Wyłudzenie usługi ?

Data: 2012-12-03 20:48:01
Autor: Baczek
Wyłudzenie usługi ?
Witam
Klient podpisał umowę, na ¶wiadczenie usługi - dostęp do Internetu. Nie zapłacił żadnej z 3 faktur.
Brak kontaktu, na pisam nie odpowiada, tel nie odbiera.
¦cigać cywilnie, czy lepiej zgłosić na policję jako oszustwo?

Pozdrawiam -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-12-03 21:02:16
Autor: Liwiusz
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 2012-12-03 20:48, Baczek pisze:
[...]

¦cigać cywilnie.

--
Liwiusz

Data: 2012-12-03 23:10:07
Autor: Robert Tomasik
Wyłudzenie usługi ?
Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k9ivll$2am4$1adenine.netfront.net...
[...]

A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

Data: 2012-12-04 07:18:09
Autor: Baczek
Wyłudzenie usługi ?

Bo tak podejrzewam. Decyzje podejmie prokurator, s±d, czy kto tam jest kompetentny. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-12-04 12:20:22
Autor: Krzysztof Jodłowski
Wyłudzenie usługi ?
> Bo tak podejrzewam. Decyzje podejmie prokurator, s±d, czy kto tam jest
> kompetentny.

Raczej będzie to osoba przyjmuj±ca Twoje zgłoszenie. Tzn. nie przyjmie zgłoszenia oszustwa, bo nie ma podstaw.

Krzysztof

Data: 2012-12-04 13:11:28
Autor: Liwiusz
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 2012-12-04 12:20, Krzysztof Jodłowski pisze:
 > Bo tak podejrzewam. Decyzje podejmie prokurator, s±d, czy kto tam jest
 > kompetentny.

Raczej będzie to osoba przyjmuj±ca Twoje zgłoszenie. Tzn. nie przyjmie
zgłoszenia oszustwa, bo nie ma podstaw.

Nie ma podstaw do nieprzyjęcia zgłoszenia :P

--
Liwiusz

Data: 2012-12-04 20:07:59
Autor: Andrzej Lawa
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 04.12.2012 07:18, Baczek pisze:
[...]

Pytanie... Skoro s± 3 faktury to przez te 3 okresy rozliczeniowe usługa
była dostarczana. Dlaczego?

Data: 2012-12-04 20:34:43
Autor: Liwiusz
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 2012-12-04 20:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A przez ile miała być dostarczana? Przecież to nie prepaid.

--
Liwiusz

Data: 2012-12-05 08:12:56
Autor: Andrzej Lawa
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 04.12.2012 20:34, Liwiusz pisze:

Pytanie... Skoro s± 3 faktury to przez te 3 okresy rozliczeniowe usługa
była dostarczana. Dlaczego?

A przez ile miała być dostarczana? Przecież to nie prepaid.

Np. po pierwszej nie zapłaconej fakturze i zignorowanym ostrzeżeniu.

Data: 2012-12-05 09:02:05
Autor: Liwiusz
Wyłudzenie usługi ?
W dniu 2012-12-05 08:12, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Po terminie  pierwszej niezapłaconej faktury była już druga niezapłacona faktura. Po wezwaniu za pierwsz± była już trzecia niezapłacona faktura.

Chyba że jeste¶ usługodawc±, który po 1-dniowym przekroczeniu terminu odł±cza usługę, ale kto by chciał współpracować z takim wariatem.

--
Liwiusz

Data: 2012-12-04 08:14:10
Autor: Daniel Pyra
Wy�udzenie us�ugi ?
W dniu 03.12.2012 23:10, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Witam
Klient podpisał umowę, na świadczenie usługi - dostęp do Internetu.
Nie zapłacił żadnej z 3 faktur.
Brak kontaktu, na pisam nie odpowiada, tel nie odbiera.
Ścigać cywilnie, czy lepiej zgłosić na policję jako oszustwo?

A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru i nie ma z nim kontaktu?

Pozdr.!
(D)

Data: 2012-12-04 03:08:54
Autor: witek
Wy�udzenie us�ugi ?
Daniel Pyra wrote:
A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta
kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru
i nie ma z nim kontaktu?

na zadnej.
jest to zupelnie bezpodstawne, dopoki nie masz jakichkolwiek dowodow ze taka byla intencja sprzedajacego.

Data: 2012-12-04 08:43:49
Autor: Krzysztof Jodłowski
Wy�udzenie us�ugi ?

> A na jakiej podstawie raczej dość powszechnie uważa się za oszusta
> kogoś, kto w serwisie aukcyjnym pobiera pieniądze, ale nie wysyła towaru
> i nie ma z nim kontaktu?

A na jakiej podstawie twierdzisz, że w tym przypadku klient nie trafił do szpitala; umarł; stracił pracę; nie ma kasy i wstydzi się przyznać; albo... [1000 powodów]. To, że nie ma z nim kontaktu i nie płaci nie czyni z niego automatycznie oszusta.

Gość na aukcji zazwyczaj z rozmysłem oszukuje wiele osób sprzedając nieistniejący towar. Nie sądzę, żeby ten nasz podpisał kilka umów na dostęp do internetu :)

Cywilnie.

Krzysztof

Data: 2012-12-04 09:21:28
Autor: Daniel Pyra
Wy�udzenie us�ugi ?
W dniu 04.12.2012 08:43, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]

do szpitala; umarł; stracił pracę; nie ma kasy i wstydzi się przyznać;
albo... [1000 powodów]. To, że nie ma z nim kontaktu i nie płaci nie

Ja wcale tak nie twierdzÄ™...
Natomiast jakie, Twoim zdaniem, byłoby postępowanie osoby, która nigdy nie miała zamiaru zapłacić za usługę, ale za to ma na głowie komornika?

Pozdr.!
(D)

Data: 2012-12-04 09:32:36
Autor: Krzysztof Jodłowski
Wy�udzenie us�ugi ?
> Natomiast jakie, Twoim zdaniem, byłoby postępowanie osoby, która nigdy
> nie miała zamiaru zapłacić za usługę, ale za to ma na głowie komornika?

A jaki masz dowód, że nigdy nie nie miała zamiaru zapłacić? Komornik to żaden powód do niepłacenia.

Krzysztof

Data: 2012-12-04 12:21:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Wy�udzenie us�ugi ?
On Tue, 4 Dec 2012, Daniel Pyra wrote:

W dniu 04.12.2012 08:43, Krzysztof Jodłowski pisze:

A na jakiej podstawie twierdzisz, że w tym przypadku klient nie trafił
do szpitala; umarł; stracił pracę; nie ma kasy i wstydzi się przyznać;
[...]

Ja wcale tak nie twierdzę...
Natomiast jakie, Twoim zdaniem, byłoby postępowanie osoby, która nigdy nie miała zamiaru zapłacić za usługę,

  Po "objawach prawnych" - musiałaby zaj¶ć jaka¶ daj±ca się udowodnić
czynno¶ć, podjęta *przed* dokonaniem transakcji, która wskazywałaby
na zamiar niepłacenia.
  Wzorcowym przykładem z przywoływanych oszustw z allegro jest rejestracja
na nieprawdziwe dane. Nadal tylko poszlaka, ale już nie "nic".
  Raz jeszcze: "przed zdarzeniem"! (nie po)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-04 12:13:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Wy�udzenie us�ugi ?
On Tue, 4 Dec 2012, Daniel Pyra wrote:

W dniu 03.12.2012 23:10, Robert Tomasik pisze:
A na jakiej podstawie wnosisz, ze to oszustwo?

A na jakiej podstawie raczej do¶ć powszechnie uważa się za oszusta kogo¶, kto
w serwisie aukcyjnym pobiera pieni±dze, ale nie wysyła towaru i nie ma z nim
kontaktu?

  Na dwu podstawach.
  Pierwsz± jest błędne rozumienie "oszustwa".
  St±d powszechno¶ć tego okre¶lenia.
  Co¶ tak jak "TIR" ;)
  Prawnie bardzo trudne do dowiedzenia przy jednostkowym zdarzeniu.
  Drugim jest wynik pierwszego - setka takich przypadków u jednego
sprzedawcy *plus* ewentualne inne działania, wskazuj±ce na przygotowanie
takiej akcji, daj± szansę na ¶ciganie oszustwa.
  To jest co¶, co nie zawsze zwraca uwagę (a w szczególno¶ci nie jest
wiadome przed zdarzeniem) - je¶li "sprzedawca" wcze¶niej rejestrował
się z innego adresu albo innych danych, rzeczony "zamiar" (konieczny
do zarzutu oszustwa) wygl±da zdecydowanie wiarygodniej.
  Spróbuj odszukać jaki¶ rzetelny i kompletny opis udanego ¶cigania
oszustwa na allegro, a niemal na pewno znajdziesz taki szczegół.
"Prawdziwego" sprzedawcę który nie wysłał towaru w wymiarze zakup
sztuk jedna może być łatwiej oskarżyć o przywłaszczenie, ale oszustwo
marnie bym widział.

pzdr, Gotfryd

Wyłudzenie usługi ?