Wymiana DR - nawiazujac do watku o ubezpieczeniu :)

Data: 2014-06-27 11:30:49
Autor: Jarek Pudelko
Wymiana DR - nawiazujac do watku o ubezpieczeniu :)
Kontynuujac ale temat troszke inny.

PORD mowi, ze nalezy powiadomic urzad, ktory wydal dowod o zmianie danych, ktore do dowodu sa wpisane.
I teraz zasadniczo rzecz biorac jesli np. ktos zmienil adres zameldowania to moglby sie pokusic i napisanie pisma:

[...]
Zgodnie z ble ble ble PORD powiadamiam Urzad o zmianie danych :)
[...]

Pytanie tylko czy aby ten zapis w ustawie nie jest uzupelniony jakims rozporzadzeniem, ze powiadomienie sklada sie TYLKO na wniosku o wydanie nowego DR...
Wtedy troche klops ale tak sie zastanawiam bo ja wszystkie sprawy papierkowe zalatwiam w tym samym urzedzie - Urzad Miasta Krakowa.

Dowod osobisty z nowym adresem wydal mi Prezydent Miasta Krakowa
Prawo jazdy z nowym adresem rowniez ten prezydent

Czy w takim razie - skoro wydali mi nowe dokumenty z nowym adresem to moge zalozyc, ze URZAD jest powiadomiony, ze ten adres sie zmienil?
Chyba jest powiadomiony skoro wydali mi dokumenty...

Sprawa druga, policjant moze zatrzymac DR jesli uzna, ze zawarte w nim dane nie sa zgodne ze stanem faktycznym. Okej, dostane kwitek, pojade po dowod do urzedu, nie oddadza mi go? Tzn. urzad nie odda mi dowodu bo dane w nim zawarte sa niezgodne ze stanem faktycznym czy cos?

--
jarek

Wymiana DR - nawiazujac do watku o ubezpieczeniu :)