Wyjecie DVI na włączonym komputerze

Data: 2012-04-06 11:44:26
Autor: Ryszard G.
Wyjecie DVI na włączonym komputerze

Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ajm0bi7745cx.18z7rryr6x7lz.dlg@40tude.net...

Czy można wyjąć wtyczkę DVI od monitora i podłączyć wtyczkę DVI od innego
monitora gdy komputer jest włączony (odpalony windows)?
Wiem, że nie powinno się. Ale czym to grozi dla sprzętu?

Chyba kluczowe będzie w tym przypadku czy zasilanie monitora było wyłączone?
Należy wyjąć najpierw kabelek zasilający monitor a potem sygnałowy?
ważna jest konstrukcja wtyczki, aby zapewniała jeszcze kontakt mas gdy nie ma połączeń sygnałowych.

pozdrawiam również, R.G.

Data: 2012-04-07 14:32:25
Autor: januszek
Wyjecie DVI na włączonym komputerze
Ryszard G. napisa?(a):

Ale czym to grozi dla sprzętu?

Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-04-10 11:16:01
Autor: kamil
Wyjecie DVI na włączonym komputerze
On 07/04/2012 15:32, januszek wrote:
Ryszard G. napisa?(a):

Ale czym to grozi dla sprzętu?

Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

Ile tej "spalonej elektroniki" od podłączanego monitora widziałeś na własne oczy?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-10 13:43:20
Autor: gawfron

Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

Ile tej "spalonej elektroniki" od podłączanego monitora widziałeś na
własne oczy?
Ja żadnego, ale od naocznego świadka usłyszałem jak przetarty kabel od myszki doprowadził do sfajczenia proca i płyty :)

Data: 2012-04-10 12:53:53
Autor: kamil

Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

[...]

Odpowiedź z rodzaju "Znasz kogoś kto umarł od picia herbaty? Ja nie, ale mój wujek dostał marskości wątroby od wódki". ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-12 08:18:40
Autor: januszek
Wyjecie DVI na włączonym komputerze
kamil napisa?(a):

Ile tej "spalonej elektroniki" od podłączanego monitora widziałeś na własne oczy?

Byłem świadkiem małego (ale widocznego gołym okiem) spięcia w czasie wyciągania wtyczki hdmi z gniazda telewizora panasonic co skończyło się koniecznością wymiany płyty głównej w tym telewizorze.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Wyjecie DVI na włączonym komputerze