Wymeldowanie

Data: 2011-08-30 15:16:32
Autor: AT
Wymeldowanie
Czy mogę się wymeldowac z obecnego miejsca zameldowania
nie podając nowego?

a po jakims czasie zameldowac sie w nowym miejsciu gdzie
będę mieszkał i tam wyrobić sobie dowód?

czy i tak jeden urząd poinformuje drugi o moim zameldowaniu?

Jednym słowem, nie chec aby obecni urządnicy w małej mieścinie wiedzieli gdzie będe mieszkał
pozdrawiam

Data: 2011-08-30 15:30:58
Autor: mokpl
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-30 15:16, AT pisze:
Czy mogďż˝ siďż˝ wymeldowac z obecnego miejsca zameldowania
nie podaj�c nowego?

No pewnie. A gdzie miałbyś się zameldować przy wyprowadzce jak byś się wyprowadzał np. pod most?

Data: 2011-08-30 15:56:48
Autor: AT
Wymeldowanie
> No pewnie. A gdzie miałbyś się zameldować przy wyprowadzce jak byś się
wyprowadzał np. pod most?

do nowego domu w duzym miescie, gdzie się wybudowałem.

rozumię, ze po wizycie w urzędzie w miejscowości, z której pochodzę, z prośba o wymeldowanie bez problemu załatwię wszystko

następnie w miejscu gdzie się wybudowałem udam się do urzędu i bez problemu mnie zameldują?
co będą wymagać? aktu notarialnego działki, projektu domu? pozwolenia na budowe?

Zastanawiam się, czy urzędy przekazują sobie informacje tego typu, ze dana osoba się zameldowała.

Data: 2011-08-30 16:02:28
Autor: MZ
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-30 15:56, AT pisze:

następnie w miejscu gdzie się wybudowałem udam się do urzędu i bez problemu mnie zameldują?
co będą wymagać? aktu notarialnego działki, projektu domu? pozwolenia na budowe?
Czy bez problemu to się okaże. Jeśli masz odebrany dom (zakończoną
budowę) z nadanym numerem ewidencyjnym (masz adres) to zasadniczo bez
problemu. Nie da się zameldować na budowie, na działce ani na projekcie
domu.

Zastanawiam się, czy urzędy przekazują sobie informacje tego typu, ze dana osoba się zameldowała.

Nie i nie przekazują sobie również informacji o wymeldowaniu, dlatego
składając wniosek o zameldowanie musisz mieć potwierdzenie wymeldowania
ze starego adresu.

--
MZ

Data: 2011-08-31 00:10:40
Autor: Andrzej Lawa
Wymeldowanie
W dniu 30.08.2011 16:02, MZ pisze:

[...]

Na działce? Ależ oczywiście, że się da. Beton urzędniczy stawia czasem opór, ale przyjąć zgłoszenie muszą.

Data: 2011-08-31 15:36:33
Autor: Amir
Wymeldowanie
> [...]
budowę) z nadanym numerem ewidencyjnym (masz adres) to zasadniczo bez
problemu. Nie da się zameldować na budowie, na działce ani na projekcie

numer załatwiłem w urzędzie nie mając jeszcze odebranej budowy

to mnie cieszy :)

Data: 2011-08-30 16:02:57
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie
[...]

Będą wymagać tytułu prawnego do lokalu.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-30 23:01:33
Autor: Waldek
Wymeldowanie

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j3iqie$dj2$1news.onet.pl...
[...]

i książeczkę wojskową lub zaświadzenie z WKU , chyba, że przekroczyłeś 50-tkę.

Data: 2011-08-31 09:28:04
Autor: mokpl
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-30 23:01, Waldek pisze:

i książeczkę wojskową lub zaświadzenie z WKU , chyba, że przekroczyłeś
50-tkę.

Nadal?
A po co? Bo ja np. zgubiłem książeczkę i zastanawiam się co takiego musieliby mi wbić w zaświadczenie z WKU, żeby mnie nie chcieli zameldować.

Data: 2011-08-31 09:34:07
Autor: MZ
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-31 09:28, mokpl pisze:
[...]

To nie działa w tę stronę. To raczej do WKU idzie informacja, gdzie
"poborowy" aktualnie przebywa. Nadal jest to wymagane przy meldunku.

--
MZ

Data: 2011-08-31 11:05:06
Autor: bzdreg
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-31 09:34, MZ pisze:
[...]

Dodam, że "poborowość" jest (była?) głównym uzasadnieniem istnienia obowiązku meldunkowego, który i tak skutecznie był omijany przez zainteresowanych, jak-to zwykle bywa na wojnie urzędu z człowiekiem.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-08-31 15:37:36
Autor: Amir
Wymeldowanie
> To nie działa w tę stronę. To raczej do WKU idzie informacja, gdzie
"poborowy" aktualnie przebywa. Nadal jest to wymagane przy meldunku.

mam kategorię E :)

Data: 2011-08-31 15:41:01
Autor: MZ
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-31 15:37, Amir pisze:
 > To nie działa w tę stronę. To raczej do WKU idzie informacja, gdzie
"poborowy" aktualnie przebywa. Nadal jest to wymagane przy meldunku.

mam kategorię E :)
To zupełnie nieistotne. Bez książeczki nie zameldują.

--
MZ

Data: 2011-08-31 15:56:51
Autor: mokpl
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-31 15:41, MZ pisze:

To zupełnie nieistotne. Bez książeczki nie zameldują.

No, ale przecież człowiek ma (nadal) obowiązek zameldowania się jeśli mieszka na stałe. No więc idzie do urzędu i mówi :mieszkam tu na stałe, mam obowiązek to zgłosić to zgłaszam. A urząd każe mu jeszcze jakieś papierki/książeczki przynosić. Głupie, nie? Na moje oko to swój obowiązek spełnił a dalej mieszka nielegalnie.

Data: 2011-08-31 15:44:09
Autor: witek
Wymeldowanie
On 8/31/2011 8:56 AM, mokpl wrote:
[...]

przeczytaj w ustawie co jest twoim obowiązkiem po za przyjsciem i powiedzeniem.

Data: 2011-08-31 16:00:52
Autor: mokpl
Wymeldowanie
W dniu 2011-08-31 15:56, mokpl pisze:

[...]

Przecież może się zdarzyć, że WKU (z jakiś, nieistotnych teraz, powodów, bałaganu jakiegoś np.) nie wyda (przynajmniej na czas) duplikatu książeczki czy jakiegoś zaświadczenia. No i w tej sytuacji człowiek (mimo dobrych chęci) jest przez urząd niejako zmuszany do łamania prawa (mieszka na stałe a nie może się zameldować).

Nie kumam tego.

Wymeldowanie