Wyłudzałuszki i Komisja Majątkowa

Data: 2009-10-24 15:11:50
Autor: Grzegorz Z.
Wyłudzałuszki i Komisja Majątkowa
Miasto ma odpowiedź od sióstr boromeuszek. - Podtrzymują roszczenia co do
własności szpitala. Nie są zainteresowane prowadzeniem działalności na
innych terenach - informuje Tomasz Klek z biura prasowego Urzędu Miasta.
Przed trzema miesiącami boromeuszki po latach milczenia poinformowały, że
chcą odzyskać nieruchomość przy al. Wyzwolenia. Twierdzą, że po to, by
prowadzić w niej usługi opiekuńczo-lecznicze.

Zakon prowadził ten szpital przed wojną. W latach 90. starał się go
odzyskać. Ale w 1994 r. Komisja Majątkowa (działająca przy MSWiA komisja
złożona z przedstawicieli rządu i episkopatu, rozstrzygająca w sprawach
majątku odebranego Kościołowi w czasach PRL) umorzyła postępowanie. W
sierpniu 2009 r. pełnomocnik boromeuszek poprosił o ponowne rozpatrzenie
sprawy. Komisja potwierdziła, że zakon nie ma możliwości odwołania. Siostry
mogą albo dogadywać się z miastem, albo wystąpić z pozwem do sądu
powszechnego.

Przed miesiącem prezydent Piotr Krzystek przesłał siostrom propozycję
współpracy i wymienił trzy możliwe adresy: szpitala, budynku przy ul.
Strzałowskiej oraz domu dziecka w Zdrojach (po wyprowadzeniu dzieci do
rodzinnych domów dziecka lub rodzin zastępczych). W wywiadzie dla "Gazety"
mówił: " Według mnie najlepsze dla miasta byłoby sprzedanie szpitala i
terenu, a za uzyskane pieniądze zrealizowanie ważnych celów społecznych.
Być może także wybudowanie domu pomocy społecznej i powierzenie go siostrom
do prowadzenia (...). Myślę, że siostry są gotowe do rozmowy, bo tak
naprawdę chodzi im tylko o pomoc drugiemu człowiekowi".

Z przełożoną kongregacji nie udało nam się wczoraj porozmawiać. Z kolei ks.
dr Grzegorz Harasimiak, pełnomocnik sióstr nie chciał się wypowiadać.
Stwierdził, że czekają na dokumenty z Komisji Majątkowej.

Co teraz zrobią prezydent Piotr Krzystek i radni? Klek mówi jedynie, że w
najbliższych dniach miasto zajmie stanowisko.

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7181031,Boromeuszki_godza_sie_tylko_na_szpital.html

Data: 2009-10-24 17:19:02
Autor:
Wyłudzałuszki i Komisja Majštkowa
On Sat, 24 Oct 2009 15:11:50 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Miasto ma odpowiedž od sióstr boromeuszek. - Podtrzymujš roszczenia co do
własno˝ci szpitala. Nie sš zainteresowane prowadzeniem działalno˝ci na
innych terenach - informuje Tomasz Klek z biura prasowego Urzędu Miasta.
Przed trzema miesišcami boromeuszki po latach milczenia poinformowały, że
chcš odzyskać nieruchomo˝ć przy al. Wyzwolenia. Twierdzš, że po to, by
prowadzić w niej usługi opiekuńczo-lecznicze.

Zakon prowadził ten szpital przed wojnš. W latach 90. starał się go
odzyskać. Ale w 1994 r. Komisja Majštkowa (działajšca przy MSWiA komisja
złożona z przedstawicieli rzšdu i episkopatu, rozstrzygajšca w sprawach
majštku odebranego Ko˝ciołowi w czasach PRL) umorzyła postępowanie. W
sierpniu 2009 r. pełnomocnik boromeuszek poprosił o ponowne rozpatrzenie
sprawy. Komisja potwierdziła, że zakon nie ma możliwo˝ci odwołania. Siostry
mogš albo dogadywać się z miastem, albo wystšpić z pozwem do sšdu
powszechnego. [...]

 skoro budynek byl siostrzyczek, a wladza ludowa go im zabrala to
 po prostu musi im go zwrocic! czyzbys akceptowal zlodziejstwo ?

--

 HeSk

"Nieprawdš jest, jakoby Internet był ziemiš niczyjš

Data: 2009-10-24 17:26:47
Autor: Grzegorz Z.
Wyłudzałuszki i Komisja Majątkowa
powszechnego. [...]

 skoro budynek byl siostrzyczek, a wladza ludowa go im zabrala to
 po prostu musi im go zwrocic! czyzbys akceptowal zlodziejstwo ?

To jeszcze niech odda szczecińską katedrę (i większość świątyń) odebranych
w 1945 roku ewangelikom.

Data: 2009-10-24 18:10:34
Autor:
Wyłudzałuszki i Komisja Majštkowa
On Sat, 24 Oct 2009 17:26:47 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

> [...]
>  po prostu musi im go zwrocic! czyzbys akceptowal zlodziejstwo ?

To jeszcze niech odda szczecińską katedrę (i większość świątyń) odebranych

 skieruj sprawe do sadu i walcz o sprawiedliwosc !

--

 HeSk

Data: 2009-10-24 17:41:23
Autor: CYC
Wyłudzałuszki i Komisja Majątkowa

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomoś

.....<

Być może także wybudowanie domu pomocy społecznej i powierzenie go siostrom
do prowadzenia (...). Myślę, że siostry są gotowe do rozmowy, bo tak
naprawdę chodzi im tylko o pomoc drugiemu człowiekowi".

Czy taka sama jaka sprawuja nad niepelnos[prawnymi dziecmi , co mielismy okazje ogladac w Tv pare dni temu?

Z przełożoną kongregacji nie udało nam się wczoraj porozmawiać.

Zbyt zajeta liczeniem spodziewanych zyskow .
Dalbym im tez , ale miotly do rak i zapedzil do normalnej solidnej roboty .
Kazda instytucja panstwowa a takze prywatna ma obowiazek zapewnic w domach opieki nadzor ludzi przygotowanych do pracy ze starcami , dziecmi , niepelnosprawnymi , czy w hospicjach . Spod tego obowiazki wylaczeni sa ksieza i   tzw. "siostry "  , ktore najczesciej po 7 klasach realizuja zadania , przypisane z urzedu tylko tym , ktorzy musza miec  wyzsze wyksztalcenie . W Polsce jednak widac wystarczy byc osoba tzw. konsekrowana aby nalezaly sie jej wszystkie przywileje i uprawnienia . Ksiadz zostaje z urzedu i z marszu nauczycielem dyplomowanym , siostra zakonna dostaje uprawnienia do pracy z niepelnosprawnymi , inny ksiadz zostaje z dnia na dzien generalem z wlasciwa funcji pensja , lub kapelanem rowniez wszpitalu i tylko czekac , kiedy kazden z nich bedzie mial uprawnienia do przeprowadzania operacji serca !.A panstwo na tolozy nie baczac na koszty , ktore rosna w zastraszajacym tempie , tymbardziej jesli wezmie sie pod uwage rowniez te darowizny z ktrymi mamy na codzien do czynienia , ot jak ta opisana w cytowanym artykule.
Tu nalezy dodac , ze kosciol odzyskal juz znacznie wiecej niz zabrala mu tzw. komuna  i odzyskuje nadal i zeby bylo smieszniej to nieruchomosci po cenach  , ktore wywoluja pusty smiech i rzadanie sprowadzenie do sprawy prokuratora . Nie , nie na ksiezy , tylko na tych urzednikow , ktorzy poddali sie ich presji , namowom lub zwyczajnemu koniunkturalizmowi i darowuja lekka raczka nie swoje chca zyskac uznanie ksiezy .

cyc

Wyłudzałuszki i Komisja Majątkowa