Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

Data: 2012-07-10 18:31:23
Autor: Krzysiek
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
Oto co pisze "Zespol.Alior.Sync" na forum mBanku:

"W nawiązaniu do powyższej dyskusji informujemy, że w zeszłym tygodniu bank wypłacił klientom pierwsze premie (cashback) za zakupy w Internecie. Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie tą usługą. Jednak zaobserwowaliśmy, że na forach pojawiają się pomysły służące wyłudzeniu premii od banku, a nawet stwierdziliśmy kilka prób ich realizacji w praktyce. Dlatego pragniemy przypomnieć, że bank prowadzi aktywny monitoring transakcji klientów i w przypadku podejrzenia, że dana transakcja jest fikcyjna (co w świetle prawa stanowi przestępstwo oszustwa), wypłata premii będzie wstrzymywana do czasu wyjaśnienia takiego przypadku.
Kilkanaście spraw związanych z próbą nieuczciwego wzbogacenia się byliśmy niestety zmuszeni skierować do prokuratury. Zatem tych, którzy pozyskują premię w sposób nieuczciwy, namawiamy do zmiany zwyczajów i korzystania z cashbacku nadal, ale już jednak uczciwie"

http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/forum/10,992213,od-jutra-1406-rusza-alior-sync,69.html

Data: 2012-07-10 18:33:22
Autor: dym80
Krzysiek <usenet@mail.vxx.pl> napisał(a):
[...]

Tą informację podali na swoim fanpejdżu.

A tak w ogóle to jak wygląda internetowa transakcja fikcyjna?
Czy to chodzi o to, że na allegro sprzedaję kumplowi powietrze w butelkach?

Data: 2012-07-10 20:48:02
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-07-10 20:33,  dym80 pisze:
[...]

Fikcyjna, to będzie wtedy, jeśli Ty nie dostarczysz mu tych butelek, albo nie dostaniesz kasy i będzie to z góry ukartowane.
Ewentualnie można by sprawdzać, czy zapłaciłeś PCC i włączyłeś to do PIT (no - chyba, że to powietrze miało co najmniej pół roku, było używane, a Ty tego nie robisz regularnie (hint: następnym razem sprzedawaj złudzenia. Tak robią TU i mają się dobrze.))

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-12 12:15:11
Autor: yoss
[...]

Akcja zatacza coraz szersze kręgi. Teraz artykuł na wp:
http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Polak-potrafi-czyli-tak-wyludza-sie-pieniadze-z-banku,wid,14752947,wiadomosc.html?ticaid=1ecac

Data: 2012-07-12 03:28:24
Autor: luc
On 12 Lip, 12:15, "yoss" <y...@spam.wp.pl> wrote:

> [...]
> Tak robią TU i mają się dobrze.))

> Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

O! Dziennikarze trafili na usenet:
<http://banki.wp.pl/kat,6600,title,Zbieracze-wisienek-wyciskaja-z-
bankow-nawet-5-tys-zl,wid,14709745,wiadomosc.html>

Wychodzi na to, że z co lepszymi pomysłami trzeba będzie uciec do
TORa ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2012-07-12 12:42:09
Autor: neoniusz
W dniu 12.07.2012 12:28, luc pisze:
[...]

Cytaty glownie z trolla Leszka. Szkoda, ze oceniaja grupe po trollu.

Data: 2012-07-12 12:47:47
Autor: neoniusz
W dniu 12.07.2012 12:42, neoniusz pisze:
[...]

I ciekawe skad urodzil to:

"Mnie banki na razie płacą około 5 tysięcy złotych rocznie, z tym że to wartość chwilowa. Być może dostanę więcej, być może mniej. Na razie z wyliczeń wyszło mi około 5 tysięcy złotych z dokładnością lepszą niż 100 złotych rocznie - mówi Wirtualnej Polsce Leszek z Białegostoku, forumowicz zajmujący się wyłapywaniem bankowych okazji."

Data: 2012-07-12 13:03:18
Autor: lolekanabolek
W dniu 2012-07-12 12:47, neoniusz pisze:

[...]

4xbgz+4xmille i tyle wyjdzie rocznie

Marcin

Data: 2012-07-12 13:06:11
Autor: neoniusz
W dniu 12.07.2012 13:03, lolekanabolek pisze:
[...]

Masz 4 dowody osobiste? ;) On pisal "MNIE".

Data: 2012-07-12 13:08:02
Autor: lolekanabolek
W dniu 2012-07-12 13:06, neoniusz pisze:
[...]

już tak dosłownie nie bierz artykułu na wp
pewnie miał na myśli rodzinę: żonę, mamę, tatę

Marcin

Data: 2012-07-12 13:09:16
Autor: neoniusz
W dniu 12.07.2012 13:08, lolekanabolek pisze:
[...]

To rownie dobrze mogl powiedziec 20 tys, lepszy tytul by mieli.

Data: 2012-07-12 14:55:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"lolekanabolek" jtmatl$dfm$1@inews.gazeta.pl

4xbgz+4xmille i tyle wyjdzie rocznie

Nikt z mojej najbliższej rodziny nie karmi wiewiórek.
I nikt z nich nie czerpie korzyści materialnych
(pieniądz to materia?) z szarej strefy. Boleję
nad tym... Och, gdyby tak i inni mieli swe szarytki,
karmili wiewiórki...

Moja matka chodzi z trudem -- ma kłopoty z kolanem (po drobnej
operacji) i (w kolejce do operacji) biodrem. Chadza codziennie
na 4 piętro... Kilkanaście lat Rabiczko (zespół w zespół z arcybiskupami)
obiecywał rodzicom szybkie zarobienie na dom, aby mogli żyć spokojnie...

Ceną owego zarobienia było wygnanie mnie z rodziny, skazanie mnie
na upokorzenie, na głodowanie itd... Po latach rodzice dostali do
zarobienia tyle, że rodzinna firma nie przynosi zysku, gdyż
urzędnicy miastowi i elektryczni okradają rodziców...

Ojciec ma raka prostaty, cukrzycę i chore serce -- z trudem chodzi.

Tak oto podziękowali arcybiskupi za wspieranie Kościoła.
I taką oto zapłatę dostali moi rodzice, którzy zbyt późno
(gdy ja mam zbyt mocno uszkodzony kręgosłup) pojęli, że nie
każdy (delikatnie ujmując) ksiądz jest święty, i nie każdy
z nich dąży do szczęścia swych poddanych.

Ja nawet 3 kilogramów nie mogę targać na 4 piętro.

Na akcji biskupiej wyszła dobrze moja siostra?
Ma na fajki? I na pyfko? Chyba i jej zdroofko
nie pozwala już na fajeczki i na pyfko...

-=-

IMO banki dadzą mi więcej w tym roku niż 5 tałzenów. :)

Niestety -- na dom dla matki to wciąż za mało. :)

Data: 2012-07-12 23:05:10
Autor: Krystek
W dniu 2012-07-12 12:42, neoniusz pisze:
[...]

- Banki zadają sobie pytanie, po co bić się w kółko o tych samych klientów i podbierać ich sobie nawzajem - tłumaczy Sadrak.

Jak z sieciami komórkowymi: starzy klienci niech się gonią, zrobimy dobrze tym nowym. Jeszcze się nie nauczyli, że trudniej utrzymać klienta, niż zyskać chwilowego. Ale dla nich sztuka jest sztuka...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-07-12 15:56:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"luc" a7674429-ba03-48c9-b3eb-17809e8224fe@b1g2000vbb.googlegroups.com

   http://banki.wp.pl/kat,6600,title,Zbieracze-wisienek-wyciskaja-z-bankow-nawet-5-tys-zl,wid,14709745,wiadomosc.html

Bez łamania...

Data: 2012-07-12 16:28:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" jtml1u$4n0$1@inews.gazeta.pl

[...]

   Z kolei w BGŻ zbierać można "orzeszki od Baśki".
   Jak bank sam reklamuje, może to być nawet 600 zł
   rocznie. Warunek podstawowy to przelanie pensji.

Chyba nie. Chyba warunkiem jest przelew zawierający sowo 'wynagrodzenie'.

   Aby więc oszukać bank,

Jak to oszukać?! Kto i kogo tu oszukuje?!

   internauci radzą, by dać tytuł przelewu "wynagrodzenia za miesiąc XX".

Ja nie piszę, że za miesiąc. Równie dobrze -- za tysiąc lat.

   Problem w tym, że może to zauważyć urząd skarbowy

Może -- i co z tego? Co więcej -- czy urząd tak sobie,
dla sowich jaj zagląda ludziom w ich konta i kąty?

   i pytać, co to za wypłata, której nie ma w naszym zeznaniu
   podatkowym.

Psu dajesz smakołyki jako **wynagrodzenie** za służbę lub klapsa
za nieposłuszenstwo. I każdy smakołyk trzeba zgłaszać do urzędu? :)

   Dlatego zbieracze orzeszków polecają na wszelki wypadek dopisać
   "za sex", bo ponoć wtedy fiskus się nie czepia.

A jeśli 'za samogwałt'? ;) Sobie samemu płacę? :)

Wysyłasz komuś pieniądze za 100 lat pracy -- 5 tałzenów, bo jesteś skąpy...
Ale trafiasz na twardszego od ciebie, który ci odsyła ten szmal bez słowa...
Myślisz zatem -- pomyłka jakaś, poślę mu raz jeszcze... I tak co miesiąc...

IMO brak listy płac, brak wszelkich innych śladów płacenia...
Zaś jest, i to wyraźne, ślad pokazujący, że to mielenie tych samych pieniędzy...

Bank chce, dlaczego więc mam tego nie robić.
Co najwyżej można zapytać, czy od tych orzeszków nie trzeba płacić podatku...

-=-

Bank chce pokazać bogatym, ale nieufnym klientom, że można mu zaufać.
Dlatego właśnie nam płaci. Co więcej -- nie trzeba wcale niebotycznych
wynagrodzeń. Wynagrodzenie swoją drogą a najwyższy przelew swoją -- nieprawdaż?
Wynagrodzenie może być niskie, ale dopałka pięciotałzenowa da w efekcie 50 orzeszków...

-=-

Bank do życia potrzebuje KLIENTÓW -- może ich zebrać dzięki:

 -- łapankom (niebezpieczne -- klient może dać w tak zwane oblicze)
 -- ustawom (jeszcze gorzej, bo mogą być zamieszki uliczne jak w Grecji)
 -- reklamom telewizyjnym (kolejny krok eskalacji...)
 -- dobrym słowom popartymi drobnymi prezentami...

I bank ma prawo do tego, aby (zamiast na bezsensowne wbijanie ludziom
kitu za pomocą reklamy TV) dać trochę szmalu orzeszkowego... Tak ja
uważam. Inna formą zachęty jest kawa w marmurze i ciastka lub cukierki...

 -- Pizzę przywozicie za free?
 -- Tak.
 -- Przecież transport kosztuje...
 -- Lokal także!!! I to więcej!!!
    Opłaty związane z budową/kupnem lub czynszowe,
    opłaty eksploatacyjne, sprzątanie, klimatyzacja,
    wystrój wnętrza, zapewnienie bezpieczeństwa
    gościom, toalety, rozrywki...

Czy ktoś będzie lał wynagrodzenie tylko dlatego, że zobaczy
wiewiórki w TV obok sów? Niekoniecznie... Ale gdy dowie się,
że masa ciułaczy z tej grupy leje i chwali sobie ów bank,
tez może kiedyś zacząć przelewanie...

Czy jakoś pokrzywdzony klient będzie spokojny? Raczej nie...
Ale jeśli dostanie orzeszki?... Wówczas jego nastrój będzie lepszy...
Tym sposobem banki bezstresowo naprawią błędy (najczęstsze, najgorsze)
i do innych klientów wyjdą z dopracowana propozycją...

Klient nawet lekko naciągnięty zrazi się do banku na wiele lat, może
nawet na zawsze tak zwane. Ale jeśli ów klient zostanie naciągnięty
na 5 złotych a otrzyma 500 złotych -- podaruje owo potknięcie...

-=-

W banku musi wszystko ,,grać'' na 100%. Każde potkniecie banku
może powalić ów bank na kolana... Każde, o ile klienta nie
uspokoi się czymś -- tym czymś są właśnie orzechy i wiśnie.

Nie każdy w Polsce jest ciułaczem. Są i bogaci ludzie, którzy na
drobne 5 tałzenów rocznie nie połaszą się, gdy w zamian zaryzykują
stratą 5 milionów złotych... Nie ma milionerów? Wystarczy wypad
za miasto -- domy (a raczej -- rezydencje) nie kosztują 100 tysięcy
złotych... Kosztują znacznie więcej, czasami milion złotych, czasami
kilka milionów złotych, czasami kilkanaście milionów złotych...

-=-

Ale polskie prawo potrafi wieszać polskich bohaterów -- wspomnianego
już Fieldorfa. Za co? -- oczywiście za szyję... Za jakie (i za czyje?)
przewinienia? Za przewinienia głupich nauczycieli prawa, którzy muszą
kogoś ukarać za to przykładowo, że jechali w bydlęcym wagonie -- mowa
tu o Jaruzelskim...

Tu (w Polsce) ksiądz może bezkarnie zgwałcić dziecko, prawnik
może zamordować w majestacie prawa, lekarz astmę potrafi leczyć
antybiotykiem itd... kiedyś wierzyłem, iż głupotę narzucili nam
Sowieci wbrew naszej woli, teraz już wiem, że jest inaczej.

I wiem, że podzielam poglądy ludzi uważanych powszechnie za
mądrych, nie głupich -- na przykład pisarzy, w tym i noblistów.

Data: 2012-07-12 15:11:16
Autor: TrzyLinie
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

Co najwyżej można zapytać, czy od tych orzeszków nie trzeba
płacić podatku...

W artykule piszą, że płacisz podatek od orzechów i wiśni - czy to prawda?
Traktujesz to jak przychody i wpisujesz do PITu? Czy stosujesz jakieś koszty
uzyskania tego przychodu? Jakie? Czy US kiedykolwiek Cię kontrolował w związku
z tymi dochodami?

Data: 2012-07-12 17:49:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"TrzyLinie" jtmpek$4do$1@inews.gazeta.pl

Co najwyżej można zapytać, czy od tych orzeszków nie trzeba
płacić podatku...

W artykule piszą, że płacisz podatek od orzechów i wiśni - czy to prawda?

Być może prawda -- nie czytałem dokładnie. :)

Ja nie płacę ani od wiśni, ani od orzechów, ani od odsetek,
ani od kufra... ZCW -- bank płaci od odsetek. Czy płaci od
reszty -- nie wiem, ale chyba jakoś musi to regulować.

Traktujesz to jak przychody i wpisujesz do PITu?

Nie.

Czy stosujesz jakieś koszty uzyskania tego przychodu?

Są trudne do określenia. Na przykład Mille straszy mnie
poborem 75 złotych impresyjnych. Pewnie pójdzie (daleko
przecież nie ma) po rozum do (jak nie swej -- to może
innej, mądrzejszej) głowy i nie weźmie tej opłaty, ale
jeśli weźmie -- to koszt? Na pewno tak, choć być może
ktoś uzna, że mandat karny kosztem nie jest, i niewczesne
wypowiedzenie umowy, skutkujące opłatą -- tez nie jest
żadnym kosztem, ale karą!!!

Kolejny koszt to telefony -- rozmowy telefoniczne.
Ale czy miałbym smartfon, gdyby nie akcja Rajfiego?
Raczej nie, albo -- jeszcze nie teraz.

Jakie? Czy US kiedykolwiek Cię kontrolował w związku
z tymi dochodami?

Może za plecami. Może teraz właśnie to robi -- może to Ty?...
Oficjalnie, wprost, otwarcie -- nie. W USach bywam często,
zatem nie musi mnie aż specjalnie fatygować, jeśli chce
mnie u siebie widzieć w tej sprawie. :)

-=-

Rozmawiałem (m@ilowalem) z dziennikarzem (z kimś, kto podał
się za dziennikarza) o orzechach i wyjaśniłem mu, że banki
płacą mi 5 tałzenów rocznie po potrąceniu podatków, z tym
zastrzeżeniem, że to chwilowa ,,szybkość'' -- w efekcie
może być więcej lub mniej w ciągu roku. Na pewno nie
pisałem, że płacę podatki od orzechów czy wiśni.

Tekst mogę zamieścić -- albo raczej nie mam nic przeciwko zamieszczeniu.

-=-

Ciągnięci ,,natchnieniem'' niektórzy zarzucają mi lanie wody -- leję,
ale do butelek... Leję z klimatyzatora. IMO warto czytać to, co inni
piszą, zamiast czuć to, co inni wymadlają. Ja nie pisałem, że od wiśni
czy orzechów płacę podatki. Pisałem natomiast, że banki płacą mi teraz
5 tałzenów po odliczeniu podatków, i że to chwilowa wartość. Tym samym
zamieściłem informację, że w tych 5 tałzenach doliczone są też odsetki
od tak zwanych depozytów.

Data: 2012-07-12 18:07:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"Eneuel Leszek Ciszewski" jtmrmt$dnq$1@inews.gazeta.pl

[...]

Fragment mojej wypowiedzi

      Nie robią. Płacą chętnie zgodnie z obietnicami.

          ile da się z tego wyciągnąć,

      Kto to może wiedzieć? Mnie banki na razie płacą około 5 tysięcy złotych
      rocznie, z tym, że to wartość chwilowa. Być może dostanę więcej, być może
      mniej. Na razie z wyliczeń wyszło mi około 5 tysięcy złotych (z dokładnością
      lepszą niż 100 złotych) rocznie po potrąceniach podatkowych.

Mogę zamieścić większą część, jeśli ktoś uważa, że piszę ,,półprawdę''.

Tego dnia, w czasie prysznicowania się wyliczyłem owe fajf
tałzen z niebywała dokładnością, ale że nie interesuje mnie
podział na wiśnie, orzechy i odsetki, znałem tylko sumę
tego wszystkiego, na dodatek zapamiętałem jedynie sumę
pomniejszoną o wiadome oVincentowanie i oBelkowanie.

Ile można wyciągnąć? -- a kto to może wiedzieć!
Ja mogę jedynie napisać, czy wg mnie dają chętnie,
czy nie, i moim zdaniem dają chętnie.

-=-

[...]

Po tej wypowiedzi była kontynuacja tej rozmowy, zatem ów dziennikarz
mógł poprosić o wyjaśnienie, jeśli coś mu nie pasowało w tej wypowiedzi.

Mógł też poprosić o wypunktowanie -- ile z jakiego banku dostaję.
Powszechnie wiadomo, że od wiśni i od orzechów nie ma podatków,
czy raczej -- my nie płacimy od tego podatków, tak samo jak nie
płacimy podatków od etalonów z Carrefoura, kuponów z Tesco,
skarbonkowych pieniędzy z Auchan itd... Zatem moja wypowiedź
(IMO oczywiście) zawierała informacje o tym, że wliczam
także odsetki od depozytów.

Data: 2012-07-15 21:27:03
Autor: T.F.
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
"Eneuel Leszek Ciszewski" ...

Rozmawiałem (m@ilowalem) z dziennikarzem (z kimś, kto podał
się za dziennikarza) o orzechach

Wygadales sie.
Bedzie Ci to zapamietane.

--
T.F.

Data: 2012-07-16 00:50:30
Autor: Krystek
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
W dniu 2012-07-15 21:27, T.F. pisze:
"Eneuel Leszek Ciszewski" ...

Rozmawiałem (m@ilowalem) z dziennikarzem (z kimś, kto podał
się za dziennikarza) o orzechach

Wygadales sie.
Bedzie Ci to zapamietane.

Znaczy, że co? Pewnikiem kapuś ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-07-12 12:30:57
Autor: MK
W dniu 12.07.2012 o 12:15 yoss <yoss@spam.wp.pl> pisze:

Akcja zatacza coraz szersze kręgi. Teraz artykuł na wp:
http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Polak-potrafi-czyli-tak-wyludza-sie-pieniadze-z-banku,wid,14752947,wiadomosc.html?ticaid=1ecac

Debile... mam na mysli oczywiscie Aliora. Promocje maja na celu kreowanie  zachowan konsumentow. Skoro ktos przygotowuje promocje to piwinien sie  zastanowic nad jej skutkami. Gadanie o organach scigania to jakies  kompletne kretynstwo. W kazdym razie warto sie chyba od nich trzymac z  daleka, bo zaczna zaraz zglaszac osoby, ktore zamykaja u nich konta, albo  zakladaja za duzo promocyjnych lokat...

Na grupie w ostatnich m-cach mielismy informacje o kilku koszmarnie  zaplanowanych promocjach

BGZ Optima - lokaty 1 dniowe,
eurobank - 1% moneybacku za korzystanie z PayByLink,
skycash - bezprowizyjna wplata karta VISA i bezprowizyjna wyplata z  bankomatu.

Alior juz kiedys zaliczyl duza wpadke z bezprowizyjnymi przelewami z KK,  jak nie wyciagneli wnioskow z tej lekcji. Jesli w obszrach ryzyka maja  takich samych profesjonalistow to balbym sie o przyszlosc tego banku.

MK

Data: 2012-07-12 11:04:28
Autor: Olgierd
On Thu, 12 Jul 2012 12:30:57 +0200, MK wrote:

Debile... mam na mysli oczywiscie Aliora. Promocje maja na celu
kreowanie zachowan konsumentow. Skoro ktos przygotowuje promocje to
piwinien sie zastanowic nad jej skutkami.

Przecież Alior jesienią 2008 r., wchodząc na rynek z możliwością darmowego przelewu z karty kredytowej strzelił takiego samego fąpasa. Aczkolwiek nie da się ukryć, że czynność dokonana dla pozoru nie jest obca prawu. I ma to swoje konsekwencje.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-12 12:57:46
Autor: ikarek
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:op.whbwtvf228x4t2saturn...

[...]

Pamietam informację sprzed paru miesiecy, że "organa" zlapaly
oszuta, gdyz bank doniósł im, że pewien klient otrzymuje b. duzo
wplat na taka sama, drobną kwote (powiedzmy, 5 zl - chodziło
o wyludzanie zaliczek, czy cos w tym stylu).

Oczywiscie, zaraz pojawiły się pytania, ktory to bank tak
skwapliwie donosi "organom" na swoich klientów - służby
prasowe banku były na tyle przytomne, że zapobiegły
podaniu jego nazwy do wiadomosci publicznej. Widze, ze
Alior nie ma z tym problemu :)

Data: 2012-07-12 14:11:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"MK" op.whbwtvf228x4t2@saturn

Na grupie w ostatnich m-cach mielismy informacje o kilku koszmarnie
zaplanowanych promocjach

Tak to jest, gdy człek współpracuje z innymi...
Mądrzy zbierają klientów -- głupcy tracą...

Kiedyś (niemal codziennie) opowiadano mi pewną smutną historię.
Projektant zaprojektował balkon, budowniczy uznał konstrukcję
za słabą, więc ją wzmocnij. W efekcie zginęły dwie osoby,
albowiem wzmocniony balkon załamał się. Projektant dał w górze
balkonu zbrojenia, głupiec podparł balkon na końcach, sądząc,
iż bez podpór balkon będzie zbyt słaby...

   |       '|'
   |_______/ \___________.
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |

   ______________________|

Póki nie było podpór na końcach -- zbrojenia były rozciągane,
na co były odporne, ale podparcie zmieniło rozkład naprężeń
i zbrojenia były zginane, na co nie były odporne wcale...

   |       '|'
   |_______/ \___________.
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |

   ______________________|
   |                   ||
   |                   ||
   |                   ||

W efekcie smutnych naprężeń balkon zawalił się, grzebiąc dwie
osoby... Budowniczy ponoć powtarzał później -- nawet balkon
podparty zawalił się, a co by było, gdybym nie podparł!?!

-=-

Tak to jest, gdy głupiec chce górować nad mądrym.

BTW głupoty budowlanej... W Kolonii (w Niemczech) jest lekka katedra.
Były dwa projekty katedr gotyckich -- lekka i ciężka. Ciężka była
słabsza, ale wymagała większej ilości budulca i wyglądała ociężale,
brzydko. Decyzję co do wyboru projektu (później oczywiście wielokrotnie
powielanego na całym świecie) przekazano nie budowniczym czy projektantom
lub fizykom, ale jakiemuś biskupowi, który podparł się intuicją...

Tak oto zakrólowała ciężka, droga i brzydka katedra ciężka.

I ponoć przez długie lata dręczyła ludzi pytaniem -- dlaczego w ogóle
nie rozpada się, i po co postawione są na krańcach łuków kolumienki
ważące ze 2 tony (czyli niewiele w zestawieniu z resztą) które
ponoć rozciągają łuki, czyli osłabiają je... Jak okazało się
kolumienki te skręcały momenty się tak, iż utrzymywały łuki
w całości. Zdjęcie kolumienki gotyckiej katedry prowadziło
niechybnie do zawalenia łuku, czyli i zawalenia katedry?...

Aby było jasne -- w Białymstoku jest katedra neogotycka, nie gotycka.
Łatwo to zauważyć -- nawet nie mając pojęcia o gotyku. Choćby czas
budowy o tym mówi -- romański styl (w wiekach XI -- XIII) był po
(dopiero od XII wieku do XV wieku) gotyckim, nie przed, podczas
gdy ,,duży kościół'' w Białymstoku zbudowano jako rozbudowę małego,
romańskiego na dodatek za czasów carskiej okupacji.

Nie wiem, jak burzyć neogotyckie katedry. Gotyckie (ciężki,
nie tę z Kolonii) ponoć łatwo, bo ponoć ledwo stoją.

-=-

W Hiszpanii (ZTCW) są inne ciekawsze rozwiązania, jakby
nierozgarniętego projektanta. W istocie ów projektant
dreptał bardzo uważnie po Ziemi, wciąż badając naprężenia
wewnątrz budowli w różnych konstrukcjach za pomocą modeli...

Kiedyś wierzyłem w to, że dane mi będzie podziwianie takich osiągnięć.
Później ,,Samul i spółka'' zburzyły moje marzenia, twierdząc, iż
w efekcie podróżowania i podziwiania świata -- może dojść do aborcji...
Życie doczesne to chwila -- po co je psuć podziwianiem świata?...
Przecież w niebie są piękniejsze rzeczy do oglądania...

-=-

My jesteśmy tu właśnie po to, aby pokazać bankom, że mamy do
nich zaufanie, że powierzamy im bez obaw swoje pieniądze,
dzięki czemu banki zdobędą klientów, czyli przetrwają...
Głupcy burzą to, dybiąc na nas, nasze potknięcia,
szukając w nas oszustów fikcyjnie kupujących itd...

My lokujemy swoje pieniądze bez obaw. Ale ja osobiście znam ludzi
trzęsących się ze strachu na samą myśl o internecie! Powaga!
Nawet poważni ludzie na wysokich stanowiskach przekonują mnie
czasami do tego, że net jest niebezpieczny! Milkną, gdy im
odpowiadam, że jakoś banki na tym opierają się i nie padają...

Dla mnie niebezpieczne są surowce wtórne.
Nigdy człek nie ma pewności co do tego, czy mu jakiś papierek nie wypadł
(blaszka brzęczy, gdy pada? -- o ile nie pada na miękki dywanik) w czasie
płacenia, nigdy nie wiadomo, ile tego śmiecia ze sobą nosić, zawsze jest
obawa o utracenie pokwitowania wpłaty i zawsze obawa o (; niefikcyjność ;)
makulatury... Przelew jest IMO bezstresowy... Dobrze by było, gdyby przelewy
w razie uzasadnionego żądania można było cofać. Na przykład wtedy, gdy ktoś
poleje nie na to konto, na które zamierzał a odbiorca po dobroci nie chce
oddać tego, co bezspornie nie jemu było przeznaczone.

Data: 2012-07-12 14:17:32
Autor: maruda
> [...]

na co były odporne, ale podparcie zmieniło rozkład naprężeń
i zbrojenia były zginane, na co nie były odporne wcale...

|_______/ \___________.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |

______________________|
| ||
| ||
| ||

Sorry, ale pierdolisz. Nie ma zmiłuj. Każdy "techniczny" to zrozumie, ale Tobie nie chce mi się tłumaczyć.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-07-12 14:41:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"maruda" jtmf7u$8t8$1@inews.gazeta.pl

Sorry, ale pierdolisz. Nie ma zmiłuj. Każdy "techniczny" to zrozumie, ale Tobie nie chce mi się tłumaczyć.

Co zrozumie? -- to, że mądry (a był mądrym, bo był aktywistą  niemal
jak Alot, jeno że aktywizował się w PZPRR, nie w Solidarności)
dobudował podpórki? :) Dla mnie te podpórki to zysk, bo jednak
zginęli tam najbliżsi owego aktywisty. :) Komitet zadbał o to,
aby aktywista nie odpowiedział za nieumyślne zabójstwo, ale
żył gloryfikowany za nieudaną próbę ratowania życia...

Co miałbyś mi tłumaczyć? To, że Bóg nie zmiłował się
nad rodziną przygłupa z wojewódzkiego komitetu PZPR?

Czy to, że zmiłował się nad samym przygłupem i pozwolił mu
żyć i pojmować, iż nie nadaje się do niczego poważnego,
choć garnie się do decydowania za innych?...

A może chcesz tłumaczyć owe naprężenia w gotyckich katedrach ciężkich?
Każdy techniczny tego nie rozumie, skoro kilkaset lat ludzie głowili
się nad wyjaśnieniem tego fenomenu.

Czy może uważasz, że każdy techniczny rozumie, dlaczego beton zbroić
można stalą? To proste -- jedno i drugie tak samo (podobnie) pracuje
(zmienia swe wymiary w efekcie zmiany temperatury) termicznie. :)

-=-

Przyznaj się -- co miałeś na swej myśli pisząc o niezrozumieniu?

IMO ktoś natchnął Cię, bo istotnie popierdoliłem o kolejnościach
stylistycznych, gdyż zamierzałem napisać coś, później to uprościłem
i wyszło głupio. I ktoś, kto pojmuje te stylistykę, zauważył, że ja
popierdoliłem, ale nie w tym  miejscu, o którym piszesz.

-=-

Dla mnie niemal jasne jest to, że Ty podejmujesz decyzje pod
natchnieniem ducha, którego nie pojmujesz. Techniczny pojmie
kolejność stylistyczną? A nietechniczny nie pojmie? IMO Ty
jesteś głupcem takim, jak ów budowniczy.

Data: 2012-07-13 11:55:22
Autor: maruda
Odszczekam Re: Wyłudzenia zwrotu 5% od Alior Sync
I napiszę przed cytatem.
Owszem, może być taki układ mechaniczny, statyczny, który lepiej będzie się zachowywał jako jednostronnie zamocowany podest, np. balkon, niż gdyby go potem blisko końca podeprzeć.
Nie będę rysował w txt, bo to szlag trafia jeśli ktoś ogląda w kroju proporcjonalnym, więc opiszę słowami.
WyobraĹşmy sobie 20 pudełek po zapałkach ustawionych na najmniejszym boku i stykających się ze sobą bokiem największym. Teraz przewlekamy przez wszystkie (za pomocą igły) nitkę, 3 mm poniĹźej gĂłrnej powierzchni (najmniejszego boku), na  osi symetrii. Na "tylnym" końcu robimy węzełek, po czym igłę przeprowadzamy przez ściankę np. kartonowego pudła (to ściana budynku), nitkę naciągamy i na końcu wewnątrz "budynku" jakimś cudem ciasno wiążemy węzełek (raczej zapałkę).
Jeśli teraz ktoś z budynku na ten "balkon" wylezie (mysza jakaś, żeby zachować skalę), to "balkon" będzie się uginał w dół, nitka się naciągnie (ale nie pęknie) i wszystko jest cacy. Jeśli jednak ten "balkon" będzie na wolnym końcu podparty, to ugnie się w łuk (prawie)symetryczny pod ciężarem myszy dużo mocniej. Powstanią dzźwignie o osiach obrotu przy górnych, stykających się krawędziach pudełek, a "krótsze ramię" równe 3mm może dać takie przemnożenie siły, że nitka się zerwie.

Też mnie to zaskoczyło, ale ja, panie, owszem, inżynier, ale elektronik...

.... a w przykładzie Enojla nie chodzi o to, Ĺźe zbrojenia były zginane, ale, Ĺźe "beton"  na dolnej powierzchni podestu pracował na rozciąganie (zamiast na ściskanie), a na to ma wytrzymałość znikomą...

Z przeprosinami za bluzgi - Maruda.

W dniu 2012-07-12 14:17, maruda pisze:

Póki nie było podpór na końcach -- zbrojenia były rozciągane,
na co były odporne, ale podparcie zmieniło rozkład naprężeń
i zbrojenia były zginane, na co nie były odporne wcale...

| '|'
|_______/ \___________.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |

______________________|
| ||
| ||
| ||

Data: 2012-07-13 12:57:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odszczekam Re: Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"maruda" jtor9a$18m$1@inews.gazeta.pl

Też mnie to zaskoczyło,

I wszystko jasne. ,,Też'' -- jak owego towarzysza. :)

 ale ja, panie, owszem, inżynier, ale elektronik...

On też był jakimś inzynierem. :)
Nawet Edward Gierek -- też był jakimś inzynierem. :)
Studiował gdzieś (jak głosiła encyklopedia komunistyczna) na śląskiej uczelni.
Encyklopedia nie precyzowała, na jakiej. :) A nie chodziło o nazwę uczelni,
w której występowało słowo ,,Śląsk''. Nie chodziło o to, że ktoś studiował
na Uniwersytecie Warszawskim. Mniej więcej było tam (w tej encyklopedii)
sformułowanie typu -- ,,na jednej ze śląskich uczelni''.

... a w przykładzie Enojla nie chodzi o to, że zbrojenia były zginane, ale, że "beton"  na dolnej powierzchni podestu pracował na rozciąganie (zamiast na ściskanie), a na to ma wytrzymałość znikomą...

Bingo!!! Wyjaśniłeś to, co jest (i było) oczywiste. :)
Było dla każdego, poza ,,inzynierami'' takimi jak Ty

   "maruda" jtor9a$18m$1@inews.gazeta.pl

    > Też mnie to zaskoczyło,

czy ów towarzysz, który podparł swój balkon.

Dla mnie wyjaśnienie owego ,,fenomenu'' jest oczywiste od niepamiętnych czasów.

Data: 2012-07-12 14:30:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"Eneuel Leszek Ciszewski" jtmeus$36g$1@inews.gazeta.pl

[...]

+ kolumienki te skręcały momenty sił tak, iż utrzymywały łuki

[...]

Coś mi się poplątało. :) Czy każde pisanie
o ,,kościele'' musi łączyć się z plątaniną? :)
Tak to jest, gdy się próbuje wyjaśnić coś oczywistego,
czyli wówczas, gdy brak motywacjo do tłumaczenia? :)

Pisząc o stylowej kolejności błądziłem myślami wokoło tego,
że ja naprawdę nie umiałbym wysadzić w powietrze katedry (czy
raczej bazyliki) białostockiej fary, co ponoć planowałem
w efekcie zemsty na biskupach. Myślenie o pokręconych
ludziach (biskupach) skręca także myślenie tego, kto
myśli o tych pokręceńcach?

[...]

Albo przeleje zdecydowanie za dużo -- na przykład 1000 złotych zamiast 10,00 złotych.

Data: 2012-07-10 18:47:18
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-07-10 18:31, Krzysiek pisze:
[...]

No - przestępstwo oszustwa, czyli fikcyjną transakcję, trzeba chyba będzie udowodnić. Bo inaczej, to mamy pomówienie o popełnienie przestępstwa, a to już oszczerstwo...

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-10 18:53:44
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 10 Jul 2012 18:47:18 +0200, SQLwiel napisał(a):

No - przestępstwo oszustwa, czyli fikcyjną transakcję, trzeba chyba będzie udowodnić. Bo inaczej, to mamy pomówienie o popełnienie przestępstwa, a to już oszczerstwo...

Ciekawe, co dla nich jest fikcyjną transakcją... Szczoteczkę do zębów mam
naszykowaną, żonę i szwagra jeszcze muszę przygotować, że Sync w pijanym
widzie może ich o coś oskarżyć :>

AK

Data: 2012-07-10 19:23:23
Autor: Zbynek Ltd.
SQLwiel napisał(a) :
[...]

Przestępstwo oszczerstwa :-D

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-07-11 20:29:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync

"Krzysiek" 4ffc58db$1@news.home.net.pl

[..] w przypadku podejrzenia, że dana transakcja jest fikcyjna

SynC wypłaci fikcyjne 5%...

Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync