Wyłamanie zamka - współwłasność

Data: 2012-02-05 15:42:35
Autor: maxi
Wyłamanie zamka - współwłasność
16:34 05-02-2012

Witam,

 zajmuję parter domu który jest współwłasnością - dziś współwłaściciel, który mieszka na strychu wyłamał mi zamek do łazienki którą na codzień użytkuję / dom do uzytkowania został podzielony nieformalnie, ale każdy ze współwłaśicieli zamyka swoje pomieszczenia na klucz /

 Wyłamał, mimo mojego sprzeciwu w dodatku zaczął pod wanną wybijać kafelki bo...jak co roku zamarzła kanalizacja ...
 Mam zdewastowaną łazienkę, wezwałam policję ale oni umyli ręce bo to współwłaśność...

 Czy współwłaściciel miał prawo?
 proszę o pomoc, jestem sama z dzieckiem i mamy założoną niebieską kartę :(

Data: 2012-02-05 11:49:20
Autor: witek
On 2/5/2012 9:42 AM,  maxi wrote:
Wyłamał, mimo mojego sprzeciwu w dodatku zaczął pod wanną wybijać kafelki
bo...jak co roku zamarzła kanalizacja ...

Czyli wg ciebie ma sie do wiosny nie myc?

>  proszę o pomoc, jestem sama z dzieckiem i mamy założoną niebieską
>  kartę

a ja jestem sam bez dzieci i mam żólte papiery

A tak na serio, to co ma jedno do drugiego?

Data: 2012-02-05 21:25:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.02.2012 18:49, witek pisze:

 > proszę o pomoc, jestem sama z dzieckiem i mamy założoną niebieską
 > kartę

a ja jestem sam bez dzieci i mam żólte papiery

A tak na serio, to co ma jedno do drugiego?

Nie wiem, jak to odebrała policja, ale dla mnie to brzmi "ja mam kartę i dziecko, więc ma być tak, jak chcę!"

Data: 2012-02-05 17:05:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.02.2012 16:42,  maxi pisze:

  zajmuję parter domu który jest współwłasnością - dziś współwłaściciel, który
mieszka na strychu wyłamał mi zamek do łazienki którą na codzień użytkuję /
dom do uzytkowania został podzielony nieformalnie, ale każdy ze

No i tu jest klucz: nieformalnie.

Formalnie każdy współwłaściciel ma takie same prawa do całej nieruchomości

Należy formalnie podzielić nieruchomość - ale pozostanie problem instalacji jednej osoby przechodzących przez fragmenty nieruchomości drugiej osoby. Jeśli zamarzł mu pion kanalizacyjny - oczekujesz że musiałby czekać z korzystaniem z np. toalety aż do odwilży??

Dlatego też należy zadbać o to, żeby wydzielone własności były rzeczywiście niezależne.

[ciach]

  proszę o pomoc, jestem sama z dzieckiem i mamy założoną niebieską kartę :(

A jakie to ma znaczenie w tej sprawie?

Data: 2012-02-05 16:30:43
Autor: maxi
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
Dlatego też należy zadbać o to, żeby wydzielone własności były rzeczywiście niezależne.
Niestety nie jest to mozliwe :(
>   proszę o pomoc, jestem sama z dzieckiem i mamy założoną niebieską kartę
:(

A jakie to ma znaczenie w tej sprawie?

A takie,że to już nie pierwsza taka sytuacja, gdzie niszczy moje rzeczy i wyłamuje zamki.Facet jest psychiczny, ja obawiam się o swoje i dziecka bezpieczeństwo :(
W ten sposób to on wedrze się w nocy do mojego pokoju i co, też nikt mu nic nie zrobi ?

To jest naruszenie posiadania, tylko sądownie mogę coś osiągnąć?

Data: 2012-02-05 17:52:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.02.2012 17:30,  maxi pisze:

Dlatego też należy zadbać o to, żeby wydzielone własności były
rzeczywiście niezależne.
Niestety nie jest to mozliwe :(

Bo?

[...]

A u was biją Murzynów. (jeśli nie rozumiesz tej uwagi, poszukaj sobie hasła "Radio Erewań")

W ten sposób to on wedrze się w nocy do mojego pokoju i co, też nikt mu nic
nie zrobi ?

Nie widzisz drobnej różnicy pomiędzy wdzieraniem się bez racjonalnego powodu do pokoju zamieszkiwanego przez kogoś, a wyłamaniem zamka w formalnie wspólnej łazience w celu wykonania pilnej i koniecznej naprawy?

To jest naruszenie posiadania, tylko sądownie mogę coś osiągnąć?

Póki ta łazienka nie będzie częścią wydzielonej niezależnej własności trochę ciężko mówić o naruszeniu posiadania - jak udowodnisz, że nie była w jego posiadaniu, a ty złośliwie założyłaś jakiś zamek?

Skoro są wspólne to oboje macie prawo tak samo używać, sorry winnetou. Zwłaszcza że miał obiektywną potrzebę tam wejść (awaria).

Pytanie dodatkowe: dlaczego kanalizacja idąca przez "twoją" łazienkę nie jest właściwie zaizolowana?

Data: 2012-02-05 17:55:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 5 Feb 2012 16:30:43 +0000 (UTC), maxi napisał(a):

A takie,że to już nie pierwsza taka sytuacja, gdzie niszczy moje rzeczy i wyłamuje zamki.
Nie twoje rzeczy tylko wspólne. I to nie bez słusznej przyczyny.

Facet jest psychiczny,
Ale nie ubezwłasnowolniony. Poza tym ci nie wierzę.

 ja obawiam się o swoje i dziecka  bezpieczeństwo :(
Nie widzę powodu.

W ten sposób to on wedrze się w nocy do mojego pokoju i co, też nikt mu nic nie zrobi ?
Spoko, jak cię zabije to go ukarają :)

To jest naruszenie posiadania,
Nieprawda.

tylko sądownie mogę coś osiągnąć?
Nic sądownie nie uzyskasz co by było warte zachodu. Daruj sobie. Zamiast
tego weź stary materac i ociepl tą cholerną kanalizację, zaoszczędzisz
sobie kolejnego włamu :)

--
Jacek

Data: 2012-02-06 00:45:04
Autor: maxi
Wyłamanie zamka - współwłasność
Witam,

może nie napisalam dokładnie na samym początku - wspołwłaściciel ma SWOJĄ łazienkę na strychu, ja na parterze mam swoją.
Nieformalnie on uzytkuje piętro, ja parter. Każdy ma swoje media poza:
- wodą
- kanalizacją

Pion jednego i drugiego przechodzi przez łazienkę na parterze /moją/, co roku jak są mrozy dzieje się to samo: zamarza, nie tylko u nas ale i u sąsiadów też.

A to,że mamy niebieską kartę to dlatego,że już od kilku lat ten współwłasiciel stara się mnie i dziecko wyrzucić ze wspólnego domu, chociaż ma swój nowy ,dobudowany obok.
I tu nie ja forsuję wersję :że ja mam dziecko i kartę to ma być jak ja chcę" tylko to ON od dłuyższego czasu stosuje przemoc fizyczną i psychiczną.

Wiem,że tu jest pewnie głównie "męskie" grono, stąd pewnie ta solidarność plemników i zasada: a dokopać babie :(

nieżyczę nikomu tego co ja przeszłam w ostatnich latach.
pozdro

Data: 2012-02-06 08:24:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2012 01:45,  maxi pisze:

Pion jednego i drugiego przechodzi przez łazienkę na parterze /moją/, co roku jak są mrozy dzieje się to samo: zamarza, nie tylko u nas ale i u sąsiadów też.

To dlaczego tyle czasu nikt, za przeproszeniem, dupy nie ruszył i nie
zaizolował porządnie??

[...]

Ręce opadają... Wyraźnie pisałem nie że uważam, że tak jest, ale jakie
możesz sprawiać wrażenie machając bez związku z tematem tą całą kartą i
dzieckiem! Teraz dotarło?

Równie dobrze mogłabyś lecieć na policję z krzykiem "w sklepie mnie
oszukano - pomóżcie mi, bo mam dziecko i błękitną kartę!".

Albo "zakład energetyczny mi za dużo policzył - szybko mi pomóżcie bo
mam dziecko i błękitną kartę!".

Wiem,że tu jest pewnie głównie "męskie" grono, stąd pewnie ta solidarność plemników i zasada: a dokopać babie :(

No idiotka... Po prostu idiotka... Albo żeńska szowinistka - cokolwiek
nie tak, to "męski spisek". Lecz się!

nieżyczę nikomu tego co ja przeszłam w ostatnich latach.

A u was nadal biją Murzynów.

Twoje przejścia nie mają znaczenia w tej konkretnej sprawie! Gdyby
włamał się ot tak sobie dla uprzykrzenia życia - to co innego. Ale tutaj
sama piszesz, że MUSIAŁ się dostać do tych rur!

Wyłamanie zamka - współwłasność