Data: 2012-10-26 15:02:04 | |
Autor: Vince | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
Witam!
Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów zastanawiał się kiedyś nad wykorzystaniem właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''? Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-10-26 08:08:44 | |
Autor: rzymo | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
W dniu piątek, 26 października 2012 15:01:45 UTC+2 użytkownik Vince napisał:
(...) Nie ma czegoś takiego jak sztywna reguła i nigdy nie będzie :) Optymalne ciśnienie zależy od osobistych preferencji, ciężaru własnego, umiejętności i techniki jazdy. Ja preferuję niskie i na takich jeżdżę. Dla przykładu Race King w rozmiarze 2.2", do jazdy w terenie nie pompowałem więcej niż 2 atm, jedynie na czysty asfalt wbijałem więcej powietrza (niecałe 3). |
|
Data: 2012-10-26 09:45:32 | |
Autor: Rowerex | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
On 26 Paź, 14:01, "Vince" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
Witam! Opona powinna mieć duży "balon" i być bardzo elastyczna (gęstszy kord), wówczas dobrze amortyzuje. Ciśnienia trzeba dobrać pod swoją wagę wraz z rowerem, tzn. ustalić sobie minimum przy którym bez dobijania do obręczy da się szybko jechać przez wystające korzenie drzew. W warunkach leśnych w zasadzie im ciśnienie mniejsze tym lepiej, ale bez przesady. Poniżej pewnego ciśnienia (u mnie rzędu 1,5atm) opory toczenia rosną lawinowo, zaczyna się dziwne huśtanie w pionie i latanie roweru na boki. Wg mnie do jazdy na dużych oponach z "granicznie" niskim ciśnieniem trzeba się trochę przyzwyczaić - z jednej strony rower sunie po terenie z przeszkodami poprzecznymi jak szalony, ale z drugiej duża opona ma tendencje do przechylania się na boki i jazda np. po korzeniach drzew ułożonych wzdłuż, a nie w poprzek toru jazdy, jest dość "emocjonująca", również w zakręty wchodzi się trochę dziwnie. Gdy ma się zamiar jechać po drodze z wystającymi kanciastymi kamieniami lub nie miec uczucia uciekania kół na boki, to lepiej nieco dopompować. Ja w baloniastych oponach Kenda SBE 2,10 w terenie używałem ciśnienia przód/tył 1,8/2,0atm, przy czym to wartości mocno orientacyjne ponieważ nie jestem przekonany co do dokładności mojego manometru. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-10-26 17:40:00 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
Użytkownik "Vince" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:k6e1jl$979$1news.task.gda.pl...
Witam! http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ i w terenie nie przekraczasz 2,5 atm Terenowa opona na niskim ciśnieniu pracuje zupełnie inaczej i daje ogrom przyczepności w stosunku do tego ile powietrza trzeba wbić przy dętce żeby nie było snejków. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 17/10/2012 Bil Sport Active - do prania! |
|
Data: 2012-10-28 11:10:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
Dnia Fri, 26 Oct 2012 15:02:04 +0200, Vince napisał(a):
Witam! oczywiście Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie zależy od terenu i twojej wagi :) Zasadniczo od 2 do 3 atm. Zdarzało mi sie jezdzić na niższym ale to już niekoniecznie polecam. |