Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''

Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''

Data: 2012-10-26 15:02:04
Autor: Vince
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów zastanawiał się kiedyś nad wykorzystaniem właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''? Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-10-26 08:08:44
Autor: rzymo
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''
W dniu piątek, 26 października 2012 15:01:45 UTC+2 użytkownik Vince napisał:
(...)
Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie

Nie ma czegoś takiego jak sztywna reguła i nigdy nie będzie :) Optymalne ciśnienie zależy od osobistych preferencji, ciężaru własnego, umiejętności i techniki jazdy.

Ja preferuję niskie i na takich jeżdżę. Dla przykładu Race King w rozmiarze 2.2", do jazdy w terenie nie pompowałem więcej niż 2 atm, jedynie na czysty asfalt wbijałem więcej powietrza (niecałe 3).

Data: 2012-10-26 09:45:32
Autor: Rowerex
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''
On 26 Paź, 14:01, "Vince" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów zastanawiał się
kiedyś nad wykorzystaniem właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''?
Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać
najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o
jazdę w terenie

Opona powinna mieć duży "balon" i być bardzo elastyczna (gęstszy
kord), wówczas dobrze amortyzuje. Ciśnienia trzeba dobrać pod swoją
wagę wraz z rowerem, tzn. ustalić sobie minimum przy którym bez
dobijania do obręczy da się szybko jechać przez wystające korzenie
drzew.

W warunkach leśnych w zasadzie im ciśnienie mniejsze tym lepiej, ale
bez przesady. Poniżej pewnego ciśnienia (u mnie rzędu 1,5atm) opory
toczenia rosną lawinowo, zaczyna się dziwne huśtanie w pionie i
latanie roweru na boki.

Wg mnie do jazdy na dużych oponach z "granicznie" niskim ciśnieniem
trzeba się trochę przyzwyczaić - z jednej strony rower sunie po
terenie z przeszkodami poprzecznymi jak szalony, ale z drugiej duża
opona ma tendencje do przechylania się na boki i jazda np. po
korzeniach drzew ułożonych wzdłuż, a nie w poprzek toru jazdy, jest
dość "emocjonująca", również w zakręty wchodzi się trochę dziwnie.

Gdy ma się zamiar jechać po drodze z wystającymi kanciastymi
kamieniami lub nie miec uczucia uciekania kół na boki, to lepiej nieco
dopompować.

Ja w baloniastych oponach Kenda SBE 2,10 w terenie używałem ciśnienia
przód/tył 1,8/2,0atm, przy czym to wartości mocno orientacyjne
ponieważ nie jestem przekonany co do dokładności mojego manometru.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-10-26 17:40:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''
Użytkownik "Vince" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:k6e1jl$979$1news.task.gda.pl...
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów zastanawiał się kiedyś nad wykorzystaniem właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''? Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie

http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ i w terenie nie przekraczasz 2,5 atm Terenowa opona na niskim ciśnieniu pracuje zupełnie inaczej i daje ogrom przyczepności w stosunku do tego ile powietrza trzeba wbić przy dętce żeby nie było snejków.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-28 11:10:59
Autor: ...::QRT::...
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''
Dnia Fri, 26 Oct 2012 15:02:04 +0200, Vince napisał(a):

Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów zastanawiał się kiedyś nad wykorzystaniem właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''?

oczywiście

Chodzi mi o to jakie jest optymalne ciśnienie, aby w HT wykorzystać najbardziej optymalnie ich właściwości amortyzujące. Chodzi oczywiście o jazdę w terenie


zależy od terenu i twojej wagi :)
Zasadniczo od 2 do 3 atm. Zdarzało mi sie jezdzić na niższym ale to już
niekoniecznie polecam.

Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25''

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona