Data: 2012-10-26 09:45:32 | |
Autor: Rowerex | |
Wykorzystanie właściwości amortyzujących opon 2,15 i 2,25'' | |
On 26 Paź, 14:01, "Vince" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
Witam! Opona powinna mieć duży "balon" i być bardzo elastyczna (gęstszy kord), wówczas dobrze amortyzuje. Ciśnienia trzeba dobrać pod swoją wagę wraz z rowerem, tzn. ustalić sobie minimum przy którym bez dobijania do obręczy da się szybko jechać przez wystające korzenie drzew. W warunkach leśnych w zasadzie im ciśnienie mniejsze tym lepiej, ale bez przesady. Poniżej pewnego ciśnienia (u mnie rzędu 1,5atm) opory toczenia rosną lawinowo, zaczyna się dziwne huśtanie w pionie i latanie roweru na boki. Wg mnie do jazdy na dużych oponach z "granicznie" niskim ciśnieniem trzeba się trochę przyzwyczaić - z jednej strony rower sunie po terenie z przeszkodami poprzecznymi jak szalony, ale z drugiej duża opona ma tendencje do przechylania się na boki i jazda np. po korzeniach drzew ułożonych wzdłuż, a nie w poprzek toru jazdy, jest dość "emocjonująca", również w zakręty wchodzi się trochę dziwnie. Gdy ma się zamiar jechać po drodze z wystającymi kanciastymi kamieniami lub nie miec uczucia uciekania kół na boki, to lepiej nieco dopompować. Ja w baloniastych oponach Kenda SBE 2,10 w terenie używałem ciśnienia przód/tył 1,8/2,0atm, przy czym to wartości mocno orientacyjne ponieważ nie jestem przekonany co do dokładności mojego manometru. Pozdr- -Rowerex |
|