Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Data: 2009-11-10 02:05:29
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Cześć,

Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
min.

Upraszczając, że straty mocy na drodze silnik-koła są podobne i że
samochody (corolla i 3) ważą podobnie, mam pytanie:
Czy wg Was będzie duża (odczuwalna) różnica w mocy/momencie w tych
dwóch autach do 3500obr/min?

Toyota sie chwali, ze ma 30KM wiecej, ale to chyba troche bardziej
czuc dopiero przy wyprzedaniu TIRa na trasie na 3 biegu, a nie podczas
spokojnej jazdy w miescie?
Jak sądzicie?

Najchętniej porównałbym wykresy mocy/momentu dla obu silników...


Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-11-10 10:48:40
Autor: kamil
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3


"GrzegorzG" <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote in message news:8b3619ae-22e5-438e-b2a2-cb4f99506bacc3g2000yqd.googlegroups.com...
Cześć,

Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
min.

Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci mniej i bedzie dynamiczniejszy.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-10 02:52:43
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 10 Lis, 11:48, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"GrzegorzG" <grzegorz.go...@gmail.com> wrote in message

news:8b3619ae-22e5-438e-b2a2-cb4f99506bacc3g2000yqd.googlegroups.com...

> Cześć,

> Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
> i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
> min.

Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
mniej i bedzie dynamiczniejszy.

Pozdrawiam
Kamil

do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

GG

Data: 2009-11-10 12:02:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote:
> Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
> i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
> min.

Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
mniej i bedzie dynamiczniejszy.

Pozdrawiam
Kamil

do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 03:14:08
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 10 Lis, 12:02, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.go...@gmail.com> wrote:

>> > Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
>> > i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
>> > min.

>> Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
>> mniej i bedzie dynamiczniejszy.

>> Pozdrawiam
>> Kamil

> do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...

Krzysiek Kiełczewski


zabawnyś :)

Data: 2009-11-10 12:40:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote:

>> Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
>> mniej i bedzie dynamiczniejszy.

>> Pozdrawiam
>> Kamil

> do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...

zabawnyś :)

Jakbyś na codziennym dojeździe do pracy tracił jakieś 20-25% czasu przez
lebiegów nie umiejących sprawnie ruszyć to by Cię to tak nie bawiło...

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 03:47:13
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 10 Lis, 12:40, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.go...@gmail.com> wrote:

>> >> Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
>> >> mniej i bedzie dynamiczniejszy.

>> >> Pozdrawiam
>> >> Kamil

>> > do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

>> Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć....

> zabawnyś :)

Jakbyś na codziennym dojeździe do pracy tracił jakieś 20-25% czasu przez
lebiegów nie umiejących sprawnie ruszyć to by Cię to tak nie bawiło...

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Ale to chyba na pl.pręgież sobie z tym żalem idź a nie tu zaśmiecasz
wątek. Pytałem o to, czy jest sens kupować mocniejszy, bardziej
wysilony silnik do jazdy po mieście kręcąc do umownych 3500rpm.

Z tym, że ludzie ruszają jak łajzy ze świateł się zgodzę, ale nie o
tym tu mowa.


Pozdrawiam,
GG

Data: 2009-11-10 13:02:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote:

Ale to chyba na pl.pręgież sobie z tym żalem idź a nie tu zaśmiecasz
wątek.

Nie ma takiej grupy.

Pytałem o to, czy jest sens kupować mocniejszy, bardziej
wysilony silnik do jazdy po mieście kręcąc do umownych 3500rpm.

Nie ma sensu kręcić przeciętnej benzyny tylko do 3500rpm.

Z tym, że ludzie ruszają jak łajzy ze świateł się zgodzę, ale nie o
tym tu mowa.

Jakoś o tym też.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 16:42:12
Autor: Jakub Witkowski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Krzysiek Kielczewski pisze:

Nie ma sensu kręcić przeciętnej benzyny tylko do 3500rpm.

Nie potrzebuję pełnej mocy - ta która jest dostępna przy 3,5k
wystarcza mi w zupełności. Zaś odgłos pracy powyżej, powiedzmy
4000 rpm, jest nieakceptowalny. Więc dlaczego nie ma sensu?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-11-10 20:51:50
Autor: Agent
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhfilip.sb3.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote:

Ale to chyba na pl.pręgież sobie z tym żalem idź a nie tu zaśmiecasz
wątek.

Nie ma takiej grupy.

Pytałem o to, czy jest sens kupować mocniejszy, bardziej
wysilony silnik do jazdy po mieście kręcąc do umownych 3500rpm.

Nie ma sensu kręcić przeciętnej benzyny tylko do 3500rpm.

Z tym, że ludzie ruszają jak łajzy ze świateł się zgodzę, ale nie o
tym tu mowa.

Jakoś o tym też.

Weź sobie kiedyś przejedź się z taksówkarzem i zobacz na jakich obrotach jeździ i jak zmienia biegi. Przekonasz się ze nie przekracza często nawet 3 tys obrotów i juz nast. bieg. I jakoś zawalidroga nie są.

Data: 2009-11-10 23:47:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, Agent <wojciech.przyjemski@op.pl> wrote:

Weź sobie kiedyś przejedź się z taksówkarzem i zobacz na jakich obrotach jeździ i jak zmienia biegi. Przekonasz się ze nie przekracza często nawet 3 tys obrotów i juz nast. bieg. I jakoś zawalidroga nie są.

No jakoś co ich widzę to przy ruszaniu blokują ruch.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 12:35:24
Autor: Mirek Ptak
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Dnia 2009-11-10 12:02,  *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...

Pod warunkiem, że nie zgaśnie

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-11-10 12:35:57
Autor: Gabriel'Varius'
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:
On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.gorko@gmail.com> wrote:

Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
min.

Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
mniej i bedzie dynamiczniejszy.

Pozdrawiam
Kamil

do miasta i małych przebiegów niebardzo :)


Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...
A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie ruszyc i jechac w miescie?
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2009-11-10 03:43:45
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 10 Lis, 12:35, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:



> On 2009-11-10, GrzegorzG <grzegorz.go...@gmail.com> wrote:

>>>>Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
>>>>i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
>>>>min.

>>>Zainteresuj sie lepiej dieslem, przy zalozeniu jady do 3500RPM spali ci
>>>mniej i bedzie dynamiczniejszy.

>>>Pozdrawiam
>>>Kamil

>>do miasta i małych przebiegów niebardzo :)

> Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...

A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie
ruszyc i jechac w miescie?
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Ale nie pytałem o to.
Poza tym kolega kamil zaznaczył, że będzie dynamiczniej a nie
dynamicznie w ogóle, co jest prawdą :)

GG

Data: 2009-11-10 12:39:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, Gabriel'Varius' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
 
Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...
A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie ruszyc i jechac w miescie?

Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 20:53:22
Autor: Agent
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhfik7g.sb3.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-11-10, Gabriel'Varius' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...
A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie
ruszyc i jechac w miescie?

Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.

No tak nalezy wkręcić silnik na co najmniej 5000 obr a potem palić gumę przy każdym ruszaniu. Każdy kto tak nie robi to kapelusznik.

Data: 2009-11-10 23:47:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, Agent <wojciech.przyjemski@op.pl> wrote:

Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...
A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie
ruszyc i jechac w miescie?

Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.

No tak nalezy wkręcić silnik na co najmniej 5000 obr a potem palić gumę przy każdym ruszaniu. Każdy kto tak nie robi to kapelusznik.

Między kręceniem za każdym razem do 5000rpm, a kręceniem *maksymalnie*
do 3500rpm jest przepaść.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-10 22:45:00
Autor: Tomasz Pyra
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-11-10, Gabriel'Varius' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
 
Ale może przynajmniej będziesz na światłach umiał ruszyć...
A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie ruszyc i jechac w miescie?

Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.

Problemem skrzyżowań nie jest słabe przyspieszenie, a czas reakcji.

Wystarczająco dynamicznie do miasta da się jeździć nawet Tico i tym podobnymi wynalazkami, a dupowato ruszać z pod świateł można i mając 400KM.

Data: 2009-11-10 23:52:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-10, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.

Problemem skrzyżowań nie jest słabe przyspieszenie, a czas reakcji.

Wystarczająco dynamicznie do miasta da się jeździć nawet Tico i tym podobnymi wynalazkami, a dupowato ruszać z pod świateł można i mając 400KM.

Nigdy nie twierdziłem, że jest to kwestia mocy silnika... Ale zgodzisz
się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-12 14:38:45
Autor: LEPEK
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Krzysiek Kielczewski pisze:
Ale zgodzisz
się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?

Ja się absolutnie nie zgodzę.
Mam silnik 16v, 1332 ccm, więc raczej wysokoobrotowy.
Badałem ostatnio spalanie przy różnych obrotach i m. in. jeździłem przy jak najniższych. Starałem się nie przekraczać 2,5 krpm, max 3 krpm na jedynce (po przy przejściu z '1' przy 2,5 krpm na '2' na tej '2' jeszcze szarpie). Spokojnie da się jeździć wystarczająco dynamicznie po mieście, zupełnie spokojnie i to wcale nie na końcu stawki, a bardzo często i tak musiałem odpuszczać, bo poprzednicy byli wolniejsi.
Absolutnie nie muszę kręcić powyżej 3,5 krpm, żeby wystarczająco dynamicznie się poruszać.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-11-12 14:51:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-12, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:
Krzysiek Kielczewski pisze:
Ale zgodzisz
się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?

Ja się absolutnie nie zgodzę.
Mam silnik 16v, 1332 ccm, więc raczej wysokoobrotowy.

W Tico?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-13 10:36:20
Autor: LEPEK
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-11-12, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:
Krzysiek Kielczewski pisze:
Ale zgodzisz
się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?
Ja się absolutnie nie zgodzę.
Mam silnik 16v, 1332 ccm, więc raczej wysokoobrotowy.

W Tico?

Krzysiek Kiełczewski
Nie umiesz czytać, czy głupa rżniesz?
Nie chce mi się odpowiadać na każdy jeden twój post, jakoby bez wkręcania silnika na 3,5 krpm nie dało się wystarczająco dynamicznie jeździć po mieście.
I śmiem twierdzić, że nawet Tico to dotyczy.

Pozdr.
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-11-13 10:59:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-13, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

Ale zgodzisz
się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?
Ja się absolutnie nie zgodzę.
Mam silnik 16v, 1332 ccm, więc raczej wysokoobrotowy.

W Tico?

Nie umiesz czytać, czy głupa rżniesz?

Jeśli piszesz o samochodzie z siga to znaczy, że porównujesz silnik
prawie dziewięćdziesięciokonny z czterdziestokonnym. I kto tu głupa
rżnie...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-13 03:08:07
Autor: Tomek Glowka
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 13 Lis, 10:59, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-11-13, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:
>>>> Ale zgodzisz
>>>> się, że Tico kręcone do 2.5-3krpm dynamincznie nie jeździ, co?
>>> Ja się absolutnie nie zgodzę.
>>> Mam silnik 16v, 1332 ccm, więc raczej wysokoobrotowy.
>> W Tico?
> Nie umiesz czytać, czy głupa rżniesz?
Jeśli piszesz o samochodzie z siga to znaczy, że porównujesz silnik
prawie dziewięćdziesięciokonny z czterdziestokonnym. I kto tu głupa
rżnie...
Weź wreszcie wsiądź w to Tico, depnij do oporu na jedynce, potem na
dwójce (cały czas poniżej 3500rpm) i zobacz gdzie jest 99% miejskich
kapeluszników. Tylko wcześniej wyczyść lusterka, bo w brudnych może
nie być widać z daleka.

Że deptanie do oporu na niskich obrotach nie ma sensu ekonomicznego,
to ja wiem. Ale nie spieracie się tu chyba o sens, tylko o "dasie"
albo "niedasie".

Poza tym ... nie wiem jak chce jeździć autor wątku, ale jeśli nie lubi
dźwięku wyżej kręconego silnika, a pozostałe kryteria wyboru auta
(poza mocą maksymalną) przemawiają za Mazdą, to ja go rozumiem.
Wg mnie wystarczy porównać wartość maks. momentu i obroty przy których
on występuje. Nie trzeba znać całego wykresu - wystarczy nachylenie
krzywej.

pozdrawiam, tomek

Data: 2009-11-13 12:35:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-13, Tomek Glowka <st1545@o2.pl> wrote:

Jeśli piszesz o samochodzie z siga to znaczy, że porównujesz silnik
prawie dziewięćdziesięciokonny z czterdziestokonnym. I kto tu głupa
rżnie...
Weź wreszcie wsiądź w to Tico, depnij do oporu na jedynce, potem na
dwójce (cały czas poniżej 3500rpm) i zobacz gdzie jest 99% miejskich
kapeluszników. Tylko wcześniej wyczyść lusterka, bo w brudnych może
nie być widać z daleka.

Jest bardzo duża różnica pomiędzy "depnij do 3500rpm", a "będę jeździł
maksymalnie" do 3500rpm.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-13 15:06:24
Autor: LEPEK
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Jest bardzo duża różnica pomiędzy "depnij do 3500rpm", a "będę jeździł
maksymalnie" do 3500rpm.

Widać, że chyba nawet nie próbowałeś nigdy takiej jazdy.
Praktycznie nie ma różnicy między trzymaniem gazu w połowie, a deptaniem w podłogę do takich obrotów.

Nie wiem, jaką różnicę ty widzisz...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-11-13 16:20:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 2009-11-13, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

Jest bardzo duża różnica pomiędzy "depnij do 3500rpm", a "będę jeździł
maksymalnie" do 3500rpm.

Widać, że chyba nawet nie próbowałeś nigdy takiej jazdy.
Praktycznie nie ma różnicy między trzymaniem gazu w połowie, a deptaniem w podłogę do takich obrotów.

Nie wiem, jaką różnicę ty widzisz...

Zasadniczą. Jak ktoś od wielkiego dzwonu rozkręca silnik do szalonych
3500rpm to najczęściej zmienia biegi przy 2500. O położeniu pedału gazu
nic nie pisałem.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-13 08:33:17
Autor: Tomek Glowka
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 13 Lis, 16:20, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-11-13, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:
>> Jest bardzo duża różnica pomiędzy "depnij do 3500rpm", a "będę jeździł
>> maksymalnie" do 3500rpm.
> Praktycznie nie ma różnicy między trzymaniem gazu w połowie, a deptaniem
> w podłogę do takich obrotów.
> Nie wiem, jaką różnicę ty widzisz...
Zasadniczą. Jak ktoś od wielkiego dzwonu rozkręca silnik do szalonych
3500rpm to najczęściej zmienia biegi przy 2500. O położeniu pedału gazu
nic nie pisałem.
A czym Ty w ogóle pisałeś? Masz żal do wolniejszych kierowców - ok,
Twoja frustracja, Twoje prawo. Ale w tym wątku polemizujesz z ludźmi,
którzy nie zamulają i nie mają ochoty zamulać.

On 10 Lis, 12:39, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-11-10, Gabriel'Varius' <gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
> A to przy 3500RPM nie da sie autem z silnikiem benzynowym dynamicznie
> ruszyc i jechac w miescie?
Obserwacje ze skrzyżowań wskazują, że się nie da.
A fakty świadczą o tym, że się da.
Tym gorzej dla faktów?

Grzegorz napisał, że po mieście jeździ poniżej 3500rpm. Napisał też,
że wie do czego służy skrzynia biegów przy wyprzedzaniu. W stukonnym
kompakcie nie będzie zawalidrogą przy takim stylu jazdy. Wszystko
wskazuje na to, że powinieneś zakończyć ten wątek...

pozdrawiam, tomek

PS: Przy okazji - przebieg momentu dla Toyoty znalazłem w katalogu;
Mazda jakoś nie podaje /-:

Data: 2009-11-10 19:56:26
Autor: Tomasz Pyra
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
GrzegorzG pisze:
Cześć,

Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
min.

Upraszczając, że straty mocy na drodze silnik-koła są podobne i że
samochody (corolla i 3) ważą podobnie, mam pytanie:
Czy wg Was będzie duża (odczuwalna) różnica w mocy/momencie w tych
dwóch autach do 3500obr/min?

Jeżeli chodzi o te kryteria, to jasno z nich wynika że potrzebujesz samochodu z automatem.
Choćby 1.4, byle tylko automat i będzie większa petarda niż te dwa silniki które podałeś razem wzięte.

Data: 2009-11-11 12:32:34
Autor: Marcin N
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hdcdkq$23r$1nemesis.news.neostrada.pl...
GrzegorzG pisze:
Cześć,

Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
min.

Upraszczając, że straty mocy na drodze silnik-koła są podobne i że
samochody (corolla i 3) ważą podobnie, mam pytanie:
Czy wg Was będzie duża (odczuwalna) różnica w mocy/momencie w tych
dwóch autach do 3500obr/min?

Jeżeli chodzi o te kryteria, to jasno z nich wynika że potrzebujesz samochodu z automatem.
Choćby 1.4, byle tylko automat i będzie większa petarda niż te dwa silniki które podałeś razem wzięte.

Z ust mi to wyjąłeś.
Mój automat po mieście praktycznie nie przekracza 2.7 tys obr, a 90% czasu jeździ między 1500 - 2000. W zasadzie spod każdych świateł mogę ruszyć najostrzej ze wszystkich TYPOWYCH kierowców nie przekraczając 2500 obr. Silnik benzynowy 2.0 143 KM.

Data: 2009-11-12 00:22:41
Autor: GrzegorzG
Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3
On 11 Lis, 12:32, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellf...@spam.spam.spam> napisał w wiadomościnews:hdcdkq$23r$1nemesis.news.neostrada.pl...





> GrzegorzG pisze:
>> Cześć,

>> Interesuje mnie porownanie wykresów mocy silników toyoty 1.6 (136KM?)
>> i mazdy 1.6 (105KM). Zastosowanie: 80% miasto - czyli obroty max 3500/
>> min.

>> Upraszczając, że straty mocy na drodze silnik-koła są podobne i że
>> samochody (corolla i 3) ważą podobnie, mam pytanie:
>> Czy wg Was będzie duża (odczuwalna) różnica w mocy/momencie w tych
>> dwóch autach do 3500obr/min?

> Jeżeli chodzi o te kryteria, to jasno z nich wynika że potrzebujesz
> samochodu z automatem.
> Choćby 1.4, byle tylko automat i będzie większa petarda niż te dwa silniki
> które podałeś razem wzięte.

Z ust mi to wyjąłeś.
Mój automat po mieście praktycznie nie przekracza 2.7 tys obr, a 90% czasu
jeździ między 1500 - 2000. W zasadzie spod każdych świateł mogę ruszyć
najostrzej ze wszystkich TYPOWYCH kierowców nie przekraczając 2500 obr.
Silnik benzynowy 2.0 143 KM.

To ja wiem i napewno bede kupowal automat, jesli bede mial taka
mozliwosc. Chodzi mi bardziej o marketing 30 koni mechanicznych.. w
miesce wg mnie bez znaczenia.

GG

Wykresy mocy - corolla 1.6 vs mazda 3

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona