Wyjecie plyty CD

Data: 2020-12-12 14:25:01
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
Zepsuło mi się radio samochodowe.
Nie działają żadne przyciski. Podejrzewam uszkodzenie
procesora sterującego tymi przyciskami, bo nie działają
nawet te nigdy nie używane przyciski.
Została płyta w napędzie CD.
Czy jest jakiś prosty sposób, żeby ją wydobyć?
(reset przyciskiem w obudowie nie działa)
Czy specjalista wprowadzając jakiś impuls lub naciskając
"coś" wyjmie tę płytę bez problemu?
Zamierzam wymienić radioodtwarzacz na nowy,
więc i tak do jakiegoś zakładu, żeby wyjąć stary i podłączyć
nowy sprzęt będę musiał się udać,
ale CD chciałbym wydobyć wcześniej.

Data: 2020-12-12 15:00:03
Autor: collie
Wyjecie plyty CD
W sobotę, 12.12.2020 o 14:25, cef napisał:

Została płyta w napędzie CD.
Czy jest jakiś prosty sposób, żeby ją wydobyć?

Tak, każdy napęd ma z przodu dziurkę, służącą do ręcznego wyjmowania
płytki w przypadku awarii. Włóż tam spinacz, a szufladka się otworzy.

--
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

Data: 2020-12-12 15:38:26
Autor: Irokez
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 15:00, collie pisze:
[...]

oj, nie tyczy samochodowych.
Tam mechanizm sobie pływa w hydro-zawieszeniu i nie jest tak hop-siup wyrwać płytę która tam została bo dość dobrze jest to blokowane.

--
Irokez

Data: 2020-12-12 16:45:04
Autor: collie
Wyjecie plyty CD
W sobotę, 12.12.2020 o 15:38, Irokez napisał:

[...]

No, jak nie ma dziurki (a nie ma - aż poszedłem do garażu sprawdzić),
to może pomóc odłączenie zasilania radia i powtórne podłączenie,
z refleksem, by pochwycić płytkę, nim się ponownie wsunie. A jak nie,
to pozostaje tradycyjne rozgrzebanie i wyjęcie na chama.

Data: 2020-12-12 18:22:23
Autor: Irokez
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 16:45, collie pisze:
[...]

Tylko tradycyjne, niestety nie proste jak w stacjonarkach, rozgrzebanie.

--
Irokez

Data: 2020-12-13 12:25:53
Autor: Silver Dream !
Wyjecie plyty CD
On 12.12.2020 15:00, collie wrote:
[...]

Słowo ,,każdy" jest nieodpowiednie. W szczzególności nie pasuje ono do dużej części napędów "slot loaded"...

Włóż tam spinacz, a szufladka się otworzy.

.... które dodatkowo nie mają szufladki. Podejrzewam, że rzeczony napęd samochodwy jest właśnie tego typu.

Data: 2020-12-12 15:00:24
Autor: yabba
Wyjecie plyty CD
W dniu 12-12-2020 o 14:25, cef pisze:
[...]

Czasem w napędzie lub okolicach jest otwór na wciśnięcie szpilki i wypchnięcie mechanizmu tacki. Widziałem też odtwarzacze bez tej możliwości.
Jeśli nic nie ma to tylko wyszarpanie siłowe.

yabba

Data: 2020-12-12 15:01:50
Autor: t-1
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 14:25, cef pisze:
[...]

Z reguły po odłączeniu zasilania i ponownym włączeniu płytka się wysuwa.
W każdym modelu może być różnie.
Co to za auto?
Było dużo dyskusji w Internetach na temat.

Data: 2020-12-12 15:53:58
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 15:01, t-1 pisze:
[...]

Tutaj reguła jest taka, że po ponownym włączeniu zasilania
płyta się odtwarza. Nie znalazłem żadnego przycisku mechanicznego
czy innego niż wspomniany reset (wymagał użycia spinacza/wykałaczki)
Auto nie ma chyba znaczenia.

Chodzi mi o to czy jest coś takiego jak jakiś panel uniwersalny,
bo ten styk panelu z odbiornikiem wydaje się byc znormalizowany
i może można przypiąć coś takiego i jakimś sygnałem wydobyć płytę.

Data: 2020-12-12 16:05:05
Autor: Irokez
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 15:53, cef pisze:

Chodzi mi o to czy jest coś takiego jak jakiś panel uniwersalny,
bo ten styk panelu z odbiornikiem wydaje się byc znormalizowany
i może można przypiąć coś takiego i jakimś sygnałem wydobyć płytę.

Nie.

--
Irokez

Data: 2020-12-14 09:46:02
Autor: Arnold Ziffel
Wyjecie plyty CD
In pl.misc.elektronika Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

Uniwersalny to nie, ale może można zdjąć panel, zobaczyć, co jest (może tam nie ma żadnego procesora, tylko rezystory szeregowo z przyciskami) i albo wyczyścić styk panelu z radiem (i ożyje), albo podać konkretną rezystację na dwa styki.

--
- Mamusiu, jezdem w ciąży.
- Bój się Boga! Dwa miesiące przed maturą, a ty mówisz "jezdem" ?

Data: 2020-12-12 16:09:23
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
[...]

Bo w zasadzie poza przyciskami reszta działa.
Tzn odtwarza CD, odtwarza też mp3 jak się włoży coś
do portu USB nie można tylko niczym sterować, bo
guziki martwe. Podejrzewam, że działa też radio,
ale nie można na nie przełączyć ani nim sterować.

Data: 2020-12-12 16:40:46
Autor: t-1
Wyjecie plyty CD
[...]

To może się wysunie po odtworzeniu płyty do końca?

Data: 2020-12-12 16:52:23
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 16:40, t-1 pisze:
[...]

Odsłuchałem już kilka razy - zaczyna od początku :-)

Pisząc "panel uniwersalny" miałem na myśli też podanie
np jakiegoś napięcia na konkretny styk i wywołanie oddania płyty.
Może to jakiś standard w sterowaniu napędem CD.

Data: 2020-12-12 17:35:33
Autor: t-1
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 16:52, cef pisze:

Pisząc "panel uniwersalny" miałem na myśli też podanie
np jakiegoś napięcia na konkretny styk i wywołanie oddania płyty.
Może to jakiś standard w sterowaniu napędem CD.

Obecnie jestem raczej teoretykiem ale nie wydaje mi się aby to tak działało, że są styki od konkretnych przycisków.
Raczej jest jakiś protokół komunikacji między panelem a radiem.
Może po zdjęciu obudowy da się zainicjować wysuw?

Data: 2020-12-12 18:07:12
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 17:35, t-1 pisze:
[...]

Na razie próbuję losowo, bo raz na jakiś czas działa potencjometr,
więc może ten guziczek od wysuwu też zadziała losowo po któryms resecie.
Klikam w przyciski, bo na razie nie mam czasu nic zrobić z radiem,
bo muszę naprawić mechanicznie - helikopter mi się świeci od 250km -
ale to raczej bez związku (radio zepsuło się wcześniej)

Data: 2020-12-14 09:47:15
Autor: Arnold Ziffel
Wyjecie plyty CD
In pl.misc.elektronika t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Może po zdjęciu obudowy da się zainicjować wysuw?

Da się na pewno, chociażby podłączając napięcie na silniczek.

--
Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
- Kto zabił ostatniego dinozaura??

Data: 2020-12-14 19:41:03
Autor: LordBluzg(R)
Wyjecie plyty CD
In pl.misc.elektronika t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Może po zdjęciu obudowy da się zainicjować wysuw?

Da się na pewno, chociażby podłączając napięcie na silniczek.

Jak już odkręci obudowę, to bezpieczniej mechanicznie pokręcić silniczkiem bez podłączania zasilania.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2020-12-15 10:02:04
Autor: Arnold Ziffel
Wyjecie plyty CD
In pl.misc.elektronika LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:

Jak już odkręci obudowę, to bezpieczniej mechanicznie pokręcić silniczkiem bez podłączania zasilania.

Dla radia pewnie bezpieczniej, ale ja zakładam, że to radio pójdzie po wyjęciu płyty do śmieci :)

--
Gosc poszedl na egzamin, niewiele powiedzial, dostal 2.
Wychodzi z kumplem do ubikacji i tam zaczyna wyzywac:

Data: 2020-12-12 18:21:06
Autor: Irokez
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 16:52, cef pisze:

Pisząc "panel uniwersalny" miałem na myśli też podanie
np jakiegoś napięcia na konkretny styk i wywołanie oddania płyty.

Nie.
Tam jest szyna danych po której sobie leci komunikacja z prockiem panela. Obsługa wyświetlacza, napisy, guziki, podświetlenie itp,
Chyba tylko w takich chińskich podróbkach chińskich odtwarzaczy za 50 zeta może być, że osobno guziki na złącze puścili. Ale to i tak nieopłacalne.

Wysunięcie płyty najczęściej to nie taki pikuś jak w stacjonarnych. Silniczek najpierw napędza mechanizm blokujący hydrozawieszenie, następnie odblokowuje blokady przeciw wypadnięciu płyty przez szczelinę (albo włożeniu drugiej jak już jedna jest), a dopiero potem podnosi się górna płyta jednocześnie przysuwając wałeczki z obu stron do płyty aby ją wysunąć przez szczelinę.

Jak zdechło, to niestety żmudna i niefajna robota z rozbieraniem radia, wyciąganiem mechaniki napędu z płytą (bo ciasno i nie zakręcisz niczym) i wyciąganie z niej płyty.

--
Irokez

Data: 2020-12-12 21:27:41
Autor: K
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

Co to za model odtwarzacza? Moze jest gdzies w necie opis jak wyjac
awaryjnie.

Data: 2020-12-12 21:41:10
Autor: K
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

https://www.manualslib.com/products/Jvc-Kd-R45-2866764.html

https://www.manualslib.com/manual/489366/Jvc-Kd-R421.html?page=3#manual

probowales go zresetowac do defaulta?

Data: 2020-12-12 21:45:44
Autor: K
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

Nie doczytalem, ze probowales. Moze trzeba ten reset przytrzymac iles
tam sekund?
https://www.fixya.com/support/t9803388-jvc_kd_hdr60_stopped_responding
Co prawda inny model ale komus patent z resetem pomogl.

Data: 2020-12-12 23:35:20
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

Trzymałem już dość długo.
Jeszcze popróbuję włączać i wyłaczać z przyciśniętym
klawiszem Eject, po resecie itp

Data: 2020-12-12 23:01:41
Autor: Michal Jankowski
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

1. Kup/pożycz sprawny panel.

2. Poszukaj, prawdopodobnie zablokował się na stałe w pozycji wciśniętej któryś przycisk na panelu.

   MJ

Data: 2020-12-12 23:32:09
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

Pożyczenie jest trudne,
a kupować nowego nie zamierzam, bo ten odtwarzacz
mnie denerwował swoją nieergenomicznoscią i paroma
upierdliwościami - dlatego nawet się ucieszyłem, że jest powód,
żeby sie go pozbyć.

2. Poszukaj, prawdopodobnie zablokował się na stałe w pozycji wciśniętej któryś przycisk na panelu.

To raczej nie.
Tam jest jeden przycisk taki czteropunktowy i on klika ale nie działa -
przy jego użyciu nastąpił pad a
prawdopodobnie padła komunikacja, bo nie działają
też przyciski, których prawie nigdy nie używałem.

Data: 2020-12-12 23:55:19
Autor: Irek.N.
Wyjecie plyty CD
[...]

Wiesz, jak klawisze krzyżowo podłączone, to zwarcie w jakimś punkcie może namieszać w interpretacji co jest naciskane. Ja bym stukał co jakiś czas, przykładowo stojąc na światłach. Może akurat zagada - jak Ci nie spieszno.

Jeżeli chcesz odzyskać płytę, to nie pomogę, bo nic więcej niż już napisane nie podpowiem. Ale jak wstydzisz się "Kelly Family" w środku, to zwal na "ciotka mnie odwiedziła i popsuła" ;))

Miłego.
Irek.N.

Data: 2020-12-13 00:07:19
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-12 o 23:55, Irek.N. pisze:

Jeżeli chcesz odzyskać płytę, to nie pomogę, bo nic więcej niż już napisane nie podpowiem. Ale jak wstydzisz się "Kelly Family" w środku, to zwal na "ciotka mnie odwiedziła i popsuła" ;))

W środku Tanja Savić - nie wiem czy się wstydzić :-).

Data: 2020-12-13 12:38:19
Autor: Silver Dream !
Wyjecie plyty CD
On 12.12.2020 23:32, cef wrote:

[...]

Co _może_ oznaczać, że któryś klawisz np. jeden z czteropunktowego został w pozycji ,,wciśnięty". IMHO bardzo prawdopodobnym jest, że tam nie ma jakiegoś wyszukanego skanowania klawiszy, które pozwoliłoby reagować na pozostałe klawisze kiedy jeden jest wciśnięty.

Data: 2020-12-13 00:17:25
Autor: Michal Jankowski
Wyjecie plyty CD
On 12/12/2020 13:25, cef wrote:
[...]

I jeszcze - właśnie _dlatego_, że nie działają wszystkie, podejrzewam, że jakiś jest zablokowany. To z reguły tak działa, że przy wciśniętym jednym inne przestają działać. Jeśli podejrzewasz, że wiesz, o który chodzi, to poznęcaj się nad nim. Albo weź panel i opukaj o kant stołu klawiszami w dół - ostro, ale z czuciem.

   MJ
PS. A może panel da się rozebrać?

Data: 2020-12-13 08:17:55
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-13 o 00:17, Michal Jankowski pisze:

[...]

Są nawet śrubki, ale uznałem, że jak już i tak trzeba będzie
rozpruwać odtwarzacz, to wtedy najpierw rozkręcę panel.
Ze środkami ostatecznymi trochę poczekam.

Data: 2020-12-13 12:33:32
Autor: Michal Jankowski
Wyjecie plyty CD
W dniu 13.12.2020 o 08:17, cef pisze:
[...]

Śrubokręt to nie jest  środek ostateczny, środki ostateczne to jest młotek i dłuto. :)

   MJ

Data: 2020-12-13 14:31:27
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Wyjecie plyty CD
On 2020-12-13 12:33, Michal Jankowski wrote:
(ciap)

Śrubokręt to nie jest środek ostateczny, środki ostateczne to jest
młotek i dłuto. :)

MJ

Iiiii
"????????"* to jest środek ostateczny ;-)

*
- flex
- kątówka

Data: 2020-12-14 10:29:38
Autor: collie
Wyjecie plyty CD
W poniedziałek, 14.12.2020 o 00:46, Silver Dream ! napisał:

"????????"* to jest środek ostateczny ;-)
- flex
- kątówka

- szlifierka kątowa

- winklówka
- gumówka
- platerówka
- diaks
- fleks
- ajhandwinkelszlajfer

Data: 2020-12-14 21:49:07
Autor: Mirek
Wyjecie plyty CD
On 14.12.2020 10:29, collie wrote:
W poniedziałek, 14.12.2020 o 00:46, Silver Dream ! napisał:

"????????"* to jest środek ostateczny ;-)

Coś mi się przypomina, że słyszałem gdzieś określenie "bułgarka".
Chodziło o tą dużą szlifierkę kątową.

- flex
- kątówka

- szlifierka kątowa

- winklówka

A to raczej (w moich okolicach) określenie na kątownik (przymiar z kątem prostym).

- gumówka
- platerówka
- diaks
- fleks
- ajhandwinkelszlajfer

- boszka

--
Mirek.

Data: 2020-12-13 12:15:27
Autor: T.
Wyjecie plyty CD
[...]

Zarzuć na YT "jvc kd-r45 cd eject problem": https://www.youtube.com/results?search_query=jvc+kd-r45+cd+eject+problem

Wyjdzie trochę filmików. Ciekawy patent z kartą oklejoną taśmą:
https://www.youtube.com/watch?v=Gl-TCdev6gw

Może coś podpasujesz :-)
T.

Data: 2020-12-28 18:36:15
Autor: cef
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-13 o 12:15, T. pisze:
[...]

Tak informacyjnie zostawię wiadomość.
Przeczyściłem styki panelu drobnym papierem
uznając to za najprostsze co mogę zrobić - nie pomogło.
Opukiwanie panelu i tego jednego podejrzanego przycisku przez kilka dni też bez efektu.
Resetowanie i defaultowanie  bez rezultatów.
Metody wyciągania płyty CD na taśmę klejącą też nie działają:
karta jest za szeroka - tam jest jakaś mechaniczna blokada-
pewnie przed włożeniem drugiej płyty a wąskim narzędziem też mi się
nie udało - może nie mam talentu.
Natomiast to co założyłem na początku okazało się skuteczne.
Czyli wymieniłem radio na nowe :-) - płyta wyjęta po rozebraniu obudowy - pan
radiowymieniacz nie umiał wyjąć impulsem, więc rozkręcił.

Nowe radio ma bardziej intuicyjne menu, ale nie do końca,
bo przy parowaniu bluetootha z telefonem przyciskałem
nie to co trzeba przy zatwierdzaniu.

Data: 2020-12-28 19:13:26
Autor: ii
Wyjecie plyty CD
W dniu 28.12.2020 o 18:36, cef pisze:
[...]

Myślałem, że samochód wymienisz.

Data: 2020-12-29 10:13:18
Autor: ąćęłńóśźż
Wyjecie plyty CD
Wtedy pan samochodowymieniacz rozbiera żonę.

-- -- -
Myślałem, że samochód wymienisz.

Data: 2020-12-28 19:49:47
Autor: collie
Wyjecie plyty CD
W poniedziałek, 28.12.2020 o 18:36, cef napisał:

- płyta wyjęta po rozebraniu obudowy - pan
radiowymieniacz nie umiał wyjąć impulsem, więc rozkręcił.

Czyli stare metody pana majstra są jak zwykle najlepsze:
nic na siłę, wszystko młotkiem.

Data: 2020-12-28 20:54:51
Autor: LordBluzg(R)
Wyjecie plyty CD
W dniu 28.12.2020 o 18:36, cef pisze:

Zepsuło mi się radio samochodowe.
[...]

[...]

Pisałem wcześniej że najlepiej łapkami, kręcąc mechanizmem :]

Kiedyś miałem serwis takich wynalazków (jak to było opłacalne) i latami wyjmowałem łapkami jakieś płyty :]

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2020-12-29 12:12:27
Autor: t-1
Wyjecie plyty CD
W dniu 2020-12-28 o 20:54, LordBluzg(R) pisze:

Kiedyś miałem serwis takich wynalazków (jak to było opłacalne) i latami wyjmowałem łapkami jakieś płyty :]

Musiałeś przy tym mocno kląć.
Stąd przydomek?

Data: 2020-12-29 17:52:22
Autor: LordBluzg(R)
Wyjecie plyty CD
W dniu 29.12.2020 o 12:12, t-1 pisze:

Kiedyś miałem serwis takich wynalazków (jak to było opłacalne) i latami wyjmowałem łapkami jakieś płyty :]

Musiałeś przy tym mocno kląć.

Nie, zwykła praca :)

Stąd przydomek?

Nie. To z mojej strony bunt na obłudę panującą w naszym kraju, gdzie bluzganie uznane jest jako coś złego ale tylko publicznie czy w tłumaczeniu wszelakiej kinematografii (zazdraszczam wersji oryginalnej, która w kraju oryginalnego języka jest naturalna). W Polsce w domach, prywatnie kurwują, jebią i napierdalają bez trzymanki. U mnie w domu się nie bluzga a ja staram się nie bluzgać bez sensu. To jak z alkoholem. Jest po to żeby sobie wypić (bo to dla ludzi) a nie nakurwić się jak świnia czy popaść w alkoholizm :) i uznaję bluzganie jako rzecz naturalną a nie złą :]

Data: 2020-12-29 19:19:40
Autor: Trefniś
Wyjecie plyty CD
W dniu .12.2020 o 17:52 LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Kiedyś krążył taki przykład radosnej twórczości tłumaczących filmy.
Oryginał: "Fuck!"
Tłumaczenie: "O Boże!"

--
Trefniś

Data: 2020-12-13 12:30:27
Autor: Silver Dream !
Wyjecie plyty CD
On 12.12.2020 14:25, cef wrote:
Zepsuło mi się radio samochodowe.
Nie działają żadne przyciski. Podejrzewam uszkodzenie

Została płyta w napędzie CD.
Czy jest jakiś prosty sposób, żeby ją wydobyć?

Miałem podobną sytuację z cienkim napędem komputerowym typu "slot loaded". Musiałem go rozmontować aby wyjąć płytę.

> Zamierzam wymienić radioodtwarzacz na nowy,
> więc i tak do jakiegoś zakładu, żeby wyjąć stary i podłączyć
> nowy sprzęt będę musiał się udać,
> ale CD chciałbym wydobyć wcześniej.

Może po prostu powiedz w warsztacie aby oddali Ci stary radioodtwarzacz wraz z płytą. Rozmontujesz i wyjmiesz sam po fakcie. Oczywiście o ile czujesz się na siłach.

Wyjecie plyty CD