Wykluczające się pkty dostępu WAP/Internet

Data: 2010-02-23 19:50:40
Autor: Pan Łoś
Wykluczające się pkty dostępu WAP/Internet
Witam, posiadam Nokię 6300 i chcę korzystać z dwóch programów, które oczekują innego sposobu dostępu do zasobów internetu.

1. Zainstalowana od nowości w tym telefonie przeglądarka Opera Mobile (wymaga dostępu przez Internet)
2. Plus Gadu-Gadu, aplikacja pobrana i opłacona od operatora Plus GSM, która wymaga dostępu przez WAP

Jeśli chcę korzystać z obu programów, muszę każdorazowo zmieniać "Preferowany punkt dostępu"

Czy jest na to jakiś sposób?

Pozdrawiam,
Pan Łoś

Data: 2010-02-23 19:06:37
Autor:
Pan Łoś <brak@nospam.pl> napisał(a):
[...]

Niestety nie da rady ustawić 2 punktów dostępu dla różnych aplikacji w tym telefonie! Słuchaj, temat wałkowany przeze mnie juz od dawna. Wyslij na swoja Nokię 6300 ustawienia WAPu dostępne ze strony konfiguracyjnej Plusa dla Nokii 6303. Zawierają one potrzebne ustawienia dla łączenia się z WAPem na Nokii 6300 (Punkt dostępu oraz WEB). Wejdz na ustawienia dla Nokii 6303 i wyslij je na swoja N6300 (dla WAPu). Plus poprostu ma pomyłke w konfiguracji telefonu N6300. Na mini operze możesz sie łączyć z APN WAP (na pakietach internetowych w Plusie masz wtedy taryfikacje 10* korzystniejszą -co 10kB a nie tak jak przy APN INTERNET: co 100kB.!

Czy jest na to jakiś sposób?

Pozdrawiam,
Pan Łoś

Data: 2010-02-23 20:18:15
Autor: Pan Łoś
[...]

Dziękuję za precyzyjne informacje :) Tylko jeśli będę się łączyć w Operze przez WAP, to nie będę korzystał z pakietu Internet (20MB za 5 zł), który mam w abo, tylko będzie to rozliczone osobno jako WAP, prawda?

Data: 2010-02-23 19:31:40
Autor:
> [...]

Dziękuję za precyzyjne informacje :) Tylko jeśli będę się łączyć w Operze przez WAP, to nie będę korzystał z pakietu Internet (20MB za 5 zł), który mam w abo, tylko będzie to rozliczone osobno jako WAP, prawda?

Nie wiem jak to działa w abonamencie ale warto spróbować przez WAP. Poczytaj regulamin pakietów interentowych w abonamencie. W prepaidach (simplus, 36.6 i mixplus IV) pakiety internetowe można wykorzystać na połączenia z APN WAP jak również z APN INTERNET. Z małą różnicą- z pakietu internetowego schodzi co najmniej 200kB przy każdej sesji na APN INTERNET, podczas gdy na APN WAP-
z pakietu schodzi minumum 20kB (z naliczaniem co 10kB). Myślę że w abonamencie może być podobnie, ale może sprawdż na ebok.pl lub https://ssl.plusgsm.pl/ebok-web/basic/loginStep1.action

Data: 2010-02-23 19:34:34
Autor:
Wykluczające się pkty dostępu WAP/Internet
  <konsultant121@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Sprawdź na ebok.pl lub
https://ssl.plusgsm.pl/ebok-web/basic/loginStep1.action

Oczywiście sprawdź w dostępnym tam dla Ciebie billingu, ile zeszło po sesji internetowej kbajtów:) i czy koszt takiej sesji to "0" czy ileś groszy. Jeśli ileś groszy to znaczy że sesje schodzą poza pakietem...

Data: 2010-02-23 20:39:52
Autor: Pan Łoś
[...]

Wiem, wiem :) luzik... sprawdzę sobie wszystko, dziękuję. Mam dość stary abo (z wyboru), więc sprawdzę to dokładnie. Dziękuję za rady!

Data: 2010-02-23 19:45:05
Autor:
[...]

Co prawda regulamin pakietów internetowych w abonamencie nie wspomina o taryfikacji co 10kB w przypadku APN WAP i do tego twierdzi że 1MB na WAPie pomniejsza stan pakietu o 10MB. Ale prawdopodobnie to blef. :) W Simplusie/36.6/MixPlusie IV też jest taki zapis w regulaminie, a od wielu miesięcy na APN WAP króluje taryfikacja co 10kB. !!! I pamiętaj-ustawienia WAPu dla swojej Nokii 6300 wysyłasz ze strony konfiguracji automatycznej Plusa pod Nokią 6303:)

Data: 2010-02-23 19:45:23
Autor:
[...]

Co prawda regulamin pakietów internetowych w abonamencie nie wspomina o taryfikacji co 10kB w przypadku APN WAP i do tego twierdzi że 1MB na WAPie pomniejsza stan pakietu o 10MB. http://www.iplus.pl/materialy/Regulamin_pakiety_iPlus_MB_dla_ciebie.pdf?
t=1387.5802963769078-38.pdf