Wymeldowanie

Data: 2010-06-13 13:25:35
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
Czesc!

Jak wymeldowac wnuczke z babcinego mieszkania?

Babcia jakis czas temu zostala przekonana, zeby swoje mieszkanie oddac wnuczce i zameldowala ja u siebie (+ maz + dziecko). W sumie nie wazne powody dzialania babci, ale: wnuczka mieszka od kilku lat z rodzina w Anglii, nigdy nie mieszkala w mieszkaniu babci. Babcia zmienila zdanie i chce wnuczke wymeldowac. Wnuczka bojac sie, ze nie dostanie mieszkania po smierci babci zapewne bedzie starac sie nie dac wymeldowac. Poradzcie cos prosze.

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-13 05:34:51
Autor: BK
Wymeldowanie
On 13 Cze, 14:25, RadekNet <radek...@rejsy-czartery.com> wrote:
[...]

Trzeba wymeldowac administracyjnie i juz. Wola wnuczki nie ma nic do
rzeczy bo jesli tam nie mieszka to wymeldowanie tylko potwierdzi ten
fakt. Trzeba we wlasciwym urzedzie zlozyc wniosek i zaplacic chyba 10
zl.

Data: 2010-06-13 14:41:01
Autor: Robert Tomasik
Wymeldowanie

Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:dca51afe-371c-4fa6-8f2e-98acb63a41d4z8g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

Przy czym, jesli mieszkanie zostalo podarowane juz wnuczce, to zameldowanie lub nie w mojej ocenie wiekszego znaczenia tu nie ma.

Data: 2010-06-13 06:28:56
Autor: BK
Wymeldowanie
On 13 Cze, 14:41, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Uzytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:dca51afe-371c-4fa6-8f2e-98acb63a41d4z8g2000yqz.googlegroups.com...

> [...]

Przy czym, jesli mieszkanie zostalo podarowane juz wnuczce, to zameldowanie
lub nie w mojej ocenie wiekszego znaczenia tu nie ma.

Hmm ogolnie jesli mieszkanie jest "wlasnosciowe" to dla jakis kwestii
wlasnosci czy dziedziczenia meldunek zwykle ma male znaczenie (ew.
przy zasiedzeniu moze pomagac). Pytanie czy nie jest to jakies
mieszkanie "lokatorskie" i chodzi o przejecie najmu po babci w
przypadku jej smierci.

Data: 2010-06-13 16:24:22
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
BK pisze:
[...]

Dluzsza historia z nieladnym kombinatorswem w rodzinie wlacznie. Ale mieszkanie jest w tej chwili wlasnosciowe babci. Wnuczka niedawno oznajmila, ze bedzie wracac do Polski i chce zobic remont, a babcia nie ma ochoty na mieszkanie z malym dzieckiem, a reszta rodziny nie ma ochoty na "podarowanie" duzego mieszkania wnuczce (babcia ma troje dzieci).

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-13 16:22:31
Autor: witek
Wymeldowanie
RadekNet wrote:

[...]

Jeśli to jest mieszkanie własnościowe babci, to choćby wnuczka się łańcuchami do kaloryfera przykuła mieszkanie nigdy nie będzie jej jesli babcia jej tego nie podaruje lub nie zapisze w testamencie.
Czy jest zameldowana, czy nie nie ma znaczenia, przy czym lepiej wymeldowac jeśli nie mieszka.
Bo jak wróci i się rozpakuje, to będzie kłopot z jej wymeldowaniem.
Niestety jednej rzeczy musicie dopilonować.
Nie wpuszczać wnuczki do mieszkania, żeby się nie usadowiła.
Czyli wnuczka pod ĹĽadnym pozorem nie zostaje na noc.

Data: 2010-06-15 15:21:12
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
witek pisze:
RadekNet wrote:

[...]

No tak, ale jak sie wprowadzi to juz potem tak latwo mieszkania z lokatorami nie sprzedaz lub wynajmniesz ;)

Dziekuje wszystkim za rady. Sprawa w toku.

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-22 13:07:42
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
On 13 Cze, 22:22, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]
> ma ochoty na mieszkanie z malym dzieckiem, a reszta rodziny nie ma
> ochoty na "podarowanie" duzego mieszkania wnuczce (babcia ma troje dzieci).

Je¶li to jest mieszkanie własno¶ciowe babci, to choćby wnuczka się
łańcuchami do kaloryfera przykuła mieszkanie nigdy nie będzie jej jesli
babcia jej tego nie podaruje lub nie zapisze w testamencie.
Czy jest zameldowana, czy nie nie ma znaczenia, przy czym lepiej
wymeldowac je¶li nie mieszka.
Bo jak wróci i się rozpakuje, to będzie kłopot z jej wymeldowaniem.
Niestety jednej rzeczy musicie dopilonować.
Nie wpuszczać wnuczki do mieszkania, żeby się nie usadowiła.
Czyli wnuczka pod żadnym pozorem nie zostaje na noc.

A jeszcze jedna kwestia - babci nie ma w domu kilka dni, wnuczka sie
wlamuje i wnosi swoje rzeczy... co wtedy? W koncu jest zameldowana,
tyle, ze procedura wymeldowania w trakcie.

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-22 23:33:41
Autor: Robert Tomasik
Wymeldowanie

Użytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:f14bbb03-df18-4d2a-81a9-c9ed2db57113j4g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

To się wzywa Policję, bo to przestępstwo - tzw. naruszenie miru domowego.

Data: 2010-06-22 22:58:17
Autor: Jacek_P
Wymeldowanie
Robert Tomasik napisal:
To się wzywa Policję, bo to przestępstwo - tzw. naruszenie miru domowego.

No i co ta policja zrobi poza, co najwyĹĽej, wylegitymowaniem wnuczki?
Wnuczka może stwierdzić, że się nie włamywała, bo ona tu mieszka
a jedynie zgubiła klucze. Słowo przeciw słowu. Żaden policjant
nie da się w to umoczyć.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-23 03:52:24
Autor: Animka
Wymeldowanie
W dniu 2010-06-23 00:58, Jacek_P pisze:
Robert Tomasik napisal:
To się wzywa Policję, bo to przestępstwo - tzw. naruszenie miru domowego.

No i co ta policja zrobi poza, co najwyżej, wylegitymowaniem wnuczki?
Wnuczka może stwierdzić, że się nie włamywała, bo ona tu mieszka
a jedynie zgubiła klucze. Słowo przeciw słowu. Żaden policjant
nie da się w to umoczyć.

S±siedzi potwierdz±, że wnuczka mieszkała? To s±siedzi głównie maja głos.

--
animka

Data: 2010-06-23 09:00:11
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie
Robert Tomasik napisal:
[...]

   Heh, s±siedzi. Mityczni s±siedzi. Pojawiaj± się w każdym w±tku dotycz±cym zameldowania i miru domowego. Dobrze, że s±, bo inaczej nasze niezawisłe s±dy już w ogóle by nie wiedziały jakie wyroki wydawać ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-06-24 09:42:04
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
Robert Tomasik napisal:
[...]

Jedna sasiadka na pewno, a reszta ... to duzy blok i przy roznicy dwoch pokolen (babcia a pozostali sasiedzi) kontakty sa malo zaciesnione, ale mysle, ze rowniez widzieli kto mieszka w mieszkaniu.

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-23 18:41:44
Autor: Robert Tomasik
Wymeldowanie

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hvrf69$q11$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Robert Tomasik napisal:
[...]

I tu się bardzo zdziwisz. By móc się włamać z powodu braku klucza do cudzego meiszkania trzeba dysponować tytułem prawnym do pobytu w nim.

Data: 2010-06-24 09:41:58
Autor: RadekNet
Wymeldowanie

Robert Tomasik napisal:
[...]

Zameldowanie (fikcyjne i juz po zgloszeniu jego fikcyjnosci, ale jednak) nie jest czasem takim "tytulem prawnym"?

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-24 11:01:11
Autor: Andrzej Lawa
Wymeldowanie
RadekNet pisze:

Zameldowanie (fikcyjne i juz po zgloszeniu jego fikcyjnosci, ale jednak)
nie jest czasem takim "tytulem prawnym"?

Rany, ile moĹĽna...

NIE! NIE JEST!

Nawet w ustawie wyraĹşnie zapisali, ĹĽeby siÄ™ ludzie ĹĽyjÄ…cy w latach
Bieruta nie czepiali, że meldunek służy _wyłącznie_ ewidencji ludności.

Data: 2010-06-24 15:08:00
Autor: Pa pa5merf
Wymeldowanie
Órzytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
[...]

więc zamiast kszyczeć wytłumacz co jest takim tytułem?:O)

Data: 2010-06-13 16:19:48
Autor: RadekNet
Wymeldowanie
BK pisze:
[...]

A zakladajac zla wole i twierdzenie wnuczki i jej rodziny, ze jednak tam mieszka?
Takie wymeldowanie administracyjne - jak to przebiega? Babcia (jako wlasciciel mieszkania) sklada wniosek, a co robi urzad? Bada sprawe, szuka wnuczki czy po prostu ja wymeldowywuje?

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-13 16:23:27
Autor: witek
Wymeldowanie
RadekNet wrote:

[...]

Urząd wpada pyta sąsiadów co słyszeli o wnuczce i podejmuje decyzję.

Data: 2010-06-13 17:20:52
Autor: Jotte
Wymeldowanie
W wiadomosci news:hv2suq$un0$1news.onet.pl RadekNet
<radeknet@rejsy-czartery.com> pisze:

[...]
Pewnie zrobia wywiad srodowiskowy jesli sie bedzie im chcialo.

--
Jotte

Data: 2010-06-13 17:19:42
Autor: Jotte
Wymeldowanie
W wiadomo¶ci news:hv2io5$3s0$1news.onet.pl RadekNet
[...]

Musisz spróbować sensowniej opisać sytuację, powinno ci się udać. Co oznacza "oddanie mieszkania wnuczce"?
Jaki jest status tego mieszkania (własno¶ciowe, spółdzielcze prawo własno¶ci, lokatorskie, najemcze)?
Jest to istotne bo sam meldunek nie daje żadnych praw do lokalu. To jedynie administracyjne zgłoszenie miejsca pobytu (stałego b±dĽ czasowego), w tym wypadku fałszywe.

--
Jotte

Wymeldowanie