Wyłączenie prądu w mieszkaniu

Data: 2020-11-05 11:56:39
Autor: ąćęłńóśźż
Wyłączenie prądu w mieszkaniu
Logiki nie ma.

Przykładowo sprzedajesz mieszkanie, nabywca nie przerejestrowuje na siebie energii, w STOEN nie chcą odłączyć, a Ty nie chcesz dostawać wezwań do zapłaty.
Kilka dni straciłem z nagrywaniem biurestwa na dyktafon (na dowód że nastąpiła rezygnacja ze świadczenia usługi) i awanturą u jakiegoś lokalnego dyrektora żeby dupy ruszyli.
I tak nie odłączyli, zaczęli dzwonić do nowego właściciela (nagle jakoś się stał dla nich po awanturach partnerem do rozmowy).

A innym razem składasz reklamację bo licznik zapierdala jak Kusociński i... odłączają żeby Cię udupić kosztem ponownego podłączenia i plombowania.

Monopol.

Rada:
W umowie najmu zawrzyj zapis, że umowę na dostawę energii zawiera najemca w terminie ..... dni. Spiszcie datę i stany liczników (te stany to jakiś święty graal dla elektryków), obydwa podpisy.

-- -- -
Wynajmuję mieszkanie, niestety najemca nie płaci i będę wchodzić na drogę prawną.
Ponieważ nie mam pieniędzy od najemcy, to zapłaciłam tylko czynsz do wspólnoty, ale nie zapłaciłam za prąd.
Energetycy przysłali upomnienie, to im odpisałam, ze nikt tam nie mieszka, nie będę płacić niech odłączą prąd, a oni nie chcą odłączyć już 3 miesiące.
Tłumaczą się, że nie można.
Natomiast koleżanka spóźniła się z opłaceniem rachunku za prąd, wysłali jej SMS, że nie wpłynęła kwota i proszą o uregulowanie w ciągu 7 dni, to jej odłączyli po miesiącu.
Gdzie tu logika?

Wyłączenie prądu w mieszkaniu