Wykup mieszkania komunalnego - darowizna

Data: 2009-11-25 07:58:50
Autor: dominolog
Wykup mieszkania komunalnego - darowizna
Witam

Moj wujek jest glownym najemca mieszkania komunalnego. Ja rowniez
jestem w nim zameldowana. Wujek wykupuje teraz mieszkanie od gminy
(Wroclaw) z 98% bonifikata. Jako, ze wujek nie jest moja bezposrednia
rodzina, nie moze przekazac mi mieszkania w formie darowizny
zwolnionej od podatku. Ponadto, zgodnie z ustawa o wykupie mieszkan
komunalnych, wujek przez 5 lat nie moze sprzedac mieszkania. Jak w tej
sytuacji skonstruowac umowe, w ktorej wujek zobowiazal by sie do
przekazania mi mieszkania po 5 latach. Czy powinno byc to w formie
tzw. zachówku?

Dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Data: 2009-11-25 18:05:47
Autor: Piotr Zawily
Wykup mieszkania komunalnego - darowizna

Uzytkownik "dominolog" <dominiktomczak@gmail.com> napisal w wiadomosci news:73d610b5-28fc-4db7-99bf-9db2df0c7917g27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Proponuje przyjac forme prawna. Niech Pani wujek sporzadzi akt w formie testamentu. Oczywiscie wiaza sie z tym oplaty, ale ta forma jest najlepszym rozwiazaniem w tej sytuacji. Prosze sie równiez liczyc z tym, ze kazdy testament mozna zaskarzyc, pod warunkiem, ze wystepuja tu inne podmioty majace prawo do wyzej opisanego lokalu mieszkalnego.
Piotr Zawily

Data: 2009-11-25 11:54:23
Autor: dominolog
On 25 Lis, 18:05, "Piotr Zawily" <zaw...@onet.eu> wrote:
Uzytkownik "dominolog" <dominiktomc...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:73d610b5-28fc-4db7-99bf-9db2df0c7917g27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Dziekuje za odpowiedz. Mam pytanie - testament mozna zmienic? Czy jest
jakakolwiek forma prawna, ktora nie jest zmienialna?

Pozdrawiam

Data: 2009-11-25 21:27:44
Autor: witek
dominolog wrote:

Dziekuje za odpowiedz. Mam pytanie - testament mozna zmienic?

W kazdej chwili.

Czy jest
jakakolwiek forma prawna, ktora nie jest zmienialna?

umowa sprzedazy :)

Data: 2009-11-26 03:02:11
Autor: dominolog
On 26 Lis, 04:27, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
dominolog wrote:

> [...]

W kazdej chwili.

> Czy jest
> jakakolwiek forma prawna, ktora nie jest zmienialna?

A czy mozna podpisac umowe darowizny z wyprzedzeniem 5-letnim? Tzn.
podpisac umowe ktora zacznie obowiazywac za 5 lat?

Data: 2009-11-26 05:18:35
Autor: witek
dominolog wrote:

[...]

Mozna podpisac umowe "obietnicy" darowizny, ktor potem za 5 lat bedzie mozna "przymusic" do podpisania.
Natomiast bezposrednio samej darowizny za 5 lat podpisac sie nie da.

Przy czym to tez nie daje 100% gwarancji, bo za 5 lat obdarowujcego moze juz nie byc.

Data: 2009-11-27 00:21:27
Autor: kuba
witek pisze:

Przy czym to tez nie daje 100% gwarancji, bo za 5 lat obdarowujcego moze juz nie byc.

Ale będą jego spadkobiercy, którzy odziedziczą zobowiązanie do przeniesienia własności nieruchomości.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-26 12:07:43
Autor: kuba
dominolog wrote:

[...]

Tak, ale będzie to wymagało podpisania kolejnej umowy u notariusza za 5 lat.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Wykup mieszkania komunalnego - darowizna