Wymeldowanie a s±d

Data: 2011-03-23 15:06:39
Autor: NieJorgnijSię
Wymeldowanie a s±d
Taka sytuacja. Xsiński jest winny np operatorowi gsm 500 zł. Umowę rozwi±zano 1.01.2009 r. 1.03.2009 r. sprzedaje mieszkanie i mieszka w wynajętym - oczywi¶cie przemeldowuj±c się. Operator posiada dane sprzed przemeldowania się. Sprzedaje dług firmie windykacyjnej, firma wysyła pisma, przychodz± zwroty, w koncu sprawa trafia do s±du. I tu pytanie - zakładaj±c że s±d wyda nakaz zapłaty - jak± dłużnik ma szansę na sprzeciw, skoro nie wie nawet o wyroku.

Data: 2011-03-23 10:24:23
Autor: witek
Wymeldowanie a s±d
On 3/23/2011 9:06 AM, NieJorgnijSię wrote:
[...]

Żadnej.
Ale szybko sie dowie.
Komornik w przeciwienstwie do s±du nie bedzie miał kłopotów z ustaleniem gdzie jest kasa Xsińskiego.

Data: 2011-03-23 14:07:22
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Wed, 23 Mar 2011 15:06:39 +0100, NieJorgnijSię napisał(a):

jaką dłużnik ma szansę na sprzeciw, skoro nie wie nawet o wyroku

Żadnej -- póki się nie dowie.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-03-23 15:13:12
Autor: NieJorgnijSiÄ™
Wymeldowanie a sÄ…d
Żadnej -- póki się nie dowie.

-- :-) Olgierd

Mija 14 dni i dłużnik się nagle dowiaduje. Szanse na apelacje?

Data: 2011-03-23 14:17:16
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Wed, 23 Mar 2011 15:13:12 +0100, NieJorgnijSię napisał(a):

Żadnej -- póki się nie dowie.

Mija 14 dni i dłużnik się nagle dowiaduje. Szanse na apelacje?

Lepiej sprzeciw plus wniosek o przywrĂłcenie terminu do wniesienia sprzeciwu.

Data: 2011-03-23 15:20:54
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-23 15:17, Olgierd pisze:
[...]

A co tu przywracać, skoro termin na wniesienie sprzeciwu jeszcze nie minął (brak skutecznego doręczenia :) )

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 14:53:44
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Wed, 23 Mar 2011 15:20:54 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

No chyba zdaniem sądu ono będzie skuteczne?

Data: 2011-03-23 18:30:33
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-23 15:53, Olgierd pisze:
[...]

No to trzeba wykazać, że jednak nie było skuteczne.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 08:19:34
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Wed, 23 Mar 2011 18:30:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

No to w tym celu należy wnieść sprzeciw wraz z wnioskiem o przywrócenie terminu do jego wniesienia :)

Data: 2011-03-24 09:55:25
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 09:19, Olgierd pisze:
[...]

Ale wniosek o przywrócenie terminu jest przyznaniem się, że termin już upłynął.

W wersji "soft" należy wnieść sprzeciw i wykazać, że termin jeszcze nie upłynął.

W wersji "hard" wykazać, że termin nie upłynął i "napyskować" kiedy w końcu dostaniemy pozew, bo chcemy rozważyć wniesienie sprzeciwu :)

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 09:34:28
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Thu, 24 Mar 2011 09:55:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

No to w tym celu należy wnieść sprzeciw wraz z wnioskiem o przywrócenie
terminu do jego wniesienia

Ale wniosek o przywrĂłcenie terminu jest przyznaniem siÄ™, ĹĽe termin juĹĽ
upłynął.

Zdaniem sądu termin już upłynął -- to chyba wystarczy. W aktach jest prawomocny nakaz.

W wersji "soft" należy wnieść sprzeciw i wykazać, że termin jeszcze nie
upłynął.

Albo wznowienie postępowania (art. 401 pkt 2 kpc: "wskutek naruszenia przepisów prawa była pozbawiona możności działania"), bo chyba podanie przez powoda nieprawidłowego adresu strony jest naruszeniem przepisów.

Data: 2011-03-24 10:41:57
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 10:34, Olgierd pisze:
[...]

Ale takie doręczenie to "fikcja doręczenia", którą przecież można wzruszyć. Warunkiem uznania tej fikcji jest awizacja pod adresem zamieszkania, która w danym przypadku mogła nie nastąpić.

Albo wznowienie postępowania (art. 401 pkt 2 kpc: "wskutek naruszenia
przepisów prawa była pozbawiona możności działania"), bo chyba podanie
przez powoda nieprawidłowego adresu strony jest naruszeniem przepisów.

Chyba "głębokiej teorii", bo praktyka jaka jest, to wiemy :)

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 10:03:11
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Thu, 24 Mar 2011 10:41:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ale takie doręczenie to "fikcja doręczenia", którą przecież można
wzruszyć. Warunkiem uznania tej fikcji jest awizacja pod adresem
zamieszkania, która w danym przypadku mogła nie nastąpić.

No dobrze, ale skutkiem tejże fikcji jest wcale nie fikcyjny skutek w postaci prawomocnego nakazu :) Co proponujesz, by sąd uczynił z takim nakazem?

Data: 2011-03-24 11:09:56
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 11:03, Olgierd pisze:
[...]

No dobrze, ale skutkiem tejĹĽe fikcji jest wcale nie fikcyjny skutek w
postaci prawomocnego nakazu :) Co proponujesz, by sąd uczynił z takim
nakazem?

Uchylił klauzulę.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 10:18:45
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:09:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

postaci prawomocnego nakazu  Co proponujesz, by sÄ…d uczyniĹ‚ z takim
nakazem?

Uchylił klauzulę.

Zawsze jednak zostaje kwestia prawomocności rozstrzygnięcia. Ma to istotny skutek także np. z punktu widzenia przerwania biegu przedawnienia roszczenia.

Data: 2011-03-24 11:46:01
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 11:18, Olgierd pisze:
[...]

Jest raczej oczywiste, że skoro nie było prawidłowego doręczenia, to nie ma również prawomocności.

Ma to
istotny skutek takĹĽe np. z punktu widzenia przerwania biegu przedawnienia
roszczenia.

Konkretnie jaki to ma zwiÄ…zek?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 10:55:47
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:46:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

Uchylił klauzulę.

Zawsze jednak zostaje kwestia prawomocności rozstrzygnięcia.

Jest raczej oczywiste, że skoro nie było prawidłowego doręczenia, to nie
ma również prawomocności.

No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

Ma to
istotny skutek takĹĽe np. z punktu widzenia przerwania biegu
przedawnienia roszczenia.

Konkretnie jaki to ma zwiÄ…zek?

Wierzyciel ma 10 lat na wykonanie orzeczenia.
I przepraszam, nieprawidłowo nazwałem to "przerwaniem biegu". To już inna para kaloszy.

Data: 2011-03-24 12:18:29
Autor: Liwiusz
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 11:55, Olgierd pisze:

No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

I sąd nie ma sposobu na uchylenie takiej błędnej klauzuli?

[...]

Zatem 10-letni termin będzie biegł od *prawidłowej* prawomocności postępowania.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-24 11:30:13
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:18:29 +0100, Liwiusz napisał(a):

No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

I sąd nie ma sposobu na uchylenie takiej błędnej klauzuli?

No na pewno ma. Ale uprzednio należy wnieść środek zaskarżenia -- i o tym jest ten wątek :)

[...]

Owszem, pod warunkiem, że pozwany zaskarży nieprawidłowe orzeczenie.

Data: 2011-03-24 12:28:09
Autor: goldi
Wymeldowanie a s±d
On 24 Mar, 12:30, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> I s±d nie ma sposobu na uchylenie takiej błędnej klauzuli?

No na pewno ma. Ale uprzednio należy wnie¶ć ¶rodek zaskarżenia -- i o tym
jest ten w±tek :)

> [...]
> postępowania.

Owszem, pod warunkiem, że pozwany zaskarży nieprawidłowe orzeczenie..

Cóż, skoro nie było prawidłowego doręczenia, to żadne z orzeczeń nie
jest prawomocne - ani nakaz, ani postanowienie o nadaniu klauzuli
wykonalno¶ci. Zatem należy złożyć, bez konieczno¶ci przywracania
terminu, sprzeciw od nakazu i zażalenie na nadanie klauzuli
wykonalno¶ci (z wnioskiem o zawieszenie postępowania egzekucyjnego -
art. 821 par. 1 k.p.c.). Po uchyleniu postanowienia o nadaniu klauzuli
wykonalno¶ci wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego - art. 825
pkt 2 k.p.c.

Data: 2011-03-29 09:27:06
Autor: kam
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 11:55, Olgierd pisze:
No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

jeśli nie wydał postanowienia o stwierdzeniu prawomocności orzeczenia, to nie rozstrzygnął
uznanie doręczenia za skuteczne (bo pewnie to masz na myśli) jest zarządzeniem, które w każdej chwili można uchylić

k.

Data: 2011-03-29 07:27:28
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Tue, 29 Mar 2011 09:27:06 +0200, kam napisał(a):

No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

jeśli nie wydał postanowienia o stwierdzeniu prawomocności orzeczenia,
to nie rozstrzygnÄ…Ĺ‚
uznanie doręczenia za skuteczne (bo pewnie to masz na myśli) jest
zarządzeniem, które w każdej chwili można uchylić

Ale przecież postanowienie o stwierdzeniu prawomocności orzeczenia wydawane jest zwykle z urzędu.

Data: 2011-03-29 09:46:28
Autor: kam
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-29 09:27, Olgierd pisze:
Ale przecież postanowienie o stwierdzeniu prawomocności orzeczenia
wydawane jest zwykle z urzędu.

nie jest, zresztÄ… w ogĂłle rzadko jest wydawane
adnotacja na postanowieniu, że jest prawomocne (zdarzająca się w części sądów), to nie postanowienie, a techniczna adnotacja
postanowienie o stwierdzeniu prawomocności orzeczenia jest zaskarżalne, a więc powinno być uzasadnione

k.

Data: 2011-03-29 08:07:30
Autor: Olgierd
Wymeldowanie a s±d
Dnia Tue, 29 Mar 2011 09:46:28 +0200, kam napisał(a):

[...]

No dobrze, ale tu mówimy o sytuacji, w której pozwany przekonał się -- np. kilkanaście miesięcy po wydaniu nakazu z klauzulą -- że coś takiego miało miejsce: jest nakaz, zdaniem sądu prawomocny, no i komornik zaczyna go szukać.

Więc co proponujesz w takiej sytuacji?

Data: 2011-03-29 10:47:15
Autor: goldi
Wymeldowanie a s±d
On 29 Mar, 10:07, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> nie jest, zreszt± w ogóle rzadko jest wydawane adnotacja na
> postanowieniu, że jest prawomocne (zdarzaj±ca się w czę¶ci s±dów), to
> nie postanowienie, a techniczna adnotacja postanowienie o stwierdzeniu
> prawomocno¶ci orzeczenia jest zaskarżalne, a więc powinno być
> uzasadnione

No dobrze, ale tu mówimy o sytuacji, w której pozwany przekonał się --
np. kilkana¶cie miesięcy po wydaniu nakazu z klauzul± -- że co¶ takiego
miało miejsce: jest nakaz, zdaniem s±du prawomocny, no i komornik zaczyna
go szukać.

Więc co proponujesz w takiej sytuacji?

--
:-) Olgierd
Lege Artis ==http://olgierd.bblog.pl

Jeżeli nie było prawidłowego doręczenia, to nakaz zapłaty nie stał się
prawomocny, NAWET JEŻELI SˇD WYDAŁ POSTANOWIENIE O STWIERDZENIU
PRAWOMOCNO¦CI. Przesłank± konieczn± uprawomocnienia się orzeczenia
jest w tym przypadku bezskuteczny upływ terminu do wniesienia
sprzeciwu (por. art. 363 par. 1 k.p.c. i art. 504 par. 2 k.p.c.). S±d
Najwyższy słusznie przynajmniej dwukrotnie stwierdził, że bezzasadne
wydanie postanowienia o stwierdzeniu prawomocno¶ci nie prowadzi do
uprawomocnienia się orzeczenia (por. wyrok SN z dnia 4 marca 2008 r.,
IV CSK 465/07 i przywołanym w nim wyrok z dnia 5 lipca 2002 r., III
CKN 657/00). Co za tym idzie, takie "rzekomo prawomocne" orzeczenie
może być zaskarżone na ogólnych zasadach (w tym wypadku w drodze
sprzeciwu).

Zatem mamy do czynienia z sytuacj±, w której s±d nadał klauzulę
wykonalno¶ci nieprawomocnemu orzeczeniu, a organ egzekucyjny prowadzi
postępowanie w oparciu o to nieprawomocne orzeczenia. W zwi±zku z tym
należy złożyć, bez konieczno¶ci przywracania terminu, sprzeciw od
nakazu i zażalenie na nadanie klauzuli wykonalno¶ci (z wnioskiem o
zawieszenie postępowania egzekucyjnego - art. 821 par. 1 k.p.c.). Po
uchyleniu postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalno¶ci wniosek do
komornika o umorzenie postępowania egzekucyjnego - art. 825 pkt 2
k.p.c.

Data: 2011-03-29 20:18:39
Autor: kam
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-29 10:07, Olgierd pisze:
[...]

wnieść sprzeciw zawierający argumentację, że został złożony w terminie
równocześnie zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności (jeśli termin jeszcze nie upłynął)

k.

Data: 2011-03-27 21:53:34
Autor: Mruk
Wymeldowanie a sÄ…d
[...]

we Wro taka jest praktyka

Data: 2011-03-29 09:25:29
Autor: kam
Wymeldowanie a sÄ…d
W dniu 2011-03-24 10:34, Olgierd pisze:
Zdaniem sądu termin już upłynął -- to chyba wystarczy. W aktach jest
prawomocny nakaz.

nie jest

k.

Data: 2011-03-23 15:10:20
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 15:06, NieJorgnijSię pisze:
Taka sytuacja. Xsiński jest winny np operatorowi gsm 500 zł.
I tu pytanie -
zakładaj±c że s±d wyda nakaz zapłaty - jak± dłużnik ma szansę na
sprzeciw, skoro nie wie nawet o wyroku.

Naprawdę tak ciebie martwi± ewentualne problemy złodzieja?

--
spp

Data: 2011-03-23 15:14:26
Autor: Arek
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 15:10, spp pisze:
Naprawdę tak ciebie martwi± ewentualne problemy złodzieja?

Ale wiesz kogo się nazywa tym mianem czy język polska to trudna język?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-03-23 15:20:56
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 15:14, Arek pisze:

Naprawdę tak ciebie martwi± ewentualne problemy złodzieja?

Ale wiesz kogo się nazywa tym mianem czy język polska to trudna język?

M. in. kogo¶, kto nie spłaca swoich długów?

--
spp

Data: 2011-03-23 17:17:29
Autor: NieJorgnijSię
Wymeldowanie a s±d
M. in. kogo¶, kto nie spłaca swoich długów?

To po jak± cholerę słać sprzeciw i jeszcze płacić? Czy mówiłem wogóle o zasadno¶ci ew. długu? Dłużnik może się z nim nie zgadzać, co go złodziejem nie czyni ...

Radzę CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM.

Data: 2011-03-23 17:37:57
Autor: Arek
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 15:20, spp pisze:
M. in. kogo¶, kto nie spłaca swoich długów?

Nie.
Zagl±dnij do słownika.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-03-23 18:28:30
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 17:37, Arek pisze:

M. in. kogo¶, kto nie spłaca swoich długów?

Nie.
Zagl±dnij do słownika.

Rzeczywi¶cie, ale nie za bardzo mi zależy na odróżnianiu jednego kryminalisty od drugiego - jednakowo siebie warci. :(

--
spp

Data: 2011-03-25 17:30:31
Autor: NieJorgnijSię
Wymeldowanie a s±d

Rzeczywi¶cie, ale nie za bardzo mi zależy na odróżnianiu jednego
kryminalisty od drugiego - jednakowo siebie warci. :(

-- spp

Misiu, albo¶ durnowaty albo¶ abnegat do sze¶cianu. Jak ja cię pozwę o 300 zł które rzekomo mi wisisz i wygram bo nie miałe¶ szans otrzymać wyroku i się odwołać, znaczy że jeste¶ KRYMINALISTˇ. Żelazna logika. JAk u pisowców :)

Data: 2011-03-25 18:32:14
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-25 17:30, NieJorgnijSię pisze:

[...]

Może naucz się czytać ze zrozumieniem, tak od pierwszego postu?
Tam autor wyraĽnie pisze że dług powstał przed rozwi±zaniem umowy i abonent jest go ¶wiadom - nie zaprzecza jego istnieniu.
Gimnazjali¶ci daj± sobie radę z takimi tekstami, ale nie jorgnijsię jeszcze nie. :):)

--
spp

Data: 2011-03-25 20:17:34
Autor: NieJorgnijSie
Wymeldowanie a s±d
Teraz sam się popisałe¶ gł±bie. Zobacz KTO jest autorem. Uczyl Marcin Marcina ... ech. Skoro ja jestem na poziomie gimnazjum to ciebie ciężko gdziekolwiek sklasyfikować. EOT bo szkoda mojego czasu na matoła.

Data: 2011-03-25 20:40:45
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-25 20:17, NieJorgnijSie pisze:

 EOT bo szkoda mojego czasu na matoła.

Stłuczesz lustra?

Rzeczywi¶cie ROTFL ^2

--
spp

Data: 2011-03-26 20:15:57
Autor: NieJorgnijSie
Wymeldowanie a s±d

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imir4f$n7t$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-25 20:17, NieJorgnijSie pisze:

 EOT bo szkoda mojego czasu na matoła.

Stłuczesz lustra?

Rzeczywi¶cie ROTFL ^2

-- spp

Grunt to samokrytycyzm i umiejętno¶ć przyznania się do błędów. Ponoć dotyczy to wył±cznie Homo Sapiens, a twój gatunek to jaki?

Data: 2011-03-26 20:46:45
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-26 20:15, NieJorgnijSie pisze:

[...]

A gdzie się pomyliłem?
Przeczytaj uważnie swój pierwszy post - ani słowa że nie wiesz o długu, ani słowa że jest on 'wymy¶lony', 'pozorny', 'fikcyjny'.
Sam piszesz że najpierw powstał dług, potem rozwi±zanie umowy, potem sprawa s±dowa.

Fakt, że bardzo szybko przeszedłe¶ do inwektyw jedynie utwierdza mnie  w przekonaniu że zawaliłe¶ temat a teraz płaczesz jak to odkręcić. Skoro wiedziałe¶ o długu i go nie regulowałe¶ pozostajesz, delikatnie mówi±c, naci±gaczem.

Jedyny mój bł±d - nie zauważyłem kto był autorem pierwszego postu, ale mimo to nic nie zmienia mojej oceny sytuacji. Opieram się na tym co napisałe¶, nie na tym co chciałe¶ napisać.

I dal nie też EOT.

--
spp

Data: 2011-03-27 21:36:48
Autor: NieJorgnijSie
Wymeldowanie a s±d

Użytkownik "spp
A gdzie się pomyliłem?

Nazywaj±c dłużnika przestępc±.

Przeczytaj uważnie swój pierwszy post - ani słowa że nie wiesz o długu, ani słowa że jest on 'wymy¶lony', 'pozorny', 'fikcyjny'.

Oczywi¶cie. Tylko po jakiego grzyba i¶ć z apelacj± do s±du skoro dług jest zniezaprzeczalny?

Sam piszesz że najpierw powstał dług, potem rozwi±zanie umowy, potem sprawa s±dowa.

¦wietnie. A dostrzegłe¶ mieritum pytania? Czy waliłe¶ działem do muchy?

[...]

Dłużnik - złodziej. Inwektywa nr 1. Kryminalista - inwektywa nr 2.  Wtedy dopiero dostajesz porównany przeze mnie do pisowca.

Widzisz, tak sie składa, że sprawa jest czysto hipotetyczna, nie ma ze mn± nic wspólnego. Ty podszedłe¶ do tematu jakby chodziło o mnie. Bzdura. Nie wiszę nikomu niczego. Ciekawiło mnie czy s±dy mog± zaocznie skazać człowieka i nie dac mu szansy na apelację, a nie istotne było czy będzie ona ZASADNA czy nie. I inni z grupy ten temat wła¶nie dr±żyli, ty natomiast przyczepiłe¶ się do nieistniej±cego długu. I stanowczo twierdzę, że gdyby¶ w realu nazwał człowieka winnego kilka stów złodziejem czy kryminalist±, to s±d potraktowałby to jako zniesławienie. Tyle miałem do powiedzenia w tej sprawie.

Data: 2011-03-26 19:32:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Wymeldowanie a s±d
On Wed, 23 Mar 2011, spp wrote:

[...]

  Jeste¶ pewien, że np. nazywanie mordercy złodziejem z złodzieja morderc±
to jest dobry pomysł? (trzymam się tego co napisałe¶)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-26 20:48:08
Autor: spp
Wymeldowanie a s±d

[...]

Nie jestem aż tak drobiazgowy - użyję więc słowa 'przestępca', w obu przypadkach. ;)

--
spp

Data: 2011-03-31 18:40:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Wymeldowanie a s±d
On Sat, 26 Mar 2011, spp wrote:

Nie jestem aż tak drobiazgowy - użyję więc słowa 'przestępca', w obu przypadkach. ;)

  Apeluję żeby trzymać się tej (antyflejmowej) wersji ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-23 15:15:24
Autor: Arek
Wymeldowanie a s±d
W dniu 2011-03-23 15:06, NieJorgnijSię pisze:
[..]
zakładaj±c że s±d wyda nakaz zapłaty - jak± dłużnik ma szansę na
sprzeciw, skoro nie wie nawet o wyroku.

Żadnego.

Jak się dowie - bo komornik mu zajmie pensje albo ¶ci±gnie z konta - to może złożyć podanie o przywrócenie terminu.
Ale kasy już "niet".

Arek