Wykorzystanie zdjęć na licencji CC

Data: 2012-07-04 16:30:26
Autor: kamil
Wykorzystanie zdjęć na licencji CC
Witam,

Mam nadzieję, że ktoś może sprecyzować dla mnie kwestie licencji obrazów albo odeśle do odpowiedniego wątku, archiwum grupy przejrzałem ale niestety nie znalazłem nic o identycznym przypadku.

Aplikacja na iphona/androida używa zdjęć, dajmy na to z wikipedii czy innego flickera. Sama aplikacja jest darmowa, ale wyświetla reklamy więc jest źródłem przychodu. Jaki dokładnie typ licencji pozwoli wykorzystać zdjęcia w ten sposób? Jak wygląda kwestia ewentualnych adnotacji o autorze/posiadaczu praw, kiedy podpisywanie każdego zdjęcia i dodawanie odnośników do źródła jest w praktyce niewykonalne? Najprościej było by skorzystać z materiałów public domain, co też niestety odpada ze względu na dostępność niekórych.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net