Wymagane dokumenty

Data: 2018-08-26 11:28:22
Autor: nie ma emaila
Wymagane dokumenty
Czy urząd (jenostka gminna) musi się do mnie zwracać, aby dostarczyć mu
dokumenty, które już posiada inna jednostka? (np. akt urodzenia, akt zgonu).

Trochę to męczące jeździć po mieście i pokazywać dokumenty (bo oryginał do
wglądu), gdy inna jednostka już takowe posiada (takie jak fakt urodzenia czy
zgonu to chyba podstawowe).

Najchętniej odpisałbym im "sprawdźcie sobie w budynku obok", ale czy mam
podstawę prawną? :)

Data: 2018-08-26 12:10:06
Autor: ń
Wymagane dokumenty
Oni Cię zaj..bią, bo to treść ich życia.

Data: 2018-08-26 12:51:26
Autor: Robert Tomasik
Wymagane dokumenty
W dniu 26-08-18 o 11:28, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Wyobraź sobie, że jesteś urzędnikiem. Przepis wymaga, by petent Ci
dostarczył jakiś dokument. No i Ty przed wysłaniem tego żądanie musisz
przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.

Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

Data: 2018-09-02 00:47:11
Autor: nie ma emaila
Wymagane dokumenty
w <5b828633$0$592$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.

Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

Chodzi akurat o akt urodzenia i zgonu, więc chyba nie musi wszystkich
urzędników.

Czy to się łapie na:
"b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których
organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne,"

Wymagane dokumenty