Wyliczenie kątów w/g współrzędnych

Data: 2013-03-09 13:18:37
Autor: Delfino Delphis
Wyliczenie kątów w/g współrzędnych
Big Jack wrote:

Temat może nie do końca związany z lotnictwem, ale myślę, że mocno się o
nie ocierający. Chciałbym ustalić kąty między trzema punktami znając ich
współrzędne geograficzne. Jest jakaś strona www lub program, do których
wrzuciłbym odpowiednie dane, a zwróciłoby mi interesujące mnie
informacje? TIA

Istnieją odpowiednie wzory geometrii sferycznej. Jeśli niczego nie znajdziesz, to mogę służyć pomocą. Nie są bardzo skomplikowane (na poziomie pierwszego roku studiów astronomii), ale trochę żmudne :)

Data: 2013-03-09 08:23:38
Autor: TJ_Blues
On Saturday, March 9, 2013 7:18:37 AM UTC-5, Delfino Delphis wrote:
Big Jack wrote:

> [...]

> Istnieją odpowiednie wzory geometrii sferycznej. Jeśli niczego nie znajdziesz, to mogę służyć pomocą. Nie są bardzo skomplikowane (na poziomie pierwszego roku studiów astronomii), ale trochę żmudne :)

Geometria sferyczna jest przydatna ;-) Ale Jack nie wspomnial o jakie odleglosci mu chodzi. Jesli chodzi mu o katy miedzy np. Przemyslem Gdanskiem i Wroclawiem
to zwykla plaska trygonometria da wystarczajaco dobre przyblizenia.
Do takich obliczen wystarcza tablice lub kalulator z arcusami :-)

cheers

Data: 2013-03-10 08:53:15
Autor: Big Jack
Wyliczenie kątów w/g współrzędnych
W wiadomości
*TJ_Blues* napisał(-a):

[...]

To prawda, odległości nie były specjalnie duże. Bardziej lotnicze niż kosmiczne. W każdym razie, rozwiązanie z Google Earth okazało się w zupełności wystarczajace i za jego podsunięcie dziękuję Jarkowi.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Wyliczenie kątów w/g współrzędnych