Wyłączanie się urządzeń USB.

Data: 2009-12-28 09:16:01
Autor: Skrzekacz
Wyłączanie się urządzeń USB.
Witam

Od jakiegoś czasu urządzenia podłączone do portów USB potrafią się same wyłączyć. Płyta głowna to Asus P5K, system to WinXP.
Np. myszka podłaczona do USB (płyta nie ma PS2) w pewnym momencie przestaje działać (odłącza się nawet w trakcie poruszania myszką), dioda przez chwilę jeszcze się świeci, poczym gaśnie i pomaga wyjęcie i włożenie ponownie myszki do portu USB.  Sytuacja potrafi powtórzyć się kilkukrotnie w ciągu dnia (dziś rano dwa razy w ciągu godziny).
Podobnie dzieje się ze skanerem.
Tylko podłaczone do USB pendrive działają normalnie (tzn. nie zauwazyłem żadnych dziwnych objawów).
Próbowałem wyłączać oszczędzanie energii na portach USB, ale to nie pomaga. Podejrzewam problem sprzętowy (płyta główna), niemniej może to jednak system.
Może ktoś podsunie jakieś pomysły gdzie szukać problemu. Z góry dziękuję.

Data: 2009-12-28 11:19:55
Autor: Dawid
Skrzekacz pisze:
Witam

Od jakiegoś czasu urządzenia podłączone do portów USB potrafią się same wyłączyć. Płyta głowna to Asus P5K, system to WinXP.
Witam
Aktualizacja biosu.Najnowszy to usuwa, niestety nie pozwala na włączenie AHCI.
Pozdrawiam

Data: 2009-12-28 14:29:31
Autor: Skrzekacz
Wyłączanie się urządzeń USB.
Wyglada na to, że pomogło. Nie pomyslałem o Biosie bo problem pojawił się znienacka, wczesniej było ok. Co do AHCI to opcja do wybrania jest w najnowszym Biosie, ja pracuje w trybie IDE więc nie sprawdziłem, czy rzeczywiście nie działa. Dzięki za pomoc.

Data: 2009-12-28 23:18:39
Autor: Animka
Skrzekacz pisze:
[...]

Szukałeś opcji "Zezwól na wyłączenie tego urządzenia w celu zaoszczędzenie energii" (czy jakoś tak)?
Może masz zaptaszkowane.

--
animka

Wyłączanie się urządzeń USB.