Data: 2010-08-16 18:13:50 | |
Autor: Aleksander | |
Wykłady ze sprzętu komputerowego | |
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:i46up5$ehk$1node2.news.atman.pl... Czy waszym zdaniem na wyższych uczelniach powinny był zajęcia poświęcone sprzętowi komputerowemu? Na jakim poziomie? Nie. Nie powinno być. 99% społeczeństwa komputera używa - a nie buduje / składa / naprawia. Za analogię weź samochód. 99% użytkowników po prostu jeździ - nie tworze / naprawia. Owszem, kiedyś na kursie teoretycznym była omawiana budowa i zasada działania silnika itd... ale to zamierzchłe dzieje. Obecnie ? Nie. Nikt od użytkownika samochodu nie wymaga znajomości "sprzętu" - części / podzespołów. Pozdrawiam, Aleksander. |
|
Data: 2010-08-16 18:31:20 | |
Autor: RadoslawF | |
Wykłady ze sprzętu komputerowego | |
Dnia 2010-08-16 18:13, Użytkownik Aleksander napisał:
Owszem, kiedyś na kursie teoretycznym była omawiana budowa i Właściciel/użytkownik ma wiedzieć gdzie wlać i jakie płyny eksploatacyjne. I to wszystko co musi wiedzieć. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-08-16 18:52:10 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Wykłady ze sprzętu komputerowego | |
W dniu 16.08.2010 18:31, RadoslawF pisze:
Właściciel/użytkownik ma wiedzieć gdzie wlać i jakie Aczkolwiek tu się przyda jedna uwaga. Mianowicie stopień łatwości używania komputerów i ilość wiedzy potrzebnych do utrzymania ich w dobrym stanie jest mniej więcej taki, jak w motoryzacji w epoce Forda T. Tak, jak kiedyś automobilista musiał wiedzieć jak nastawiać stopień wzbogacenia mieszanki czy kąt wyprzedzenia zapłonu i które kable lub paski trzeba co chwilę sprawdzać i wymieniać w razie zużycia, tak dzisiaj użytkownik komputera wciąż musi wiedzieć trochę o aktuali- zacji oprogramowania, ustawianiu zapory sieciowej, defragmen- tacji dysków i tak dalej. Jeszcze 10-20 lat i pewnie przesta- nie być to potrzebne -- ale do tego czasu trzeba pamiętać, że wszelkiego rodzaju kursy czy przedmioty dotyczące technik informatycznych muszą niestety być nieco zawalone teorią i informacjami praktycznymi z podstaw obsługi komputera (na poziomie zawodowym i pomaturalnym bardziej w kierunku prak- tyki, na poziomie wyższym -- bardziej na poziomie teorii, przyczyn i skutków). -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|