Wykłady ze sprzętu komputerowego

Data: 2010-08-15 15:27:49
Autor: Grzegorz Krukowski
Wykłady ze sprzętu komputerowego
On Sat, 14 Aug 2010 22:36:53 +0200, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

Czy waszym zdaniem na wyższych uczelniach powinny był zajęcia poświęcone sprzętowi komputerowemu? Na jakim poziomie?
Po co?
U nas sprzętu takiego się nie projektuje, a jakby nawet, to jest to
składanie z klocków i do tego wystarczy elektronik, który ma obycie w
cyfrówce.
Programistom też nie - ich interesuje bardziej logika a do tego ilość
nóżek w procesorze nie jest potrzebna.
Serwisantom? też nie. Dla nich bardziej istotna jest praktyczna wiedza
który klocek współpracuje ok z innym a z jakim nie. Powiedziałbym, że
dla nich bardziej istotne jest bycie na bieżąco z rynkiem niż
szczegóły.
Elektronikom? oni to już wiedzą tylko potrzebują liznąć programowania.

IMHO to co proponujesz było by kursem wbijania gwoździ - jest to
jednak pewnego rodzaju sztuka, tyle tylko że jej nabywa się jak
zachodzi potrzeba. Jako samodzielny przedmiot bez sensu.

PS. Ja miałem takie zajęcia na studiach zaocznych i to był przedmiot
bez jakiegokolwiek sensu (ale to była zaoczna informatyka i tam
większość zajęć nie miała sensu).

--
Grzegorz Krukowski

Wykłady ze sprzętu komputerowego