Data: 2009-06-13 11:27:44 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Wykorzystanie inf. pogodowych | |
Jakie dane meteo do jakich decyzji mogą być przydatne?
1) widoczność, podstawa chmur-- >wymagane minima do lotu, lądowania 2) burze, występowanie Cb -- > ominięcie rejonu celem uniknięcua turbulecnji, prądów pionowych 3) ... No właśnie..., co jeszcze? |
|
Data: 2009-06-14 03:42:55 | |
Autor: saturn5 | |
Wykorzystanie inf. pogodowych | |
To nie da sie tak uszufladkowac. Pilot patrzy na cala sytuacje i podejmuje
rozne decyzje: 1. czy lotnisko docelowe moze miec zla pogode w momencie ladowania - potrzebne wtedy lotnisko zapasowe. Jakie typy podejsc beda w uzyciu i jak to sie ma do wyposazenia samolotu (lub wyszkolenia pilota). 2. gdzie po drodze moze wystepowac oblodzenie i czy samolot jest na to przygotowany - w lataniu GA oblodzenie jest najwiekszym zagrozeniem poza sama burza. 3. Jesli lece IFR to gdzie bedzie najblizsza pogoda VFR jakby byly jakies problemy po drodze. 4. Wszystkiego rodzaju SIGMETs lub AIRMETs - lot moze byc wrecz niemozliwy jesli parametry samolotu nie pozwalaja na ominiecie tych zagrozen. -- |
|