Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

Data: 2010-10-29 11:19:55
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Robię więc tak:

1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

lub,

2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako bonus za zakup sprzętu u mnie.

Czy takie podejścia do sprawy są ok?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-29 06:25:00
Autor: witek
On 10/29/2010 6:19 AM, januszek wrote:
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
kupionego np w sklepie Internetowym?
nie mozna

Nie jestem sprzedawcÄ… ale od tej
strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
ciÄ…gu 10 dni.

wiec nie sprzedawaj.

Czy takie podejścia do sprawy są ok?

nie sa.

Data: 2010-10-29 11:42:03
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:19:55 +0200, januszek napisał(a):

[...]

Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.

2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
bonus za zakup sprzętu u mnie.

W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-29 11:47:05
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Olgierd napisa?(a):

[...]

IMO zwraca sie tylko za towar.

[...]

Faktycznie, przekombinowalem ;)

j.

Data: 2010-10-29 12:45:07
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:47:05 +0200, januszek napisał(a):

[...]

Nie, jedyna rzecz, o której w ustawie się nie mówi, to koszt odesłania towaru.
Rację ma Andrzej Lawa -- umowy nie ma i jakby nigdy jej nie było. 100% kasy wraca do klienta.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-29 14:01:45
Autor: Andrzej Lawa
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
W dniu 29.10.2010 13:47, januszek pisze:
Olgierd napisa?(a):

[...]

Nie. Dochodzi do "odstÄ…pienia umowy" - czyli doprowadzenia do sytuacji,
jakby tej umowy w ogóle nie było.

Data: 2010-10-29 12:41:08
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
januszek napisa?(a):

[...]

O jeszcze jednej możliwość przeczytałem na stronach F-K. W tym przypadku byłoby to tak:

3) Obciążenie Klienta kwotą 500 zł tytułem "kosztów przywrócenia przedmiotu do stanu poprzedniego".

j.

Data: 2010-10-29 14:56:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.10.2010 14:41, januszek pisze:

3) Obciążenie Klienta kwotą 500 zł tytułem "kosztów przywrócenia przedmiotu do stanu poprzedniego".

Próba wyłudzenia.

Data: 2010-10-29 13:23:22
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Andrzej Lawa napisa?(a):

3) Obciążenie Klienta kwotą 500 zł tytułem "kosztów przywrócenia przedmiotu do stanu poprzedniego".

Próba wyłudzenia.

To drogi sprzęt, nawet przy tej ilosci i tak za sztukę trzeba będzie zapłacić kila tys. Koszty przywrócenia go do stanu do sprzedaży faktycznie mogą wynieść ok 500 zł. Akurat znam dobrze realia i wiem, że to na pewno nie jest próba wyłudzenia kasy.

Co wysłania przedstawiciela do siedziby firmy - nie ma takiej możliwości. j.

Data: 2010-10-29 15:35:13
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnicliof.2tj1.januszekgimli.mierzwiak.com...

Co wys³ania przedstawiciela do siedziby firmy - nie ma takiej
mo¿liwo¶ci.

Udzielcie komus pelnomocnictwa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 14:27:38
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
SDD napisa?(a):

[...]

Udzielcie komus pelnomocnictwa.

Cos takiego: "Ja AK udzielam KN pelnomocnictwa do zawarcia w moim imieniu zakupu XYZ w siedzibie firmy ABC"?

j.

Data: 2010-10-29 16:34:07
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrniclmgv.2tra.januszekgimli.mierzwiak.com...

Cos takiego: "Ja AK udzielam KN pelnomocnictwa do zawarcia w moim
imieniu zakupu XYZ w siedzibie firmy ABC"?

Na pierwszy rzut oka powinno to zadzialac wlasciwie.
Kupi pelnomocnik, wiec tak, jak by to AK kupil, a ze kupil w siedzibie...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 14:36:11
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
SDD napisa?(a):

Na pierwszy rzut oka powinno to zadzialac wlasciwie.
Kupi pelnomocnik, wiec tak, jak by to AK kupil, a ze kupil w siedzibie...

Ok, formalnie: czy takie pelnomocnictwo moze byc zlozone za pomoca formularza na stronie www sprzedawcy?

j.

Data: 2010-10-29 21:30:05
Autor: pawelj
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Co wysłania przedstawiciela do siedziby firmy - nie ma takiej
możliwości.

Chyba sam sobie mnożysz trudności
Jeżeli jesteś fanem czegoś tam to nie rozumiem problemu żeby siąść w auto/ samolot/ pociąg i pojechać do siedziby sprzedawcy i dokonac zakupu.
Jeżeli jest was kilkudziesięciu to tym bardziej niech każdy przyjedzie

Jeżeli wasz przedstawiciel niejest w stanie tego przeprowadzić to napisz o co chodzi i ile osób jest zainteresowanych.
Ja to sprzedam tobie i twoim kolegom z forum. Wszyscy będą zadowoleni.

Chociaż prawie na pewno znajdziesz jakąś przeszkodę bo cholera wie o co ci chodzi.

--
PawełJ

Data: 2010-10-29 21:03:00
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
pawelj napisa?(a):

[...]

Z całym dla Ciebie szacunkiem, skoro nie rozumiesz opisanego tu problemu to nie mamy żadnych szans na jakąkolwiek konstruktywną dyskusję.

j.

Data: 2010-10-29 23:31:44
Autor: cef
januszek wrote:

Z całym dla Ciebie szacunkiem, skoro nie rozumiesz opisanego tu
problemu to nie mamy żadnych szans na jakąkolwiek konstruktywną
dyskusjÄ™.

januszku, co Ci przeszkadza przyjąć rozwiązanie proponowane przez paweljota?

Data: 2010-10-29 21:46:08
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
cef napisa?(a):

[...]

januszku, co Ci przeszkadza przyjąć rozwiązanie proponowane przez paweljota?

Ok, wyobraź sobie, że kilkadziesiąt osób z całej Polski ma jechać do miasta X gdzie musi osobiście złożyć zamówienie (zawrzeć umowę) na zakup przedmiotu Y i wpłacić odpowiednią zaliczkę żeby firma Z zaczęła te zamówienia realizować. Warunkiem jest oczywiście to, że liczba takich osób będzie większa niż powiedzmy 50. Abstrakcja logistyczna i astronomiczne koszty. Przejedź się dla zweryfikowania tej tezy z Wrocławia do Białegostoku i spowrotem, potem opisz wrażenia ;) Mamy XXI wiek, mamy telefony, faxy, Internet a tu mi ktoś wyskakuje z planem "weź se pojedź". Może jescze konno? No średniowiecze po prostu. Umysłowe. Amen ;)

j.

Data: 2010-10-29 17:06:29
Autor: witek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
On 10/29/2010 4:46 PM, januszek wrote:
cef napisa?(a):

[...]

[...]

a nie moze pojechac jedna i 49 kartek papieru?
zgadnij co na tych kartkach.

Data: 2010-10-30 01:38:51
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnicmg77.2vfe.januszekgimli.mierzwiak.com...
cef napisa?(a):

Wroc³awia do Bia³egostoku i spowrotem, potem opisz wra¿enia ;) Mamy XXI
wiek, mamy telefony, faxy, Internet a tu mi kto¶ wyskakuje z planem "we¼
se pojed¼". Mo¿e jescze konno? No ¶redniowiecze po prostu. Umys³owe.

No sorry, ale z takim mysleniem, to nuiedlugo bedziemy sie rozmnazac spuszczajac sie do probowki i wzywajac kuriera, ktory wysle material genetyczny do naszej wybranki z czata.
Kogos tu chyba jakas paranoja ogarnela. XXI wiek jest tak samo zacofany wobec XXX jako XII wobec XXI.

Pozdrawiam
sDD

Data: 2010-10-30 06:40:03
Autor: januszek
[...]

Oczywiscie, pytanie tylko kiedy... ;)

j.

Data: 2010-10-30 01:53:31
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnicmg77.2vfe.januszekgimli.mierzwiak.com...

astronomiczne koszty. Przejed¼ siê dla zweryfikowania tej tezy z
Wroc³awia do Bia³egostoku i spowrotem, potem opisz wra¿enia ;) Mamy XXI

Na pl.misc.kolej dokladnie Ci wytlumacza ile i jakich przewoznikow bilety masz kupic, jaka scieme walnac kierpociowi, gdy ich nie uzna i gdzie wysylac reklamacje. Aron pomoze z kolei wybrac najlepsze busy, wiec nie jest tak zle.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-30 10:33:45
Autor: cef
januszek wrote:

januszku, co Ci przeszkadza przyjąć rozwiązanie proponowane przez
paweljota?

Ok, wyobraź sobie

No własnie widzę, że u Ciebie z wyobraźnią krucho.

Data: 2010-10-30 08:36:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-29 14:56, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 29.10.2010 14:41, januszek pisze:

3) Obciążenie Klienta kwotą 500 zł tytułem "kosztów przywrócenia
przedmiotu do stanu poprzedniego".

Próba wyłudzenia.

   Co to jest wyÅ‚udzenie i z jakiego art. kk jest karalne?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-29 13:43:19
Autor: Maddy
W dniu 29-10-2010 13:19, januszek pisze:
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcÄ… ale od tej
> [...]
sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w

Jak czegoś nie potrafisz robić, to może zajmij się czymś innym?

[...]

I właśnie dla ochrony przed takimi spryciarzami mamy przepisy o sprzedaży konsumenckiej.

Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-29 11:48:27
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Maddy napisa?(a):

[...]

Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?

Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

j.

Data: 2010-10-29 14:15:37
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnicld6g.2t3i.januszekgimli.mierzwiak.com...

Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 14:37:00
Autor: Maddy
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
W dniu 29-10-2010 14:22, januszek pisze:
SDD napisa?(a):

Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?

Nie.

Nie na stronie? Nie wkleiłeś? Nie przeczytałeś?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-29 12:40:03
Autor: januszek
[...]

Jakie to ma znaczenie? j.

Data: 2010-10-29 15:20:57
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrniclg78.2tcq.januszekgimli.mierzwiak.com...

Jakie to ma znaczenie?

Takie, ze skoro nie przeczytales gdzies to pewnie sam to wymysliles, a wykrecasz sie z potwierdzeniem, ze pomysl (z ktorym nie jestes pierwszy) wyszedl od Ciebie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 13:26:59
Autor: januszek
[...]

Czytaj posty w watku *zanim* odpisujesz bo pod postem Olgierda napisalem skad sie to wzielo... ;)

j.

Data: 2010-10-29 12:46:06
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 29 Oct 2010 14:37:00 +0200, Maddy napisał(a):

A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?

Nie.

Nie na stronie? Nie wkleiłeś? Nie przeczytałeś?

Coście się go czepili? Po prostu jeszcze jeden teoretyczny topic. Wolę takie.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-29 12:48:11
Autor: januszek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Olgierd napisa?(a):

[...]

Coście się go czepili? Po prostu jeszcze jeden teoretyczny topic. Wolę takie.

Wyjaśnię bo się nie odczepią. Geneza mojego pytania jest tak, że jestem fanem pewnych urządzeń elektronicznych jednej ale konkretnej, wręcz kultowej dla mnie, marki. Razem z innymi fanami jesteśmy aktywni na forum dyskusyjnym. Właśnie na rynek wchodzi nowy model, bardzo przez nas pożądany. Ceny są wysokie więc oficjalny dystrybutor nie sprowadza towaru do Polski bo boi się, że nie sprzeda i zostanie ze stanem magazynowym. Na forum bardzo nas to martwi, skrzykujemy się więc w kilkadziesiąt osób i grupowo zwracamy się do tego dystrybutora z prośbą o zakup hurtowy. I tu właśnie pojawia się problem bo ten sprzedawca może coś takiego przeprowadzić, może nam nawet zaproponować bardzo dobre ceny. Boi się jednak, tego, że ktoś z nas chce sobie tylko sprzęcik pomacać i po tygodniu go odda. Dlatego to nam, de facto konsumentom, zaczyna zależeć na tym aby w zgodzie z prawem ograniczyć sobie prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni.

j.

Data: 2010-10-29 08:42:50
Autor: witek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
On 10/29/2010 7:48 AM, januszek wrote:
Olgierd napisa?(a):

[...]

[...]

zwrotu towaru w ciÄ…gu 10 dni.

j.

a ten sprzedawca, to jakiś z upośledzeniem umysłowym jest czy jak?

Data: 2010-10-29 12:54:02
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 29 Oct 2010 14:48:11 +0200, januszek napisał(a):

Dlatego to nam, de facto konsumentom, zaczyna zależeć na tym aby w
zgodzie z prawem ograniczyć sobie prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni.

Obawiam się, że się nie da. Nawet pisemne oświadczenie o niekorzystaniu będzie raczej bezskuteczne jako niezgodne z prawem (i to nawet jeśli ustanowisz coś w rodzaju "kary umownej" za złamanie tego dobrowolnego zakazu).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-30 00:02:09
Autor: mvoicem
(10/29/2010 02:54 PM), Olgierd wrote:
[...]

A jeżeliby klient złożył oświadczenie że to urządzenie (nie wiem co to jest więc nie wiem czy to może mieć sens) że będzie urządzenie wykorzystywał w celach zawodowych?

Czy nie przestanie być w tej transakcji konsumentem i problem zniknie?

Chociaż skoro jest taki problem, to lepiej nie kombinować tylko kupić osobiście, w lokalu firmy/dystrybutora itd... :).

Albo znaleźć kumpla z DG który to kupi na firmę.

p. m.

Data: 2010-10-29 14:58:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.10.2010 14:48, januszek pisze:

[...]

Zamiast kombinować, wyślijcie delegata z kasą - niech kupi u
dystrybutora w jego siedzibie i po problemie.

Data: 2010-10-30 10:53:38
Autor: Budzik
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Osobnik posiadaj±cy mail januszek@polska.irc.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Co¶cie siê go czepili? Po prostu jeszcze jeden teoretyczny topic. Wolê takie.

Wyja¶niê bo siê nie odczepi±. Geneza mojego pytania jest tak, ¿e jestem fanem pewnych urz±dzeñ elektronicznych jednej ale konkretnej, wrêcz kultowej dla mnie, marki. Razem z innymi fanami jeste¶my aktywni na forum dyskusyjnym. W³a¶nie na rynek wchodzi nowy model, bardzo przez nas po¿±dany. Ceny s± wysokie wiêc oficjalny dystrybutor nie sprowadza towaru do Polski bo boi siê, ¿e nie sprzeda i zostanie ze stanem magazynowym. Na forum bardzo nas to martwi, skrzykujemy siê wiêc w kilkadziesi±t osób i grupowo zwracamy siê do tego dystrybutora z pro¶b± o zakup hurtowy. I tu w³a¶nie pojawia siê problem bo ten sprzedawca mo¿e co¶ takiego przeprowadziæ, mo¿e nam nawet zaproponowaæ bardzo dobre ceny. Boi siê jednak, tego, ¿e kto¶ z nas chce sobie tylko sprzêcik pomacaæ i po tygodniu go odda. Dlatego to nam, de facto konsumentom, zaczyna zale¿eæ na tym aby w zgodzie z prawem ograniczyæ sobie prawo do zwrotu towaru w ci±gu 10 dni.

kupcie "na firme"
zwrot dotyczy tylko konsumentów.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2010-10-29 14:02:34
Autor: Andrzej Lawa
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
W dniu 29.10.2010 13:19, januszek pisze:
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej

Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.

Data: 2010-10-29 14:14:17
Autor: SDD
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ccab7f1$1news.home.net.pl...

Nie sprzedawaæ w sklepie internetowym, tylko we w³asnej siedzibie.

Albo wraz z zakupem Klient sklada oswiadczenie, ze zakupuje towar na cele zwiazane z prowadzona (chocby i neizarejestrowana) dzialalnoscia gospodarcza i dostaje w zwiazku z tym stosowna fakture/rachunek.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 17:35:44
Autor: Kotlet
W dniu 2010-10-29 13:19, januszek pisze:
[...]

hehe, towar idzie prosto z hurtowni i jak klient odesle to masz problem :)

http://nowedopalacze.eu/
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-10-30 08:38:45
Autor: Liwiusz
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
W dniu 2010-10-29 13:19, januszek pisze:
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru

   Wystawiaj na licytacji.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 23:25:19
Autor: Filip Ozimek
Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
W dniu 2010-10-29 13:19, januszek pisze:

Czy takie podejścia do sprawy są ok?

j.

A może sprzedawać to jako artykuł na specjalne zamówienie?

--
Filip.

Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru