Wymagane dokumenty

Data: 2018-08-26 12:51:26
Autor: Robert Tomasik
Wymagane dokumenty
W dniu 26-08-18 o 11:28, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
Czy urząd (jenostka gminna) musi się do mnie zwracać, aby dostarczyć mu
dokumenty, które już posiada inna jednostka? (np. akt urodzenia, akt zgonu).

Trochę to męczące jeździć po mieście i pokazywać dokumenty (bo oryginał do
wglądu), gdy inna jednostka już takowe posiada (takie jak fakt urodzenia czy
zgonu to chyba podstawowe).

Najchętniej odpisałbym im "sprawdźcie sobie w budynku obok", ale czy mam
podstawę prawną? :)

Wyobraź sobie, że jesteś urzędnikiem. Przepis wymaga, by petent Ci
dostarczył jakiś dokument. No i Ty przed wysłaniem tego żądanie musisz
przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.

Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

Data: 2018-09-02 00:47:11
Autor: nie ma emaila
Wymagane dokumenty
w <5b828633$0$592$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
przepytać wszystkich urzędników, czy czasem ktoś nie ma takiego od Ciebie.

Natomiast możesz to urzędowi wskazać i powołać sie na art. 220 kpa.

Chodzi akurat o akt urodzenia i zgonu, więc chyba nie musi wszystkich
urzędników.

Czy to się łapie na:
"b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których
organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne,"

Wymagane dokumenty