Wykl臋ta za wykl臋tych?

Data: 2014-01-18 14:56:55
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

...Po pierwsze Senyszyn ma absolutn膮 racj臋 .....
.... 偶e wykl臋ci mordowali swoich rodak贸w, bo mordowali i trudno z tym dyskutowa膰. Co najwy偶ej mo偶na odwraca膰 kota ogonem, co z lubo艣ci膮 czyni膮 r贸偶ni tacy prawicowi.

Jeste艣 艂ajdakiem. M贸j dziadek by艂 uwolniony przez tych wykl臋tych 偶o艂nierzy, konkretnie psrzez oddzia艂 Orlika z transportu wi臋藕ni贸w do Wronek, uwolniony pod D臋blinem. Po pobiciu w wi臋zieniu by艂 w tak ci臋偶kim stanie, 偶e mnie m贸g艂 sam i艣膰.
Oni nie mordowali oni dali mi臋dzy innymi mojemu dziadkowi nowe 偶ycie.
By艂 wysoko postawionym AKowcem, skazanym na 10 lat wi臋zienia.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zak艂adce 'inne' program dietetyczny Ananas1_3a
(tekst bez: 贸, ch, rz i -ii) Ortografia to NAWYK, cz臋sto nielogiczny,

Data: 2014-01-18 16:02:38
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Stokrotka wrote:

[...]

Jedno nie wyklucza drugiego, ale masz racj臋, 偶e jednoznaczna z艂a ocena partyzantki antykomunistycznej jest krzywdz膮ca. To prawda, 偶e ludzie chcieli mie膰 wzgl臋dny spok贸j i bezpiecze艅stwo i du偶a cz臋艣膰 z nich popiera艂a milicj臋 i inne s艂u偶by pracuj膮ce dla radzieckiego okupanta. Dobrze jednak, 偶e nie wszyscy kolaborowali i 偶e to poparcie pr臋dko si臋 sko艅czy艂o, bo gdyby ten trend oportunistyczny si臋 utrzymywa艂 i gdyby ludzie ca艂kiem zapomnieli wtedy o patriotyzmie albo go nawet b艂臋dnie definiowali, to mieliby艣my dzisiaj by艂膮 17-t膮 republik臋 CCCP.
--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-18 16:45:27
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Wyklucza, bo nawet w regularnym wojsku s膮 jednostki rabuj膮ce, gwa艂c膮ce itp,
ale tego marginesu nie mo偶na bra膰 pod uwag臋, bo by艣 musia艂 pot臋pi膰 ka偶d膮 armi臋 艣wiata.

Data: 2014-01-18 16:52:58
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Stokrotka wrote:

[...]

I dlatego moja ocena 呕o艂nierzy Wykl臋tych z perspektywy czasu jest raczej pozytywna. Jednak z opowie艣ci wiem, 偶e oceny ludno艣ci by艂y niezwykle zr贸偶nicowane. Spora cz臋艣膰 przez kr贸tki czas kolaborowa艂a z rz膮dem prosowieckim po prostu dla 艣wi臋tego spokoju.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-18 18:04:20
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]
Podda艂e艣 si臋 komunistycznej propagandzie,
trudno ci nie by艂o s膮dz膮c ze stopki:
-- 小袙袝孝
袦袠袪
袟袧袗袧袠袝

Mo偶e jeszcze  napiszesz , 偶e AK sta艂o nic nie robi膮c?

Data: 2014-01-18 21:51:40
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Stokrotka wrote:

[...]

Ta stopka nie jest zwi膮zana z marksizmem tylko z teozofi膮. To pi膮ta kolumna fundacji Roericha rozwali艂a od 艣rodka komunizm. Przyjrzyj si臋 偶yciorysowi i znajomo艣ciom Gorbiego, a dowiesz si臋, dla kogo naprawd臋 pracowa艂. W zasadzie ju偶 Andropow przesun膮艂 si臋 od marksizmu w te kr臋gi i czy艣ci艂 Firm臋 z komunist贸w za plecami Carycy Leonidy, ale trzeba by艂o dopiero m艂odego energicznego sekretarza ze Stawropola, coby zrzuci艂 z Rosji czerwony gorset. Tego samego tricku (przej臋cia KPCh od 艣rodka) pr贸bowa艂o stowarzyszenie Falun Gong w Chinach, na nieszcz臋艣cie bez powodzenia. Niestety sk膮d to ty masz wiedzie膰 Stokrotko?

Mo偶e jeszcze  napiszesz , 偶e AK sta艂o nic nie robi膮c?

Armia Krajowa przed wej艣ciem bolszewik贸w sporo zrobi艂a -- - tj. wyzwala艂a w akcji "Burza" ale... i Herkules dupa gdy Sowiet贸w kupa. Przez d艂uszy czas "Las" walczy艂 w podziemiu, ale przyszed艂 taki czas, 偶e cywilbanda by艂a zm臋czona i mia艂a dosy膰 wojny domowej. Zw艂aszcza, 偶e komuni艣ci przeprowadzili parcelacj臋 na korzy艣膰 ch艂op贸w. Jak ju偶 by艂o po wszystkim, odbili sobie dostawami obowi膮zkowymi jak wsz臋dzie, wtedy jednak ju偶 by艂o za p贸藕no, bo "Las" by艂 ju偶 sprzedany.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-19 10:54:58
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

M膮cisz, dla mnie to propaganda cyrylicy koja偶onej u nas z Rosj膮 i komun膮.

Data: 2014-01-19 11:41:37
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Stokrotka wrote:

M膮cisz, dla mnie to propaganda cyrylicy koja偶onej u nas z Rosj膮 i komun膮.

Cyrylica istnia艂a ju偶 przed rewolucj膮. Podobnie jak 艢wi臋ta Ru艣 i Car batiuszka. Komuna =/= Rosja. Komuna niszczy艂a Rosj臋.
Nie propaguj臋 komuny tylko cywilizacj臋 nie艂aci艅sk膮. Panslawizm, panazjatyzm i pan-nordycyzm.

袗袪袣袨袧袗 - 小谢邪胁褋褟 袪褍褋褜
http://youtu.be/K2elL66marc

T脻R - Hold The Heathen Hammer High (Official)
http://youtu.be/fu2bgwcv43o
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-19 20:02:33
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

[...]

Zwa偶 na to, 偶e pierwsz膮 ofiar膮 Zwi膮zku Sowieckiego by艂a demokratyczna Rosja. Bolszewicy zostali przywiezieni do Rosji za pieni膮dze Deutsche Banku by zrobi膰 dywersj臋 na ty艂ach rosyjskiego frontu. Bolszewick膮 rewolucj臋 robili najcz臋艣ciej ci, kt贸rzy Rosji nienawidzili (w tym wielu Polak贸w). Najd艂u偶ej przed bolszewikami bronili si臋 rosyjscy Kozacy oraz ch艂opi z po艂udnia Rosji i wschodu Ukrainy. Do roku 1924 broni艂a si臋 regularna rosyjska armia na Dalekim Wschodzie.

Data: 2014-01-19 13:29:51
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:lbepgs$fca$1node2.news.atman.pl...
Stokrotka wrote:

[...]

Jak ka偶dy wolny cz艂owiek przewarto艣ciowywujesz bolszewik贸w i ich taktyczne
pieriedyszki. Andropow by艂 jedynym szefem KGB na stanowisku genseka, co
stanowi艂o naruszenie personalnej r贸wnowagi pomiedzy s艂u偶bami cywilnymi a
wojskowymi i zarazem zagro偶enie dla niego samego ze strony GRU. St膮d jego
dzia艂ania na marginalizacj臋 wojska. Poza tym mia艂 艣wiadomo艣膰 tego, 偶e
'niezwyci臋偶ona' Armia Czerwona przegrywa wojn臋 w Afganistanie, co mo偶e
doprowadzi膰 do og贸lnej rebelii w ca艂ym Sojuzie (powstania ch艂opskie wybuch艂y po kl臋sce bolszewik贸w w 20 roku).

, ale trzeba by艂o dopiero m艂odego
energicznego sekretarza ze Stawropola

Kt贸rego stamt膮d wygoby艂 nie kto inny, jak Andropow. By膰 mo偶e on sam rozpocz膮艂by t膮 pieriestrojk臋, gdyby Jaruzel nie zd膮zy艂 wprowadzi膰 stanu wojennego przed 艣mierci膮 Bre偶niewa.

, coby zrzuci艂 z Rosji czerwony gorset.

Ani Andropow, ani Gorbaczow nie mieli zamiaru demontowa膰 sowdepii, co najwy偶ej da膰 jej troch臋 oddechu. Bez leninowskiego NEP-u komunizm pewnie by upad艂 i Stalin nie zbudowa艂by swojego imperium. Inna rzecz, 偶e kompartia i s艂u偶by specjalne straci艂y kontrol臋 nad pieriestrojk膮. Janajew pr贸bowa艂 j膮 przywr贸ci膰 na wz贸r jaruzelszczyzny, ale Moskwa wysz艂a na ulice (Rosjanie to dzielny nar贸d).

Tego samego tricku (przej臋cia KPCh od 艣rodka) pr贸bowa艂o stowarzyszenie Falun
Gong w Chinach, na nieszcz臋艣cie bez powodzenia.

Bo to jest niestety niemo偶liwe. Komunizm to militarna sekta, kt贸rej nie da si臋 przechwyci膰 od 艣rodka. Rzeczywista w艂adza jest tam bardzo silnie zakonspirowana w strukturach wojskowych. Najlepiej przestrzega艂 przed tym J贸zef Mackiewicz: Kto ich pr贸buje wymanipulowa膰, zostanie sam wymanipulowany.

 Niestety sk膮d to ty masz
wiedzie膰 Stokrotko?

Data: 2014-01-19 14:17:33
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
 wrote:

Ani Andropow, ani Gorbaczow nie mieli zamiaru demontowa膰 sowdepii, co
najwy偶ej da膰 jej troch臋 oddechu.

I zrobi膰 j膮 troch臋 bardziej zno艣n膮 dla s膮siad贸w (Mix 殴ywej Cerkwi i New Age zamiast ateizmu pa艅stwowego, M艂odorosja zamiast rewolucji 艣wiatowej i te klocki). Pierestrojka to mniej politruk贸w, a wi臋cej Kaszpirowskich, jak na razie na Zachodzie ta metoda si臋 sprawdza.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-19 20:45:42
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbgj9d$1vs$1node1.news.atman.pl...
wrote:

Ani Andropow, ani Gorbaczow nie mieli zamiaru demontowa膰 sowdepii, co
najwy偶ej da膰 jej troch臋 oddechu.

I zrobi膰 j膮 troch臋 bardziej zno艣n膮 dla s膮siad贸w

Si艂a wy偶sza - W demoludach rzadzi艂y pobre偶niewowskie ekipy, kt贸rych Gorbaczow musia艂 si臋 jako艣 pozby膰 (Czechos艂owacja, NDR, Rumunia), lub przynajmniej je rozminowa膰 (PRL, Wegry). Lecz najpierw musia艂 zrobi膰 porz膮dek z wojskiem u siebie - doskona艂膮 okazj膮 do czystki by艂o ladowanie Rusta na Placu Czerwonym (my艣lisz, 偶e to przypadek?:)

 (Mix 殴ywej Cerkwi i New Age
zamiast ateizmu pa艅stwowego, M艂odorosja zamiast rewolucji 艣wiatowej i te
klocki). Pierestrojka to mniej politruk贸w, a wi臋cej Kaszpirowskich, jak

Przed upadkiem Muru Berli艅skiego wszystko by艂o do odwr贸cenia. Za pomoc膮 kontrolowanego chaosu i dzikiej prywatyzacji mo偶na doprowadzi膰 do og贸lnej t臋sknoty za 'starym porz膮dkiem' i wr贸ci膰 do twardej linii na nowych zasadach. Lecz w mi臋dzyczasie sytuacja si臋 rypn臋艂a w demoludach.
Podczas nieudanej pr贸by wprowadzenia stanu wojennego decyduj膮ca rola przypad艂a genera艂owi Graczowowi, kt贸ry sta艂 z czo艂gami na obrze偶ach Moskwy i negocjowa艂 z obiema stronami. Czy opowiedzia艂by si臋 po stronie Jelcyna, gdyby mi臋dzy Bugiem a 艁ab膮 mia艂 Honeckera i Jaruzelskiego? Osobi艣cie uwa偶am, 偶e nie. Po upadku muru i oddaniu zachodnich rubie偶y Zwiazek Sowiecki nie mia艂 o co walczy膰 w starej formule, dlatego Janajew nie mia艂 przysz艂o艣ci. Sowieckie s艂u偶by musia艂y szuka膰 nowej drogi do dominacji w Rosji i na 艣wiecie, kt贸r膮 znalaz艂 Putin.

Data: 2014-01-18 18:58:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbe80q$kiv$5node1.news.atman.pl...
Stokrotka wrote:

[...]

A moja ocena jest wprost przeciwna.
I gitara.

Data: 2014-01-19 13:31:32
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

Stokrotka wrote:

[...]

Co nazywasz gitar膮 i kto mia艂by na niej gra膰? Tw贸j serwilizm wobec czerwonego g贸wna? S艂ysza艂e艣 kiedy艣, 偶eby g贸wno zagra艂o?

Data: 2014-01-19 15:19:00
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbggjv$uru$5node1.news.atman.pl...
[...]

Jebie ci臋 艂epetynka, Misiaczku? To w ko艅cu we藕 dup臋 w troki i id藕 do psychiatry!

ubawiony

--
K艂贸tnia z idiot膮 jest jak gra w szachy z go艂臋biem. Niewa偶ne, jak dobrze grasz, go艂膮b i tak przewr贸ci wszystkie figury, nasra na szachownic臋 i b臋dzie dumny z wygranej.

Data: 2014-01-19 20:50:14
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dbded6$0$2153$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nu... Nie denerwuj sie Bogu艣. O dawna wiadomo, 偶e wszyscy wrogowie czerwonej sekty to wy艂膮cznie 艣wiry (je艣li nie faszy艣ci).

Data: 2014-01-18 23:26:47
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-18 16:02, Jakub A. Krzewicki pisze:

[...]

Z jakiego niby powodu? Jedyne co mo偶e usprawiedliwi膰 ich postaw臋 to obawa o swoje zdrowie i 偶ycie. Tylko to, wszak ka偶dy cz艂owiek ma (powinien mie膰) prawo do samoobrony w razie zagro偶enia 偶ycia.

--
Kapitalizm jest chorob膮 (zaraz膮) z kt贸r膮 nale偶y walczy膰..
  Instaluj膮c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2014-01-19 00:17:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Trybun wrote:

[...]

Jak nie z prawa, to z lewa kto艣 si臋 doczepi. Partyzantka spelni艂a w艂a艣ciw膮 rol臋 w historii, ale rozumiem te偶 racje ludzi, kt贸rzy byli jej przeciwni i kolaborowali. Co nie znaczy, 偶e je popieram. To by艂a klasyczna sytuacja lose-lose. Wszystko by艂o zaklepane w Ja艂cie i Polacy nie mieli niczego do wygrania, a co uzyskali to i tak stracili. T臋 racj臋 czasu nale偶y odr贸偶ni膰 od szerszej perspektywy: dzi臋ki pami臋ci o partyzantach z Lasu pokolenie moich dziadk贸w i rodzic贸w si臋 nie zsowietyzowa艂o w takim stopniu jak ich s膮siedzi z innych demolud贸w. Z szersz膮 perspektyw膮 jednak dzia艂aj膮 wy艂膮cznie przyw贸dcy, a i to nie wszyscy, wi臋kszo艣膰 my艣li na 1 do 2 kadencji.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-19 10:05:30
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 00:17, Jakub A. Krzewicki pisze:

[...]

A jakby tak troch臋 odwr贸ci膰 sytuacj臋? Jak na razie to z r贸偶nymi roszczeniami wyst臋puj膮 tylko sami poszkodowani (i ich rodziny) przez PRL. A gdyby tak zado艣膰uczynienia przed s膮dami zacz臋艂y si臋 domaga膰 ofiary (i ich rodziny), od tych kt贸rzy nie po 45 roku "nie z艂o偶yli broni i kontynuowali walk臋"? Polskie Pa艅stwo we藕mie za to odpowiedzialno艣膰, je偶eli nie to jak to Pa艅stwo mo偶e traktowa膰 ludzi tak wybi贸rczo?

Wracaj膮c do tematu - chyba troch臋 przesadzasz, kogo w Polsce cho膰by ju偶 w 50tym roku czu艂 duchowe wsparcie na skutek tego 偶e w lasach dzia艂aj膮  partyzanci?

Data: 2014-01-19 19:34:58
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbg4hf$ida$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zwa偶 na to, 偶e Stalin umar艂 w roku 53, za艣 stalinizm w Polsce mia艂 si臋 w najlepsze jeszcze przez trzy lata. System cofn膮艂 si臋 dopiero pod naporem zbrojnych wyst膮pie艅 w Poznaniu (wyzwolili wi臋zienie na ul. M艂y艅skiej, przy pomocy zdobytej broni ostrzeliwali komend臋 UB przez dwa dni). Dopiero po tej nauczce polscy komuni艣ci postanowili si臋 przetasowa膰 i znie艣膰 szereg rygor贸w wobec spo艂ecze艅stwa. Znaczy to tyle, 偶e cofali si臋 jedynie przed otwartym sprzeciwem. Dlatego ka偶dy 偶o艂nierz z broni膮 w r臋ku mia艂 wielkie znaczenie - mo偶e nie tyle dla spo艂ecze艅stwa, ile w艂a艣nie dla okupanta.

Data: 2014-01-19 21:46:44
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

To nie takie proste. To nie Pozna艅 spowodowa艂 odwil偶, Pozna艅 by艂 oznak膮 odwil偶y.
Odwil偶 powoli zacz臋艂a si臋 od razu. Do domu zacz臋li wraca膰 ludzie zaginieni, wcze艣niej o nih policja nic nie wiedzia艂a jak si臋 kto艣 z rodziny pyta艂 (udawali , 偶e nie wiedz膮, lub nie mieli danyh z UB), a jak wruci艂 to si臋 nie raz okaza艂o , 偶e z wi臋zienia.

Data: 2014-01-19 23:32:20
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dc39c1$0$2356$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To nie takie proste.

S艂usznie Stokrotko, nic nie jest proste..

 To nie Pozna艅 spowodowa艂 odwil偶, Pozna艅 by艂 oznak膮
odwil偶y.

'Odwil偶' to partyjna nowomowa, kt贸rej musimy u偶ywa膰, bo nie mieli艣my wcze艣niej w艂asnych okre艣le艅 na takie zjawiska. W rosyjskim jezyku stosowano nazw臋 'pieriedyszka', lub bardziej po leninowsku 'odin szag nazad i dwa w pieriod'.
System cofa艂 sie jedynie przed jawn膮 reakcj膮 (kt贸rego to s艂owa nienawidzi艂). Zmiana w艂adzy w PRL i liberalizacja systemu nast膮pi艂a dopiero po pozna艅skiej strzelaninie (cho膰 patrz膮c z punktu widzenia ichnich interes贸w to r贸wnie偶 by艂 tylko krok do ty艂u).

Data: 2014-01-20 04:44:55
Autor: stevep
Wykl阾a za wykl阾ych?
W dniu .01.2014 o 19:34 mi z okienka <miszokienka@.pl> pisze:

U縴tkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa w wiadomo禼i  news:lbg4hf$ida$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-01-19 00:17, Jakub A. Krzewicki pisze:

Z jakiego niby powodu? Jedyne co mo縠 usprawiedliwi ich postaw to
obawa o swoje zdrowie i 縴cie. Tylko to, wszak ka縟y cz硂wiek ma
(powinien mie) prawo do samoobrony w razie zagro縠nia 縴cia.
Jak nie z prawa, to z lewa kto si doczepi. Partyzantka spelni砤  w砤禼iw
rol w historii, ale rozumiem te racje ludzi, kt髍zy byli jej  przeciwni i
kolaborowali. Co nie znaczy, 縠 je popieram. To by砤 klasyczna sytuacja
lose-lose. Wszystko by硂 zaklepane w Ja砪ie i Polacy nie mieli niczego  do
wygrania, a co uzyskali to i tak stracili. T racj czasu nale縴  odr罂ni od
szerszej perspektywy: dzi阫i pami阠i o partyzantach z Lasu pokolenie  moich
dziadk體 i rodzic體 si nie zsowietyzowa硂 w takim stopniu jak ich  s眘iedzi
z innych demolud體. Z szersz perspektyw jednak dzia砤j wy潮cznie
przyw骴cy, a i to nie wszyscy, wi阫szo舵 my秎i na 1 do 2 kadencji.

A jakby tak troch odwr骳i sytuacj? Jak na razie to z r罂nymi  roszczeniami wyst阷uj tylko sami poszkodowani (i ich rodziny) przez  PRL. A gdyby tak zado舵uczynienia przed s眃ami zacz瓿y si domaga  ofiary (i ich rodziny), od tych kt髍zy nie po 45 roku "nie z硂縴li  broni i kontynuowali walk"? Polskie Pa駍two we糾ie za to  odpowiedzialno舵, je縠li nie to jak to Pa駍two mo縠 traktowa ludzi tak  wybi髍czo?

Wracaj眂 do tematu - chyba troch przesadzasz, kogo w Polsce cho鎎y ju  w 50tym roku czu duchowe wsparcie na skutek tego 縠 w lasach dzia砤j  partyzanci?

Zwa na to, 縠 Stalin umar w roku 53, za stalinizm w Polsce mia si w  najlepsze jeszcze przez trzy lata. System cofn背 si dopiero pod naporem  zbrojnych wyst眕ie w Poznaniu (wyzwolili wi陑ienie na ul. M硑駍kiej,  przy pomocy zdobytej broni ostrzeliwali komend UB przez dwa dni).  Dopiero po tej nauczce polscy komuni禼i postanowili si przetasowa i  znie舵 szereg rygor體 wobec spo砮cze駍twa. Znaczy to tyle, 縠 cofali si  jedynie przed otwartym sprzeciwem. Dlatego ka縟y 縪硁ierz z broni w  r阫u mia wielkie znaczenie - mo縠 nie tyle dla spo砮cze駍twa, ile  w砤秐ie dla okupanta.

G-no prawda, system wydarze w Poznaniu wog髄e by nie zauwa縴, gdyby nie  wolta Chruszczowa i przyznanie do nieprawo禼i stalinizmu.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-01-20 21:35:36
Autor: mi z okienka
Wykl阾a za wykl阾ych?

U縴tkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisa w wiadomo禼i news:op.w9yvc5a750oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

-- -
Z pewno禼i pieriedydzka Chruszczowa mia砤 wp硑w na wydarzenia w Polsce, ale dlaczego wi阫szego wp硑wu nie mia砤 na wszystkie demoludy? Tylko w Polsce i na Wegrzech dosz硂 do znacz眂ej liberalizacji systemu. Na przyk砤d kompartie NRD i Czechos硂wacji traktowa硑 referat Chruszczowa jako tajny i nie ujawnia硑 jego tre禼i.

Data: 2014-01-19 19:25:46
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbf224$oo9$1node2.news.atman.pl...
Trybun wrote:

[...]

Jeste艣 tego pewien? Uwa偶asz, 偶e tacy Czesi lub Litwini byli bardziej zsowietyzowani od Polak贸w? Siedzieli cicho, bo to ma艂e narody, kt贸re mo偶na w ca艂o艣ci zapakowa膰 do pociag贸w towarowych i wywie藕膰 do piek艂a. Jednak poziom ha艂asu o wolno艣ci wewn臋trznej jeszcze nie 艣wiadczy.

Data: 2014-01-19 11:07:04
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Trybun, ja ci臋 nie poznaj臋.
NIe rozumiesz , lub nie chcesz rozumie膰 historii.
Tu偶 po wojnie nie by艂o jednoznaczne jaki rz膮d jest legalny.
Kilkadziesi膮t lat by艂y 2 r贸wnoleg艂e rz膮dy.
Wa艂臋sa przypiecz臋towa艂 legalno艣膰 rz膮du na obczy藕nie odbieraj膮c insygnia od Kaczorowskiego.

Partyzanci uwa偶ali po prostu za legalny rz膮d na obczy藕nie.
Co prawda, nawet ten rz膮d na obczy藕nie nie podjudza艂 do walki w kraju przeciwko Rosji,
wielu nawet nie ca艂kiem wykonywa艂o rozkazy dow贸dc贸w np rozwi膮zuj膮cych oddzia艂y, ale trudno w momencie gdy wojna nie by艂a jeszcze zwyci臋偶ona formalnie
wymaga膰 od prostego cz艂owieka - a takimi byli zwykle partyzanci - by w tej nienormowanej sytuacji "zmieniali pana".

--
(tekst bez: 贸, ch, rz i -ii)
Ortografia to NAWYK, cz臋sto nielogiczny, ktury ludzie oci臋偶ali umys艂owo,
na偶ucaj膮 bezmy艣lnie nast臋pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/
Partyzanc

Data: 2014-01-19 15:20:42
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 11:07, Stokrotka pisze:

[...]

Rozumiem tylko tyle - w styczniu ten marionetkowy rz膮d na uchod藕stwie nakaza艂 gen. Okulickiemu zaprzestania walki i rozwi膮zania Armii Krajowej. Tak wi臋c potrzymuje to co napisa艂em wcze艣niej - usprawiedliwi膰 dalsz膮 walk臋 mog艂a tylko ch臋膰 obrony swojego zagro偶onego  偶ycia. Gdy robili to tylko dlatego aby pali膰, rozstrzeliwa膰 ludzi i rabowa膰 to definicja tych 偶o艂nierzy jest jasna, no przynajmniej dla mnie.

Data: 2014-01-19 16:26:32
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Rozumiem tylko tyle - w styczniu ten marionetkowy rz膮d na uchod藕stwie nakaza艂 gen. Okulickiemu zaprzestania walki i rozwi膮zania Armii Krajowej.
Jeste艣 bezczelny i mieszasz poj臋cia. W styczniu rz膮d na uchod藕stwie by艂 jedynym .
Wi臋c nie m贸g艂 by膰 marionetkowy.
Rz膮d komunistyczny powsta艂 na prze艂omie czerwca i lipca 1945 roku, a wi臋c p贸艂 roku potem, to du偶o jak na okres wojny, i z punktu widzenia histori i logiki by艂 rz膮dem  samozwa艅czm silnie popieranym przez wojsko obcego mocarstwa, kt贸re zaledwie kilka lat wcze艣niej napad艂o na Polsk臋.

Ludzie, partyzanci  wyst臋powali g艂贸wnie przeciwko  NKWD (je艣li wiesz co to jest), nie wojsku.
NKWD to organizacja OBCEGO pa艅stwa.
Trudno takie post臋powanie nazywa膰 nawet naruszeniem wytycznych by nie walczy膰 z rosyjskim wojskie, bo to nie wojsko , tylko ichnie UB. Post臋powali wi臋c w pe艂ni zgodnie z sumieniem , i logik膮, tym bardziej, 偶e akcje typu odbicia wi臋藕ni贸w nie by艂y bezpo艣rednio skierowane przeciwko Rosjanom, a jedynie w OBRONIE polskich 偶o艂nierzy AK. 呕o艂nierzy walcz膮cych wcze艣niej w bardzo trudnych warunkach, bo na terenie zaj臋tym przez okrutnego wroga Niemc贸w.

Data: 2014-01-19 21:23:57
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dbeeb7$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

By艂 to jedyny rz膮d, kt贸ry jak umia艂 stara艂 si臋 pomaga膰 Polakom i polskiej sprawie (偶e nie zawsze umia艂, to inna sprawa). Ten rzad nie mia艂 innego wsparcia od polskiego wojska w kraju i na emigracji. Je艣li rozwi膮za艂 AK to tylko w nadziei, ze sowietyzm w Polsce jest zjawiskiem przejsciowym i nale偶y oszcz臋dza膰 si艂y.

Rz膮d komunistyczny powsta艂 na prze艂omie czerwca i lipca 1945 roku

???
Zainstalowa艂 si臋 w Che艂mie Lubelskim w lipcu 44 tu偶 po przekroczeniu Bugu przez Armi臋 Czerwon膮. Ale na terenie Sowdepii 'rz膮d' ten zacz膮艂 kie艂kowa膰 po ataku Hitlera z czerwca 41 roku. Wtedy polscy komuni艣ci nawet nie marzyli o w艂asnym pa艅stwie, jedynie o w艂asnym przetrwaniu w pa艅stwie Stalina jako potrzebni sojusznicy w wojnie z Niemcami.

Data: 2014-01-19 22:33:47
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

..Ten rzad nie mia艂 innego wsparcia
od polskiego wojska w kraju i na emigracji. Je艣li rozwi膮za艂 AK to tylko w nadziei, ze sowietyzm w Polsce jest zjawiskiem przejsciowym i nale偶y oszcz臋dza膰 si艂y.
NIe, po prostu by艂 odpowiedzialny i tym sposobem w wielu pszypadkah zapobieg艂 rozlewowi krwi.
Mam na my艣li nie tylko walki , w kturyh Polacy byli z obu stron, jak temat na wst臋pie (partyzanci kontra NKWDowskie w艂adze).
Ale tak偶e fakt, 偶e by艂a to armia 藕le uzbrojona, i ih walka z nawet Niemcami, w ko艅cu wojny, gdy dob偶e uzbrojeni Rosjanie gonili Niemc贸w , nie mia艂a ju偶 istotnego militarnego znaczenia.

Wcze艣nsiej byli bardziej niezb臋dni: do ohrony ludno艣ci cywilnej np. popszez wywiad i pszez ostsze偶enia(gdzie s膮 Niemcy, i gdzie zmie偶aj膮) , byli niezb臋dni do wywiadu by pszekazywa膰 informacje na zahud, do podtszymania w ludno艣ci cywilnej nadziei,  stanowili te偶 miejsce ucieczki ludzi pszekre艣lonyh w guberni, musieli ih wy偶ywi膰, a w tym celu pomagali ludno艣ci cywilnej w zwyk艂yh pracah polowyh, organizowali spsz臋t i ludzi, a nie by艂o to takie proste, bo musia艂o by膰 dodatkowo robione tak, by nie by艂o wida膰, 偶e to robi wojsko, i w ko艅cu do szeregu akcji dywersyjnyh jak wykolejenia pociagu, uwalnianie wi臋藕niuw.

Rz膮d komunistyczny powsta艂 na prze艂omie czerwca i lipca 1945 roku

???
Zainstalowa艂 si臋 w Che艂mie Lubelskim w lipcu 44
W 44 to by艂o powstanie warszawskie.
22 lipiec to ksi膮偶kowa uproszczona wiedza, data i tyle.
Pszecie偶 nie zebra艂o si臋 3 h艂opa 22 lipca i nie kszykn臋li "My teraz b臋dziem 偶膮dzi膰".
A z prawnego punktu widzenia masz racj臋, 偶膮d komunistyczny dzi艂a艂 formalnie od 22 lipca 45,
lub wcze艣niej bo powsta艂 tu偶 po Ja艂cie w czerwcu i by艂 uznany pszez niekture kraje europejskie.

Data: 2014-01-19 23:49:52
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dc44d3$0$2369$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Czy aby nie za p贸藕no na takie mi艂osierdzie? W czasie okupacji hitlerowskiej Rz膮d Londy艅ski wzywa艂 do wysadzania niemieckich transport贸w na sowiecki front, co spotyka艂o sie ze w艣ciek艂ym odwetem na polskiej ludno艣ci zar贸wno ze strony Niemc贸w jak i Ukrai艅c贸w.

[...]

No w艂a艣nie?!

Data: 2014-01-20 09:51:19
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

To jak na warunki wojenne pokojowa akcja.

co  spotyka艂o sie ze w艣ciek艂ym odwetem na polskiej ludno艣ci
呕eby zabi膰 Polaka w 艂apance pow贸d si臋 zawsze znajdzie.
_________________

[...]

NIe rozumiem, to partyzanci mieli wed艂ug ciebie i艣膰 z szabelk膮 na niemieckie czo艂gi, na pewn膮 艣mier膰, gdy obok sz艂y rosyjskie wojska pancerne?

Data: 2014-01-20 22:00:50
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dce395$0$2139$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mimo wszystko nawet na terenach sowieckich terror hitlerowski nie mia艂 tej skali co w Polsce. Je艣li za艣 chodzi o kraje takie jak Czechy, S艂owacja, Wegry, to krwawe represje ogranicza艂y si臋 do ewentualnego ruchu oporu oraz do ludno艣ci 偶ydowskiej. Ale nawet i te nie mia艂y takiej skali co w Polsce. Na przyk艂ad na w臋grzech do jakiego艣 czasu funkcjonowa艂a polska ambasada, natomiast przez ambasad臋 szwedzk膮 Walenberg wyprowadzi艂 do wolnego swiata tysiace 呕yd贸w.

_________________

[...]

W艂a艣nie o to mam pretensje, 偶e tak mnie wi臋cej by艂o. Polska partyzantka powinna prowadzi膰 polityk臋 dw贸ch wrog贸w, a swoj膮 dzia艂alno艣膰 ogranicza膰 do akcji wywiadowczych na rzecz Londymu oraz obrony ludno艣ci przed represjami (akcje odwetowe). W 偶adnym wypadku AK nie powinna si臋 anga偶owa膰 na ty艂ach niemieckiego frontu na wschodzie (operacja 'Wachlarz'), gdy偶 w ten spos贸b zra偶ali艣my do siebie ludno艣膰, kt贸ra obawia艂a si臋 powrotu sowieckiej okupacji.
Nie chc臋 tutaj broni膰 bestii z UPA, lecz decyzja o pacyfikacjach ludno艣ci polskiej na Kresach zapad艂a kr贸tko po stalingradzkiej kl臋sce von Paulusa, co oznacza艂o rych艂y powr贸t sowiet贸w. Wszyscy Polacy na Kresach zaczeli by膰 wtedy postrzegani jako przyszli kolaboranci NKWD.

Data: 2014-01-21 08:49:55
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbk7fe$t3n$2node1.news.atman.pl...
[...]

Skonstruuj machin臋 czasu i przenie艣 si臋 w tamte dzieje i powiedz g艂upkom, 偶e ty wiesz lepiej i zmie艅 wszystko na swoj膮 mod艂臋.
A je艣li dzisiaj masz pretensje do polskiej partyzantki w czasach IIW艢, 艣wiadczy to o twojej post臋puj膮cej chorobie.

ubawiony

Data: 2014-01-21 23:48:38
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52de26a5$0$2376$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Po co? Przecie偶 byli tacy co im m贸wili to samo.

Data: 2014-01-20 12:11:36
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 16:26, Stokrotka pisze:
[...]

By艂 marionetkowy, poniewa偶 jego wp艂yw na sprawy kraju by艂 zerowy. Jednak chwa艂a mu za to (bez wzgl臋du na rang臋 jaka sob膮 prezentowa艂) 偶e nie podjudza艂 AKowc贸w i innych do walki zbrojnej z innymi Polakami. A faktyczn膮 w艂adz臋 w tym czasie sprawowa艂 PKWN.

Sorry, ale do reszty nawet nie b臋d臋 si臋 odnosi艂.

Data: 2014-01-20 14:39:54
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

By艂 marionetkowy, poniewa偶 jego wp艂yw na sprawy kraju by艂 zerowy. Sorry, ale do reszty nawet nie b臋d臋 si臋 odnosi艂.

Rz膮d na uchod藕twie nie by艂 marionetkowy, bo by艂 w tym czasie JEDYNYM.
NIe by艂 te偶 marionetkowy bo jak by by艂, nie zabili by Sikorskiego.
I co mia艂e艣 na mysli pod tym "nawet".

Data: 2014-01-20 22:13:31
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dd273a$0$2362$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie ma na to dowod贸w, wi臋c po co o tym pisa膰?

Data: 2014-01-20 23:12:47
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 14:39, Stokrotka pisze:

[...]

Rz膮d wybiera nar贸d, a nie grupka emigrant贸w, b臋d膮ca na dodatek na terenie wrogiego Polsce kraju.
A Sikorski, no c贸偶, pr贸bowa艂 w post臋powaniu wobec Brytoli na艣ladowa膰 de Gaulle`a. A facet z cygarem z wielkim trudem  tolerowa艂 tylko jednego.

A "nawet" - czyj艣 mentorski nie tylko zniech臋ca mnie od odpowiadania, ale nawet samego czytania tre艣ci.

Data: 2014-01-21 21:01:44
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbk7b5$q0m$1node2.news.atman.pl...
[...]

Rz膮d wybiera nar贸d,

Wolny nar贸d w wolnym kraju mo偶e wybiera膰 sobie rz膮d.

 a nie grupka emigrant贸w,

W warunkach wojny i okupacji jednyn膮 woln膮 reprezentacj膮 narodu by艂a emigracja.

 b臋d膮ca na dodatek na
terenie wrogiego Polsce kraju.

Wrogami Polski by艂y wtedy III Rzesza i Zwi膮zek Sowiecki. Wielka Brytania nie do ko艅ca sprawdzi艂a si臋 jako przyjaciel, ale wrogiem Polski nie by艂a.

Data: 2014-01-21 23:24:46
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-21 21:01, mi艣 z okienka pisze:

Rz膮d wybiera nar贸d,

Wolny nar贸d w wolnym kraju mo偶e wybiera膰 sobie rz膮d.

Czyli... gdzie?

a nie grupka emigrant贸w,

W warunkach wojny i okupacji jednyn膮 woln膮 reprezentacj膮 narodu by艂a emigracja.

Czyli szczury kt贸re uciek艂y z ton膮cego okr臋tu maj膮 w艂ada膰 krajem?

[...]

Pisz臋 o czasach powojennych. A tak og贸lnie  to zapomnia艂e艣 ju偶? To Zwi膮zek Sowiecki nas wyzwoli艂o spod panowania rasy pan贸w, a nie brytole.

Data: 2014-01-21 23:53:35
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfh$cfi$6node2.news.atman.pl...
[...]

Ty stary komuch wola艂by艣, 偶eby ten rz膮d znalaz艂 sie w Kozogorach? Oni mieli par臋 godzin czasu, zanim nad granic臋 rumu艅sk膮 nie nadeszli oprawcy z NKWD.

Data: 2014-01-21 23:58:36
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
Wrogami Polski by艂y wtedy III Rzesza i Zwi膮zek Sowiecki. Wielka Brytania nie do ko艅ca sprawdzi艂a si臋 jako przyjaciel, ale wrogiem Polski nie by艂a.

Pisz臋 o czasach powojennych.

Czyli jakich? Wojna, Ja艂ta i okupacja sko艅czy艂y si臋 wraz z upadkiem Muru Berli艅skiego.

 A tak og贸lnie  to zapomnia艂e艣 ju偶? To
Zwi膮zek Sowiecki nas wyzwoli艂o spod panowania rasy pan贸w,

Zwi膮zek Sowiecki by艂 sojusznikiem rasy pan贸w i g艂贸wnym inicjatorem tej wojny. Jak mo偶na kogo艣 wyzwoli膰 od wojny, kt贸r膮 samemu si臋 wszczyna?

Data: 2014-01-20 22:12:29
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbj0f1$ifv$1node2.news.atman.pl...
[...]

To kto kierowa艂 Armia Krajow膮, je艣li nie Delegatura Rz膮du na Kraj? Uwa偶asz, 偶e AK mia艂a zerowy wp艂yw na sprawy kraju?

 Jednak
chwa艂a mu za to (bez wzgl臋du na rang臋 jaka sob膮 prezentowa艂) 偶e nie podjudza艂 AKowc贸w i innych do walki zbrojnej z innymi Polakami.

Dlacze贸偶 znowu mia艂 'podjudza膰'? Jesli zabijali Polak贸w, to kolaborant贸w i szmalcownik贸w, czyli takich, kt贸rzy na miano Polak贸w nie zas艂ugiwali. Do grona takich os贸b zaliczali si臋 r贸wnie偶 komuni艣ci, lecz niestety AK przekona艂a si臋 o tym dopiero po przyj艣ciu sowiet贸w.

faktyczn膮 w艂adz臋 w tym czasie sprawowa艂 PKWN.

To zale偶y w jakim okresie i na jakich terenach. Bo w strefie niemieckiej faktyczn膮 w艂adz臋 sprawowa艂 Hans Frank i jego podw艂adni.

Data: 2014-01-21 23:26:30
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 22:12, mi艣 z okienka pisze:

By艂 marionetkowy, poniewa偶 jego wp艂yw na sprawy kraju by艂 zerowy.

To kto kierowa艂 Armia Krajow膮, je艣li nie Delegatura Rz膮du na Kraj? Uwa偶asz, 偶e AK mia艂a zerowy wp艂yw na sprawy kraju?

Tak w艂a艣nie uwa偶am - wp艂yw AK na sprawy kraju by艂 zerowy. Czy oni byli, czy gdyby ich ich nie by艂o sprawy kraju toczy艂y sie tym samym trybem. I taka ma艂a dygresja - podobnie sprawy sie maj膮 w dzisiejszej  walce  z narkotykami.

[...]

Pisz臋 ca艂y czas o Polsce powojennej. Co do ich dzia艂a艅 w walce z szwabami to nie mam 偶adnych uwag. Robili dobra robot臋.

faktyczn膮 w艂adz臋 w tym czasie sprawowa艂 PKWN.

To zale偶y w jakim okresie i na jakich terenach. Bo w strefie niemieckiej faktyczn膮 w艂adz臋 sprawowa艂 Hans Frank i jego podw艂adni.

Tak, "obro艅ca polskich las贸w", powiedzia艂 kiedy艣 偶e gdyby wszystkich zabitych przez siebie Polak贸w chcia艂 wywiesi膰 na listach og艂oszeniowych to zabrak艂oby w generalnym gubernatorstwie drewna w lesie na papier.

Data: 2014-01-22 00:01:02
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfi$cfi$7node2.news.atman.pl...
[...]

Uwa偶asz, 偶e nie powinno sie walczy膰 z narkotykami?

Data: 2014-01-22 01:46:56
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Podzi臋kuj Stalinowi za Hansa Franka.

Data: 2014-01-19 21:03:53
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbgmv8$b3f$2node2.news.atman.pl...
[...]

'Marionetkowy'? To kto poci膮ga艂 za sznurki tych 'marionetek'? Przecie偶 ten rz膮d przeszkadza艂 ka偶demu! Roosvelt i Churchil ich zdradzili w Ja艂cie, wi臋c wyt艂umacz mi, jak mo偶na zdradza膰 marionetk臋.

 rz膮d na uchod藕stwie
nakaza艂 gen. Okulickiemu zaprzestania walki

A co na to Okulicki? Zosta艂 porwany do Moskwy, gdzie dosta艂 kul臋 w 艂eb! To jak zwyk艂y 偶o艂nierz ma postrzega膰 kogo艣, kto zabi艂 mu dow贸dc臋? I jaki jest jego obowi膮zek w takiej sytuacji? Ma udawa膰 g艂upiego i jawnego wroga traktowa膰 jak przyjaciela?
Moim zdaniem Rz膮d Londy艅ski pope艂ni艂 b艂膮d og艂aszaj膮c demobilizacj臋. Dow贸dcy tacy jak Okulicki nie powinni spotykac sie z okupantem, lecz kierowa膰 walk膮, albo emigrowa膰, gdy nie jest ona mo偶liwa.

Data: 2014-01-20 12:13:09
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 21:03, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Nie mia艂 wp艂ywu na nic, a zw艂aszcza na sprawy kraju kt贸rego by艂 "rz膮dem", dlatego marionetkowy.

[...]

No c贸偶 tu mo偶na powiedzie膰 poza tym 偶e by艂a to zwyk艂a, niczym nie usprawiedliwiona  zbrodnia... Jednak wiele bym da艂 za mo偶liwo艣膰 przeczytania autentyk贸w z tych spraw, tzn. protok贸艂贸w z dochodzenia, zezna艅 艣wiadk贸w no i samego procesu. Nic oczywi艣cie nie neguj臋, niczemu nie zaprzeczam i nie poddaj臋 w w膮tpliwo艣膰, ale w takim zap臋dzeniu cz臋sto zapominamy o istotnych niuansach w sprawie. Np. czy jeszcze kto艣 pami臋ta 偶e to Anglia i Francja wypowiedzia艂y wojn臋 Hitlerowi, czy to 偶e posiadanie ci臋偶kiej broni na Westerplatte przez plskich 呕o艂nierzy by艂o pogwa艂ceniem podpisanych um贸w, to 偶e na Polskiej Poczcie Gda艅skiej nie powinno by膰 strzeleckiej broni d艂ugiej itd. Wiem - zwyci臋zc贸w si臋 nie s膮dzi, ale jednak ja wol臋 bazowa膰 na stanie faktycznym ni偶 na owczym p臋dzie.

Data: 2014-01-20 14:42:23
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
...Jednak wiele bym da艂 za mo偶liwo艣膰 przeczytania autentyk贸w z tych spraw, tzn. protok贸艂贸w z dochodzenia, zezna艅 艣wiadk贸w no i samego procesu.

A sk膮d u ciebie naiwne zaufanie do prawdy w protoko艂ach, zeznaniach 艣wiadk贸w?

[...]

Ty masz obywatelstwo niemieckie?

Data: 2014-01-20 22:32:02
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dd27cc$0$2379$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

..... czy jeszcze kto艣 pami臋ta 偶e to Anglia i Francja wypowiedzia艂y wojn臋 Hitlerowi, czy to 偶e posiadanie ci臋偶kiej broni na Westerplatte przez plskich 呕o艂nierzy by艂o pogwa艂ceniem podpisanych um贸w, to 偶e na Polskiej Poczcie Gda艅skiej nie powinno by膰 strzeleckiej broni d艂ugiej itd. Wiem - zwyci臋zc贸w si臋 nie s膮dzi, ale jednak ja wol臋 bazowa膰 na stanie faktycznym ni偶 na owczym p臋dzie.

To nie jest sprawa jego sympatii. To jest kompleks sowieciarza, kt贸ry wsz臋dzie szuka dziury, w kt贸rej m贸g艂by ukry膰 czerwone g贸wno.

Data: 2014-01-20 23:16:17
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 14:42, Stokrotka pisze:
[...]

Tylko to mo偶e by膰 dla mnie wyznacznikiem. Wiesz, nie cierpia艂em kiedy艣 Papie偶a JP2. Do czasu gdy go zobaczy艂em bez tego obrzydliwego tonu w naszych mediach, kt贸ry to w za艂amuj膮cym si臋 tonie prawi艂 o jego wyj膮tkowo艣ci. Zobaczy艂em Go w bu艂garskiej telewizji bez s艂owa komentarza lizus贸w pr贸buj膮cych co艣 przez swoje fa艂szywe ba艂wochwalstwo osi膮gn膮膰. Zobaczy艂em dostojnego Starca, Filozofa, wr臋cz M臋drca, kt贸rego majestat w polskich mediach zawsze by艂 za parawanem idiotycznych s艂贸w komentator贸w. Tak wi臋c chc臋 nie by膰 do czego艣 urabiany przez IPN, a zobaczy膰 zawarto艣膰 archiw贸w  na w艂ase oczy i dopiero wtedy dopiero warto艣ciowa膰, czy te incydenty w PRLu i padaj膮ce w ich wyniku ofiary to wina tylko 贸wczesnych w艂adz czy mo偶e niekoniecznie tylko ich. .

[...]

Dla rzetelnej oceny fakt贸w historycznych obywatelstwo tylko mo偶e by膰 przeszkod膮.

Data: 2014-01-20 22:23:14
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbj0f2$ifv$2node2.news.atman.pl...
[...]

Widz臋 Trybunie, 偶e nawet nie rozumiesz s艂贸w, kt贸rych u偶ywasz. Rz膮d marionetkowy to taki, kt贸ry jest ca艂kowicie dyspozycyjny wobec czynnik贸w zewn臋trznych, co nie znaczy, 偶e nie ma wp艂ywu na rzeczywisto艣膰! Na przyk艂ad marionetkowym premierem by艂 Wojciech Jaruzelski kt贸ry najpierw prosi艂 Uk艂ad Warszawski o zbrojn膮 interwencj臋 w kraju, a nie mog膮c jej otrzyma膰 musia艂 podporzadkowa膰 si臋 poleceniu wprowadzenia stanu wojennego. Czy jednak to oznacza, 偶e jego dzia艂ania nie mia艂y 偶adnego wp艂ywu na los Polski?

Data: 2014-01-21 23:27:21
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 22:23, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Odezwa艂 si臋 nauczyciel karc膮cy ucznia. Marionetka,  to powsta膰 w teatrze kukie艂kowym, mato艂ku. Tak ja艣nie panowie w Londynie za艂o偶yli sobie teatr w kt贸rym grali rol臋 przyw贸dc贸w Kraju nad Wis艂膮.

Jazgota膰 i oczernia膰 ludzi to ka偶dy potrafi, ale spojrze膰 prawdzie w oczy i przyzna膰 偶e 偶y艂o/偶yje sie w b艂臋dzie, to ju偶 ma艂o kto

Data: 2014-01-20 22:29:18
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Tylko ta? Przecie偶 ca艂y komunizm to nieustanne pasmo zbrodni..

[...]

Dlaczego mia艂a jej nie wypowiedzie膰 skoro do tego si臋 zobowi膮za艂a?

, czy to 偶e
posiadanie ci臋偶kiej broni na Westerplatte przez plskich 呕o艂nierzy by艂o pogwa艂ceniem podpisanych um贸w

Oto logika czerwonego sekciarza: Ci臋偶ka bro艅 na Westerplatte ma usprawiedliwia膰 komunistyuczne zbrodnie.

Data: 2014-01-21 23:27:55
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 22:29, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Tylko w twoich urojeniach, przykro mi.

[...]

Zapomnia艂em 偶e ciebie fakty bardzo ma艂o interesuj膮.

Data: 2014-01-22 00:24:57
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfk$cfi$10node2.news.atman.pl...
[...]

Jak dot膮d ka偶d膮 komunistyczn膮 zbrodni臋 komentujesz s艂owami 'to zwyk艂a, niczym nie usprawiedliwiona  zbrodnia'. Tymczasem z punktu widzenia komunistycznej ideologi ka偶da z tych zbrodni by艂a usprawiedliwiona. Tymbardziej, 偶e ludob贸jcze decyzje podejmowali najwy偶si komunistyczni funkcjonariusze.

Data: 2014-01-22 04:11:48
Autor: stevep
Wykl阾a za wykl阾ych?
W dniu .01.2014 o 00:24 mi z okienka <miszokienka@.pl> pisze:

U縴tkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa w wiadomo禼i  news:lbmsfk$cfi$10node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-01-20 22:29, mi z okienka pisze:

A co na to Okulicki? Zosta porwany do Moskwy, gdzie dosta kul w  砮b! To jak zwyk硑 縪硁ierz ma postrzega kogo, kto zabi mu  dow骴c? I jaki jest jego obowi眤ek w takiej sytuacji? Ma udawa  g硊piego i jawnego wroga traktowa jak przyjaciela?
Moim zdaniem Rz眃 Londy駍ki pope硁i b潮d og砤szaj眂 demobilizacj.  Dow骴cy tacy jak Okulicki nie powinni spotykac sie z okupantem, lecz  kierowa walk, albo emigrowa, gdy nie jest ona mo縧iwa.

No c罂 tu mo縩a powiedzie poza tym 縠 by砤 to zwyk砤, niczym nie  usprawiedliwiona  zbrodnia...

Tylko ta? Przecie ca硑 komunizm to nieustanne pasmo zbrodni..

Tylko w twoich urojeniach, przykro mi.

Jak dot眃 ka縟 komunistyczn zbrodni komentujesz s硂wami 'to zwyk砤,  niczym nie usprawiedliwiona  zbrodnia'. Tymczasem z punktu widzenia  komunistycznej ideologi ka縟a z tych zbrodni by砤 usprawiedliwiona..  Tymbardziej, 縠 ludob骿cze decyzje podejmowali najwy縮i komunistyczni  funkcjonariusze.

Jak w ka縟ym zbrodniczym systemie- patrz nazizm.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-01-22 14:07:21
Autor: mi z okienka
Wykl阾a za wykl阾ych?

U縴tkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisa w wiadomo禼i news:op.w92i5yix50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Ale nazi禼i t硊maczyli si w taki sam spos骲, jak dzisiaj komuni禼i: Zbrodnie swoich pod砤dnych nazywali 'niesubordynacj', w砤sne rozkazami prze硂縪nych, poczynania innych 'specyfik czas體', na kt髍e nie mieli wp硑wu. Ta sama 秔iewka.

Data: 2014-01-22 00:31:19
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Ale偶 nikt nie neguje faktu, 偶e obecno艣膰 jednego dzia艂a i czterech cekaem贸w na sk艂adnicy wojskowej Westerplatte by艂o przekroczeniem 贸wczesnych przepis贸w Wolnego Miasta Gda艅ska. Problem le偶y w tym, 偶e wprowadzasz ten fakt w kontek艣cie zamordowania genera艂a Okulickiego i innych dow贸dc贸w AK. Uwa偶asz, 偶e Stalin wymierza艂 im sprawiedliwo艣膰 za nielegaln膮 bro艅 na Westerplatte?

Data: 2014-01-20 22:14:26
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbhes7$4dk$3node2.news.atman.pl...

[...]

No widzisz Trybunie? Po co艣 si臋 ods艂ania艂?

Data: 2014-01-21 23:28:24
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 22:14, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Gdybym tak na 偶ywo porozmawia艂 o tamtych sprawach z Stokrotk膮, to jestem pewien 偶e doszliby艣my do tych samych wniosk贸w. Przecie Ona nie jest jak膮艣 za艣lepion膮 fanatyczk膮, na jak膮 ty, ale m臋skiego rodzaju ty si臋 zgrywasz.

Data: 2014-01-22 00:36:12
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfj$cfi$8node2.news.atman.pl...
[...]

Na 偶ywo to 偶escie 'rozmawiali' z narodem w czasach PRL. Przez Internet nie da si臋 tak 艂atwo 'dochodzi膰 do wsp贸lnych wniosk贸w'.

Data: 2014-01-19 19:49:58
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dba3d5$0$2356$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Legalny by艂 ten rz膮d, kt贸ry reprezentowa艂 Polsk臋 w momencie agresji. W Londynie nast膮pi艂y polityczne przetasowania w warunkach wojennych, ale by艂a to kontynuacja rz膮du, kt贸ry kierowa艂 obron膮 kraju od pierwszych wystrza艂贸w. To by艂 jedyny rz膮d, kt贸ry reprezentowa艂 interesy szeroko pojmowanego narodu. Mo偶liwo艣ci mia艂 niewielkie, jednak nie stali艣my sie integraln膮 cz臋艣ci膮 ZSRS, co bynajmniej nie jest zas艂ug膮 Wandy Wasilewskiej, czy Boles艂awa Bieruta.

Kilkadziesi膮t lat by艂y 2 r贸wnoleg艂e rz膮dy.

'Rz膮d PRL' by艂 gabinetem figurant贸w - w rzeczywisto艣ci rz膮dzi艂a kompartia przys艂ana w 43 roku przez jednego z agresor贸w i kontrolowana przez struktury wojskowe podporz膮dkowane Kremlowi.

Wa艂臋sa przypiecz臋towa艂 legalno艣膰 rz膮du na obczy藕nie odbieraj膮c insygnia od Kaczorowskiego.

By艂o na odwr贸t - to Kaczorowski przypiecz臋towa艂 legalno艣膰 prezydentury Wa艂臋sy przekazuj膮c mu insygnia polskich w艂adz.

Data: 2014-01-19 21:17:45
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbh7kr$sk5$4node2.news.atman.pl...

[...]

Pieprzysz jak ma艂y Kazio. Rz膮d w Londynie - teatrzyk na k贸艂kach. PRL cz艂onek ONZ i td.
Jebie ci臋 mocno w klepki.

ubawiony

Data: 2014-01-19 21:39:59
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

Pieprzysz jak ma艂y Kazio. Rz膮d w Londynie - teatrzyk na k贸艂kach. PRL cz艂onek ONZ i td.
Jebie ci臋 mocno w klepki.

Strasznie jeste艣 ograniczony, oni robili du偶o dla poloni, to te偶 praca.
A i dla Polak贸w w Polsce te偶, tyle, 偶e mo偶e nie dla wszystkih, tacy czerwoni jak ty, faktycznie pewnie mieli z tym k艂opot, a nie zysk. Zysk mieli psze艣ladowani, np z Radia Wolna Europa itp.

Data: 2014-01-20 00:36:35
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Na kt贸rych to 'k贸艂kach' czerwony pajacu?

 PRL cz艂onek
ONZ i td.

Cz艂onek zawsze znajdzie cz艂onka

Data: 2014-01-20 00:48:13
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbhnl5$dne$6node2.news.atman.pl...
Pieprzysz jak ma艂y Kazio. Rz膮d w Londynie - teatrzyk na k贸艂kach.

Na kt贸rych to 'k贸艂kach' czerwony pajacu?

PRL cz艂onek
ONZ i td.

Na cyrkowych k贸艂kach.
Rozpierdalasz g贸wno na atomy. Porozmawiajmy o bitwie pod Grunwaldem. Ciekawsze.

ubawiony

Data: 2014-01-20 03:09:37
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dc643f$0$2228$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To nalewaj wina b艂a藕nie!..

Ciekawsze.

ubawiony

Data: 2014-01-19 13:30:47
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Z jakiego niby powodu?

Z takiego samego powodu, z jakiego krzywdz膮cy jest sowietyzm jako taki. Bo jakie skutki mo偶e przynosi膰 sadystyczna paranoja, kt贸ra stara si臋 sprowadza膰 ludzi do roli hodowlanych zwierz膮t? Wszak wi臋kszej krzywdy nie mo偶na uczyni膰 cz艂owkiekowi, je艣li mu si臋 odbiera cz艂owiecze艅stwo.

 Jedyne co mo偶e usprawiedliwi膰 ich postaw臋 to
obawa o swoje zdrowie i 偶ycie.

Zlituj sie Trybunie! Odbijanie wi臋藕ni贸w ze stalinowskich katowni nazywasz 'obaw膮 o swoje zdrowie i 偶ycie'? Je艣li uratowali dziadka Stokrotki, to z pewno艣ci膮 czynili to z nara偶eniem w艂asnego zdrowia i 偶ycia! I kto wie, ilu ich podczas tej akcji zgin臋艂o lub zosta艂o rannych... Chwa艂a bohaterom!

Data: 2014-01-19 13:21:02
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:lbe52f$qm3$1node2.news.atman.pl...
Stokrotka wrote:

[...]

Owszem, nie wyklucza - po pi臋ciu latach ukrywania si臋 w lesie ka偶dy cz艂owiek zdziczeje. Poza tym ka偶da wojna z komunistami staje si臋 brutalna po obu stronach. Tak by艂o w roku 1920 (skala okrucie艅stw przekracza艂a 'standarty' hitlerowskie), tak by艂o podczas rosyjskich powsta艅 w latach dwudziestych, tak by艂o w Korei i Wietnamie.

[...]

A ma艂o by艂o takich, kt贸rzy chcieli mie膰 'spok贸j' za Hitlera? R贸偶nica jest taka, 偶e hitlerowc贸w nie sankcjonowa艂 polski episkopat, a bolszewik贸w owszem, sankcjonowa艂. St膮d skala kolaboracji by艂a wi臋ksza, bo skoro sam prymas Wyszy艅ski...

Data: 2014-01-19 05:42:53
Autor: Sunnynet
Wykl臋ta za wykl臋tych?

"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:52da8833$0$2372$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A ty debilk膮.
Popieranie przez ciebie "le艣nych" bandzior贸w mo偶e tylko 艣wiadczyc o jednym. Faktycznie byli bandziorami...

Data: 2014-01-19 10:58:06
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Jako艣 historia pszyzna艂a racj臋 wykl臋tym 偶o艂nie偶om, a nie komunistycznym opracom, ani aparatowi UB , 艢wiatle, Stlinowi, bierutowi itp.
Ty z tyh co b臋da muwi膰 o polskih obozah zag艂ady?

Data: 2014-01-19 15:20:57
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 10:58, Stokrotka pisze:

[...]

Historia pokaza艂a 偶e prawd臋 o tamtych czasach trzeba by艂o utajni膰 przed spo艂ecze艅stwem. Tak, IPN ju偶 si臋 o to postara艂 偶eby Kowalski i Nowak przypadkiem nie rozszerzyli sobie horyzont贸w i 艣wiatopogl膮du o tamtych czasach, a wi臋c opisy tamtych zdarze艅, zeznania naocznych 艣wiatk贸w pod klucz, a klucz do w艂asnej kieszeni.

Data: 2014-01-19 16:30:48
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

Historia pokaza艂a 偶e prawd臋 o tamtych czasach trzeba by艂o utajni膰 przed
spo艂ecze艅stwem.
Taaaaaaaaaak, najbardziej o Katyniu.

... a wi臋c opisy tamtych zdarze艅, zeznania naocznych 艣wiatk贸w pod klucz, a klucz do w艂asnej kieszeni.

Ja mam ca艂膮 biblioteczk臋 (po dziadku)  opis贸w zdarze艅 z okresu wojny, jako艣 by艂y wydane legalnie.

Data: 2014-01-19 21:46:23
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dbefb4$0$2148$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Najprawdopodobniej na emigracji Stokrotko, ale to niewa偶ne.. Wa偶ne 偶e pisz膮c o swoim dziadku i jego historii zaczynasz pisa膰 po polsku (dziadek na pewno by si臋 ucieszy艂 :)

Data: 2014-01-19 22:39:22
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

To dziedek, gdy mia艂am 7-8 lat u艣wiadomi艂 mi, 偶e ortografia jest niewa偶na, 偶e wa偶ne bym umia艂a pisa膰 i czyta膰.
Wydawnictwa w pszynajmniej 85% polskie , z PRL.
Cz臋艣膰 ju偶 nie z PRLu, ale te偶 miejscowe, nie emigracyjne,
emigracyjne bardzo pojedyncze sztuki.

Data: 2014-01-20 00:09:31
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dc4618$0$2216$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To ty ju偶 w wieku 7-8 lat wiedzia艂a艣, co to jest ortografia?

Data: 2014-01-20 01:04:45
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?
 wrote:

To ty ju偶 w wieku 7-8 lat wiedzia艂a艣, co to jest ortografia?

Nie wiem, jak Stokrotka, ale ja tak.
No ale ja czyta膰 i pisa膰 umia艂em ju偶 w w. 3 lat.
Co nie znaczy, 偶e pomimo znajomo艣ci ortografii w w. 7-8 lat nie mia艂em brzydkiego charakteru pisma. Nauczyciele ca艂y czas mi zarzucali, 偶e bazgrz臋 jak kura pazurem, w zasadzie nigdy nie uda艂o mi si臋 opanowa膰 dobrze kursywy 艂膮czonej, zw艂aszcza rosyjskiej. Jak tylko nauczyciele przestali na ni膮 zwraca膰 uwag臋, od razu wr贸ci艂em do liter blokowych.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-20 01:21:06
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbhp6u$f8u$1node2.news.atman.pl...
wrote:

To ty ju偶 w wieku 7-8 lat wiedzia艂a艣, co to jest ortografia?

Nie wiem, jak Stokrotka, ale ja tak.
No ale ja czyta膰 i pisa膰 umia艂em ju偶 w w. 3 lat.

Tak p贸藕no? Takie niedopatrzenie!

ubawiony

Data: 2014-01-20 02:06:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Wykl臋ta za wykl臋tych?

wrote:

To ty ju偶 w wieku 7-8 lat wiedzia艂a艣, co to jest ortografia?

Nie wiem, jak Stokrotka, ale ja tak.
No ale ja czyta膰 i pisa膰 umia艂em ju偶 w w. 3 lat.

Tak p贸藕no? Takie niedopatrzenie!

ubawiony

Wcze艣nie. No tego co dalej powiem w zasadzie nie pami臋tam, ale rodzice m贸wili mi, 偶e m贸wi艂em w miar臋 gramatycznie maj膮c ju偶 rok tylko jeszcze mia艂em k艂opoty z fonetyk膮. No ale maj膮c 3 latka ju偶 odr贸偶nia艂em "r" od "l".
Nauczy艂em si臋 czyta膰 bawi膮c si臋 klockami z literkami, rozwi膮zuj膮c krzy偶贸wki razem z matk膮, czytaj膮c szyldy sklep贸w, wywieszki i gazety, to s膮 moje pierwsze wspomnienia z dzieci艅stwa. 3,5 roku umia艂em ju偶 pisa膰 litery blokowe, maj膮c 4 lata dodawa膰, odejmowa膰 i uczy艂em si臋 tabliczki mno偶enia.
Od 4,5 roku po偶era艂em podr臋czniki, encyklopedie i lektury szkolne z biblioteki domowej. Tak 偶e w podstaw贸wce nudzi艂em si臋, bo zna艂em na pami臋膰 wszystkie odpowiedzi i mia艂em sporo czasu do sp臋dzania na wolnym powietrzu, pomimo 偶e wi臋cej od innych uczni贸w przebywa艂em w czytelni gdzie by艂y do dyspozycji Przegl膮d Techniczny, M艂ody Technik, Kalejdoskop Techniki, Wiesio艂yje Kartinki, P艂omyk, 艢wiat M艂odych i M贸wi膮 Wieki. W czasie, kt贸ry sobie oszcz臋dzi艂em b臋d膮c bajtlem, tak 偶e nie musia艂em traci膰 du偶o czasu na zagl膮danie do ksi膮偶ek z wyj膮tkiem tych na kt贸rych najbardziej mi zale偶a艂o, a i tak by艂em prymusem. Tote偶 najwi臋cej znajomo艣ci, kolegow, zabaw i sportu mia艂em w peda艂budzie. W og贸lniaku ju偶 nie by艂o tak 艂atwo, tam znowu by艂em zawalony pracami domowymi i ryciem.

BTW. A jeszcze, 偶eby by艂o ciekawiej, to maj膮c 5-6 lat chodzi艂em du偶o z dziadkami po lasach, mia艂em w ma艂ym palcu atlas grzyb贸w i zna艂em nazwy wszystkich drzew umiej膮c je rozr贸偶ni膰 po li艣ciach. Dzi艣 tego wszystkiego ju偶 nie pami臋tam.
 --
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2014-01-20 09:54:12
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Jak wida膰 tak, a co w tym dziwnego?
Dzieci szybko zauwa偶aj膮 ru偶nice pomi臋dzy zapisem a fonetyk膮, bo brak jednolito艣ci jest du偶o szerszy ni偶 cz艂owiekowi z nawykami si臋 wydaje.

Data: 2014-01-20 22:48:04
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dce6e4$0$2137$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Szukanie takiej jednolito艣ci jest dziecinad膮, bo brak takiej jednolito艣ci wystepuje w ka偶dym j臋zyku. Znak pisarski to tylko troch臋 atramentu na papierze, kt贸ry nigdy nie odda rzeczywisto艣ci fonetycznej.
Je艣li w tej dziecinadzie chcesz by膰 konsekwentn膮, to powinna艣 pisa膰 'd藕e膰i' zamiast dzieci, 'szypko' zamiast 'szybko', 'pomjendzy', zamiast 'pomi臋dzy' itd, a i do tego dochodz膮 zbitki literowe typu 'dz', 'sz', dla niekt贸rych polskich g艂osek.

Data: 2014-01-21 10:58:51
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Ja nie d膮偶臋 do ograniczonej konserwatywnej konsekwencji, ja stawiam wy偶ej zdrowy rozs膮dek i d膮偶臋 do uproszenia ortografi w takim stopniu w jakim jest to mo偶liwe.
Natomiast pisanie, 偶e "szukanie jednolito艣ci jest dziecinad膮" 艣wiadczy o braku podstawowj wiedzy z twojej strony o alfabecie kturego u偶ywasz, a jest to alfabet fonetyczny, nie obrazkowy.

Data: 2014-01-22 00:54:34
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52de45e2$0$2207$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A s艂ysza艂a艣 o Marchlewszczy藕nie i Dzier偶y艅szczy藕nie? Pytam powa偶nie, bo w latach 30 by艂y to dwie polskie autonomie na terenie Zwi膮zku Sowieckiego. J贸zef Stalin wymy艣li艂 dla nich nawet nowe zasady ortografii, 偶eby by艂y prostsze dla ludu pracuj膮cego.

-- Jednym z j臋zyk贸w urz臋dowych na terenie rejonu by艂 j臋zyk polski. Gramatyk臋, a zw艂aszcza ortografi臋 oczyszczono jednak z "bur偶uazyjnych nalecia艂o艣ci" wprowadzaj膮c zasad臋 鈥 "Jak si臋 m贸wi, tak si臋 pisze" 鈥 czyli zapis fonetyczny 鈥 pozbawiony np. rozr贸偶nie艅 rz/偶, ch/h czy 贸/u
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marchlewszczyzna#Kultura
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Rejon_Narodowy_im._Feliksa_Dzier%C5%BCy%C5%84skiego#Funkcjonowanie_autonomii

Natomiast pisanie, 偶e "szukanie jednolito艣ci jest dziecinad膮" 艣wiadczy o braku podstawowj wiedzy z twojej strony o alfabecie kturego u偶ywasz, a jest to alfabet fonetyczny, nie obrazkowy.

Ka偶de pismo jest w istocie obrazkowe. 呕aden doros艂y cz艂owiek nie sk艂ada pojedynczych literek, tylko patrzy na ca艂e s艂owo (lub jego fragmenty gdy jest ono d艂ugie) i od razu kojarzy widziany obraz z odpowiednim poj臋ciem.

Data: 2014-01-22 10:05:24
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

NIE , nie ka偶de pismo jest obrazkowe. Obrazkowy jest jeden z alfabetuw w Chinach.
Nasz alfabet jest fonetyczny, jak nie wie偶ysz sprawd藕 w encyklopedi.
Nowe s艂owo, widziane pierwszy raz mo偶na pszeczta膰 cz臋sto tylko sk艂adaj膮c je z pojedynczyh literek. Jak pszecztasz s艂owo (nowo.s艂owo powiedzmy maj膮ce oznacza膰 co艣 podobnego do marzn膮cej brei) marzn膮cz艂otny: mar-zn膮-cz-艂y, ma偶n膮-cz-艂y, ma偶n膮c-z艂y, mar-zn膮c-z艂y?
I sk膮d b臋dziesz wiedzia艂 ktura wersjajest poprawna?

Data: 2014-01-22 15:03:16
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

A kto m贸wi, 偶e nie?  Tak w艂a艣nie ucz膮 si臋 czyta膰 ma艂e dzieci - sk艂adaj膮c literk臋
po literce. Gdyby cz艂owiek przez ca艂e 偶ycie chcia艂 w ten spos贸b czyta膰, nie
przeczyta艂by w 偶yciu 偶adnej ksi膮偶ki, bo zanim dotar艂by do ko艅ca, zapomnia艂by o
tym, co by艂o na pocz膮tku.
Na tym polega umiej臋tno艣膰 szybkiego czytania, 偶e m贸zg doros艂ego cz艂owieka
rozpoznaje napisany obraz s艂owa i odnajduje jego znaczenie bez po艣rednictwa
d藕wi臋k贸w, jakie si臋 na to s艂owo sk艂adaj膮. Dlatego ortografia odnosi si臋 do
wra偶en wzrokowych a nie do s艂uchowych: Gdy napiszesz st贸艂, czyi艣 wzrok od razu
skojarzy go ze sto艂em, a nie z np. z papiesk膮 stu艂膮. Gdy napiszesz wierz臋, kto艣
od razu widzi, 偶e chodzi o twoj膮 wiar臋, a nie o rodzaj budowli.

Data: 2014-01-22 15:18:37
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lboj78$vsp$5node2.news.atman.pl...

[...]

A gdy kto艣 napisze: "misiaczku, zrob mi laske...", to co widzisz?
A gdy kto艣 napisze: "misiaczku, zrob mi 艂ask臋...", to co widzisz?

Gdy to napisa艂em i przeczyta艂em, twierdz臋, 偶e jeste艣 wielki "misiu z okienka" i masz 100, a co tam, 500 procentow膮 racj臋.
Stokrota jest w b艂臋dnym b艂臋dzie, nie ma racji i chyba nie potrafi tego, co napisa艂em na pocz膮tku.

rozbawiony

Data: 2014-01-22 18:47:48
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Co widz臋?
Widz臋 Idzikowski, 偶e musieli ci nie藕le wykr臋ci膰 wora, bo temat m臋skich organ贸w dominuje u ciebie w ka偶dym w膮tku
 :->>

Data: 2014-01-23 10:05:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "mi艣 z okienka" <miszokienka@.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbp091$d13$10node2.news.atman.pl...

[...]

Kutasiku, wyci膮艂e艣 to, co istotne. Jeste艣 偶a艂osny misiaczku bez rozumku.
A tak by艂o:
A gdy kto艣 napisze: "misiaczku, zrob mi laske...", to co widzisz?
A gdy kto艣 napisze: "misiaczku, zrob mi 艂ask臋...", to co widzisz?

rozbawiony g艂upot膮

Data: 2014-01-22 18:20:50
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
...Dlatego ortografia odnosi si臋 do
wra偶en wzrokowych a nie do s艂uchowych:.....

Ortografia 艂膮czy wra偶enia wzrokowe i s艂uhowe.
Nie jest prawd膮, 偶e ortografia nie odnosi si臋 do wra偶e艅 s艂uhwyh.
To co napisa艂e艣 dalej dotyczy艂o dzia艂ania muzgu czlowieka, i po艣rednio ortografi,
zauwa偶, 偶e muzg si臋 uczy i na wst臋pie by艂o mu ca艂kiem oboj臋tnie czy u偶ywasz "贸", czy u.

Data: 2014-01-22 19:07:32
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52dffe19$0$2155$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

zauwa偶, 偶e muzg si臋 uczy i na wst臋pie by艂o mu ca艂kiem oboj臋tnie czy u偶ywasz "贸", czy u.

Na wst臋pie tak, ale nie mo偶na 偶y膰 wiecznie na etapie wt臋pnym. P贸藕niej m贸zg uczy si臋 tego, 偶e obok s膮 inne m贸zgi, z kt贸rymi musi si臋 komunikowa膰. I najlepiej, je艣li jest to komunikacja tak szybka, jak to jest mo偶liwe. Dlatego konwencje takie jak ortografia tworzone s膮 bardziej w celu praktycznej komunikacji, ni偶 dla teoretycznej zgodno艣ci znak贸w z fonetycznym brzmieniem.

Data: 2014-01-23 12:00:40
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Prawda, ale sam napisa艂e艣 , 偶e  "najlepiej,  je艣li jest to komunikacja  tak szybka".
A do tego niezb臋dne jest wczesne nauczenie si臋 czytania i pisania,
a z kolei do tego alfabet musi by膰 logiczny
i nie by膰 obci膮偶ony nalecia艂o艣ciamy wynikaj膮cymi cz臋sto z niewiedzy pszodkuw.
Dlatego w alfabecie nie powinno by膰 dwu liter u i 贸, ani dwu 偶 i rz, ani ch i h (by by艂 prosty i logiczny i by dzieci mog艂y si臋 go bezstresowo nauczy膰 wcze艣nie).

A dlaczego doczepi艂am si臋 do niewiedzy pszodkuw?
Bo mamy szereg wyj膮tkuw : buty - botki, og贸rek -mimo 偶e etymologicznie powinno by膰 ogurek,
chuligan mimo, 偶e etymologicznie powinno by膰 huligan, i __tysi膮ce__ innyh.

Data: 2014-01-23 18:05:01
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52e0f662$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

A do tego niezb臋dne jest wczesne nauczenie si臋 czytania i pisania,
a z kolei do tego alfabet musi by膰 logiczny

Logiczny mo偶e by膰 sens zapisanych zda艅. Natomiast alfabet taki jak 艂aci艅ski lub polski nie posiada wewn臋trznej logiki.

i nie by膰 obci膮偶ony nalecia艂o艣ciamy wynikaj膮cymi cz臋sto z niewiedzy pszodkuw.

Przodkowie Niemc贸w lub Anglik贸w r贸wnie偶 musieli dostosowa膰 艂aci艅skie pismo do swoich j臋zyk贸w, st膮d r贸偶ne brzmienia dla tych samych znak贸w, lub literowych zbitek.
呕eby ujednolici膰 pisowni臋 takich kraj贸w wymy艣lono alfabet izograficzny. Niestety mimo swojej wewnetrznej logiki alfabet ten nigdzie si臋 nie przyj膮艂.

http://www.conlanger.fora.pl/conscripty,17/izografia-z-1969-r,2004.html
http://publikacje.ils.uw.edu.pl/publication/view/o-pisowni-optymalnej-polemicznie/

Data: 2014-01-23 20:29:37
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Posiada wi臋ksz膮 ni偶 ci si臋 zdaje.  Bardzo logiczne jest podstawowe za艂o偶enie:
g艂osce czyli d藕wi臋kowi odpowiada znak, obrazek zwany liter膮.
W pierwotnym alfabecie by艂o to odwzorowanie jednoznacze w ka偶dym kierunku:
g艂osce odpowiada tylko  jedna litera,
i literce odpowiada jeden d藕wi臋k.
Mamy wi臋c pe艂n膮 jednoznaczno艣膰 - i to jest logiczne.
Historia j臋zyka i ludzkie nawyki sprawi艂y, 偶e te zasady zosta艂y naruszone, mamy wyj膮tki, one nie s膮 logiczne , s膮 z艂e.

To by艂a pierwsza podstawowa cz臋艣膰 uzasadnienia, 偶e alfabet u偶ywany w polsce jest LOGICZNY.
Ale jest wi臋cej logiki w naszym alfabecie. Mo偶e ci si臋 to wyda膰 艣mieszne , ale i kszta艂t liter ma zwi膮zek z b偶mieniem liter i to te偶 jest logiczne.
Np literk臋 O wymawiamy gdy mamy usta otwarte zgodnie z kszta艂tem tego znaku, i tak jest praktycznie w ka偶ym jezyku, nawet w cyrylicy.
Kszta艂t wielu liter ma swoje logiczne uzasadnienie.

Data: 2014-01-23 23:13:44
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52e16da9$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czasem nawet i trzy (C, K, Q)

i literce odpowiada jeden d藕wi臋k.

A literce 'X' jaki odpowiada艂 d藕wi臋k w staro偶ytnym Rzymie?

[...]

A gdy m贸wimy literk臋 A pokazujemy z膮bki.. Id藕 ju偶 spa膰, bo rano sp贸藕nisz si臋 do przedszkola.

Data: 2014-01-23 23:20:48
Autor: u2
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-23 23:13, mi艣 z okienka pisze:
A gdy m贸wimy literk臋 A pokazujemy z膮bki.. Id藕 ju偶 spa膰, bo rano sp贸藕nisz
si臋 do przedszkola.

te, jack "strong" nie obrazaj agenta tw stokrota ...-;)

--
"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego, tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita', 'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2014-01-24 12:05:25
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Co do ..c,k,X, to po prostu nie cofn膮艂e艣 si臋 wystarczaj膮co wiele lat wstecz.
W Polsce te偶 by艂o X, jeszcze z punktu widzenia j臋zyka niedawno bo pszed II wojn膮 艣wiatow膮.
Ty nie pisz bzdur, i zapytaj MIodka, mo偶esz jutro jest program "S艂ownik polsko-polski", on to bardzo 艂adnie t艂umaczy艂 w programie "Ojczyzna - polszczyzna" i fonetyk臋, i etymologi臋, znaczenie g艂osek itp.
I nie pisz bzdur o nielogiczno艣ci alfabetu, bo si臋 o艣mieszasz.

Data: 2014-01-24 16:33:58
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52e248fe$0$2141$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To ile mam si臋 cofn膮膰? Do pisma sylabicznego, czy obrazkowego?

[...]

Profesor Miodek uczy艂 ci臋 ortografii?

Data: 2014-01-25 11:03:58
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Na szcz臋艣cie nie, ale program "Ojczyzna - polszczyzna" by艂 bardzo dobry i bardzo cz臋sto poruszana by艂a w nim wymowa i zestawienie jej z zapisem.

Data: 2014-01-26 00:25:01
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Na szcz臋艣cie nie

Co za szcz臋艣cie!
 (dla profesora Miodka oczywi艣cie)

Data: 2014-01-20 12:14:02
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 16:30, Stokrotka pisze:

Historia pokaza艂a 偶e prawd臋 o tamtych czasach trzeba by艂o utajni膰 przed
spo艂ecze艅stwem.
Taaaaaaaaaak, najbardziej o Katyniu.

Katy艅 nie ma nic wsp贸lnego z wojna polsko-polsk膮.

... a wi臋c opisy tamtych zdarze艅, zeznania naocznych 艣wiatk贸w pod klucz, a klucz do w艂asnej kieszeni.

Ja mam ca艂膮 biblioteczk臋 (po dziadku)  opis贸w zdarze艅 z okresu wojny, jako艣 by艂y wydane legalnie.

Obawiam si臋 偶e tej biblioteczce znajdziesz wi臋cej fikcji literackiej ni偶 fakt贸w.  Tzn. ostateczne wnioski pozostan膮 ca艂kowicie zale偶ne od preferencji politycznej autor贸w.

Data: 2014-01-20 14:45:26
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Katy艅 jest pszyk艂膮dem tego co by艂o w komunie z histori utajniane, ale jako艣 nie umiesz czyta膰 i nie doczta艂e艣 si臋 o czym mowa.

A co do reszty to piszesz takie horendalne bzdury, zw艂asza w po艣cie obok oskar偶aj膮c polskie wojsko o niepszestszeganie w kampani wrze艣niowej umuw mi臋dzypa艅stwowych, 偶e ko艅cz臋 z toba dyskusj臋 uznaj膮c za zdrajc臋.

Data: 2014-01-20 23:17:05
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 14:45, Stokrotka pisze:

[...]

To Polska w tamtym czasie mia艂a jak膮艣 dokumentacje o tym co si臋 wydarzy艂o w Katyniu, a tylko ukrywa艂a j膮 przed spo艂ecze艅stwem?

Nikogo o nic nie oskar偶am - to tylko stwierdzenie fakt贸w. Nie wymagasz chyba 偶ebym dla twojego poklasku k艂ama艂 jak naj臋ty zaprzeczaj膮c og贸lnie znanym (ale przemilczywanym) faktom?
Mog臋 by膰 i zdrajc膮 w twoich oczach, ale wol臋 to ni偶 偶y膰 w zak艂amaniu.

Data: 2014-01-21 11:03:00
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?
[...]

Tak, istnia艂o wiele materia艂uw na temat katynia ukrywanyh pszed spo艂ecze艅stwem.
Mia艂am to szcz臋艣cie, 偶e moi nauczyciele histori omijali rozdzia艂 dotycz膮cy okresu katynia, ale obawiam, si臋, 偶e koledzy z innej szko艂y mogli by膰 uczeni, 偶e w katyniu rozstszeliwali Polak贸w NIemcy. Na pewno taka propaganda by艂a g艂oszona tu偶 po II wojnie 艣wiatowej.

Data: 2014-01-21 23:28:51
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-21 11:03, Stokrotka pisze:
[...]

Np. jakie? Kto je opracowywa艂 i kiedy?

Data: 2014-01-22 01:49:34
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Zlituj si臋 Trybunie! Przecie偶 spraw臋 Katynia sowieci zanie艣li do Norymbergi jako jedno z oskar偶e艅 przeciw Niemcom. I ca艂a peerelowska prasa si臋 tym zach艂ystywa艂a!

Data: 2014-01-22 10:06:30
Autor: Stokrotka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfj$cfi$9node2.news.atman.pl...
[...]

Za du偶o hcesz wiedzie膰, jakie tytu艂y mam na pu艂ce.

Data: 2014-01-21 21:18:56
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbk7b8$q0m$4node2.news.atman.pl...
[...]

To Polska w tamtym czasie

Jaka Polska? W tamtym czasie Polska by艂a pod okupacj膮, rz膮d na emigracji.

 mia艂a jak膮艣 dokumentacje o tym co si臋
wydarzy艂o w Katyniu,

Najpierw pojawiali sie 艣wiadkowie, potem odby艂a si臋 niemiecka ekshumacja z udzia艂em delegacji Mi臋dzynarodowego Czerwonego Krzy偶a, zagranicznych dziennikarzy, oraz niekt贸rych polskich intelektualist贸w (Skiwski, Goetl, Mackiewicz).

 a tylko ukrywa艂a j膮 przed spo艂ecze艅stwem?

Rz膮d Londy艅ski pocz膮tkowo niedowierza艂, ale w ko艅cu musia艂 pogodzi膰 si臋 z faktami. St膮d zerwanie stosunk贸w z sowietami i opuszczenie przez Andersa teren贸w ZSRS.

[...]

Ca艂e 偶ycie 偶y艂e艣 w zak艂amaniu i nie wygl膮da na to, 偶eby to si臋 mia艂o zmieni膰.

Data: 2014-01-21 23:29:06
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-21 21:18, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Nie zauwa偶y艂e艣 - rozmawiamy o czasach powojennych?

Data: 2014-01-22 01:05:59
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsff$cfi$4node2.news.atman.pl...
[...]

Rozmawiamy o kwestii Katynia w czasach okupacyjnych, kiedy polski rz膮d by艂 na emigracji. Gdy Polska przesta艂a by膰 pod okupacj膮, sp贸r o Katy艅 przesta艂 istnie膰, a w艂adze RP otrzyma艂y od Rosji dokumentacj臋 na ten temat.

Data: 2014-01-20 23:10:37
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbj0f3$ifv$3node2.news.atman.pl...
[...]

Sam Katy艅 z pewno艣ci膮 nie ma, ale k艂amstwo katy艅skie owszem podzieli艂o polski nar贸d i sta艂o sie zarzewiem polsko-polkiej wojny trwajacej do dzi艣.
Mechanizm jest taki, 偶e k艂amstwo si臋 rozmna偶a - cz艂owiek, kt贸ry raz da艂 sie ok艂ama膰 (na przyk艂ad uwierzy艂 w 'sowieckie wyzwolenie') bedzie szuka艂 nowych k艂amstw po wyczerpaniu si臋 starych. To tak jak z alkoholem lub innymi u偶ywkami.
Na przyk艂ad polski sowieciarz, kt贸ry czuje kaca po wyczerpaniu si臋 k艂amstwa katy艅skiego, musi znale藕膰 now膮 dawk臋 k艂amstwa, kt贸ra na jaki艣 czas go wyleczy. W latach 80 idealnie nadawa艂o si臋 do tego k艂amstwo stanu wojennego g艂osz膮ce mit jaruzelskiego zbawienia. Kolejnym 'lekarstwem' na moralnego kaca okaza艂o sie by膰 oszustwo okr膮g艂omeblowe wraz z ca艂膮 p贸藕niejsz膮 mitologi膮 IIIRP.
Wsp贸lnota k艂amc贸w jest r贸wnie偶 podobna do wsp贸lnoty alkoholik贸w - staraj膮 si臋 j膮 rozszerza膰, aby podzieli膰 si臋 ha艅b膮 w艂asnego uzale偶nienia oraz walcz膮 ze wszystkimi, kt贸trzy t膮 ha艅b臋 obna偶aj膮.

Data: 2014-01-21 23:29:21
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 23:10, mi艣 z okienka pisze:

Katy艅 nie ma nic wsp贸lnego z wojna polsko-polsk膮.

Sam Katy艅 z pewno艣ci膮 nie ma, ale k艂amstwo katy艅skie owszem podzieli艂o polski nar贸d i sta艂o sie zarzewiem polsko-polkiej wojny trwajacej do dzi艣.

"K艂amstwo katy艅skie".. Mo偶esz zdefiniowa膰 to poj臋cie w odniesieniu do w艂adz PRLu?

Data: 2014-01-22 01:12:47
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfa$cfi$1node2.news.atman.pl...
[...]

Troch臋 napisa艂em na ten temat w poprzednim po艣cie, ale je艣li chcesz, ujm臋 to kr贸cej: K艂amstwo na temat zbrodni katy艅skiej by艂o mitem za艂o偶ycielskim PRL. Zatuszowanie sowieckiej odpowiedzialno艣ci za t膮 zbrodni臋 umo偶liwi艂o wyprodukowanie komunistycznego mitu o sowieckim wyzwoleniu, oraz wielu innych po藕niejszych mit贸w zwi膮zanych z PRL.

Data: 2014-01-19 21:41:11
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbgmv7$b3f$1node2.news.atman.pl...
[...]

Czy ty si臋 dobrze czujesz? Jak mo偶na utajni膰 to, co od dawna by艂o jawne, cho膰 nie wszystkim znane (na przyk艂ad komu艣 takiemu jak ty).
Tajny protok贸艂 do paktu R-M, wsp贸艂udzia艂 w agersji z wrze艣nia 39, mord katy艅ski, mordy NKWD na terenach okupacji sowieckiej, podobne (cho膰 mniej liczne) mordy na terenach p贸藕niejszego PRL, wsp贸艂udzia艂 w likwidowaniu Powstania Warszawskiego, ob艂awy na Armie Krajow膮 na terenach zajmowanych przez Armie Czerwon膮, mord s膮dowy w Moskwie na dow贸dztwie AK, kt贸re postanowi艂o si臋 ujawni膰. Takie rzeczy by艂y znane i udokumentowane na d艂ugo przed tym, zanim powsta艂 IPN! Je艣li uwa偶asz, 偶e IPN potrafi艂 taki ogrom wiedzy zamkn膮膰 na klucz, to znaczy, 偶e jeste艣 paranoikiem (jak ka偶dy sowieciarz zreszt膮).

Data: 2014-01-20 12:15:00
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-19 21:41, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Bardzo dobrze, do dzisiaj nie wiem jak wygl膮da艂a sytuacja na wybrze偶u w 1970 roku. I powiem 偶e za bardzo mi si臋 nie chce wierzy膰 w opis kt贸ry m贸wi - "na _id膮cych do pracy_ robotnik贸w spad艂 huraganowy ogie艅, wojsko strzela艂o ostr膮 amunicj膮"..
Jakie艣 tam bazgro艂y Bukowskiego, czy innych jemu podobnych bardzo ma艂o mnie interesuj膮, ja dla pewno艣ci potrzebuj臋 mie膰 dost臋p do zapis贸w zalegaj膮cych w archiwach. Komu艣 w naszej wolnej (podobno) Polsce zale偶y 偶eby ta jedyna _prawda_ nie by艂a jawna.

Data: 2014-01-20 14:08:02
Autor: Chiron
Wykl臋ta za wykl臋tych?
U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbj0f3$ifv$4node2.news.atman.pl...
[...]

To ja Ci napisz臋- relacj臋 s艂yszan膮 w艂asnousznie:
1. od mojego kuzyna, kt贸ry by艂 wtedy w czo艂gu przed stoczni膮 i widzia艂, jak wojsko strzela do ludzi. Jak ich dow贸dca przed wyjazdem z jednostki zwr贸ci艂 si臋 do nich wyci膮gaj膮c spluw臋: "mam ch臋膰 postrzela膰 dzi艣. Jest rozkaz- strzela膰 to b臋dziemy strzela膰. Jak kto艣 nie b臋dzie chcia艂 wykona膰 rozkazu- sam go zajebi臋 z tego pistoletu".
2. od znajomego, kt贸ry by艂 wtedy podchor膮偶ym. Wraz z dow贸dc膮 podeszli do grupy rannych cywil贸w- a dow贸dca wyj膮艂 bro艅 i grozi艂, 偶e dobije tych parszywych szwab贸w- a tak偶e be艂kota艂 co艣 po niemiecku.

Zapewne nie wiesz, 偶e w 1956 w Poznaniu i w 1970 w Tr贸jmie艣cie 偶o艂nierzom m贸wiono, 偶e to niemieccy rewizjoni艣ci podjudzeni przez Woln膮 Europ臋 wywo艂ali zamieszki i chc膮 si臋 od艂膮czy膰 od Polski. Logika tego "pora偶a"- te skurwysynki bardzo chcieli w to uwierzy膰, 偶eby m贸c sobie postrzela膰 do Polak贸w. Mo偶e zainteresuj si臋, jakie zadania mia艂o w Polsce Ludowe Wojsko Polskie. Zapewne zdziwi Ci臋, 偶e do priorytet贸w nie nale偶a艂a obrona kraju. G艂贸wny priorytet: to obrona socjalizmu. By艂y gotowe plany bombardowa艅 otwartych miast, uzywania czo艂g贸w przeciw demonstratom- w_obronie_socjalizmu. Wiele si臋 m贸wi o si艂ach specjalnych- milicyjnych (tak偶e SB)- w roli ujarzmiania narodu polskiego. Jednak ma艂o- prawie wcale- o sowieckiej agendzie zbrojnej, zwanej dla niepoznaki LWP a tak偶e jej w 100% zsowietyzowanemu wywiadowi i kontrwywiadowi.

Pami臋tam te偶, jak w 1981 straszono w ca艂ej Polsce czerwonych, no i oczywi艣cie wojskowych- 偶e Solidarno艣膰 ma ich na li艣cie do zamordowania wraz z rodzinami- a ksi臋偶a maj膮 przykazane, 偶eby rozgrzesza膰. Do tej pory znam takich, co w to wierz膮. Pami臋tam chuja, (czo艂em kapitanie Bebel!) kt贸ry poszed艂 do domu z rkemem, 偶eby przyprowadzi膰 rodzin臋 do jednostki w celu zapewnienia jej bezpiecze艅stwa. No bo 14 grudnia Solidarno艣膰 chcia艂a ich zamordowa膰. Potem d艂ugo opowiada艂 wszystkim, jak to pokazali mu t臋 list臋 Solidarno艣ci, a on zaraz pobieg艂 do jednostki- za艂adowa艂 rkaem, i poszed艂 po swoj膮 rodzin臋.

Tak, Szanowny Trybunie- w艂adza opiera艂a si臋 na najgorszych, antypolskich mentach. Dzi艣 rz膮dzi ich drugie, a nawet 3 pokolenie. Oni nie czuj膮jakiejkolwiek wi臋zi z Polakami, kt贸rymi wr臋cz gardz膮. Dziwisz si臋, 偶e nie mieli problem贸w ze strzelaniem do nas?

鈥濳to rz膮dzi przesz艂o艣ci膮, w tego r臋kach jest przysz艂o艣膰; kto rz膮dzi tera藕niejszo艣ci膮, w tego r臋kach jest przesz艂o艣膰.鈥
G. Orwell

Chiron

Data: 2014-01-20 23:18:17
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 14:08, Chiron pisze:
[...]

Wielce szanowny Chironie. W tym w膮tku kto艣 wspomina艂 o zaj臋ciu wi臋zienia na M艂y艅skiej w Poznaniu i zdobyciu sporej ilo艣ci broni. I za pomoc膮 kt贸rej ostrzeliwano s艂u偶by porz膮dkowe. A wi臋c Twoja opowie艣膰 o oporach wojska w zaprowadzaniu porz膮dku, co zmusza艂o do straszenia 偶o艂nierzy broni膮 przez dow贸dc贸w jest troch臋 jakby ma艂o wiarygodne.  Przypuszczam 偶e wojsko mia艂oby baaardzo wielkie opory w strzelaniu, ale tylko do robotnik贸w _id膮cych do pracy_.
No i znowu pud艂o - nie by艂em wtedy na sta艂e w kraju, ale na w艂asne uszy s艂ysza艂em jak t艂um w demonstracjach skandowa艂 - "A na drzewach zamiast li艣ci b臋d膮 wisie膰 komuszy艣ci).

Widzisz Chiron - jak dla mnie tamta w艂adza robi艂a wszystko aby ludzie mieli chleb na sto艂ach, mieli czym ogrza膰 domy, czy co za艂o偶y膰 na siebie. Taka jest specyfika 偶ycia w takim systemie - tam g贸rnik zajmuj膮cy kopalnie na swoje potrzeby, czy tramwajarka zaw艂aszczaj膮ca pojazd i wyrzucaj膮ca ludzi posiadaj膮cych bilety i urz膮dzaj膮ca w nim strajk nie  uderza w kiesze艅 kapitalisty-w艂a艣ciciela, a w obywatela kraju kt贸ry nie ma czym domu ogrza膰, ani nie mo偶e dojecha膰 tramwajem  do celu.

Data: 2014-01-21 21:53:33
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbk7b6$q0m$2node2.news.atman.pl...
[...]

Nie 's艂u偶by porz膮dkowe', tylko katowni臋 UB, w kt贸rej okupant maltretowa艂 bezbronnych robotnik贸w uwi臋zionych z powodu strajk贸w. Zar贸wno atak na wi臋zienie na M艂y艅skiej, jak i oble偶臋nie komendy UB by艂o aktem spo艂ecznej samoobrony przed terrorem okupanta.

[...]

Wojsko takie opory mia艂o, lecz dow贸dcy i wojskowe politruki takich opor贸w nigdy nie mieli.

No i znowu pud艂o - nie by艂em wtedy na sta艂e w kraju, ale na w艂asne uszy s艂ysza艂em jak t艂um w demonstracjach skandowa艂 - "A na drzewach zamiast li艣ci b臋d膮 wisie膰 komuszy艣ci).

W latach 40 Urz膮d Bezpiecze艅stwa razem z jednostkami NKWD dokonywa艂 ob艂aw na ch艂op贸w, kt贸rzy popierali PSL. Za przynale偶no艣膰 do PSL lub Batalion贸w Ch艂opskich potrafili spali膰 gospodarstwo i wymordowa膰 ca艂膮 rodzin臋. A偶 do pozna艅skiego zrywu w kraju funkcjonowa艂y obozy koncentracyjne, najcze艣ciej pochodzenia hitlerowskiego, w kt贸rych mordowano polskich patriot贸w (na przyk艂ad Powsta艅c贸w 艢l膮skich) oraz dokonywano czystek etnicznych w艣r贸d ludzi innych narodowo艣ci.

Widzisz Chiron - jak dla mnie tamta w艂adza robi艂a wszystko aby ludzie

Jak znowu 'w艂adza'? Kto t膮 'w艂adz臋' tutaj prosi艂 o przybycie? Nikt nigdy nie zaprasza艂 do Polski ani hitlerowc贸w, ani ich sprzymierze艅c贸w, czyli was - komunist贸w.

mieli chleb na sto艂ach, mieli czym ogrza膰 domy, czy co za艂o偶y膰 na siebie.

Kto was upowa偶ni艂 do tego, 偶eby wypowiada膰 si臋 na temat ludzkich potrzeb? Powinni艣cie odpowiada膰 przed s膮dami za w艂asne zbrodnie, zamiast majaczy膰 o 'chlebie' i 'domu'.

Data: 2014-01-21 23:30:31
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-21 21:53, mi艣 z okienka pisze:

[...]

Piszesz jakby艣 tam by艂, a mo偶e tylko to s艂ysza艂e艣 z szczekaczki kt贸ra t艂umaczy艂a takim jak ty 偶e przyjaciele to ci co wycelowali w Polsk臋 swoje pershingi i tomahawki, a ci co pomagali by膰 Polsce w utrzymaniu niezale偶no艣ci od imperialnej zarazy, to wrogowie. ..

I na tym ko艅cz臋 swoje ustosunkowywanie si臋 do twoich wypowiedzi w tym po艣cie. Tak jako艣 je formatujesz 偶e nie mog臋 si臋 po艂apa膰 gdzie jest czyj tekst.

Data: 2014-01-22 01:38:03
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfd$cfi$2node2.news.atman.pl...
[...]

Piszesz jakby艣 tam by艂

艢wiat nie zacz膮艂 si臋 wraz z twoim, czy moim urodzeniem. Jest wiele zdarze艅, kt贸rych nie mogli艣my by膰 艣wiadkami, a mimo to wiemy o nich wiele na podstawie dokument贸w, fotografii i naukowych opracowa艅.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czerwiec_1956

Data: 2014-01-20 23:33:16
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

[...]

Bardzo dobrze

Tobie mo偶e z tym dobrze, czego nie da si臋 powiedzie膰 o ofiarach komunizmu.

, do dzisiaj nie wiem jak wygl膮da艂a sytuacja na wybrze偶u w
1970 roku.

呕eby co膰 wiedzie膰, trzeba najpierw chcie膰 si臋 dowiedzie膰. Obawiam si臋 jednak, 偶e w twoim przypadku wymaga艂oby to sporej odwagi.

[...]

Tutaj masz mn贸stwo dokument贸w Komunistycznej Partii Zwiazku Radzieckiego:
po rosyjsku
http://www.bukovsky-archives.net/buk-rus.html
po angielsku
http://www.bukovsky-archives.net/

Pewnie zapytasz, sk膮d to si臋 wzi臋艂o w sieci? Borys Jelcyn je odtajni艂 - w tym celu powo艂a艂 komisj臋 z W艂adymirem Bukowskim na czele. Wystarczy艂 dobry skaner i laptop, 偶eby zawarto艣膰 ujrza艂 艣wiat.

Data: 2014-01-21 23:30:55
Autor: Trybun
Wykl臋ta za wykl臋tych?
W dniu 2014-01-20 23:33, mi艣 z okienka pisze:

Pewnie zapytasz, sk膮d to si臋 wzi臋艂o w sieci? Borys Jelcyn je odtajni艂 - w tym celu powo艂a艂 komisj臋 z W艂adymirem Bukowskim na czele. Wystarczy艂 dobry skaner i laptop, 偶eby zawarto艣膰 ujrza艂 艣wiat.

Nie, nic a nic mnie nie interesuj膮 sprawy sowieta, prowokacje Bukowskiego, pakty R-M,  pija艅stwo Jelcyna czy zwyrodnienie Stalina. Oczywi艣cie mo偶emy o tym pogada膰, ale juz w innym kontek艣cie.

I task nawiasem - dobrze 偶e napisa艂e艣 "zawarto艣膰" a nie prawd臋. Ja naprawd臋 ju偶 sporo lat prze偶y艂em 偶eby dawa膰 wiar臋 wszystkiemu co przeczytam, a net to g艂贸wnie miejsce siania propagandy.

Data: 2014-01-22 01:40:06
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lbmsfe$cfi$3node2.news.atman.pl...
[...]

Dlatego nie masz na ten temat nic do powiedzenia.

Data: 2014-01-19 12:18:10
Autor: stevep
Wykl阾a za wykl阾ych?
W dniu .01.2014 o 05:42 Sunnynet <dudusmalolepszy@interia.pl> pisze:

"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag  news:52da8833$0$2372$65785112news.neostrada.pl...

...Po pierwsze Senyszyn ma absolutn racj .....
.... 縠 wykl阠i mordowali swoich rodak體, bo mordowali i trudno z tym  dyskutowa. Co najwy縠j mo縩a odwraca kota ogonem, co z lubo禼i  czyni r罂ni tacy prawicowi.

Jeste 砤jdakiem.

A ty debilk.
Popieranie przez ciebie "le秐ych" bandzior體 mo縠 tylko 秝iadczyc o  jednym. Faktycznie byli bandziorami...

O twoim prymitywi糾ie te 秝iadczy, bandyci zw砤szcza w czasach wojny  zdarzali si wsz阣zike.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-01-19 19:58:19
Autor: mi z okienka
Wykl阾a za wykl阾ych?

U縴tkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisa w wiadomo禼i news:op.w9xlokhb50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Zw砤szcza wtedy, gdy cz硂wiekowi nie przysz硂 wlaczy z cywilizowanym wojskiem, tylko cz砮kokszta硉nymi bestiami.

Data: 2014-01-19 19:56:01
Autor: mi艣 z okienka
Wykl臋ta za wykl臋tych?

U偶ytkownik "Sunnynet" <dudusmalolepszy@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52db57cd$0$23446$6d5eeec5news.sunnyusenet.com...

[...]

Wyzywanie na dzie艅 dobry od debili swiadczy膰 mo偶e o tym, 偶e jeste艣 debilem. Ale twoje ubeckie epitety na temat polskich bohater贸w m贸wi膮 ju偶 same za siebie.

Wykl臋ta za wykl臋tych?