Wymiana żarówki VW Passat LOL

Data: 2013-08-10 16:40:30
Autor: DJ Abelson®
Wymiana żarówki VW Passat LOL
Taki znajomy mi powiedział, że w serwisie mu zaśpiewali 650 za wymianę żarówki w passacie rocznik 2010. Jednak podjął się sam, a właściwie z 3 kolegami i zrobili to. Zrobili to na dwie raty, bo za pierwszym razem coś źle podłączyli, w sumie kilka godzin tam grzebali. Rzeczywiście to takie skomplikowane? Ogólnie to mu współczuję, ale śmiać mi się chce :D

Data: 2013-08-11 10:44:03
Autor: megrims
W dniu 2013-08-10 16:40, DJ Abelson® pisze:
[...]

Wymień filtr powietrza w X3. Mniej czasu zajmuje wymiana amortyzatorów
z tyłu.

Data: 2013-08-11 12:06:17
Autor: _Michał
On 8/10/2013 4:40 PM, DJ Abelson® wrote:
[...]

No.. w końcu się niemieckie auto zbliżają do francuskich :)
szkoda że (jeszcze) tak nie jeżdżą

Data: 2013-08-11 21:28:43
Autor: Krzysztof 45
[...]

Teraz auta projektują księgowi i robią wszystko by z duperelą jechać do autoryzowanego serwisu.
Niech znajomy się cieszy że ma opcję otworzenia maski silnika, bo niedługo i ta możliwość zniknie.
--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 11:02:25
Autor: yabba
Użytkownik "DJ Abelson®" <hellboy@satan.org> napisał w wiadomości news:ku5jcp$a5a$1speranza.aioe.org...
[...]

W Fiacie Stilo wymiana lewej żarówki mijania zajmuje w ASO 45 minut i wymaga użycia podnośnika. Zdejmują nadkole. :))

Można samemu wymienić mając dostep tylko od góry. Mój rekord to 15 minut, a zaczynałem od 1,5 godziny.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-08-12 13:28:08
Autor: adresss
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
On Sat, 10 Aug 2013 16:40:30 +0200, DJ Abelson® <hellboy@satan.org>
wrote:

[...]

nalezaloby plakac

Wg mnie powinny byc jakies zapisy w prawie dotyczace takich kwestii w
autach, ze wymiana zarowki nalezy do prostych czynnosci i musi (moze)
byc wykonana w trakcie jazdy. A co bedzie jakby spalily sie 2 zarowki,
to nie moglbys kontynuowac jazdy i do domu/warsztacie na lawecie lub
spanie w aucie az sie rozjasni?

Takiego projektanta to powinni za jaja drutem kolczastym na drzewie
powiesic!!!!

--
ThinkXtra

Data: 2013-08-12 11:34:32
Autor: AZ
On 2013-08-12, adresss@poczta.pl <adresss@poczta.pl> wrote:
[...]

To by sie stowarzyszenie dealerow audi i vag oburzalo, ze klienci sobie
sami zarowki wymieniaja zamiast przyjezdzac do serwisow ;-)

Takiego projektanta to powinni za jaja drutem kolczastym na drzewie
powiesic!!!!

Projektant zaprojektowal tak jak kazal ksiegowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-12 05:07:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
-- Projektant zaprojektowal tak jak kazal ksiegowy

to nie do konca tak ... po prostu ci ktorzy robili integracje modeli 3D przespali temat, normalnie kryterium dostepnosci jest uwzgledniane i symuluje sie typowe czynnosci serwisowe tu widocznie cos przeoczono ew. przyszla jakas zmiana i nie uwzgledniono konsekwencji ... zreszta dobre ASO zaspiewa 600 skasuje 300 i wszyscy beda zadowoleni :-)

P.

Data: 2013-08-12 14:35:48
Autor: Franc
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia Mon, 12 Aug 2013 05:07:15 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisa³(a):

[...]

Akurat, tere-fere :-)
Projektant z ksiêgowym wypili pod to szapmana.

--
Franc

Data: 2013-08-13 07:09:03
Autor: Jan Koval
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL

Uzytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a0d1742b-4566-4141-a842-b8042dd7dfe9googlegroups.com...
[...]

Cos za duzo firm przespalo temat.

J.

Data: 2013-08-13 00:52:09
Autor: przemek.jedrzejczak
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
-- Cos za duzo firm przespalo temat. J.

alez skad ... jak na taka ilosc produkowanych modeli liczba wpadek jest na akceptowalnym (dla producenta) poziomie poza tym integracje robi zazwyczaj producent platformy wiec jesli nie uwzglednili tego w B7 to mogli dac ciala tez w innych modelach ... zasadniczo jest tylko kilka poprawnych rozwiazan dojscia do zarowek i te ktore zastosowalo VW wcale nie jest najgorsze

P.

Data: 2013-08-12 13:47:32
Autor: Budzik
Wymiana ?arówki VW Passat LOL
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Takiego projektanta to powinni za jaja drutem kolczastym na drzewie
powiesic!!!!

Projektant zaprojektowal tak jak kazal ksiegowy.

Ciekawe, co by powiedzia³ ksiegowy jakby dosta³ cynk z salonów ze np. 500 osób zrezygnowa³o z zakupu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-08-13 07:06:30
Autor: Jan Koval
Wymiana ?arówki VW Passat LOL

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:12082013.18027BF6budzik61.poznan.pl...
[...]

Pewnie nie spa³by po nocach.
Ju¿ to widzê, jak dealerzy robi± statystyki w temacie z jakiego powodu klient nie kupi³ auta.

J.

Data: 2013-08-13 08:22:00
Autor: Budzik
Wymiana ?arówki VW Passat LOL
Osobnik posiadaj±cy mail jan.koval@oniet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Jak myslisz, ile zdarza sie takich sytuacji ze klient juz zdecydowany, dogadany, model wybrany, forma p³atnosci ustalona i nagle bum! nie kupuje z powodu zarówki.
Podejrzewam, ze praktycznie sie nie zdarza.
Wiec je¿eli nagle zdarzy³oby sie kilka razy i zadna informacja nie posz³aby do centrali to to dopiero by³oby dziwne.

Mo¿emy spróbowaæ :)
jakie auto ma najbardziej absurdalen mocowanie zarówek?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
A ¶wistak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2013-08-13 10:45:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-13 10:22, Budzik pisze:
[...]

Najbardziej zaboli to obs³uguj±cego sprzedawcê, ale i o to chodzi, firma generalnie opinie klientów ma w dupie, co innego jak marudziæ zaczn± pracownicy.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-13 08:57:33
Autor: Budzik
Wymiana ?arówki VW Passat LOL
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Niew±tpliwie jest to system naczyñ po³±czonych.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±"

Data: 2013-08-13 13:00:21
Autor: RadoslawF
Wymiana ?arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-13 10:57, U¿ytkownik Budzik napisa³:

[...]

Nie liczy³ bym na taki cud.
Ale gdyby nagle w popularnych programach motoryzacyjnych oraz w
popularnych gazetach motoryzacyjnych redaktorzy zaczêli nawo³ywaæ
do nie kupowania modelu xxx marki yyyy bo nie da siê wymieniæ
na poboczu samemu spalonej ¿arówki to kilka koncernów by zareagowa³o.
Tyle ¿e redaktorzy s± mocno zale¿ni od firm oferuj±cych pojazdy
do testów wiêc te¿ nie liczê na drapane a i sposób wymiany ¿arówki
raczej nie bêdzie najwa¿niejszym z kryteriów oceny pojazdu.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 11:23:52
Autor: AZ
On 2013-08-13, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Tyle że redaktorzy są mocno zależni od firm oferujących pojazdy
do testów więc też nie liczę na drapane a i sposób wymiany żarówki
raczej nie będzie najważniejszym z kryteriów oceny pojazdu.

No ale moze byc sugestia, ze skoro producent utrudnil tak prosta rzecz
do maksimum - to mozliwe, ze ten samochod w eksploatacji tani i wygodny
nie bedzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-13 13:49:56
Autor: Ergie
Wymiana ?arówki VW Passat LOL
U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kud3k8$7i3$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Kilkakrotnie ju¿ takie teksty w gazetach siê pojawia³y ale zawsze w odniesieniu do francuskich aut. Pamiêtaj, ¿e wiêkszo¶æ je¶li nie wszystkie popularne gazety motoryzacyjne to przedruki z gazet niemieckich.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-08-12 13:33:55
Autor: Liwiusz
wrote:

[...]

Zaraz przed zakupem nowego auta należy jeszcze tak od niechcenia poprosić sprzedawcę o pokazanie, jak się zmienia żarówkę. W przypadku problemów, odwrócić się na pięcie do innego salonu.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-12 13:43:43
Autor: J.F.
Wymiana żarówki VW Passat LOL
Dnia Mon, 12 Aug 2013 13:33:55 +0200, Liwiusz napisa³(a):
W dniu 2013-08-12 13:28, adresss@poczta.pl pisze:
Takiego projektanta to powinni za jaja drutem kolczastym na drzewie
powiesic!!!!
Zaraz przed zakupem nowego auta nale¿y jeszcze tak od niechcenia poprosiæ sprzedawcê o pokazanie, jak siê zmienia ¿arówkê. W przypadku problemów, odwróciæ siê na piêcie do innego salonu.

To ksenony prosze pana, tego sie nie wymienia, bo to sie nie psuje
:-)

J.

Data: 2013-08-12 14:02:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-12 13:43, J.F. pisze:
[...]

Nie psuje? Proszê powtórzyæ, muszê w³±czyæ dyktafon.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-13 07:07:25
Autor: Jan Koval
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:xpia1y7l0w53$.178qpck65del6.dlg40tude.net...
[...]

To siê zu¿ywa lub wyeksploatywuje - ale psuæ? ;-)

J.

Data: 2013-08-12 13:47:33
Autor: Budzik
[...]

I to jest chyba najlepszy sposób.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Moi ludzie pracuj± na okr±g³o! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobê!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia W³oska/Allo, Allo

Data: 2013-08-13 04:19:03
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-12 15:47, U¿ytkownik Budzik napisa³:

[...]

Ludzie w salonach podniecaj± siê ¿e ich na to cudo staæ.
Refleksje przychodz± po roku jak siê okazuje ¿e ¿arówki
nie ma jak wymieniæ, ¿e samochód jest fabrycznie niepe³nosprawny
(nowy dizel nie nadaj±cy siê do jazdy po mie¶cie z powodu
filtr cz±steczek sta³ych) i ma ca³± masê innych wad.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 07:14:10
Autor: Jan Koval
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kuc52p$orf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale wtedy jest przyjazny ¶rodowisku (mo¿e nie na 100% ale zawsze)

J.

Data: 2013-08-13 09:59:23
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-13 07:14, U¿ytkownik Jan Koval napisa³:

[...]

Jak siê wydaje w³asne pieni±dze na w³asny pojazd to trzeba dbaæ o
w³asne dobro nie o dobro ¶rodowiska, pieszych czy producenta
pojazdu.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 07:13:04
Autor: Jan Koval
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:12082013.50A8FDFEbudzik61.poznan.pl...
[...]

I dopytac siê gdzie jest ko³o zapasowe w baga¿niku czy pod spodem. Czy wymiana bezpieczników jest bezpieczna.
I jak siê wymienia ¿arówki w tablicy rejestracyjnej. I jak siê wymienia ¿arówkê w przeciwmgielnych przednich. Bo w moim w instrukcji napisne jest ¿e w ASO...

I jak w piosence Kabretu Starszych Panów: "takich pytañ sto, bardzo du¿o to nie spoczniemy a¿ sprawdziemy czy...."

J.

Data: 2013-08-13 08:21:59
Autor: Budzik
[...]

A gdzie lepiej? Bo chyba przewaznie lepiej w bagazniku ale czasami...

Czy
wymiana bezpieczników jest bezpieczna.

to znaczy?

I jak siê wymienia ¿arówki w
tablicy rejestracyjnej.

Jasne, bez zarówek w tablicy to jechaæ siê nie da. Zw³aszcza, ze chyba jest ich tam kilka wiec tak od razu wszystkie nie padn±.

I jak siê wymienia ¿arówkê w przeciwmgielnych
przednich.

Kolejna rzecz bez której nie mo¿na jechaæ...

Bo w moim w instrukcji napisne jest ¿e w ASO...
A niech sobie pisz±.
Chodzi o sytuacje awaryjne. Jak na drodze padn± ci zarówki to co z tego, ze masz napisane ¿e w ASO skoro ciemno i nie mo¿esz jechac?

I jak w piosence Kabretu Starszych Panów: "takich pytañ sto, bardzo
du¿o to nie spoczniemy a¿ sprawdziemy czy...."

No chyba, ze to mia³ byc zart :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nie po¿±daj ¿ony bli¼niego swego nadaremnie"

Data: 2013-08-13 11:50:04
Autor: Ergie
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:13082013.02064792@budzik61.poznan.pl...

I dopytac siê gdzie jest ko³o zapasowe w baga¿niku czy pod spodem.

A gdzie lepiej? Bo chyba przewaznie lepiej w bagazniku ale czasami...

A jakie s± zalety wo¿enia ko³a w baga¿niku? Wady siê objawiaj± ju¿ przy pierwszej wymianie - trzeba go opró¿niæ wypakowuj±c baga¿e gdzie¶ na pobocze i dobrze gdy akurat nie pada deszcz, ani nie le¿± zaspy ¶niegu. Aby dostaæ siê do lewarka i klucza wystarczy opró¿niæ baga¿nik w 1/3.

Dodatkowo pó¼niej do tego baga¿nika trzeba w³o¿yæ brudne ko³o dopiero co zdjête z felgi. A jak ko³o jest pod spodem to odpinasz zapiêcie ko³o siê wysuwa, turlasz je w odpowiednie miejsce zamieniasz i uszkodzone wk³adasz do koszyka.

No i jest jeszcze jeden aspekt w baga¿niku w miejscu na zapas, czêsto mie¶ci siê tylko dojazdówka wiêc to brudne ko³o trzeba gdzie¶ wrzuciæ razem z torbami.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-08-13 12:48:17
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-13 11:50, U¿ytkownik Ergie napisa³:

[...]

A teraz siê zastanów co trzeba zrobiæ w czasie deszczu ¿eby to
ko³o wisz±ce pod karoseri± odpi±æ, wyj±æ, za³o¿yæ w to miejsce
stare i znowu zamocowaæ ?
Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 12:52:49
Autor: Franc
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia Tue, 13 Aug 2013 12:48:17 +0200, RadoslawF napisa³(a):

A teraz siê zastanów co trzeba zrobiæ w czasie deszczu ¿eby to
ko³o wisz±ce pod karoseri± odpi±æ, wyj±æ, za³o¿yæ w to miejsce
stare i znowu zamocowaæ ?
Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

Co za ró¿nica, jak musisz ca³y baga¿nik wywaliæ w noc na deszcz. Co¶
lepiej?

--
Franc

Data: 2013-08-13 17:46:32
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-13 12:52, U¿ytkownik Franc napisa³:

[...]

W baga¿niku koszul luzem nie wo¿ê, torby chwile deszczu wytrzymaj±
bez problemu, koszula skapuj±c± po karoserii brudn± wodê ju¿ jednak
mniej. Zabrudzi siê.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 14:42:25
Autor: Ergie
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kud2tj$lli$1@node1.news.atman.pl...

A teraz siê zastanów co trzeba zrobiæ w czasie deszczu ¿eby to
ko³o wisz±ce pod karoseri± odpi±æ, wyj±æ, za³o¿yæ w to miejsce
stare i znowu zamocowaæ ?

Pochyliæ siê, siêgn±æ rêk± i odczepiæ blokadê kosz opada i opiera siê o ziemiê, wysuwasz ko³o do siebie i toczysz do miejsca wymiany. Pro¶cie i szybciej ni¿ opró¿niaæ baga¿nik.

A mo¿e chodzi Ci o to ¿e kosz i zapas s± brudne? Tak samo brudne i mokre jest uszkodzone ko³o wiêc i tak przy wymianie siê ubrudzisz.

Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

Wtedy w³a¶nie docenia siê zapas w koszu. Wypakowywanie baga¿nika po ciemku w nocy nie jest przyjemne.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-08-13 17:53:37
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-13 14:42, U¿ytkownik Ergie napisa³:

[...]

Blisko, blisko coraz bli¿ej. A teraz pomy¶l ¿e to nie pokazowy
egzemplarz z salonu tylko pojazd który robi jednak ile¶ tysiêcy
kilometrów po zwyk³ych drogach i ca³a konstrukcja jest tak
fajnie zapiaszczona ¿e kosz (jego jedna strona) nie chce opa¶æ.

Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

Wtedy w³a¶nie docenia siê zapas w koszu. Wypakowywanie baga¿nika po ciemku w nocy nie jest przyjemne.

Kolega kupi³ taki samochód, radzi³em mu to co tutaj, spyta³ siê
w salonie i tam pan w garniturze udowodni³ mu to co ty opisa³e¶.
Ale to by³ pojazd praktycznie nieje¿d¿ony a pan taki pokaz pewnie
mia³ codziennie, jak w koñcu trafi³o go na trasie, po ciemku i
lekkim deszczu to spodnie do prania a koszula na ¶mietnik.
A mo¿e przy myciu jako¶ specjalnie myjecie te ko³a od spodu ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-13 20:03:42
Autor: J.F.
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia Tue, 13 Aug 2013 17:53:37 +0200, RadoslawF napisa³(a):
[...]

Znajomy mial i opisywal to tak: siegasz do bagaznika, wyciagasz
fartuch i dlugie rekawice, bo wiesz co cie czeka. I konczysz czysty.

W odroznieniu od klasycznych, ktorym sie wydaje ze to czysta robota i
po opadach koncza ze spodniami do prania, koszula na smietnik i
jeszcze ubloconymi i przemoknietymi torbami - bo oni oczywiscie
fartucha nie wioza :-)

J.

Data: 2013-08-14 06:55:25
Autor: Pablo Eldiablo
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2013 12:48:17 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

A teraz siê zastanów co trzeba zrobiæ w czasie deszczu ¿eby to

ko³o wisz±ce pod karoseri± odpi±æ, wyj±æ, za³o¿yæ w to miejsce

stare i znowu zamocowaæ ?

Najlepiej jeszcze po ciemku w nocy. :-)

a zeby skomplikowac sprawe - kosz pod samochodem miesci tylko dojazdowke, a pelnowymiarowe kolo nie miesci sie ani do tegoz kosza, ani luzem do bagaznika :-)

aa... to nie teoretyzowanie - mam tak w swoim :-)

pablo

Data: 2013-08-13 12:53:39
Autor: Jan Koval
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL

U¿ytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kucvge$3c2$1node2.news.atman.pl...
[...]

O! Sprawdziæ czy jest pe³ne ko³o czy dojazdówka.

natomiast widzia³em jak wygl±da wymiana ko³a w C1. By³o to w warunkach labolatoryjnych czyli w salonie.
Szybciej by³o wypakowaæ baga¿nik i zapakowaæ go ponownie ni¿ w³o¿yæ to ko³o od spodu.
Szybciej by³o by ju¿ wezwaæ serwis czy assistance. Po dwudziestu minutach walki stwierdzi³em, ¿e muszê ju¿ i¶æ
i zostawi³em sprzedawcê i klientkê by dalej walczyli z problemem ko³a.

J.

Data: 2013-08-13 17:54:18
Autor: Przyjazny
On 2013-08-13 10:53, Jan Koval <jan.koval@oniet.pl> wrote:

[...]

W Fiescie IV spokojnie uda³o siê w nieca³e trzy godziny wyj±æ ko³o ze
spodu samochodu, a mia³ tylko 1,5 roku. Potrzebne by³o du¿o WD-40 i du¿y
m³otek. Ponowne w³o¿enie robi³ ju¿ kto¶ inny :-).

Inna sprawa ¿e tam by³ wyj±tkowo g³upi system - ko³o by³o mocowane od
spodu nakrêtk±, a w przynajmniej czê¶ci nowych samochodów jest tak ¿e
element do krêcenia jest od strony baga¿nika i wtedy ca³o¶æ nie jest
zaspawana brudem i piaskiem i ca³kowicie zardzewia³a.

Data: 2013-08-14 07:05:03
Autor: AZ
On 2013-08-13, Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:

Inna sprawa że tam był wyjątkowo głupi system - koło było mocowane od
spodu nakrętką, a w przynajmniej części nowych samochodów jest tak że
element do kręcenia jest od strony bagażnika i wtedy całość nie jest
zaspawana brudem i piaskiem i całkowicie zardzewiała.

Tylko jaki sens jak i tak trzeba wyjac bagaz? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 09:33:55
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-14 09:05, U¿ytkownik AZ napisa³:

[...]

Bo lepiej wyj±c baga¿ ni¿ wczo³giwaæ siê pod samochód z m³otkiem
i ³y¿k± jak siê kosz zablokuje.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-14 09:40:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-14 09:33, RadoslawF pisze:
[...]

Sk±d w ogóle pomys³, ¿e trzeba wyjmowaæ baga¿? Jak siê nie przewozi cegie³, to w wiêkszo¶ci przypadków da siê unie¶æ pod³o¿e baga¿nika wraz z baga¿em.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-14 11:38:56
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-14 09:40, U¿ytkownik Liwiusz napisa³:

[...]

To taka wersja pesymistyczna zwolenników czo³gania siê pod autem.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-14 09:41:34
Autor: AZ
On 2013-08-14, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Bo lepiej wyjąc bagaż niż wczołgiwać się pod samochód z młotkiem
i łyżką jak się kosz zablokuje.

Skąd w ogóle pomysł, że trzeba wyjmować bagaż? Jak się nie przewozi cegieł, to w większości przypadków da się unieść podłoże bagażnika wraz z bagażem.

To taka wersja pesymistyczna zwolenników czołgania się pod autem.

No ale skoro trzeba wyjac bagaz zeby opuscic kolo zamocowane pod samochodem to czemu nie wozic bo w bagazniku? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 12:28:43
Autor: RadoslawF
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
Dnia 2013-08-14 11:41, U¿ytkownik AZ napisa³:

[...]

Bo mocowanie kosza znajduje siê przy koñcu karoserii i o wyjmowaniu
baga¿u nie ma mowy, wystarczy przesun±æ czy lekko unie¶æ ¿eby siêgn±æ
do mocowania. Wyjêcie ko³a schowanego pod pod³og± baga¿nika faktycznie
wymaga wyjêcia czê¶ci baga¿y. Tyle ¿e bezproblemowe opuszczanie kosza
dzia³ tylko w egzemplarzach które jeszcze nie je¼dzi³y.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-02 21:38:23
Autor: jerzu
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
On Wed, 14 Aug 2013 09:40:53 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Sk±d w ogóle pomys³, ¿e trzeba wyjmowaæ baga¿? Jak siê nie przewozi cegie³, to w wiêkszo¶ci przypadków da siê unie¶æ pod³o¿e baga¿nika wraz z baga¿em.

Jeste¶ pewien?

http://img31.imageshack.us/img31/1300/hdaa.jpg

Dodam, ¿e ko³o jeszcze trzeba odkrêcic, bo jest przymocowane takim
plastikowym dynksem :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-08-14 14:54:14
Autor: Jan Koval

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:kufa6v$tg1$1node1.news.atman.pl...
On 2013-08-13, Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> wrote:

[...]

W C1 np element kręcący jest w zderzaku to przed albo tuz za zamkiem pokrywy bazażnika.

Data: 2013-09-02 21:32:56
Autor: jerzu
Wymiana ¿arówki VW Passat LOL
On Tue, 13 Aug 2013 12:53:39 +0200, "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl>
wrote:

natomiast widzia³em jak wygl±da wymiana ko³a w C1. By³o to w warunkach labolatoryjnych czyli w salonie.
Szybciej by³o wypakowaæ baga¿nik i zapakowaæ go ponownie ni¿ w³o¿yæ to ko³o od spodu.

Otó¿ to. Mia³em tak w Transicie. Tego debila co wymy¶li³ sposó
opuszczania i podnoszenia ko³a zapasowego powinno siê zatrudnic w Ford
Assistance, coby sobie te ko³a sam powymienia³.