Data: 2014-02-14 14:29:50 | |
Autor: Budzik | |
Wymagania kierowcow | |
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...
Witam.Zakazu wyprzedzania? ;-) Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości? A nie powinno byc? Jest tych ograniczen az tyle, ze akurat w takich miejscach w niczym nie przeszkadzają. |
|
Data: 2014-02-14 22:32:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Wymagania kierowcow | |
On Fri, 14 Feb 2014, Budzik wrote:
Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości? Ależ jest :) A nie powinno byc? Właśnie pic leży w pierwszej części Twojego zdania. Odpowiedz na proste pytanie: skoro "jest tych ograniczeń tyle", to kto przejmie się ograniczeniem do 70, zakładając że jest ono tam sensowne i realne, pomijają losowanie promila kierowców, którzy skojarzą, że skoro na drodze leży lód a ograniczenie jest 70 to może trzeba jednak wolniej? A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-15 02:00:37 | |
Autor: Budzik | |
Wymagania kierowcow | |
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...
Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości? :)
Mysle, ze jednak wielu skojarzy ograniczenie predkosci ze znakiem zakretu. Zreszta to ze ograniczen jest za duzo nie moze byc argumentem za tym, aby nie stawiac ich tam gdzie sa potrzebne. A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy". Niebezpieczesntwo jest zawsze, aczkolwiek bede troche spokojnieszy o takie sytuacje po tym, jak SM juz nie bedzie sie tym zajmowac. |
|
Data: 2014-02-15 20:34:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Wymagania kierowcow | |
On Sat, 15 Feb 2014, Budzik wrote:
Zreszta to ze ograniczen jest za duzo nie moze byc argumentem za tym, aby Nie może. Pic w tym, że jednowartościowe bezwzględne ograniczenie prędkości nie jest właściwym posunięciem w miejscu, w którym ta wartość mocno zależy od warunków (różnych). Ograniczenie "80/40" być może miałoby sens, nie zaprzeczam. Ale, jak wcześniej pisałem, jak dla mnie bezwzględne bezwarunkowe ograniczenie prędkości ma sens głównie "dla innych" (uczestników ruchu). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-15 21:09:32 | |
Autor: Cavallino | |
Wymagania kierowcow | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1402152030160.948@quad... On Sat, 15 Feb 2014, Budzik wrote: Od 15 lat piszę to samo na pms, ale nie wszyscy mają na tyle pojemne mózgi, żeby to zrozumieć.... |
|
Data: 2014-02-17 13:37:37 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Wymagania kierowcow | |
On Sat, 15 Feb 2014, Cavallino wrote:
To prawda. Ale zdaje się, że jednocześnie nie akceptujesz oczywistego dla mnie argumentu, że ograniczenie prędkości ma znaczenie DLA INNYCH. Nie każde ograniczenie oczywiście (nie w każdym miejscu). To, że akurat na drodze z pierwszeństwem mają obowiązek Ci ustąpić to jedno, a to, że w razie stosowania się przez "pierwszeństwowych" do ograniczenia łatwiej jest np. włączyć się do ruchu to drugie. Nie da się ukryć, że cześć ograniczeń (niekoniecznie przy pustej długiej prostej) akurat do tej funkcji pasuje. Jasne, znaku "70, ale 110 jak z 200m widać że skrzyżowanie puste" nie ma. I to jest problem :| pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-17 14:25:11 | |
Autor: Cavallino | |
Wymagania kierowcow | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1402171331270.3172@quad... On Sat, 15 Feb 2014, Cavallino wrote: Nie akceptuję, że ma mieć WIĘKSZE znaczenie niż inne, równoważne przepisy. Nie każde ograniczenie oczywiście (nie w każdym miejscu). Co nie znaczy, że mają prawo nie stosować się do obowiązku ustąpienia pierwszeństwa. Jak nie potrafią ocenić odległości/prędkości, to stoją i czekają grzecznie, a jak to trwa zbyt długo, to się przesiadają do PKS z braku predyspozycji do kierowania pojazdem. |
|
Data: 2014-02-18 19:40:40 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Wymagania kierowcow | |
On Mon, 17 Feb 2014, Cavallino wrote:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał Ależ oczywiście. Ci z podporządkowanej grzecznie stoją, nisko przelatujący z pierwszeństwem dostają słuszny mandat za utrudnianie ruchu, dla niepoznaki nazwany "za przekroczenie prędkości" :> Jeśli z czymś jest problem, to właśnie z wyjaśnieniem "masom ludowym", a przy okazji i policji, że jeśli skrzyżowanie ma dobrą widoczność, to za "przelot" się nie karze, ale jak tam ktoś stoi lub podjeżdża - to i owszem. Oczywiście są skrzyżowania bez widoczności - i wtedy bonus jest należny za każdym razem. Ale to inna sprawa. To z tych rzadkich, zdecydowanie "słusznych" przypadków, kiedy bezwzględne ograniczenie prędkości jest uzasadnione. Jak nie potrafią ocenić odległości/prędkości, to stoją i czekają grzecznie Sugerujesz, że jak *potrafią* ocenić prędkość nisko latającego, to powinni *nie czekać*, tylko wyjechać a potem powiedzieć że "to on zaczął"?? ;) Dziwnie wyszło - argument wrzuciłeś na inny temat :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-17 17:36:17 | |
Autor: John Kołalsky | |
Wymagania kierowcow | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>
Nie usprawiedliwia. Ograniczenie obowiązuje niezależnie od tego czy potrzeba zaistnieje. |