Wykrakali?my?

Data: 2013-12-14 11:58:40
Autor: A.L.
Wykrakali?my?
On Thu, 12 Dec 2013 13:04:16 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
wrote:

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1001582,Koniec-bezterminowych-praw-jazdy

 Obowi±zek wymiany praw jazdy wydanych bezterminowo na dokumenty o 15-letniej wa¿no¶ci jest zgodny z konstytucj± - uzna³ Trybuna³ Konstytucyjny.

Przepisy zaskar¿one przez grupê pos³ów i senatorów Prawa i Sprawiedliwo¶ci, Solidarnej Polski i Polskiego Stronnictwa Ludowego s± zgodne z ustaw± zasadnicz± - orzek³ Trybuna³ Konstytucyjny.

Czê¶æ pos³ów argumentowa³a, ¿e wymiana bezterminowych dokumentów na nowe, wa¿ne przez 15 lat, jest niezgodna z konstytucj±. Ich zdaniem, narusza zasady ochrony praw nabytych. Wnioskodawcy akcentowali fakt, ¿e nowe przepisy wymuszaj± na kierowcach konieczno¶æ poddania siê badaniom lekarskim na w³asny koszt.

Naruszona zasada zaufania?

Wed³ug parlamentarzystów PiS w ten sposób naruszono zasadê zaufania obywateli do pañstwa i jego prawa.

- - - -
Jakiego kurna "pañstwa"? Jakiego "prawa"? W Polsce???

Dzizus Krajst, Polacy maja porabane w glowach... W USA wydaje sie
prawo jazdy na 4 lata, paszport na 10, chyba nie mam zadnego dokumentu
ktory bylby wazny nieskonczenie dlugo. I ktorego przedluzenie nie
kosztowaloby jakies pieniadze, czasem nie tak znow pomijalnie male.

Jak sie odnawia prawo jazdy, to badaja wzrok w DMV; patrzy sie w takie
uzradzenie i sledzi plamke swietlna. Jak sie odpada na tym tescie (ja
odpadam) to tzreba przyniesc zaswiadczenie od lekarza ze nie ma
problemow. Badania sie robi NA WLASNY KOSZT.

Gdy pierwszy raz wyrabialem amerykanskie prawo jazdy to musialem poksc
do lekarza. NA WLASNY KOSZT.

Chyba jeszcze dzieci tych co w komunie mieli wszystko darmo ciagle to
pamietaja i chca tak samo...

A.L.

Data: 2013-12-14 19:24:47
Autor: J.F.
Wykrakali?my?
Dnia Sat, 14 Dec 2013 11:58:40 -0600, A.L. napisa³(a):
[...]

No wlasnie, nie miales, to nie masz sie co powolywac na prawa nabyte
:-P
Z drugiej strony jak paru brodatych panow cos w tym USA ustalilo 200
lat temu, to zmienic nie mozna, choc nie przystaje do wspolczesnosci
:-)

(no dobra, mozna, troche poprawek bylo).

Jak sie odnawia prawo jazdy, to badaja wzrok w DMV; patrzy sie w takie
uzradzenie i sledzi plamke swietlna. Jak sie odpada na tym tescie (ja
odpadam) to tzreba przyniesc zaswiadczenie od lekarza ze nie ma

A czemu odpadasz ?
problemow. Badania sie robi NA WLASNY KOSZT.

Ale o to chodzi - wiekszosc nie odpada, i PJ wymienia sie w 10 minut
za 15$ ? Jakby tak przepuscic wszystkich przez nasza procedure, to by pewnie
jakis strajk zrobili. Jeden lekarz, drugi lekarz, a moze wiecej tych
lekarzy, a lekarze uprawnieni, no i lekarz to juz jak w USA brzmi
dumnie, wiec honorarium wysokie, fotograf, dwie wizyty - a parking
przy urzedzie platny ..

Gdy pierwszy raz wyrabialem amerykanskie prawo jazdy to musialem poksc
do lekarza. NA WLASNY KOSZT.
Chyba jeszcze dzieci tych co w komunie mieli wszystko darmo ciagle to
pamietaja i chca tak samo...

Ty nie jestes prawdziwy Amerykanin. Prawdziwy by juz dawno zaskarzyl te maszyne.

Skoro wzrok masz dobry, a maszyna mowi ze zly, to przeciez logiczne ze
urzad powinien zaplacic. I jeszcze kare poniesc, za dyskryminacje
obywatela. Urzad by zaplacil pol miliona, A u nas za badania zawsze sie placilo, wiec jak widzisz przeciwko temu
spoleczenstwo nie protestuje :-) Ale to raz - o ile sie mialo dobry
wzrok.

Choc za gleboka komune nie recze - badania prawie na pewno po 1945
wprowadzili.

J.

Data: 2013-12-14 14:56:27
Autor: A.L.
Wykrakali?my?
On Sat, 14 Dec 2013 19:24:47 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dnia Sat, 14 Dec 2013 11:58:40 -0600, A.L. napisa³(a):
 [...]

[...]

Maszyna jest nastawiona na sredni wzrok.  Jak ktos odbiega od sredniej
w dol, to musi miec zaswiadczenie od lekazra.

problemow. Badania sie robi NA WLASNY KOSZT.

Ale o to chodzi - wiekszosc nie odpada, i PJ wymienia sie w 10 minut
za 15$ ?

Wiekszosc nie odpada i ma prawo jazdy w 10 minut za mala oplata. Jak
ktos musi zdawac egzamin, to ma 30 pytan, i moze siedziec przed
komputerem ile chce.

Pytanie z mojego egzaminu:

Sciemnia sie i jedziesz samochodem. Co robisz?

a) Jedziesz dalej jakby nic
b) jedziesz tak szybko jak sie da aby pzred zmrokiem zdazyc do celu
c) Zapalasz swiatla.

Rezultat? 1.1 (jeden i jedna dziesiata) wypadku smiertelnego rocznie
na 100 milionow przejechanych mil (czyli lekko liczac, 150 milionow
kilometrow)

[...]

Fotografie robia w urzedzie od praw jazdy. W ramach oplaty za
odnowienie. Parking nie jest platny dla interesantow

[...]

Za co?

Skoro wzrok masz dobry, a maszyna mowi ze zly, to przeciez logiczne ze
urzad powinien zaplacic. I jeszcze kare poniesc, za dyskryminacje
obywatela. Urzad by zaplacil pol miliona,

Ja nie mam dobrego wzroku. Ja mam wade wzroku i maszyna mnie
eliminuje. Ale ta wada wzroku nie przeszkadza miec prawa jazdy. Musi
to jednak stwierdzic lekarz.

A u nas za badania zawsze sie placilo, wiec jak widzisz przeciwko temu
spoleczenstwo nie protestuje :-) Ale to raz - o ile sie mialo dobry
wzrok.

No i dobrze ze nei protestuje, Niew wiem czemu badanai na prawo jazdy
pana Kazia mialyby byc oplacane z podatkow Pana Zdzisia

A.L.

Data: 2013-12-14 23:11:58
Autor: J.F.
Wykrakali?my?
Dnia Sat, 14 Dec 2013 14:56:27 -0600, A.L. napisa³(a):
[...]

Ale co - nie sprawdza w okularach ?
[...]

Hi hi, pytanie z zycia: zapala sie kontrolka ladowania akumulatora. Co robisz?
a) dodajesz gazu, do domu tylko 250 km autostrada, zdazysz,
b) zatrzymujesz sie na najblizszej oswietlonej stacji i sprawdzasz
bezpieczniki
c) czekasz do rana, pojedziesz za dnia bez swiatel,
d) dzwonisz po pomoc drogowa - a masz assistance i gwarancje ..

Rezultat? 1.1 (jeden i jedna dziesiata) wypadku smiertelnego rocznie
na 100 milionow przejechanych mil (czyli lekko liczac, 150 milionow
kilometrow)

Chwalic sie nie ma czym - gorzej niz w Niemczech, znacznie gorzej niz
w Anglii czy Szwecji, a znow nie jakos drastycznie lepiej niz w Polsce
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

i zauwaz - 33 tys ofiar smiertelnych czyni prawie identyczne pr-stwo
smierci na drodze dla obywatela, co w Polsce. Tylko my mniej jezdzimy.

Ale i tak mnie zastanawia ... pamietam swoj kurs, i te ~20h jazdy z
instruktorem, to jest IMO w sam raz. Tatusiowie w USA sa rownie dobrymi instruktorami ? Co mnie w sumie nie
dziwi, instruktor wiele nie uczy, ale czy sa rownie bezpieczni ?
[...]

No to teraz oglos ze PJ trzeba bedzie wymieniac co 2 lata, placic przy
tym 150$ i przyjsc z wlasna fotografia - zobaczysz ze i Amerykanie
potrafia protestowac w obronie starego ustroju :-)

[...]

Podtrzymuje - to zla maszyna jest :-)

[...]

Skoro pan Zdzisio chce zeby pan Kazio byl przebadany, to niech placi
:-P

J.

Data: 2013-12-14 17:48:54
Autor: A.L.
Wykrakali?my?
On Sat, 14 Dec 2013 23:11:58 +0100, "J.F."
[...]

W okularach sprawdza. Ale to nei sprawa okularow.

[...]

Tutaj nie ma nijakich instruktorow, To znaczy, skoly nauki jazdy sa,
ale sladowo i malo kto korzysta. tatusiowe sa wystarczajacy. Zreszta,
niekoniecznie musi byc tatus.

No to teraz oglos ze PJ trzeba bedzie wymieniac co 2 lata, placic przy
tym 150$ i przyjsc z wlasna fotografia - zobaczysz ze i Amerykanie
potrafia protestowac w obronie starego ustroju :-)

Pewnie tak

Ja nie mam dobrego wzroku. Ja mam wade wzroku i maszyna mnie
eliminuje. Ale ta wada wzroku nie przeszkadza miec prawa jazdy. Musi
to jednak stwierdzic lekarz.

Podtrzymuje - to zla maszyna jest :-)

Nie, dobra. Bo moich testow musi byc lekarz, trwaja cos z godzine.

tak na marginesie, wlasnie dowiezialem sie ze na podobny test moge sie
tez zapisac w Warszawie. Z terminem na luty 2015 roku

A jak nei chce?

A.L.

Data: 2013-12-15 20:38:03
Autor: J.F
Wykrakali?my?
U¿ytkownik "A.L."  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

a co to to za wada ?

[...]

Eee tam, po prostu w zlym stanie zyjesz.
http://gothamist.com/2011/09/27/the_dmv_will_now_let_your_self-cert.php

Swoja droga co za uciskowy kraj - nic od ciebie nie chca, ale papierek (plastik) musisz wymienic na nowy.

A wiem - przy wymianie trzeba zaplacic zalegle mandaty :-P

tak na marginesie, wlasnie dowiezialem sie ze na podobny test moge sie
tez zapisac w Warszawie. Z terminem na luty 2015 roku

A coz to za test ? O kolejkach do naszych specjalistow szkoda gadac, ale kierowcow obsluguje sie chyba bez kolejki.
Bo kierowcy placa :-)

[...]

To niech sie dobrze zastanowi przed nastepnycm glosowaniem :-P

J.

Data: 2013-12-15 19:06:37
Autor: JanT.KRK
Wykrakali?my?
W dniu 2013-12-14 18:58, A.L. pisze:
Przepisy zaskarżone przez grupę posłów i senatorów Prawa i
Sprawiedliwości, Solidarnej Polski i Polskiego Stronnictwa Ludowego są
zgodne z ustawą zasadniczą - orzekł Trybunał Konstytucyjny.

to wszystko uderza w tych kierowców co prawo jazdy mają "za jajka" tak samo jak przegląd rejestracyjny "złomu" za ...
Dlaczego wcześniej poruszanie się samochodem było mniej problematyczne niż teraz? - zwiększona ilość samochodów powoduje tylko jedno, aby sprawniej się poruszać trzeba mieć więcej umiejętności w porównaniu do poruszania się ...
I niech tu mi nikt nie próbuje wmówić, że ten efekt (jaki widzimy) zÅ‚ego sposobu jazdy wynika z faktu, że samochodami kierujÄ… "dziadki" - bo piszÄ™ to z pozycji kierowcy posiadajÄ…cego prawo jazdy od 1964 roku i "zajeździÅ‚em" trzy "motory" oraz pięć samochodów (prawie od nowoÅ›ci do totalnego padu)  to tak uprzedzajÄ…c, że zgÅ‚osi siÄ™ tu ktoÅ› kto "zajeździÅ‚" wiÄ™cej samochodów - tak już na marginesie dodam, że mój czterdziestoletni staż pracy zwiÄ…zany byÅ‚ bezpoÅ›rednio z używaniem samochodu - ale nie jako kierowca zawodowy tylko jako narzÄ™dzie pracy - to też tak na marginesie dodam, że jestem w dalszym ciÄ…gu czynnym geodetÄ….

Data: 2013-12-15 19:10:51
Autor: JanT.KRK
Wykrakali?my?
W dniu 2013-12-14 18:58, A.L. pisze:
Chyba jeszcze dzieci tych co w komunie mieli wszystko darmo ciagle to pamietaja i chca tak samo... A.L.
powiem tak ale ty pieprzysz! i to nie używając pieprzu!
kończcie z tą dyskusją bo po jej "długości" można odnieść wrażenie, że "prawdziwych kierowców" już w RP nie ma!

Data: 2013-12-16 09:42:47
Autor: AZ
Wykrakali?my?
On 2013-12-14, A.L <alewando@aol.com> wrote:

[...]

No i? Co nas obchodzi tutaj w Europie jakies USA? Ze, niby to jakis wzor
do nasladowania czy jak?

PS. Jak na nie polaka to calkiem dobrze po polsku piszesz.
--
Artur
ZZR 1200

Wykrakali?my?