Wymiana GBP gdzie najlepiej.

Data: 2010-02-05 19:26:06
Autor: WW3
Wymiana GBP gdzie najlepiej.
WItam,

Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

Moge w jakims banku w okienku?

Data: 2010-02-05 21:09:08
Autor: Krzysztof

"WW3" <wwakawaWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:6617.000001c0.4b6c62benewsgate.onet.pl...
WItam,

Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

Moge w jakims banku w okienku?

W banku, jezeli prowadzi skup walut, to tak, ale kursy beda gorsze niz w kantorze. Uzyskanie lepszych kursow w banku bedzie sie wiazalo z otwarciem rachunkow i wtedy w niektorych instytucjach bedzie mozna uzyskac kurs preferencyjny.

Data: 2010-02-06 13:00:18
Autor: pmlb

"Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> wrote in message news:hkhtt6$4al$1news2.ipartners.pl...

[...]

Ale zaplacisz za otwarcie rachunku, za karte, za wyplate, za przelew i za wymiane... suma sumarum bedzie drozej:)

Data: 2010-02-06 14:43:43
Autor: Krzysztof

"pmlb" <pmlb@domino.com> wrote in message news:DJdbn.22195$8K4.1591newsfe15.ams2...

[...]

Nie, nie zaplacisz. Np w Aliorze konta w roznych walutach sa za free a karty nie musisz brac, bo i po co skoro chcesz handlowac waluta. Autodealing kosztuje 7zl/mies jak chcesz sam wymieniac walute po dobrych kursach, w UK to niestety takich cudow nie ma i tam niezle sobie licza za przewalutowanie z  GBP na inna walute (takich spredow nie widzialem nigdy w polskim banku).

Data: 2010-02-05 22:20:00
Autor: Valdi
Wymiana GBP gdzie najlepiej.
"WW3" news:6617.000001c0.4b6c62benewsgate.onet.pl

WItam,
Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

Nie ma.

Moge w jakims banku w okienku?

Możesz ale nie ma to większego sensu ze względu na mizerne względem kantorów
kursy jakie oferuj± banki.
Dodatkowo przy takiej kwoty tj. 10k GBP dostaniesz o kilka groszy większy
kurs od tego, który jest na tablicy w kantorze - IMHO gra warta ¶wieczki.

Data: 2010-02-05 22:41:30
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Wymiana GBP gdzie najlepiej.
Dodatkowo przy takiej kwoty tj. 10k GBP dostaniesz o kilka groszy większy
kurs od tego, który jest na tablicy w kantorze - IMHO gra warta ¶wieczki.

ja ostatnio utargowałem tylko albo aż 2 grosze na 10.000 GBP
i tak się zastanawiałem czy frajer jestem czy mistrz negocjacji :P
dwie stówki piechot± nie chodz±, ale czułem jaki¶ niedosyt :)

Data: 2010-02-05 23:06:23
Autor: Krzysztof

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> wrote in message news:6617.000001fa.4b6c908anewsgate.onet.pl...
[...]

Kantor ma chyba duzo mniejsze mozliwosci handlu waluta w czasie rzeczywistym niz banki, stad kursy na platformach dealingowych oferowane przez banki dla klientow powinny byc lepsze, czy sa to juz musza wypowiedziec sie osoby korzystajace z takich systemow i wymieniajace duze ilosci walut.
Bank dajac kurs z takiej platformy praktycznie handluje ta waluta na rynku, a kantor kupuje na swoje ryzyko. Tak na logike, kantor musi miec spory spread, zeby w przypadku wiekszych wahniec kursow np. pozbyc sie jej bez straty.

Data: 2010-02-05 23:14:56
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

wg mojej wiedzy, do 50.000 GBP lepszy kurs wynegocjować można w kanotorze
powyżej tejże kwoty, w banku.

Data: 2010-02-05 23:14:28
Autor: Valdi
[...]

Wiadomo, że nie dostaniesz kokosów, ale zawsze te kilkadziesi±t PLNów jeste¶
do przodu :)
Mój rekord to 5 groszy więcej niż przewidywała tablica :)

Data: 2010-02-06 00:20:32
Autor: Krzysztof

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hki48v$icj$1news.interia.pl...
[...]

Ale jak ma sie to do kursu rynkowego w danej chwili i czy jest lepsze niz np. autodealing Aliora?

Data: 2010-02-06 08:59:40
Autor: Valdi
Wymiana GBP gdzie najlepiej.
"Krzysztof" news:hki943$9qe$1news2.ipartners.pl

> [...]
> Mój rekord to 5 groszy więcej niż przewidywała tablica :)

Ale jak ma sie to do kursu rynkowego w danej chwili i czy jest lepsze niz

Nigdy nie korzystałem z autodealingu w Alior.
Natomiast kurs jaki uzyskałem w kantorze był wyższy o 5 groszy względem
tego, po który waluta była kupowana/sprzedawana dla klienta "z ulicy".
Sprzedawałem wtedy euro - oscylowało ono w kantorach w okolicach 4.42 -
4.45. W "moim" kantorze, w którym od dłuższego czasu jestem dawcom dewiz
kurs wynosił wtedy 4.45 - sprzedałem po 4.5 :)

Data: 2010-02-06 07:51:12
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Feb 2010 19:26:06 +0100, WW3 napisał(a):

WItam,

Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

Moge w jakims banku w okienku?

JeĹĽeli masz trochÄ™ czasu to sprĂłbuj:
- autodealing w Alior
- walutomat.pl (tylko raczej mniejsze kwoty, bo biznes się rozkręca i nie jest jeszcze w pełni przetestowany, ale jeżeli poszukasz w sieci to kilku blogerów opisuje już udane transakcje właśnie przy pomocy walutomatu - kwestia podjęcia przez Ciebie decyzji i ewentualnego ryzyka)

--
xbartx

Wymiana GBP gdzie najlepiej.