 12:44:44
Autor: Mirek Ptak
Wyjazd na Slowacje
*lublex* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.
Jakaś podpórka w przepisach?

Praktyka!

Chcesz napisać, że zostałeś za granicą zatrzymany przez policję z dzieckiem bez DO lub paszportu dla niego?
Bo jeśli nie, to ja mogę napisać, że żadnych dokumentów dla dziecka nie trzeba, bo z praktyki znam kolegę, który jeździ w okolice Świnoujścia od paru lat z dzieckiem bez papierów :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-08-12 13:18:14
Autor: lublex
Wyjazd na Slowacje
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h5u6er$n92$1news.onet.pl...
[...]

Napiszę więcej. Nie było to moje dziecko.

pozdr
lublex

Data: 2009-08-12 23:18:19
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 12:44:44 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Praktyka!

Chcesz napisać, że zostałeś za granicą zatrzymany przez policję z dzieckiem bez DO lub paszportu dla niego?

Istotnie. Tak samo jak zostaniesz zatrzymany w Polsce z dzieckiem bez
papieró. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-12 23:17:42
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:50:31 +0200, Cavallino napisał(a):

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.

Jakaś podpórka w przepisach?

Tak - nie trzeba miec żadnych papieró. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-12 12:07:51
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
lublex <lublexNOSPAM@o2.pl> popełnił(a):

[...]

Wystarczy tylko w przypadku gdy będziesz zameldowany na pobyt stały lub czasowy w miejscowościach leżących w tzw. pasach małego ruchu granicznego - na podstawie umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Słowacją.

Gdybam sobie -  powinno wystarczyć np. czasowe zameldowanie się np. w Zakopanem, Wiśle i innych miejscowościach wyszczególnionych w umowie (czy np. pobyt wczasowy to umożliwia?). I akt urodzenia powinien wystarczyć wg zapisów umowy.

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-12 12:34:56
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Wyjazd na Slowacje
robal pisze:
(...)
[...]

O ile się orientuję, to od wejścia do Strefy Schengen nie ma czegoś
takiego jak mały ruch graniczny i takowe przejścia zostały zlikwidowane.

Data: 2009-08-12 12:53:49
Autor: robal
Wyjazd na Slowacje
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> popełnił(a):

robal pisze:
(...)
[...]

Ano fakt :). Kiedyś się z tego korzystało i tak się utrwaliło, że to nadal obowiązuje :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Data: 2009-08-12 13:02:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Wyjazd na Slowacje
robal pisze:
(...)
Ano fakt :). Kiedyś się z tego korzystało i tak się utrwaliło, że to nadal obowiązuje :)

Kiedyś tak - teraz granicę można przekraczać kiedy się chce i jak
chce :) (oczywiście poza obszarami jakoś tam zamkniętymi/ograniczonymi
z innych przyczyn, ale to tyczy już wszystkich :))

Data: 2009-08-12 15:05:07
Autor: J.F.
Wyjazd na Slowacje
On Wed, 12 Aug 2009 12:34:56 +0200,  Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
robal pisze:
[...]

"duze" przejscia tez powoli demontuja :-)

J.

Data: 2009-08-12 23:19:01
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 12:34:56 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

O ile się orientuję, to od wejścia do Strefy Schengen nie ma czegoś
takiego jak mały ruch graniczny i takowe przejścia zostały zlikwidowane.

Jak również nie trzeba żadnych papierów dla dziecka. Tak samo jak w Polsce
wystarcza oświadczenie osoby dorosłej. --

Data: 2009-08-12 23:17:27
Autor: Adam Płaszczyca
Wyjazd na Slowacje
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:30:38 +0200, lublex napisał(a):

granicę?  Dziecko jest małe i nie mówi jeszcze, zwłaszcza po słowacku.

Weź akt urodzenia dziecka, nawet po polsku - wystarczy.

Wystarczy też oświadczenie ustne. --

Wyjazd na Slowacje