Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+

Data: 2015-05-07 10:09:06
Autor: Poldek
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+

Posiadam fajnego poleasingowca Esprimo E5615 z płytą główną Fujitsu Siemens D2464-A2 i CPU Athlon 64 3800+. Wszystko śmiga ładnie, tylko dostaje zadyszki przy odtwarzaniu flasza HD. Więc za moment przyjedzie do mnie AMD Athlon X2 5200+.
Czy wymieniając CPU po prostu wyjmuję obecny procesor w to miejsce wtykam Athlona X2 64 5200+, smaruję pastą i gotowe? Płyta sama ustawi odpowiedni mnożnik i napięcie dla nowego CPU, czy muszę coś ręcznie ustawiać?
5200+ ma mnożnik 13 (w innym miejscu 13,5) i napięcie 1,3V/1,35V
3800+ ma mnożnik 12 i napięcie 1,25V/1,3V/1,35V.

Data: 2015-05-07 10:31:33
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-07 o 10:09, Poldek pisze:

[...]

Wszystko samo się zrobi. Nawet pastą nie trzeba procka smarować, bo jest już fabrycznie wysmarowany.

--
MN

Data: 2015-05-07 12:01:20
Autor: Poldek
Marcin N wrote:
[...]

juĹź fabrycznie wysmarowany.

Kupiłem 5200+ z demobilu, więc chyba nie będzie świeżo posmarowany, ew. resztki starej, zaschniętej pasty do zdrapania?
Zobaczymy, jak przyjdzie. W każdym razie mam na podorędziu odrobinę pasty.

Data: 2015-05-07 14:56:25
Autor: Adam
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
W dniu 2015-05-07 o 12:01, Poldek pisze:
(...)
Kupiłem 5200+ z demobilu, więc chyba nie będzie świeżo posmarowany, ew.
resztki starej, zaschniętej pasty do zdrapania?
Zobaczymy, jak przyjdzie. W każdym razie mam na podorędziu odrobinę pasty.

Już przyszedł, ale ja o czym innym:
starą pastę lepiej jest zmyć "suchą" benzyną, niż zdrapywać.

Awaryjnie, jak nie masz nowej pasty, to starą można lekko rozcieńczyć suchą benzyną i ponownie użyć.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-05-07 14:38:52
Autor: Poldek
Marcin N wrote:
[...]

Właśnie listonosz przyniósł Athlona X2 5800+. O dziwo pasta na dotychczasowym CPU była wciąż mokra i ok, ale na wszelki wypadek dałem kroplę nowej pasty. Na razie wygląda, że wszystko OK. Komp działa i wyraźnie daje sobie lepiej radę z multimediami. Nadal jednak nie jest w stanie płynnie odtworzyć wideo nagranego smartfonem Full HD mp4.
Obecna konfiguracja to:
* Athlon X2 64 5200+ (2× 2,7 GHz)
* 8GB RAM DDR2 667 Mhz
* karta graficzna jakaś fabryczna NVIDIA GeForce 6150 LE ze współdzieloną pamięcią do 256 MB
* Windows 7 HP 64 bit.

Co można tu jeszcze podrasować tanim kosztem, żeby nie przycinało się na mp4?

Data: 2015-05-07 15:00:44
Autor: Budzik
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Może kup kompa na c2d 8600 - zapłacisz 200 zł labo i mniej.
Przełóz reszte bebechów. I bedzie smigac :)

Data: 2015-05-07 17:59:39
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 7 May 2015 15:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Nadal jednak nie jest w
stanie płynnie odtworzyć wideo nagranego smartfonem Full HD mp4.

IMO coś masz nie tak ze sterownikiem grafiki (przyspieszenie sprzętowe)
albo z plajerem/kodekiem.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-05-08 09:40:27
Autor: Poldek
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Słuszna uwaga. Odinstalowywałem VLC Media Player, który był - jak się okazało - w wersji 32 bit i zainstalowałem VLC Miedia Player 64 bit. Po tej operacji wideo ze smartfona jest odtwarzane o wiele lepiej, można normalnie oglądnąć bez zacięć.

Pozostaje przycinanie flaszowego wideo HD w przeglądarce. Nie każde takie wideo się tnie, ale jak już wspomniałem np. to

https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

przy włączonym HD tnie się elegancko.
Niestety przeglądarkę mam 32 bit.

Data: 2015-05-08 18:50:34
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:mihp96$to0$1node1.news.atman.pl...
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Możesz też spróbować jak idzie pod MPC (też jest dostępna wersja 64-bit).

Pozostaje przycinanie flaszowego wideo HD w przeglądarce. Nie każde takie wideo się tnie, ale jak już wspomniałem np. to

https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

przy włączonym HD tnie się elegancko.

Jakie jest obciążenie CPU i GPU w HD i SD? 6150 to integra sprzed 10 lat, ma dopiero pierwszą generację Purevideo (funkcji przyspieszających odtwarzanie filmów), pozatym ma bardzo małą jak na dzisiejsze czasy moc obliczeniową.

Niestety przeglądarkę mam 32 bit.

Możesz spróbować jak to wygląda pod Chrome i IE (obie mają wersje 64 bit).

Data: 2015-05-07 18:40:30
Autor: Poldek
Budzik wrote:
[...]

Rozważam jakąś tanią i mało prądożerną kartę graficzną, która pasowała by do tego zestawu (half size i zasilacz taki, jaki jest) i/lub wgranie odpowiednich kodeków - jakich?

Data: 2015-05-07 22:00:00
Autor: ToMasz
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
* Windows 7 HP 64 bit.

Co można tu jeszcze podrasować tanim kosztem, żeby nie przycinało się na
mp4?
Mam podobnego kompa w domu, ale z lepszą grafiką i w pracy (gorszego) i z jakąś marną grafiką, ale na żadnym z nich nigdy mi się nic nie cieło. Dalej. mam laptopa który wieki otwiera każdy dokument, on chyba niema żadnej karty graficznej (żart) ale nigdy nie zauważyłem żeby coś się cieło. Czy możesz podać skrót do materiału wideo na którym się coś zacina? Bo moze problemem jest win7?

ToMasz

Data: 2015-05-07 22:17:38
Autor: Poldek
ToMasz wrote:
[...]

Dalej. mam laptopa ktĂłry wieki otwiera kaĹźdy dokument, on chyba niema
żadnej karty graficznej (żart) ale nigdy nie zauważyłem żeby coś się
cieło. Czy możesz podać skrót do materiału wideo na którym się coś
zacina? Bo moze problemem jest win7?

https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

Na HD elegancko tnie. Nie tnie na HD OFF.

Data: 2015-05-07 22:40:47
Autor: marfi
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:migh8u$mdb$1node1.news.atman.pl...

https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam

Na HD elegancko tnie. Nie tnie na HD OFF.

Jesteś pewien, że to wina grafiki a nie zbyt wolnej sieci?
Nagranie teĹź tnie?

--
marfi

Data: 2015-05-07 23:00:12
Autor: Poldek
marfi wrote:
[...]

Czy to wina grafiki, tego nie wiem.
Raczej nie jest to wina wolnej sieci, bo:
a. sieć jest tu szybka,
b. pauzowanie, odczekanie i dalsze odtwarzanie nic nie zmienia.

Data: 2015-05-07 22:47:18
Autor: miab
W dniu 2015-05-07 o 22:17, Poldek pisze:
ToMasz wrote:
[...]

Nawet jak ściągnie wszystko na lokalną pamięć?

miab

Data: 2015-05-08 02:11:09
Autor: Kamil
Użytkownik "Poldek" napisał:

Co można tu jeszcze podrasować tanim kosztem, żeby nie przycinało się na mp4?

Wymienić płytę, bo ta jest gówniana. I nigdy w zyciu nie kupować niczego od Fujitsu-Siemens. Kiepski chipset i tyle.
Na dodatek olewają klienta. Poszukiwanie driveró do ich wyrobów to horror.

Grafikę też masz trochę za słabą, ale jej wymiana niewiele poprawi.

Pzdr

Data: 2015-05-18 16:51:34
Autor: Poldek
Kamil wrote:
Użytkownik "Poldek" napisał:

[...]

To są rady, typu - jak chcesz jeździć szybciej i bardziej komfortowo, to wymień świeżo zakupionego Fiata na Mercedesa. Ja mam budżet nie wykraczający poza cenę Fiata i pytam, czy ktoś ma pomysł, jak w ramach tego fiatowskiego budżetu uzyskać możliwie lepsze osiągi niż gorsze. Nieraz wystarczy poprawić parę drobiazgów i wszystko chodzi lepiej. Podpompować wszystkie koła do właściwego i jednakowego ciśnienia, wymienić filtr oleju, świece i auto nagle zaczyna jeździć lepiej.
Podobnie tu: wymieniłem CPU jednordzeniowe na dwurdzeniowe (koszt 30 zł), zmieniłem 2 GB RAM na 8 GB RAM (100 zł), dodałem kartę graficzną z własną pamięcią DDR3 i DirectX 10.1, zamiast zintegrowanej, która współdzieliła RAM DDR2 i miała jakiś starszy DirectX (tu niestety już 140 zł, bo szarpnąłem się na nówkę). Zainstalowałem też 64-bitową przeglądarkę WWW i zmieniłem 32-bitowego na 64-bitowego VLC Media Playera (bezpłatnie) i komputer jest nie do poznania. Działa o wiele żwawiej, odtwarza płynnie filmy, które wcześniej maskakrycznie się cięły i ogólnie klikanie po Windows daje wrażenie bardzo dobrej tzw. "responsywności" systemu.

Data: 2015-05-07 19:31:51
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:mif6iu$8o2$1node1.news.atman.pl...

Wszystko śmiga ładnie, tylko dostaje zadyszki przy odtwarzaniu flasza HD.

Chodzi o filmy HD na youtube we flashu? To zamiast wymienić CPU kup nowe GPU. Zupełnie wystarczy stareńki Geforce 8400, ewentualnie Geforce 210, 610.

Data: 2015-05-07 19:56:57
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-05-07 o 19:31, maX pisze:

Chodzi o filmy HD na youtube we flashu? To zamiast wymienić CPU kup nowe
GPU. Zupełnie wystarczy stareńki Geforce 8400, ewentualnie Geforce 210,
610.

U mnie jest nVidia 8600GT i podczas odtwarzania filmów na YT komputer piszczy sygnalizując zbyt wysoką temperaturę CPU. Obawiam się że 8400 może być za slaby.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-07 22:24:52
Autor: maX

Użytkownik "Piotr Rezmer" <konta@doman.pl> napisał w wiadomości news:mig912$dig$1node1.news.atman.pl...
[...]

Obecnie YT przechodzi na kodek VP9, a jeszcza żadna karta nie ma hardwarowego wsparcia dla VP9. Tymczasem poldek pisał o filmach flash (pod flashem YT używa starszych kodeków).

Obawiam się że 8400 może być za slaby.

Sprawdź obciążenie tego 8600GT w czasie odtwarzania filmu (pokaże to GPU-Z). Choć fakt że można wziąć coś nowszego a niewiele droższego, np. Geforce 520.

Data: 2015-05-07 20:21:34
Autor: Poldek
maX wrote:

[...]

Wymiana jednordzeniowego CPU na dwurdzeniowy kosztowała mnie 30 zł wraz z przesyłką. Więc żal byłoby nie zmieniać.

Chciałbym kartę graficzną:
a. koniecznie chłodzona pasywnie,
b. half size, bo inna nie wejdzie do tego kompa,
c. musi pobierać mało prądu, żeby zasilacz nie był przeciążony.

No i musi być lepsza od obecnej GeForce 6150 LE ze współdzieloną pamięcią do 256 MB.

Jest coś takiego na świecie?

Data: 2015-05-07 22:26:37
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:migaf9$5no$1node2.news.atman.pl...
maX wrote:

[...]

Czyli typowa karta HTPC. Wydajność 3D ma marną, ale na odtwarzanie filmu nie ma to wpływu, za to ciągnie mało prądu (naście watów). Z pasywnym chłodzeniem też na ogół nie ma problemów (jak ciągnie mało prądu to i wydziela mało ciepła). Co do wielkości to często są wersje low-profile (właśnie po to żeby je zmieścić w małych obudowach).

Data: 2015-05-08 09:17:49
Autor: Michal Lukasik
On 07/05/2015 19:21, Poldek wrote:

[...]

Jest tego kilka. Sam mam w serwerze, który czasem robi też za HTPC, ATI HD5450 (25W, dźwięk po HDMI). Wspomniany GF210 też nie byłby zły, ale skłaniałbym się ku 610. Krytaria AFAIK (piszę z pamięci i nie mam teraz czasu sprawdzić dokumentacji odnośnie zapotrzebowania na prąd) spełnia też GF 510, 520, ewentualnie starszy już ATI HD3450 (ale te nie wszystkie były low-profie).
Dziś wieczorem mogę sprawdzić to video co podesłałeś na N36L z HD5450.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-08 18:42:02
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.
Szukam taniej, energooszczędnej, chłodzonej pasywnie karty do wideo.
Byłbym zobowiązany, gdybyś mógł sprawdzić jak są odtwarzane filmy w rodzaju https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
na HD5450.

Data: 2015-05-08 19:02:26
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:miip0l$v8q$2node1.news.atman.pl...

Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.

Do odtwarzania filmów wymagana jest bardzo mała moc obliczeniowa. Więc możesz downclockować tą kartę, wtedy pobór prądu przez nią znacząco spadnie, a na odtwarzanie filmów nie będzie to miało wpływu.

Data: 2015-05-09 15:08:06
Autor: Michal Lukasik
On 08/05/2015 17:42, Poldek wrote:

Obawiam się, że karta w rodzaju GF 610 ciągnie za dużo prądu, jest za
droga i niepotrzebna mi karta w rodzaju 3D do gier.

29W to za dużo? No sorry, ale jeśli oczekujesz wsparcia dla FHD to coś za coś.

http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-610/specifications

Szukam taniej, energooszczędnej, chłodzonej pasywnie karty do wideo.

Tu masz listę kart sprawdzonych z HP-MS-Proliant N40L (specyfikacja mówi o 25W mocy na złączu PCIE, ale działają i mocniejsze, w każdym razie masz przykłady, kart o niedużym apetycie na prąd).

Byłbym zobowiązany, gdybyś mógł sprawdzić jak są odtwarzane filmy w
rodzaju https://vimeo.com/oliverastrologo/vietnam
na HD5450.

Niestety nie pomogę w tej chwili. Debian+Iceweasel w tym kompie nie odtwarza wcale z Vimeo (inny, ale z testową dystrybucją i HD7850 działa ok, także jak będę miał chwilę to się przyjrzę problemowi).
W każdym razie na tym kompie z HD5450 i filmami HD odtwarzanymi offline nie ma problemów.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-10 09:39:45
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Przede wszystkim GT 610 jest o wiele za droga. I wierzę, że nie trzeba 29W ciągniętych przez samą kartę, żeby oglądnąć filmik w HD. GT610 to jest karta z 1GB RAMu - nie wierzę, że tyle jest konieczne, żeby wyświetlić film 1920×1080. To jest karta do gier 3D, a ja nie mam żadnej gry.

Tu masz listę kart sprawdzonych z HP-MS-Proliant N40L (specyfikacja mówi
o 25W mocy na złączu PCIE, ale działają i mocniejsze, w każdym razie
masz przykłady, kart o niedużym apetycie na prąd).

Gdzie mam listę?

Data: 2015-05-10 18:32:29
Autor: Michal Lukasik
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
On 10/05/2015 08:39, Poldek wrote:

Gdzie mam listę?

Sorry. Zapomniałem wkleić.
http://n40l.wikia.com/wiki/Graphics_Cards
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-10 19:02:48
Autor: Michal Lukasik
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
On 10/05/2015 08:39, Poldek wrote:

Przede wszystkim GT 610 jest o wiele za droga. I wierzę, że nie trzeba
29W ciągniętych przez samą kartę, żeby oglądnąć filmik w HD.

No ale to max mocy jaką potrzebuje. Przy normalnym użytkowaniu nigdy tyle nie pociągnie. Ponadto ludzie twierdzą, że sterowniki i wsparcie od GF jest lepsze. Ja tam nie narzekam na AMD/ATI.

GT610 to
jest karta z 1GB RAMu - nie wierzę, że tyle jest konieczne, żeby
wyświetlić film 1920×1080.

No nie jest. Ale są przypadki, że może się przydać.
Ponadto różnica w cenie między używanymi HD5450 512MB i 1GB jest praktycznie żadna. Sam mam 512 bo akurat taka się tanio trafiła, ale jakby była 1GB to bym nie pogardził.

> To jest karta do gier 3D, a ja nie mam żadnej
gry.

No do gier to ona też nie bardzo się nadaje. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-10 23:48:23
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:min1vs$qdj$1node2.news.atman.pl...
Michal Lukasik wrote:
[...]

Nowych kart za mniej niż 100 zł nie dostaniesz. A kupując nówkę można sie zastanowić czy nie wymienić odrazu płyty z procesorem i pamięcią. Najtańszy dzisiejszy CPU będzie dużo szybszy od 5200+, integra w CPU będzie też obsługiwać filmy.

[...]

Do twoich potrzeb już GF8400 256MB będzie dużo lepszy od integry 6150 (a kosztuje na allegro jakieś grosze). Między 8400 a 610 są jeszcze (z budżetowych kart HTPC) GF210 i GF520.

Data: 2015-05-10 11:04:58
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Tutaj mam w przykładowym sklepie (proszę się nie sugerować) Radeona 5450

http://www.komputronik.pl/product/94431/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Radeon_5450_Asus_1GB_Silent_DVI_HDMI_PCI_E_.html

Czy jak kupię taką kartę, to można odkręcić tego "normalnego" śledzia i przykręcić krótkiego śledzia? Na obudowie jest krótka dziura na śledzia. Czy krótki śledź jest typowo w zestawie z kartą graficzną?
Czy do takiej karty trzeba podłączać dodatkowe zasilanie, czy wystarcza jej zasilanie z PCI-E?

Data: 2015-05-10 12:10:13
Autor: miab
W dniu 2015-05-10 o 11:04, Poldek pisze:
Michal Lukasik wrote:
[...]

Raczej nie, ale możesz przyciąć i dogiąć śledzia rezygnując albo przenosząc obok  D-Sub.

Czy do takiej karty trzeba podłączać dodatkowe zasilanie, czy wystarcza
jej zasilanie z PCI-E?

Wystarczy PCI-E.

miab

Data: 2015-05-10 15:21:48
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 10 May 2015 12:10:13 +0200, miab napisał(a):

[...]

Parę lat temu kupiłem 5450 od Gigabyte. W pudełku był krótki śledź.

Data: 2015-05-10 18:35:41
Autor: Michal Lukasik
On 10/05/2015 10:04, Poldek wrote:

Czy jak kupię taką kartę, to można odkręcić tego "normalnego" śledzia i
przykręcić krótkiego śledzia? Na obudowie jest krótka dziura na śledzia.

Tak, śledź jest standardowy. Większość jak nie wszyscy producenci używają referencyjnego PCB, także pasują miedzy sobą. Sam dokupiłem do swojej na eBayu. Analogowe D-Sub darowałem sobie i wypiąłem całkowicie.

Czy krótki śledź jest typowo w zestawie z kartą graficzną?

Niektórzy producenci dają w zestawie.

Data: 2015-05-10 21:22:16
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Właśnie byłem w sklepie i miałem już w ręku Asus Radeon 5450 1GB.
Nie kupiłem, bo w zestawie nie było krótkiego śledzia, w sklepie też nie było - na zamówienie.
Karta mi się podobała, bo jest chłodzona pasywnie i radiator nadmiernie nie odstaje. Nie ma obawy, że się nie zmieści obok czegośtam.
Mogę zamówić tego śledzia, albo znaleźć coś lepszego do mojego kompa.
Da się?
Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?
Radeon ma coś zamiast CUDA lub coś lepszego?

Data: 2015-05-10 23:51:17
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:miob53$8q2$1node2.news.atman.pl...
Michal Lukasik wrote:
[...]

To powiedz w sklepie żeby ci dobrali taką kartę HTPC  żeby w pudełku miała krótki śledź.

Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?

Nie, CUDA to już m.in. do kodowania filmów, a nie dekodowania.

Data: 2015-05-11 16:21:30
Autor: Michal Lukasik
On 10/05/2015 20:22, Poldek wrote:

[...]

Powiedz w sklepie, że chętnie kupisz jak zamówią w hurtowni taką z niskim śledziem. Odkąd pamiętam nigdy nie było to problemem.
AFAIR XFX i Gigabyte ma w pudełku (na pewno informacja o tym była na pudełku).

Da się?

W tej chwili wątpię. Chyba, że zaraz zmieni się coś na rynku.

Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?

IMO w HTPC różnicę zrobi marginalną.

Radeon ma coś zamiast CUDA lub coś lepszego?

OpenCL.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-12 09:55:01
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

No i wylądowałem z GeForce GT210 w wykonaniu Gigabyte 1 GB DDR3.
Karta bezgłośna (radiator bez wiatraczka), w komplecie krótki śledź, radiator nie wystaje przesadnie, więc zmieściła się idealnie i nie warczy. Nie ciągnie prądu z Bełchatowa, zasilacz nie dymi. Ogólnie obraz na monitorze, jakby się nico poprawił, jest jakby mniej rozmyty, ale może to złudzenie. Filmiki flaszowe przyspieszyły i daje się to oglądać, ale wciąż na niektórych potrafi się przyciąć. Np. https://vimeo.com/127121696

Data: 2015-05-12 16:06:18
Autor: Michal Lukasik
On 12/05/2015 08:55, Poldek wrote:

[...]

Narzekałeś, że dużo nowsza i wydajniejsza konstrukcja 610 ciągnie za dużo prądu a kupiłeś kartę, która ciągnie niewiele, ale jednak więcej prądu za to oferuje mniej. ;D
Zgoda, cena niższa, ale na rynku wtórnym niewiele.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-12 18:58:32
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?
Bo nic nie znalazłem, co by uzasadniało zapłacenie dodatkowych zł za GT610. Druga sprawa, być może ważniejsza, że GT210:
a. była realnie do kupienia w sklepie za rogiem, GT610 nie ma.
b. karta GT210 jest 0dB, czyli bez wiatraczka, ma mało odstający radiator i krótki śledź w zestawie. GT610 jest do dostania gdzieś tam wirtualnie w wersji silent, ale ma rozbudowany radiator, który nie mieści się u mnie w budzie i nie ma w zestawie krótkiego śledzia.

Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens dopłacać do GT610 i czekać na nią?

Data: 2015-05-12 21:11:54
Autor: maX

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:55523135$0$2188$65785112news.neostrada.pl...
Michal Lukasik wrote:
[...]

Geforce 520 i 610 mają nowszą wersję Purevideo niż 210. Teoretycznie powinna bardziej odciążyć procesor przy filmach. Oraz oczywiście lepszą wydajność w grach (no i Directx 11 a nie 10), choć to akurat bez znaczenia dla ciebie.
Tymczasem możesz podkręcić CPU, bo to on wciąż jest wąskim gardłem. Na integrze starszej i słabszej od Geforce 210, ale z procesorem Athlon x3 te filmy chodzą przy 50% obciążeniu CPU.

Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens dopłacać do GT610 i czekać na nią?

Jaki ma CPU i GPU? Możesz wymienić całość. Celeron Haswell za 150 zł jest dużo szybszy od 5200+, jego integra jest dużo nowsza od GF610, wspiera już (teoretycznie) najnowsze kodeki jak HEVC czy H265. Lub któryś APU od AMD.

Data: 2015-05-12 22:01:44
Autor: Poldek

Michal Lukasik wrote:
[...]

Zainstalowałem 64-bitową przeglądarkę Palemoon i te filmy na vimeo idą w niej płynnie i pięknie. Chociaż flashplayer mam cały czas 32-bitowy.

[...]

Taki sam komputer, czyli Athlon 64 ×2 5200+, 8 GB RAM, Win7 64.

Data: 2015-05-12 23:49:50
Autor: maX

Michal Lukasik wrote:
[...]

Mogłeś to sprawdzić przed zakupem nowej karty. Mogłoby się okazać że nawet na tej zintegrowanej 6150 chodzi płynnie.

Chociaż flashplayer mam cały czas 32-bitowy.

Flash nie ma znaczenia, ważne jak dana przeglądarka radzi sobie z filmami. Jedne robią to lepiej (chrome, najefektywniej korzysta z akceleracji sprzetowej w karcie graficznej), inne gorzej.

[...]

J/w. Sprawdź jak te filmy chodzą pod innymi przeglądarkami na aktualnym CPU i GPU.
Tylko do tego 6150 wgraj najnowsze sterowniki.

Data: 2015-05-13 09:48:25
Autor: Poldek
maX wrote:

J/w. Sprawdź jak te filmy chodzą pod innymi przeglądarkami na aktualnym
CPU i GPU.
Tylko do tego 6150 wgraj najnowsze sterowniki.

Czyli dopłacanie do GT610 i męczenie się z wirującym wiatraczkiem nie ma sensu.

Data: 2015-05-13 17:54:35
Autor: Michal Lukasik
On 12/05/2015 17:58, Poldek wrote:

Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?
Bo nic nie znalazłem, co by uzasadniało zapłacenie dodatkowych zł za
GT610.

I OK. Uważasz, że nie jest warta wydania trzech dych więcej... Po co przepłacać?
Już pominę fakt, że różnice w cenach używek są praktycznie żadne.

> Druga sprawa, być może ważniejsza, że GT210:
a. była realnie do kupienia w sklepie za rogiem, GT610 nie ma.

To jest "jakiś" argument.
Ja jednak kupuję tylko online bo dostaję dokładnie to czego chcę a nie to co akurat mają w sklepie na półce. ;D

[...]

Bullshit. Są do kupienia takie ze śledziem w komplecie. Ponadto nie wiem czego nie możesz zmieścić? W tym Esprimo, do którego pytałeś o kartę, jest mnóstwo miejsca na taką z wyższym radiatorem, pod warunkiem, że wyciągniesz DVI-Card (która po raz jest zbędna, po dwa i tak musisz ją wyjąć by zwolnić śledzia, bez względu czy ma niski czy też wysoki radiator) - radiator idealnie mieści się w środku budy i
nie blokuje niczego poza slotem na wspomniany DVI-Card.

Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens
dopłacać do GT610 i czekać na nią?

To Twój wybór. Jeśli jesteś świadomy różnic i wiesz czego oczekujesz to IMO jest prosty.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-13 22:35:45
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
> [...]

dopłacać do GT610 i czekać na nią?

To Twój wybór. Jeśli jesteś świadomy różnic i wiesz czego oczekujesz to

Więc tak...
Poczytałem, posprawdzałem tu i tam i moja wersja karty, czyli Gigabyte GT210 silent ver. 1.1 obsługuje DirectX 11.1. Czyli kwalifikuje się w razie czego do Windows 8, a pewnie i Windows 10.
Nie ma lepszej karty low profile silent z małym radiatorem, niż ta karta. Są karty GT610 silent low profile, ale mają duże radiatory i u mnie taki radiator się nie mieści.
Oczywiście wyciągnąłem tą przelotkę na DVI, która stała obok PCI express - inaczej nie da się zamontować karty.
Obok PCIe jest u mnie coś, co musiałbym wymontować, żeby zmieścić taki radiator, a i tak nie wiadomo, czy nie haczyłby o inne elementy na płycie. Obudowa mała, dość ciasna (ale bez przesady).
Kupowałem w sklepie obok, sprzedawca był całkiem obeznany i nie robił sztucznych problemów, więc najpierw dał mi kartę z dużym radiatorem, żebym mógł przymierzyć.
Kupuję nieraz w internecie i to daleko, ale lokalny biznes należy wspierać i przy okazji podtrzymywać relacje ze społecznością lokalną.
Podsumowując: wygląda na to, że nie ma lepszej karty dla mnie.
Na razie jestem coraz bardziej zadowolony z tej karty:
1. absolutna cisza, brak wiatraczka;
2. karta mieści się w budzie bez dodatkowych kompromisów;
3. obsługuje DirectX 11.1 na przyszłość, a 11 na teraz;
4. nie przeciąża zasilacza, nie grzeje się;
5. Windows ogólnie stał się bardzo resposywny;
6. płynnie odtwarza 99% filmików HD na vimeo;

W sumie jestem bardzo zadowolony z tej karty. Windows jest super responsywny, wszystko mi się wyświetla jak należy. Na pierwszy rzut oka poprawiła się jakość obrazu na monitorze. Cena karty oczywiście mogłaby być niższa :-)

Data: 2015-05-08 18:57:10
Autor: maX
Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
ewentualnie starszy już ATI HD3450

Akceleracja GPU na YT w przypadku Radeonów zaczyna się od serii 4xxx. Więc najsłabszym modelem byłby 4350 (chyba że cos się zmieniło i serii 3xxx też to później umożliwiono).

Data: 2015-05-08 09:19:09
Autor: Michal Lukasik
On 07/05/2015 09:09, Poldek wrote:

[...]

Wstaw SSHD (no chyba, że już masz). ;D
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.
--

Data: 2015-05-08 18:37:05
Autor: Poldek
Michal Lukasik wrote:
[...]

Bardzo chętnie miałbym w tym komputerze SSHD, świetnie by się sprawdził, ale razie spłukałem się na RAM i CPU, więc SSHD musi poczekać.

Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+