Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?

Data: 2011-09-20 21:50:08
Autor: Rafał
Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
Chciałbym do swojego komputera podłączyć dysk eSATA.
Niestety moja płyta (Asus P5QSE PLUS) nie ma takiego  wyjścia
Widzę, że wersja PRO ma...
Jednak widzę, że dostępne są śledzie  SATA -> eSATA
Czyżby SATA to to samo co eSATA i różni się tylko wtyczkami?
Jeśli to jest to samo, to czemu te lepsze  płyty mają wyjście eSATA
O co tu chodzi?

Data: 2011-09-20 20:56:24
Autor: kamil
On 20/09/2011 20:50, Rafał wrote:
[...]

Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź  czy płyta nie ma w BIOSie opcji ustawienia esata na wybranych portach. Podłączasz śledzia i śmiga.

Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie pracy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-20 22:09:09
Autor: Rafał

kamil wrote:

On 20/09/2011 20:50, Rafał wrote:

> O co tu chodzi?

Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź  czy płyta nie ma w BIOSie
opcji ustawienia esata na wybranych portach. Podłączasz śledzia i śmiga.

jest obsługa AHCI, więc hot-swap też.

Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie pracy.

no i ja mam wątpliwości.
Czyli mimo tego iż chodzić będzie są jednak róznice między eSATA a SATA

Data: 2011-09-20 22:13:55
Autor: Latet
Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
Czyli mimo tego iż chodzić będzie są jednak róznice między eSATA a SATA

To jest to samo - tylko lekko inny kształt wtyczki.
Są kable sata-sata, e-sata-e-sata oraz sata-e-sata. Zwykłe kable, tylko nieco różne wtyczki na końcach. W sumie nie wiem, czemu różne, bo równie dobrze mogłyby być takie same (zwykłe sata).

latet

Data: 2011-09-21 08:45:55
Autor: Piotr Rezmer
Latet pisze:

[...]

Pewnie dzięki ekranowi na wtyczce możliwe jest uzyskanie większych długości kabla niż w przypadku zwykłego SATA. OIDP coś w okolicach 1-1.5m
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-09-21 10:09:25
Autor: z
Piotr Rezmer pisze:

Pewnie dzięki ekranowi na wtyczce możliwe jest uzyskanie większych długości kabla niż w przypadku zwykłego SATA. OIDP coś w okolicach 1-1.5m

A może po to żeby dała się włożyć do uniwersalnego gniazda e-sata/usb w laptopie :-)

Data: 2011-09-23 00:24:02
Autor: Q
Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
Chodzi głównie o obsługę hot-swap, sprawdź  czy płyta nie ma w BIOSie

Bo ja wiem...
Na portach SATA tez mam hot swapa
(niezaleznie czy SATA chodzi w trybie AHCI czy IDE),
ale zlacze ESATA dziala (jest aktywny) tylko jak SATA mam w AHCI.

Bez tego też będzie, ale byłbym ostrożny z odpinaniem dysku w czasie pracy.

Jesli zasilacz slaby i/lub dysk nie ma ukladu soft-startu,
to uspil bym kompa (S3), podlaczyl zasilanie do dysku,
wybudzil kompa, podlaczyl kabel sygnalowy.
Nie ma sie czego bac.

Data: 2011-09-23 00:18:40
Autor: Q
Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?
Chciałbym do swojego komputera podłączyć dysk eSATA.
Niestety moja płyta (Asus P5QSE PLUS) nie ma takiego  wyjścia

To kup kabelek sata-esata (i podlacz dysk esata do zlacz sata na plycie).

Wyjście eSATA, czy to jest to samo co SATA?