Wyłączenie przekierowań w Play

Data: 2010-01-17 11:57:24
Autor: Olo
Wyłączenie przekierowań w Play
Niech mnie ktoś oświeci jak to zrobić. Od kilku tygodni walczę z play aby powyłączali mi wszystkie przekierowania na moim numerze. Jak na razie udało się tylko wyłączyć na stałe przekierowania na pocztę głosową, niestety nadal działa przekierowanie na nr +48790998725 kiedy mój nr jest zajęty i gdy jestem niedostępny. Nie działają krótkie kody, które teoretycznie powinny to wyłączyć, nie działa też powyłączanie tego z poziomu telefonu, bo za każdym razem po teoretycznej deaktywacji usługa powraca. BOK twierdzi, że zrobił co mógł i radzi mi wymienić telefon (żenada). Co prawda można jest wpisać inny nr gdzie mają być przekierowywane rozmowy, ale mi nie o to chodzi, bo i tak po skasowaniu nr wpisanego, ponownie pojawia się +48790998725.
Poradźcie jak się pozbyć tego raz na zawsze, a oczywiście salon play tego nie może wyłączyć - byłem już kilka razy.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-01-17 11:58:25
Autor: amBrose
Wyłączenie przekierowań w Play
Niech mnie ktoś oświeci jak to zrobić. Od kilku tygodni walczę z play

zwień telefon a zobaczysz magie

jk

Data: 2010-01-17 13:14:47
Autor: Olo
W dniu 2010-01-17 11:58, amBrose pisze:
zwień telefon a zobaczysz magie

jk
Na jaki? - na SE, Noki i Sagem nie działa.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-01-17 13:26:54
Autor: SDD

Użytkownik "Olo" <wz500@jc.cy> napisał w wiadomości news:hiuuve$45c$1inews.gazeta.pl...

Na jaki? - na SE, Noki i Sagem nie działa.

Na zaden. W kazdym bedzi eto samo.
Usluga "kto dzwonil" (czy jak ona sie tam nazywa) jest usluga zapewne obowiazkowa w Play i nie da sie jej wylaczyc tak samo jak nei da sie wylaczyc np. uslugi wysylania czy odbierania SMS-ow (choc mozna wlaczyc blokady tychze :).

Nie rozumiem , co ta usluga moze komu przeszkadzac, skoro jest bezplatna dla obu stron i - w odroznieniu od niektorych innych sieci - informacja nie przychodzi jako SMS, tylko jako wiadomosc sieciowa CB.
Skoro tak bardzo nienawidzisz tej uslugi, zmien po prostu siec na taka, w ktorej mozna ja wylaczyc. W TAK-TAK-u bodajze mozna ja wylaczyc.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-17 13:03:55
Autor: SDD

Użytkownik "Olo" <wz500@jc.cy> napisał w wiadomości news:hiuqeb$ejn$1inews.gazeta.pl...

Poradźcie jak się pozbyć tego raz na zawsze, a oczywiście salon play tego nie może wyłączyć - byłem już kilka razy.

A czemu chcesz si etak ardzo tego pozbyc?
Przeciez to *nie jest* poczta glosowa!
(tylko usluga informujaca o tym, ze ktos probowal sie dodzwonic - calkowicie bezplatna tak dla Ciebie, jak i dla dzwoniacego)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-18 21:56:35
Autor: Olo
W dniu 2010-01-17 13:03, SDD pisze:

A czemu chcesz si etak ardzo tego pozbyc?
Przecież na swoich stronach play pisze, że usługę tę można wyłączyć. Więc chciałem ją wyłączyć. Jak się tego nie daje wyłączyć to po kiego grzyba piszą i podają kody aby móc włączać wyłączać itp. Znalazłem już w necie, że jest to usługa sieciowa czyli niezależna od widzimisię użytkownika tylko od ustawień sieci i teoretycznie nie da się tego wyłączyć w play (tak na marginesie w erze dało się wyłączyć wszystkie przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-01-18 14:14:17
Autor: Ircys
On 18 Sty, 21:56, Olo <wz...@jc.cy> wrote:
> [...]

przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest
to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.

Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?

To, jak napisałeś, jedna z usług sieciowych, do których abonent
ma bardzo ograniczony dostęp. Zależy on tylko od widzimisię
operatora. Akurat w tym wypadku play to blokuje. Oczywiście
można to wyłączyć przez BOK ale trudno się tam "przebić"
z tak niestandardowymi prośbami, jak ta Twoja, przez niekometentny
(chyba w 100%) beton konsultacyjny.

Ircys

Ircys

Data: 2010-01-18 23:39:24
Autor: Maciej Muran
Wyłączenie przekierowań w Play
Użytkownik "Ircys" <ircys@post.pl> napisał

Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?

Zaraz, po kolei...
Usługa w Play o nazwie "Już w zasięgu" (informacja bezpośrednio na ekran o fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami. Właśnie sprawdziłem na jednym z numerów w Play, na którym "już w zasięgu" została wyłączona. Przekierowania pomimo anulowania po kolejnym sprawdzeniu ich stanu pokazują przekaz połączeń na nr +48790998725.
I dokładnie tak samo jest w Orange jeśli wyłączyć "Ktoś dzwonił" przy czym Orange wplątuje w to jeszcze pocztę głosową - jakbyś przekazywania połączeń nie wyłączał, to i tak wrócą one do stanu "zajęty/nieosiągalny = +48500111333".
OIDP w Plusie też tak jest. W Erze to już nie wiem, bo dawno nie korzystałem.

I w rozumieniu powyższego usługę Play o nazwie "Już w zasięgu" można wyłączyć pisząc prośbę w Play24. Przećwiczyłem to na sobie i to działa.

[...]

Beton to tam jest. Natomiast w przypadku usług niestandardowych twardością przypomina każdy inny bok-beton ;)

Maciek.

Data: 2010-01-18 15:04:11
Autor: Ircys
Wyłączenie przekierowań w Play
On 18 Sty, 23:39, "Maciej Muran" pisze...
> [...]

fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który
był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami.

Racja! Dzięki za czujność!
Pomyliłem nazwę usługi ale wszystko inne bez zmian.

Ludziska u nas marudzili na tą usługę i próbowałem
załatwić wyłączenie tego (przekierowania) przez BOK.
Odpowiedzi konsultantów były poniżej poziomu
trzeźwo myślącego człowieka, zresztą jak zawsze :)
Jak znajdę trochę czasu (coraz ciężej z nim) to
poopisuję trochę rozmów z plajem - jaja jak berety.
Wrócę też do tematu błędów taryfikacyjnych pleja
bo sprawa nabiera tempa.

Podpisuję się po Maćkowym "zmaksymalizowanym
prawdopobieństwo nawiązania rozmowy" :))
Czyżby zostało wyciągnięte z jakiegoś marketingowego
bełkotu promocyjnego?

Ircys

Data: 2010-01-19 23:22:24
Autor: Olo
W dniu 2010-01-18 23:14, Ircys pisze:

Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?

Nie pisałem o usłudze "już w zasięgu" (to już mam wyłączone) tylko o wyłączeniu przekierowań kiedy tel jest zajęty lub użytkownik niedostępny.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-01-20 10:01:29
Autor: Ircys
On 19 Sty, 23:22, Olo <wz...@jc.cy> wrote:
> [...]

Nie pisałem o usłudze "już w zasięgu" (to już mam wyłączone) tylko o
wyłączeniu przekierowań kiedy tel jest zajęty lub użytkownik niedostępny.

Tak wiem, już przecież tłumaczyłem, że pomyliłem tylko nazwę usługi
ale cały czas miałem na myśli właściwą usługę (przekierowanie).

Ircys

Data: 2010-01-17 21:11:28
Autor: W
Wyłączenie przekierowań w Play
Olo wystukał, co następuje:

[...]

Spróbuj "magii play" - wymień kartę sim (podobno w wielu przypadkach pomaga...)

A co do wyłączania - u mnie w HTC (winmo) mogę bez problemu wyłączyć dowolne przekierowania i ustawienia są zapamiętywane...

Data: 2010-01-18 00:48:31
Autor: SDD

Użytkownik "W" <acocieto@obchodzi.pl> napisał w wiadomości news:Xns9D03E111B356Ewuathomelwiczek.at.home...

A co do wyłączania - u mnie w HTC (winmo) mogę bez problemu wyłączyć dowolne
przekierowania i ustawienia są zapamiętywane...
 Tak?
I oczywiscie tez masz numer w Play? I udalo Ci sie wylaczyc przekierowanie na 790998725?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-18 10:50:25
Autor: W
Wyłączenie przekierowań w Play
SDD wystukał, co następuje:

[...]

Hmm... właśnie ponownie sprawdziłem i dla niedostępnego/zajętego po odznaczeniu i zapisaniu ustawiany jest podany numer o_x dziwne, bo jak się bym 'bawiłem' jakoś 1-2 miesiecy temu to bez problemu mogłem sobie wszystko wyłączyć i faktycznie było zapamiętane.
Przepraszam za zamieszanie :(

Data: 2010-01-18 17:39:02
Autor: Maciek
[...]

Nie pozbędziesz się tego.
To samo masz w każdej innej sieci w Polsce.
I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".
To się pojawiło OIDP wraz z nastaniem UMTS. Kiedyś dzwoniący dostawał sygnał zajętości. Teraz dostaje komunikat głosowy o treści "Abonent jest zajęty". Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. - domniemywam, że to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe włączone.

M.

Data: 2010-01-18 18:46:30
Autor: SDD

Użytkownik "Maciek" <@.../> napisał w wiadomości news:hj22r9$6kk$1newsread1.aster.pl...

Nie pozbędziesz się tego.
To samo masz w każdej innej sieci w Polsce.

E tam, w "Erze Firmowej" (czyli telefon stacjonarny z Ery) nie mam ustawionych zadnych domyslnych przekierowan.

I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".
To się pojawiło OIDP wraz z nastaniem UMTS. Kiedyś dzwoniący dostawał sygnał zajętości. Teraz dostaje komunikat głosowy o treści "Abonent jest zajęty".

A co tu usluga ma do rzeczy?
Centrala dostaje sygnalizacje ze numer abonenta B jest zajety i odtwarza to co jej zaprogramowali - moze to byc zajetosc, moze byc komunikat a moze tez skoczny obertas.

Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. - domniemywam, że to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe włączone.

Jakiego zaczekania na linii? Moze chodzi Ci o usluge "polaczenie oczekujace"? Wszystkie sieci ja oferuja na wszystkich swoich BTS-ach, tylko nie w kazdej ofercie jest dostepna.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-18 21:06:34
Autor: Maciek
Wyłączenie przekierowań w Play
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał
[...]

Wiem co to jest call waiting. Przykładowo acz realnie: dzwonię z orange do kumpla w orange, który na 100% ma wyłączone cw. I słyszę: Abonent w tej chwili prowadzi rozmowę. Możesz zaczekać na linii albo coś tam. Innym razem dostaję 'zwykłą' zajętość.

I to tutaj, na grupie, przeczytałem, że takie rzeczy są możliwe w zależnosci od BTS-a i podpowiedziałem sobie od razu, że to te od UMTS.

W sumie to zwykłe zalety ISDN, nad którymi - póki co - nikt jeszcze rozsądnie nie zapanował w Polsce.

Aha! Co do tych wszystkich sieci w Polsce to przepraszam, zagolopowałem się niezbadawszy. Era jest wyjątkiem? (potwierdzającym regułę?)

Maciek.

Data: 2010-01-18 23:20:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-18 18:46, SDD wrote:

[...]

Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)

Data: 2010-01-18 23:41:06
Autor: Maciej Muran
Wyłączenie przekierowań w Play
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał
Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)

Na Ciebie zawsze można liczyć :)
Właśnie tego "inteligentnego" sformułowania mi brakowało do opisania tego, co chciałem powiedzieć. Podziękował :)

Maciek.

Data: 2010-01-18 18:54:54
Autor: SDD
Wyłączenie przekierowań w Play

Użytkownik "Maciek" <@.../> napisał w wiadomości news:hj22r9$6kk$1newsread1.aster.pl...

I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".

Z tym masz racje - wylaczylem przed chwila te usluge w Erze (komorkowej) a pomimo to przekierowanie na +48602953200 zostalo.

Pozdrawiam
SDD

Wyłączenie przekierowań w Play